Just do it!

Just do it!

lördag 31 januari 2009

Nattens dröm...

Det var vinter.
Jag och min man, var på väg nertill min lilla fjord på Island.
Helt plötsligt, mitt på heden, uppenbaras ett minnesmärke, om min far.
Det var mycket vackert. Underredet var gjort av snirkligt smidesjärn i en svag gråblå färg och ett ganska stort brunt kors längst upp. Det kändes självklart att det stod där. Och vi fortsatte vår färd.

Några dagar senare tyckte dock min man att vi skulle återvända dit, eftersom han skulle fixa det. "Det var lite löst i grunden", sa han.
Vi återvände upp dit och min svärmor följde med.

Allting var då täckt av djup snö och ingenstans såg vi märket.
Min man sa att..."vi får leta, det är någon som har lyckats köra ner det"! Jag kände en viss irritation och tänkte att..."vi hittar det aldrig"! Samtidigt som jag vandrade framåt där i snön.
Rätt vad det är, hör vi någon bakom oss. Det var en herre, som var en vakt av något slag. T vänder om, för att fråga honom om han vet något. Svärmor följer med honom.
Jag tittar mig över axeln och i samma ögonblick som jag vänder, slår jag tån i nåt. När jag tittar ner, så ligger korset där i snön. Jag ropar till dem att jag har hittat det, men de hör inte. Sen gräver jag mig framåt och då uppenbaras bit efter bit av märket, tills allting är samlat.
Vid det laget har T sett att jag hittat det och blir väldigt glad, men konstaterar att vi får lägga det vid vägkanten för att i all denna snö kan han inte fixa det. Jag tvärnekar och förklarar att vi inte bara kan lämna det där. Lägger allting i en plastpåse och tar med mig det!
När vi går ut genom någonslags valv, konstaterar T att han får ta ledigt nån dag för att fixa allting på plats igen. Jag svarar att han nog kan ta den nån söndag istället..:)
SLUT!

Jag vet inte varför jag minns detta sååå tydligt!?! Och visst är det en lite märklig dröm!
I varje fall är jag helt säker på att den har en betydelse!
Tänk om någon kunde tolka den..!

Och så bara lite bilder...

en av mina gamla urnor som följde huset...fylld med ljus...
tillsammans med lite smått.Har flyttat hit till min Lilla Loppa..:)

Tack så mycket för er uppmuntran om mina planer, alla underbara kvinnor!...*GLAD*

Och så tycker jag att vi alla håller tummar och tår i dag och skickar en tanke till Anette!

Lycka till vännen..:)


Kraaaam till er alla därute i den stora världen....

25 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Kikker innom for å ønske deg en fin lørdag . For noen fine urner du har. De var virkelig lekre.

Nyt helgen Klem Kerstin

Maliva`s verden sa...

Ja jeg kan ikke si at jeg har tydningen på din drøm....Men hilser deg med diktet av Kolbein Falkeid...En annen sol IX
Borte?kanskje er alt drivende skygger av en drøm.Men hvor er drømmemakeren,den drevne illusjonisten som netthendt snur Livet og Dødens duk?I samme sekund som vi holder tingene fast og plugger tilværelsens barduner med dem smiler han hinsides godt og vondt og vifter teltet tomt.....

Heidi-anitha sa...

Helt utrolige underverker gjør du med din blogg. Dine bilder er så fantastiske... helt til å spise opp.. Det delikate og vakre lyset... Og alt du har kunne jeg bare drømme om... Virkelig et vakkert hjem, med en vakker person som står bakom tror jeg..

Ønsker deg en "trevli" kveld..

Stor klem Heidi-anitha.
White vintage

LantlivsAnette sa...

Halloj min vän !!
Jaa, du, om vi ändå kunde tyda våra drömmar...visst betyder dom nånting..du skulle bara veta vad jag drömde i natt..ujjj..om galan !! Men den drömmen kom nog för att jag börjar och är nu så himla nervös...ujj..ujj..
Jag drömde att jag vaknade upp på Söndag morron och mindes ingenting från gala kvällen, allt var blankt, borta..kom inte ihåg att jag hade varit där ...kanske den drömmen vill säga att jag ska ta det lungt med drinkarna ikväll...hii..hii..det gör jag ju alltid, men kanske speciellt ikväll då man är nervös..
Tack snälla du för att du nämner mig i din fina blogg, och för att du tänker på mig, jag blev genast mycket lugnare nu...
Och du, vilka underbara bilder du visar...man njuter..
Näpp, nu måste jag hoppa i ducshen, sen i gala kläderna, jag visar dom på min blogg idag, vad tycks ?
Kraam Anette

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Jag säger bara LOVELY om dina bilder...kram snowwhite-sussie

Anonym sa...

Fantastisk blogg som skiljer sig från mängden! Underbara bilder och vackra tankar om livet...
Följ ditt hjärta så blir det som det ska.
Vinterhälsningar från Vasa/Finland

Susanne

Jenny Oak Fae sa...

Önskar att jag kunde tyda din dröm...men snö kan betyda renhet & skönhet, så står det i mitt drömlexikon..!

Så vackra bilder...

: )

KRAM, Jenny

<3

Cc sa...

Jag vill bara säga att det är en fröjd att läsa din blogg och se dina otroligt vackra bilder. Dina bilder ger mig ett lugn och inrefrid, så som jag vill att bilder skall ge mig. Återigen, så vackra.

Millygarden sa...

