Just do it!

Just do it!

tisdag 21 juli 2009

Hortensians tysta budskap...

Hej igen!
Nu blev det minsann inte långt mellan inläggen..:)
Och idag blir det bara bilder.
Jag är så kär i dessa vackra blommor, hortensia!... att jag går och nynnar varje morgon när de möter mig.
Alltid lika vackra.
Alltid lika trygga.
Alltid lika nöjda.
...I sin tystnad viskar de till mig varje dag och jag beundrar den stolthet de bär, den vilja de utstrålar, där de står och sträcker sig oavbrutet mot himlen. Fullkomligt ointresserade av det faktum att de får börja om och om igen. Att ge upp, existerar inte.
Och återigen undrar jag om det inte just är det som behövs, fast i följande ordning...

Trygg=
Nöjd=Vacker

Det får iaf. bli min dagens fundering...



själens symfoni är dessa under...
färgerna pysslar tyst med min pastellängtanoch får agera hjärtat på min lilla dörr...

Och så följande skönheter som bara är...
HUGE!


titta bara!och en till...en liten krans av en endaste blomma,
på en annan dörr...

och en till,
att vila tryggt...

Största kramen till er alla..!

22 kommentarer:

pysseltanten sa...

Hääärliga bilder...på underbara blommor...=))
Ha en fin kväll..
Kraaamizar Git

Barbara Jean sa...

That wreath is beautiful,
and I love that oldish looking door!!

Have a wonderful day.
blessings,
Barbara Jean

Are you able to read the comments that are in English?

Lily of the valley sa...

Hortensior är så vackra!
Underbara bilder!
Kram Lily

Altes Haus mit Seele sa...

the pictures from your hydrangea are sooooooo wonderful....it´s my favorite flower!
greetings from germany,
barbara

rosenskära sa...

Vilka praktexemplar du har och vilka färger! Vad har du egentligen för jord i dina rabatter?!

Har du pysslat hela dagen, vilken njutning!

Lena

MiaMaria sa...

Hejsan hejsan.....

Allt väl förstår jag...du har varit i ditt vackra hemland och sugit in en massa godhet och lugn...härligt.....

Och visst är det så att Hortensian är SÅ himla vacker att beskåda med sina små vackra blommor i mängder. Och att man sedan kan trolla fram vackra kransar är ju ännu ett stort plus.....
......Må ditt hus blomstra......

HA det så himla gott....
Kram//MiaMaria

Catharina Maria sa...

They are BEAUTIFUL !!!
Rini the Netherlands

Liten Bod sa...

Du har så rätt i dina funderingar som vanligt :) Fantastiska blommor! Härliga loppisfynd och gåvor också... Kram, Tina

bikim sa...

What wonderful pictures you took from such a lovely flower! Hydrangeas are really pretty but you made them prettier. Love your blog!
Thanks for sharing,
Rosa from Portugal

My home is my Castle sa...

VAKKERT...........
Så nydelige blomsterkranser og såå flink du er :)
Hortensia er bare så vakkert..

Klem,Kari

Rummet för välbefinnande sa...

Så vackert, så vackert...
Mums fillibabba - det är lika gott som jordgubbar och glass, fast för själen liksom :-)
Kram Mia

hagagården sa...

Otroligt vackert!!!
kram
ninni

Anci sa...

Jag är glad att du fick inspiration att blogga så snart igen :)
Blommorna, orden och bilderna är lika vackra !!

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara kransar!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Birgitta sa...

Vilka härliga hortensia du visar för oss.
Ha en skön kväll.
Kram Birgitta

inga Heiddal sa...

Sæææættt....

Marie sa...

Så vackra bilder så det nästan gör önt, hortensia är verkligen en ljuvligt fin blomma.
Vilka toppenfynd du gjorde på loppisen, skulle velat ha alltihopa!!!!!!!!!!!!

Många kramar
Marie

Muffinsmidja sa...

Vilken härlig blomsterprakt du bjuder på.
Jättefina bilder.

Kram Åsa.

Maliva`s verden sa...

Hei Gùa....så vakkert det er her i Skåne...Ingen overdrivelse at det må være Sveriges Provence...Ferierer nå i Ystad..eneste å klage på er været her akkurat nå da..Har du lyst å bli med i konkurransen hos meg er du hjertlig velkommen:O)Klem fra Maliva

Unknown sa...

Hej Vännen!
Fantastiska bilder!
Allt väl förstår jag antar jag nu när du varit i ditt ljuva hemland och fått inspiration, glädje, harmoni och kärlek av dina nära. KRAM Petra

Catherine sa...

Beautiful!!~ Hydrangeas are a favorite flower of mine~beautiful captures of your's!! I love your beautiful blog~And I am enjoying my first visit here!
Cat

Anonym sa...

hvorfor ikke:)