Just do it!

Just do it!

tisdag 10 februari 2009

Tisdagens ton...

Hej igen alla vänner!

Bara ett kort inlägg. Känner mig fortfarande lite trasslig..:(
Men lite bilder kan jag ju dela med mig av..!

Igår försvann min man en bra stund ut i garaget.
Jag kan ju tillägga att det inte är något nytt! Han känner väl att han får vara ifred där..;)
Nej, men allvarligt!
Han har tillverkat massa bokstäver åt mig. Ja, ni vet såna som går att köpa, men som jag är för snål för. Jag kanske visar dem sen. Men igår kom han in med...

denna fina G klav...
Jag blev så happy!
Tycker den är superfin...

och gör sig så bra där ovanför tappen.

Följande...
hittade jag i garaget, när jag tittade till honom.
Har ju förstås funnits där alltid... men just igår, kom jag på vad jag vill ha den till!
Bilden är tagen 1910, min äldsta morbror är den lille killen.
Kul!...tycker jag..:)

Japp, roligare än så är jag inte idag!

Hoppas ni har det bäst, är friska och krya och njuter av livet!

Stor kram till er alla...

32 kommentarer:

johanna sa...

Hej goding!!! ÅÅÅ så fint ,vad duktig han är! Vilken bra ide med verktyget det blev ju hur fint som helst....
Idag ska jag köpa vakre hjem spännande!!! Är säker på att det kommer vara ett fantastiskt repotage!
Kraaaam

Therese sa...

Vilken händig man du har.
Använder du tvingen (är det väl) som ram det var det fiffigaste jag sett. Tack snälla för inspirationen. =D
//Tezz

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, all the pictures ♥♥♥very nice♥♥♥!!!!!!!! I wish your a nice day,Elke.*********** :o)

Anonym sa...

Hej hej!

vilken duktig man du har!!!

Ja kan hålla med om de där bokstäverna, de flesta är alldeles för dyra!! *nickar*

Jättefina bilder :)

kram kram Anna, ha en fin tisdag.

Anonym sa...

fasen nu kom inte namn med elr hemsida hihih...en gång till provar vi.

Synnøve. sa...

Hej Gòa.
Så fin g-klav. Nu skulle du ha en rad med noter efter där på väggen.
Det blev jättesnyggt.

Att använda en tving så där var du luriagste jag sätt.
En mycket bra idè.

Försökte kommentera på ditt inlägg igår.
Men det var omöjligt.
Men jag kan säga att jag var in till Sabina och man skäms över sig själv många gånger efter att ha läst hennes blogg.
Så nu har jag lovat mig själv att inte klaga på små saker mera.
Tack för att du visade mig denna underbara människa.

Ha nu en bra tisdag min vän.
Här är det kallt. Glad vi inte har 20 minus utan bara 16. Ingen snöstorm utan bara små lätta, täta flingor.Att det är dimma så inte solen skiner och smälter bort all snö nu lagom till sportlovet börjar.
Se där, inte en klagan alls.
Kramen på dig du goa Guà.
Synne.

Randi sa...

Heisann søta Gua!!

Men huff,er du ikke i form du da,ikke godt det!!
Men du verden for en flink mann du har da som lager sånne bokstaver til deg!!Å den g-nøkkelen var kjempe tøff da,å i mørk farge!Du er så dyktig å ta bilde,så supert du får det til!!
Håper dere ikke har samme veret som oss har idag...her snøa det så grusomt idag,æsj!!Er ikke så glad i snøen jeg da :o)Ja.Ja...en får ta det som kommer;))Liker meg godt inne da,tenner masse lys og koser meg;)
Håper du er snart på farta igjen Gua,god bedring til deg!!
God kram til deg fra Randi!

♥ Pia... sa...

Oj den där sk. fotoramen .vad snyggt..nu misann snurrade dert runt ett varv i mitt huvud..så roliga ideér du kommer med..synd bara att man inte kan rota runt bland de där sakerna som man har i något uthus..de finns inte på gångavstånd om man säger som så:)handyman har du oxå...kram och ha en skön tisdag ,....PIA

Lilla huset på prärien sa...

Nej inte frisk... influensan. Men jag njuter ändå av livet för jag läste ditt förra inlägg och klickade mig vidare in på bloggen du skrev om. Usch så grymt livet kan vara :(

Du får ge komplimanger till maken som gör sådana fina saker till dig!

Kram Jenny

Jenny Oak Fae sa...

Oj vilken snäll & händig man du har, jättefint ju!!!

: )

Blev väldigt fint med den gamla bilden också..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Den där mannen din, han är verkligen en raring... Såna som T växer inte på träd! Undrar om min Magnus hade snidat träbokstäver till mig hmm... Inte sådär spontant. Men han har ju i och för sig gjort en mycket rostig tavla haha!

