Just do it!

Just do it!

fredag 16 september 2011

Öppet i Mor Ágústas imorgon lördag 11-15, söndag 13-16

Hej mina kära! Jo, jag finns kvar, eller jag tror det i alla fall..:)
Den senaste tiden har varit lite overklig på nåt märkligt sätt. Drömlik är nog ordet, där av ovissheten om jag är på riktigt infinner sig..;)
Ja, ja, men alltså för drygt en vecka sen var jag helt loj och trött på faktum höst, sen drar jag iväg till Provence med mina kära Mior, och fick tillsammans med dem uppleva miljön och värmen av solen som flörtade oavbrutet med det turkosa Medelhavet. De glada varma människorna överallt som mötte oss med ödmjukhet, trots språkbrister. De stolta leendena på by marknaden. De färska konjaksflamberade havskräftorna med ett glas vin till, och sen ett glas till!
 Och en overklig blandning av känslan Amelie från Montmartre uppstod, och jag var tvungen att stanna tvärt (självklart med ögonen vilande på en av miljoner gamla fönsterluckor vi skådade..:)...för att ändå inte riktigt veta om jag var i livet eller i filmen. Ja ni fattar = känslan "hit hör jag" uppstår genast!
Sen lika fort är jag hemma igen, för att i ett halv dygn känna mig helt malplacerad, till att nästa hälft känna mig helt överväldigad av tacksamhet.
Jag är så glad för att denna lilla "film" väckte mig. För hela denna vecka har jag nynnad och skrattat med hösten och livet. Jag tillåter den höga luften och den övermogna doften av grönskans eviga liv, fylla mina sinnen och så sjunger jag lite till. Pysslar, ändrar och donar, och är helt förtrollad av skaparlust och tron på lyckan. Glömde till och med blogga om helgens öppetider, och då är det illa!...eller så kanske det är bra, vad vet jag..:) Men en sak vet jag och det är att...Ja, jag är glad för att jag är här, för det är ju här jag hör hemma!
-eller var det i Provence?! Och iså fall vilken by!? Nej, jag får nog spola tillbaka lite och se möjliga slut på denna min lilla äventyrsfilm..:))

Under tiden kommer lite "nya" bilder från min lilla livslycka, butiken. För där har jag flyttat och flirtat med hösten hela veckan. Allt bara på grund av mitt stora gamla/nya skåp! Jag är till och med så på hugget nu att jag är  redo (läs mogen..;) att släppa taget om mitt gamla, underbara, unika postskåp. Så nu har det fått en prislapp. Jisses, det trodde jag faktiskt inte skulle hända förrän jag tog examen i fysiologi.
Men, men, härligt att livet hela tiden överraskar en..:)


Puss och största,varmaste kramen min ever, 
till er alla mina underbara!
Ni betyder sååå mycket för mig ❤
Tusen tack för att ni stöttar mig och berikar mina dagar med era besök och varma tillrop. Och även om jag sagt det hundra gånger, tänker jag säga det minst hundra gånger till...
NI ÄR BÄST, heela tiden!
//Goa och kungen på Toa..;)


32 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Ser HELT fantastiskt ut!!!

: )

Ha en fin helg <3

KRAM, Jenny

Rummet för välbefinnande sa...

Så då var det dags..... Vad hamnade prislappen på? Ja, jag är ju intresserad som vi pratat om.
Jag svävar fortfarande runt och har lite svårt att landa känner jag.
Kram

Susanne sa...

Vilka otroligt vackra bilder..kan nog inte komma närmare det jag tycker är mest inspirerande...Din blogg hem och butik,,suck...Kram

Tinas bo sa...

Måste ha varit en underbar semester!!

Som alltid sååååå vackra bilder och det ena vackrare än det andra!!
Kommer ALDRIG att kunna se mig mätt.. :)

Ha en fin helg
Kramis Tina

Fiffiga Systrar sa...

Oj vad härligt!! Vilken energikick du fick! Underbart att höra!!
Fina bilder från din butik! Förstår att den är din nya livskärlek! