Just do it!

Just do it!

fredag 13 februari 2009

Två hela och två halva...

Hej mina ljuva vänner!
Ni anar inte så glad jag blir när jag läser era varma hälsningar.
Jag som lyser med min frånvaro, hela tiden, står verkligen ödmjuk inför er godhet.
Full av förundran och med en enorm mängd tacksamhet!
Ni lyser upp mina dagar! Och idag när solen skiner så ljuvt och varmt in hit, så går mina tankar oavbrutet till er! TACK!

Och nu ska ni få höra...
Jag har ju letat på Blocket, efter gammal järnsäng...länge.
Igår hade jag äntligen turen att hinna innan alla andra. Snabbt satte vi oss i bilden och körde mot Landskrona hållet. Där vi hamnade i himmelriket! I en gammal järnvägsstation som är under ombyggnad. Ja, nu vet ni var himmelriket finns..:)
Jag kan lugnt säga att vi blev som förtrollade. Mannen sprang upp och ner alla trappor och jag, var tvungen att hålla fingrarna i styr, att inte börja gräva i alla skatter som låg utspridda...precis överallt! Känslan var svindlande...så mycket saker och vilka möjligheter!
Ja, tänk om ni hade varit med!
Förnuftet tog dock tag i min arm, när mannen började diskutera med ägaren om han inte bara ville sälja allt i befintligt skick!?!
Då harklade jag mig och sa..."Det räcker nog med sängen, i dag i alla fall"..:)
Och visst blev det säng...helt underbar! Och inte bara en utan...tre!
Eller egentligen fyra..!
För när vi kom hem så upptäckte vi att, det var två hela och två halva!?!
Vi hade fått två huvudgavlar. Så nu letar ägaren febrilt efter de två halvorna som hör till och mannen min har ju, förstås erbjudit sin hjälp att gräva i gömmorna...*thi,hi* Vi får se vad det resulterar i..;)
I alla fall, så är ju jag, som jag är. Och var inte lugn, förrän den ena halvan stod i vardagsrummet och agerade fåtölj. Här får den stå tills den andra halvan hittas, sen ska de fixas och två av dem säljas.
Jag lovar att säga till när det bli aktuellt...*blink*
Så länge nöjer jag mig med att ha fått en ny samling...järnsängar..:)

Bordet bredvid låg utanför i högen skräp! Och räddades i sista sekund av mig, prylarnas vän...*fniss*
Massa bilder av mina nya käringar...blir dagens hälsning till er...samt en önskan om den bästa helgen av alla...


Nu ska jag ut i solens strålar...UNDERBART!

Största kramen och ta väl hand om er...

49 kommentarer:

Randi sa...

Heia Gua !!

WOW,så super fin den var da,å kjempe stilig!!
Alltid like vakre bilder du viser!!

Vil ønske deg en fin og god helg,kos deg!!
God klem fra meg!

Fru Ekeby sa...

Hejsan! Vilket härligt ställe du har varit till! Och vilka fynd! Tur att vi är många som är med i "prylarnas vän klubb"! Tänk så mycket som skulle gå till spillo annars. Trevlig helg önskar Fru Ekeby.

My home is my Castle sa...

At det går an å være såå heldig !!! Må si at jeg nesten misunner deg litt ;) Du finner alltid så mye vakkert !!!! Jeg leter og leter, men finner ingenting hehe ;)
Jeg nærmest kjente på meg selv hvor ivrig du var da dere skulle hente sengen(e) kniis ;)

Stor klem,Kari

My home is my Castle sa...

Glemte jo å si at alt er bare VAKKERT !!!!

Anonym sa...

Oj oj oj, Gúa!
Hvilken uuunderbar säng!
Och bordet, sen!
Var det skräp!?

Det är så vackert med lite svart till det vita.
Som björkgrenar mot snön...

Grattis.
Önskar jag kunde köpa en av dej, men det är nog lite för långt.

kram, ingela

Cc sa...

Å vad jag hade önskat att jag vore med, vilka fynd. Grattis till dem.

Anonym sa...

Åhh, vilket fynd du gjorde... Ser jättefin ut med precis den rätta patineringen oxå! Det är som att gå på skattjakt loppisar, men blir barn igen! Kram på dig!

Lilla huset på prärien sa...

Åh Gúa vilken underbar skatt ni har hittat! Både sängen och bordet är ju fantastiska! Jag är själv på jakt efter en järnsäng så säg gärna till när du ska göra dig av med en :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Nä vet du vad, inte det bordet, i skräphögen, det var ju underbart!!! Ännu finare än sängarna om du frågar mig... Nästa gång du ska dit ringer du mig, OK? SÅ hänger jag med.. jag har stor bil och jag har släp:)
kram på dig!

lottens vita och gröna sa...

hejja hejja, wow gúa, vilken räd!!! är såååååå glad att du hittade till dom för hos dig kommer de få leka ihop med underbara vackra ting och med en alldeles goiig gúa i, det måste vara som en dröm för en säng som kommer från himmelriket,hihi! ha det gott, varmvarmvarm kram till dig!

Synnøve. sa...

Vilken plats ni upptäckte.
Klart ni ska resa tillbaka och köpa rubbet...
Men vart ska ni ha det?

hoppas han finner de delar som saknas nu då...
Här har solen varit framme och det har varit så skönt. Men 22 minus är lite kallt för att hålla på ute.

Nu önskar jag er en trevlig fredagskväll.
Kram Synne.

♥ Pia... sa...

Hej! vad vackra de var dina två och en halva sängarna..njaaa där skulle man allt vait med lät som det var ett riktigt roligt ställe:)..fann du bordet under en skräphög??!!..jisses..vilken tur att du passerade den högen då:)..önskar dej en trevlig helg och allahjärtansdag...kram från en vääääldigt vintrigt värmland..PIA

LantlivsAnette sa...

Åhhh du, jag förstår att det var som himmelriket där, jag hade nog blivit lätt tokig där..hii..hii..
Jag älskar Järnsängar, och din är ju helt underbar, liknar den jag har i gästrummet..och vilket bord du räddade...helt underbart !!
Ha nu en fin helg
Kraam Anette

marie sa...

Nä fy fabian så himla snyggt! Åhh vad kul att ha varit i himmelriket! Vilka bilder med en underbar känsla! Alla hjärtan till dig imorgon!!
Kram
Marie minlillaveranda

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Åhhh jag blir alldeles lycklig för din skull..de är ju sååå underbara!!!

Vet du, jag letade också efter järnsängar igår på Blocket =) hittade flera fina men inte någon som fanns nära mig och inte heller nån bra prislapp.

Jag önskar att jag var där i himmelriket med dig och gjorde fynd hihi

Kram
Mia

My Lovely Things sa...

Åh gua!!
Vilka skatter!
Så roligt att du fick tag på allt detta fian..bordet är ju fantastiskt..Så kul att få gå där och kolal in alla skatter..
ha det så bra..
kram anna

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej och grattis till fyndet!!
Om ni inte får fatt på de andra halvorna kan du väl göra som Marie-Minlillaveranda- och göra fåtöljer av dem. Ursnyggt även det. All heder till dig som inte köpte rubb och stubb, tror inte att jag hade varit lika återhållsam. Pulsen gick upp bara jag läste;))
Många varma hälsningar på alla hjärtans dag från Maria

rosenskära sa...

Begåvad, kreativ, ödmjuk, varmhjärtad, återhållsam, förnuftig, själfull.....

Kan fortsätta länge.

/L

G-STYLE sa...

Hello ,I think your blog is wonderful , you make such nice pictures and your house is so cosy and stylish!!
I will come here again,greetings from Gea

Sigga sa...

Það er gott að þér leiðist ekki Gúa mín :)

Faðmáþig, Sigga

brynjalilla sa...

dásamlegt, þetta er náttúrlega draumur

Tine sa...

I CAN'T BELIEVE IT....

OH MY GOD....

Heartly Greetings
Christine

Marie sa...

Mamma mia, det låter verkligen som ni har varit i himmelriket, vilket ställe!!!!! Helt ljuvliga bilder och tänk att det vackra bordet låg i en skräphög. Vilken tur att du kom och räddade det!!!!!!!

Massor av kramar till dig!

Marie

Sologbolig sa...

Åh. Så flott !! Der var du heldig !! Og så fine bilder som du viser. Det er så kjekt å besøke bloggen din. Eg ønsker deg ei riktig god helg !

Jenny Oak Fae sa...

OJ vilken otrolig tur ni hade!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

My White Cottage sa...

Hej vännen!

Vilka superfynd!!!!! Förstår att du blev toklycklig!

Hoppas du och familjen får en mysig Alla Hjärtans dag! ♥

Tänker på dig!
Kram Jenny

LOPPISLIV sa...

Hej Gua! Vilken tur du hade som hittade så många ljuvliga järnsängar. Som att vinna på lotto nästan...hihi. Ser ljuvligt fin ut den du visar. Men jag tror på ödet och att det var meningen att just du skulle ha dem. Dina vackra bilder får mig alltid att hamna i en drömsk tillvaro, jag stannar upp, tappar andan lite granna och tar in och bara njuter av allt det ljuvliga du bjuder på. Tack för all inspiration. Önskar dig en underbar dag i dag på allahjärtansdag. Kram Paula

gamla skolan sa...

Önskar dig en riktigt mysig alla hjärtans dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan
ps helt underbara sängar du har kommit över !

Maliva`s verden sa...

Bonjour madame....får virkelig franske stemninger å besøke ditt vakre hjem...siste bildene med bl.a. den flotte jernsengen du er så heldig å bli eier av.....gjør det ekstra franskt....proffite de la vie...

inga Heiddal sa...

