Just do it!

Just do it!

måndag 10 mars 2014

Mor Ágústas-garage upphör!

Ja mina vänner, så var det med det.
Endast en månad innan min tre års dag, väljer jag att avsluta min lilla butiksdröm.
Är jag ledsen?
Nej. men känner kanske ett litet vemod. Det är aldrig roligt att stänga något som hjärtat och själen har byggt upp. Lite som ett kärleksförhållande som tar slut kanske.
Ångrar jag något?
Nej! Det ordet finns inte i mitt liv.
Men jag är stolt. 
över att jag vågade testa.
över att jag hade modet att slänga mig mot denna okända väg att leva min dröm.
över det jag och min man tillsammans byggde upp.
över att jag lyckats ligga på plus i omsättningen, hela tiden.

Och så är jag förstås ändlöst tacksam.
Tacksam över alla fantastiska kunder som gjort min dröm verklig.
Utan er hade det ju aldrig gått att driva garaget i tre år.
Tacksam över alla samtal och skratt ni velat dela med mig.
Jag kommer att sakna er alla mest av allt. *ändlös kärlek*


Och nej. Jag måste inte lägga ner butiken, utan väljer det.
hade jag kunnat göra något annorlunda för att inte göra det?
Ja, förmodligen. Men jag vägrar att göra avkall på min vision.
Jag vet hur jag vill att det ska vara, punkt slut.
Och där jag är just nu så kan jag inte utveckla det jag så drömmer om, och jag behöver utveckling, alltid, då blir det inte helhjärtad och då vill inte jag längre.
Det är antingen eller för mig. Jag bara kan inte strö hjärtat runt på olika ställen, och jag bugar för det faktum och väljer att avsluta detta kapitel. Samtidigt som jag njuter av alla vackra minnen och glädjefyllda stunder det har gett mig, slänger jag mig återigen mot okända vägar.
Full av tillit, mod och hopp.

Och det mina vänner, är en känsla som inte går av för hackor.

Har i varje fall en jättemysig gäststuga sen, om nån behöver ;)

Stor varm kram i dagen alla mina ljuva.
Må det goda springa runt er alltid ❤
// Goa

OBS! STÄNGT i garaget helgen 15 & 16/3

30 kommentarer:

gittan sa...

Det krävs en hel del MOD för att fatta det beslutet också (med tanke på ditt förra blogginlägg) Mycket tråkigt att höra MEN du måste följa ditt hjärta det är då det blir som bäst <3 Nu känner jag ju en aning press om att verkligen komma en av de sista dagarna du har öppet, lite f-n på att jag inte kommit till skott tidigare men min tid räcker sällan till för allt jag vill och prio ligger kanske på välmåendet även här :) Önskar dig allt gott i livet och lycka till i framtiden oavsett vad du gör, du fantastiska människa / Största Kramen från mig!

gittan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anci sa...

Hej !
Det är både tråkigt och roligt. Tråkigt för att jag inte hann att hälsa på i din fina butik och roligt för att du vågar vara modig igen.
Jag inspireras av dig och önskar dig ett stort Lycka till vad du än gör.

Du säljer väl inget via mail ?? :)

Stor, stora kram
Anci

Tante Mali sa...

Hi Dear,
very cosy, love the faces on the black wall in your other post.
Sunny days
Elisabeth

mysiga heestrand sa...

Jag har alltid inspirerats av dig. Du är så modig och har så många idéer och jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra för dig i fortsättningen och önskar dig allt väl i framtiden. Jag beundrar dig så
Mycket
Tusen kramar
Marita i Heestrand

Maria Svemark sa...

Ett stort NEEEEEEEJ från 9-åringen som skulle sommarjobba hos dig om några år! Ett stort NEEEJ från oss alla, faktiskt! Det låter naturligtvis fånigt att vi sitter här i Kina och påstår att vi kommer att sakna butiken, men, ja, du vet vad vi menar! Många kramar & hälsa dina godingar (och alla andra vi känner)

LissasVita sa...

Finaste Goa...så glad att jag fått besöka din butik några gånger...denna fina..vet med att du hade drömmar och är en klok själ som lyssnar i ditt hjärta..önskar dig all framgång och lycka....Största kramen Lisbeth Silvegren Trelleborg

Norregård sa...

Hej Darling❤
Hoppas du fick mitt mail igår kväll!? Svara gärna när du har tid & lust. Har haft sorg idag...för egen del, jag vet ju att du har gjort rätt. Ingen är så äkta som du & har modet att följa sitt hjärta❤

Må det goda springa runt Dig alltid...❤

Vida sa...

fina fina du.. låter så härligt och så klokt att du går vidare mot nya äventyr..det finns så mycket att upptäcka och så mycket glädje att öppna famnen till..
hoppas du finns kvar på bloggen och vi får följa dej ;)..så gott att känna din energi och livslust ;))
Vidastörstalyckatilldejkram

Eva sa...

Så ledsen jag blir, för min egen skull. Men glad för din skull att du följer ditt hjärta.

Kommer ut till dig, det finns en eller två skyltar (bland annat) som vill hem till oss.

Kraaam Eva

Eva sa...

Så ledsen jag blir, för min egen skull. Men glad för din skull att du följer ditt hjärta.

Kommer ut till dig, det finns en eller två skyltar (bland annat) som vill hem till oss.

Kraaam Eva

LantlivsAnette sa...

Åhhh ojj, men jag är säker på att du har nya planer något annat som du vill prova på, härligt, lycka till med allt ! KRAAAAM Anette

nillashalsaharmoni sa...

Hej Goa!
Jag är en av dina dolda beundrare. Jag tycker så mycket om hur du uttrycker dig och hur du lever din dröm! Det har varit och är ett sant nöje att få följa dig här på bloggen och jag hoppas att vi får fortsätta att följa dig på ett eller annat sätt.
Tack för allt du har delat med oss!
Kram, Gunilla

HWIT BLOGG sa...

Visioner, framtid, oväntade beslut och att bara följa sitt hjärta! Modigt? Ja det är det, men också ett bevis på att man går sin egen väg mot nya mål i livet! Härlig fas du är i...jag önskar dig all lycka på vägen!
Varmaste kramen från Titti

Wendy McDonagh-Valentine sa...

Such a beautiful bedroom. I have sloped ceilings in my bedroom as well. We have a large iron headboard otherwise I'd hang photos behind the bed as well. Such a wonderful idea. : )

~ Wendy
http://Crickleberrycottage.blogspot.com/

Rut och Signe sa...

Jag har också drivit butik. En hade jag i anslutning till vårt hus på landet och sedan valde jag att prova inredningsbutik i en lite större stad. Själv tyckte jag att det tog alldeles för mycket energi av mig och valde att avsluta.

Lycka till med nya projekt, kram Marie

Frida sa...

Så klart att du ska utvecklas :) Både tråkigt och roligt att du ska stänga. Men man måste göra det man känner för. Därför är jag glad för din skull :) Jag kommer och hälsar på någon av helgerna. Känner att det är dags för ett vår besök.
Tills dess, ha det bra!
Kramar Frida

Anonym sa...

Gúa, vi siktar på att komma förbi "sista" helgen!!! KRAM från Annelie & Jerry i Sundets Pärla

Anonym sa...

Hei vakre vennen:)
Nå er det så utrolig lenge siden jeg har vært her inne i bloggverden og når jeg kommer inn så blir jeg utrolig lei meg når jeg leser at du skal stenge din utrolig vakre drøm og butikk....
Du har gitt oss så utrolig masse herlig inspirasjon i både form ab butikke og bloggen og hatt unike varer som man bare lengter etter....
Men alt har sin tid, og det er viktig å gjøre det som er best for en selv og jeg er sikker på at du vil gjøre det utrolig godt hva du en velger....
Ønsker deg så utrolig masse lykke til både for fremtiden og livet og takke så masse for at jeg er blitt kjent med ei så vakker dame:)
Varme klemmer Merete

Hanna sa...

Jag hann inte dit och tittade in till ditt garage, men har njutit av alla bilder du visat <3
Lycka till på din väg!!

Kram Hanna

kråke sa...

Härliga Gua! Vill önska dig lycka till på dina nya äventyr, ska bli spännande att se vad du nu ska hitta på:)

Stor varm kram:)

kråke

Ramuan Disfungsi Ereksi sa...

Nice post blogs

Obat Kuat Aman sa...

I really love your blogs

obat pelangsing badan sa...

very interesting article with images that are so beautiful

Obat Kuat Pria Perkasa sa...

thank you has been authorized to visit ^^

Obat Kuat Tradisional sa...

thanks have been allowed to visit this blog

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Ramuan Tradisional Untuk Menurunkan Berat Badan sa...

happy Tuesday, permission to share the article

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs

erwin herbal sa...

article nice and very pleasant to read. I like it very much. its a good job. I have health articles. as follows : cara mengobati batuk obat benjolan dibelakang telinga might be useful obat kanker darah pengobatan alternatif penyakit jantung koroner The article is also great. or this one pengobatan alternatif penyakit gula pengobatan alternatif penyakit stroke May I share articles, it may be useful to other people.obat penyakit campak untuk anak-anak I want to share knowledge about health. tips melangsingkan tubuh cara menghobati susah kencing thank for sharing.