Tänk vilka märkliga drömmar vi drömmer! Inte så offta man kommer ihåg men ibland är det som du skriver att alla detaljer är så klara och tydliga att man verkligen funderar om det är en drömm eller inte!

Trevlig Helg!
Kram Marina

Tulipa sa...

Hej!
Din dröm var väldigt fint berättad, vacker och lite magisk...

Fint med ljusen i urnan...det gillar jag skarpt!

Kram Mariette

Lilla huset på prärien sa...

Söt liten dröm du haft. Det är så härligt med drömmar, man minns dem fast inte riktigt lika starkt som i drömmen. Den har fått ett tunt skirt lager över sig... och sen sakta försvinner bit för bit ur minnet...

Din urna är sååå fin!

Kram Jenny

Kamomilla sa...

Du om någon är rätta personen till det! Lycka till!

LOPPISLIV sa...

Godkväll Guá! Så vackert du berättar om din dröm, ja ibland undrar man varför man drömmer som man gör. Jag blir alltid så inspirerad av dina inlägg, du visar så mycket fint jämt. Underbara bilder som gör att min kreativitet sätter igång. Ditt nya matsalsmöblemang är ju helt underbart vackert...som en dröm. Såg av en slump dina gamla på blocket för ett tag sen när jag letade efter bord och stolar :-) så jag visste att du skulle visa något nytt...hihi Önskar dig en fin helg.¨Kramisar Paula

BELLE BLANC sa...

Hej Gúa,
thank you for visiting my blog and leaving your nice comment! You also have such a beautiful home. Gorgeous decorations and your pictures are very good.
Hearty Greetings, Mira!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så mysigt att bara få sitta ner vid datorn och bara njuta av dina bilder, tankar, drömmar och all annan underbar text du skriver =)

Kram Anita

Granne med Selma sa...

Hej min vän!
Så länge sedan jag verkligen satte mig ner och uppdaterade mig i bloggvärlden... Och jag ser direkt att du varit så flitig med inlägg under denna tid. Nu har jag suttit läääänge och smaskat i mig ögongodis och blivit både skåpsugen och målarsugen:-)
Jag önskar dig den bästa veckan framöver!
Kram från mig!

Randi sa...

Heisann Gua !

Vakker,spesiell drøm og nydlige bilder du kommer med som alltid!!
Takker så varmt og hjertlig for gode fine ord fra deg!!
Ja jeg er spent på hvor lenge jeg prøve og blogge:o)jeg er en utolmodig person,det må skje noen ting:-)
Men du lille venn!Neste gang du er hjemme på Island,drar du til gravplassen og ser om du kan finne et kors.Jeg tror du finner et svar der.
Lykke til!
Ha en super fin søndag Gua!:-)
God klem til deg!

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga, det kändes som att din dröm vill på minna dig om att det finns en mening med det mesta och att man inte ska ge upp nåt man vågat glutta på eller tänkt på länge att man kanske ska fortsätta söka det man tänkte sig från början(Letandet i din dröm)
Ja vad vet jag kanske det är så hihi.
Dina bilder är lika fantastiska som du Goa och det är en fröjd att titta in till dig.
Kram hela dan/Ingela.

mylovelygrandma sa...

Vilken spännande berättelse.. men jag hängde inte med, var det en dröm? Du skriver så man blir fast! Du kanske borde skriva en bok?:) Tack för det jätte gulliga inlägget hos mig! Jag blev så glad:) Åh vad vackra bilder du har tagit på urnan och det var så snyggt med den tumma ramen på spegeln också. Vad roligt att det verkar vara samma utbildning! Jag avslutar en utbildning till socionom nu i sommar och har betsämmt mig för att uppfylla min andra dröm, vilket är att få göra något mer kreativt där inredning och ting har en stor plats! Jag har först sökt en utbildning till dekoratör i Malmö men utbildningen i Danmark ligger med högt upp på listan. Verkade väldigt seriös med för att vara en distansutbildning. Har du tänkt gå den samtidigt som du jobbar? Hoppas du haft en bra helg och tack än en gång!! Kram Josefin

gamla skolan sa...

Vad man kan drömma märkligt ! Alldeles säkert står det för något ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Drömmar...Jag drömmer mycket och minns dem nästan alltid. Min man kommer kanske ihåg 2 av sina drömmar under ett år!! Tyvärr kan jag inte heller tyda drömmar, det har man ofta önskat, t ex när vissa drömmar har varit speciella.
Ljuvliga foton!
Kram
Helen

~~*Pennyshouse*~~ sa...

gomorron min älskade vän!

åå vilken härlig dröm.Klart den har nån betydelse.hoppas nån kan tyda den.

Lovely bilder!

Tack för att du finns.Du gör mig glad å eftertänksam...*LER*
Kramizz Nilla

Tine sa...

Good Morning...

I want it all...everything. It is so nice..
Can we change?? I take your House and you become mine??
I can...*smile*

and schweden is such a nice country...but germany is even nice too...*laugh*
hugs christine

Randi sa...

Vissst kan drömmar väcka nya tankar.
Dina bilder är såååå stämningsfulla!
Önskar dig en fin vecka!
Kram Randi

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Vilken dröm.
Det finns säkert någon som kan tyda den åt dig.
Den var ialla fall väldigt målande.
Jag såg för mig en fjord på Island, med en hed och vind och massor av snö som yr i luften.
Så ser jag tre människor som går över heden ner mot vattnet.
Hoppas du kommer på vad den betyder.
Sänder en kram i vaket tillstånd till dig.
Synne.