Voðalega er ég glöð yfir að þú ert að safna járnrúmum en ekki tré rúmum...:=)

inga Heiddal sa...

MEN ... Hvíta færslan fyrir neðan er helt underbar... O.M.G

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Så fint det blev, förstår att det måste ha varit rena rama himmelriket...Vad kul med mannen som är med när det gäller o vara snabb =)

Ha det gott. Kram Pirre

Unknown sa...

Helt otroligt!!! Lyckliga du... underbara bilder tar du som vanligt. Jag önskar dig en go helg, kram Pia

Älfgärdet sa...

Ja nog har du varit i himmelriket alltid! Så där brukar mina våtaste drömmar te sig ;).

Inspiration i vitt sa...

Det ska va du Goa till att hitta paradiset bara så där. Vilken underbar lycka och vad fin sängen var och bordet som räddades med. Ja då får man hålla utkik när du ska sälja då?
En stooor kram till dig för att du har ett hjärta av guld.
/Ingela.

irma´s uthus sa...

Men herreguud kvinna, det låter verkligen som att komma till himlen :) En rustik miljö full av godsaker... Å vad jag önskar att jag varit där. Snyggt som sjutton blev det oxå.Fast den är "halv"
Kram Irene

MiaMaria sa...

Hejsan min vän!


Två hela och två halva det blir ju iallafall tre......fniss..

Vilket härligt ställe ni varit på....täänka att få gå runt som i en godis butik...och bara gotta sig.....förstår att det blir fler turer......

Hoppas allt är bra med dig och att din hjärtedag blev toppen med nära och kära!!!!

Ha´en bra söndag och må bäst!
MiaMaria

Vintage sa...

Underbart,sädant händer aldrig mig...Har letat så länge efter järnsängar..Helt fatastiska bilder du visar och texten är som ljuv musik! stor kram Susanne

Anonym sa...

Underbara bilder. Helt fantastiska! Många kramar

Anonym sa...

Hej. Vill du berätta var du hittade sakerna, så att vi kan hjälpas åt att rädda mer?

Syster vit sa...

Vilkahelt underbara möbler, den turen finns ju nästan inte att man springer på en sån guldgruva, avis. Kram Liselott.

Anna sa...

Åh så vackra järnsängar! Vilken lycka att få tag på sådanna! Jisses vad jag har letat jag med, men de är så svåra att finna här i sthlm...Till ett överkomligt pris också...

Lycko dig:)

Kramar
:)Anna

Tulipa sa...

Den där adrenalinruschen har jag inte svårt att föreställa mig!!!

Grattis får man ju säga! Och med fortsatt spänning!

Ser faaantastiskt ut!!!

Kram mariette

Mia sa...

Ojoj vilket ställe du verkar ha hittat. Tänk vad olika folk tänker, något som bara är skräp för en kan vara rena guldgruvan för en annan. Du verkar ha hittat just en sån guldgruva.

Lycka till med letandet efter resten av sängen. :)

Kram Mia

spetsar och änglar sa...

Åhhh vilken underbar säng!!!
Åh det lät som ett underbart ställe som ni fick besöka.

Helt ljuvliga bilder du visar,kan inte riktigt se mig mätt på dom.Ska nog titta en liten stund till.....
Ha en härlig dag
Kram
Heléne

Unknown sa...

Oj oj oj.......
Lyckans ost!!!!!
Tänk att du kunde finna en sån guldgruva!

Det var verkligen vackert skräp Du hittade. En fin alla hjärtans present som var ämnad att hamna hos just DIG!

Nu blev det väl en liten home make over hemma hos dig, eller?????

Så glad man kan bli åt "ting"
Synd att man inte har all plats i världen att möblera på!!!!!

Det är mycket man bara får njuta av som ögongodis, men det är ju inte illa det i heller.

Önskar Dig en fortsatt härlig vecka

Kramisar Jeanette

Monica sa...

Hej !!!!!
Oj,oj,vad läckra saker.....!!!!
Och fint blev det....!!!!
Kram,
Monica

hemtrevnad marie sa...

Å, himmel så fint!!!
Och bordet!!!
skulle de slänga det??!
Vilket underbart, riktigt gammalt antikt bord...du skulle veta vad jag betalt för mitt svarta i en antikaffär...och det är inte lika fint som ditt!
titta in till mig om du vill ha chansen att vinna en handmålad rullgardin!
Jag firar ett årsjubleum idag!
kramis

Viveka i Bläckhornet sa...

Men Gua...!
Först vill jag ge dig en bamsekaram och blåsa bort alla elakingar till baciller du dragit i dig.

Sen såg jag i ditt förra inlägg att du hittat en skattgömma. Varför är jag ALDRIG på rätt plats vid rätt tillfälle. Sånt där är ju sånt jag drömmer om att få hitta. Men jag unnar dig det för du tar ju hand om alla fynden på bästa sätt. Så jag får väl fortsätta njuta via dig :)

Nu hoppas jag att du kryar på dig vännen

Kramar Viveka