My home is my Castle sa...

For en lekker ramme :) Du er så utrolig kreativ :))

Ønsker deg en fin dag videre
Klem,Kari

inga Heiddal sa...

Hverjum hefði dottið til hugar nema þér að nota þetta fyrir myndaramma????!!! flott... Och va creativ din man är. Helt fantastykst:=) klemms inga

Linneas Hjärtefröjd sa...

oj, så duktig han e!!!!
vill mer än gärna se bokstäverna :)

o va fint "skruvstädet" blev!!!!

i like it a lot!!
hoppas du med får en fantastisk dag!! kramar linnea

gittan sa...

Hej Gúa,
vilken duktig man du har! Nyfiken blir jag förståss, vad använde han för material till den? Jag har ju en duktig make jag med ;-P Lite inspiration till mitt sovrum har jag allt fått här hos dig. Nu återstår attse vad jag ska göra med den... Köpte massor av färg idag! Skruv-tvingen blev ju perfekt som ram.
Ang gårdagens inlägg, det är sorgligt att vi oftast behöver en sådan påminnelse för att inse hur bra vi i själva verket har det. Ha det gott / kram gittan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vem har sagt att man/det måste vara så roligt jämt !!
Jag tycker om att ha det tråkigt och att vara tråkig med för den delen , inte alltid så uppskattat av resten av familjen , men sån är jag .
Vilken fin mojäng du hade i garaget , den är ju som gjord för ett Gúa arrangemang !!

What a handy man you´ve got , sånna gillar jag !

Intrasslade kramar / Pottsorken

faire un songe sa...

Your shutters are beautiful.
If you look at my blog you will see there is one that I just bought.
They atmosphere in the house.
Greetings Hetty

Tulipa sa...

Han måste haft högsta betyg i träslöjden!!

Du behöver ju inte åka och köpa när han är en sådan villig konstnär!

Kram Mariette

Maliva`s verden sa...

Hei,så spennende med bokstaver...Har selv prosjekter på gang,med å lage de i forskjellige utgaver...Nå er det hønsenetting som opptar min fritid...ta gjerne en titt hos meg på min siste lampeskjermproduksjon......Ønsker deg en fortsatt go`kveld fra Maliva

Lina ♥ C´est la vie sa...

Vad konstnärligt! Både g-klaven och den nya fina ramen.
Härligt.

rosenskära sa...

Står han ute i garaget och gör sånt till dig?! Vilken man du har!

Att använda en gammal trätving till fotoram hade ingen annan än Gúa kommit på!

Underbart!

Sitter här och väntar på mail från syrran som är ute och letar gamla lassiglas till mig i Indien!

Varmkram/Lena

Millas hem sa...

Hej!

En jättefin G klav! Så himla duktig, och snäll :) han är!
Passar så bra där!

Camilla

Les Cotrions sa...

I've used the translator to understand about Sabine. It has been a shock for me...my father had the same cancer in the brain and he had the same treatment of Sabine...a neurosurgeon from Sweden made it here in Italy! I've never spoken about this in the blog, but....your post reminds me that terrible time!
Your pictures are lovely as usually!
Have a nice evening!
Vale

Anonym sa...

Þvílíkir snillingar þið eruð
Bara flott Knús Sigga Ingufrænka

Lina sa...

Åh så fint!! En sån karl skulle man haft, fast min går inte heller av för hackor... ;) HA en underbar kväll!

gamla skolan sa...

Vilken händig man du har ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Monica sa...

Hej !!!!
Oj,oj,vad han är duktig...!!!!!!
Vad fin,förstår att du blev glad.....
Och fotot blev väl bra där....du är piffig du....
Kram,
monica

Monica sa...

Hej !!!!
Oj,oj,vad han är duktig...!!!!!!
Vad fin,förstår att du blev glad.....
Och fotot blev väl bra där....du är piffig du....
Kram,
monica

Vintage sa...

Vilken man du har!Underbara bilder! Ha det bra vännen! Stor kram susanne

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen min,
jag vill oxå ha en man som försvinner till garaget i bland och som bjuder på ljuv musik iform av äkta g klav haha.

Vad gooo han är din like, han vet vad du vill ha, det är kärlek det.

Vilken underbar id'e det där med det gamla kortet, det är det bästa som finns att gamla saker får nytt användningsområde, härligt.

Hoppas att du reder ut dig från trasslet, du vilar väl in i mellan åt?
Kram på dig/Ingela.

Tine sa...

Hello....

so...I don't like you anymore ;O)

This is not fair...every single Day lovely, beautyful Pictures from MY HOUSE !!!!!!!
NO NO NO NO NO NO...
:O)
Hearty Hugs
Christine

Anonym sa...

Ja, formentlig sa det er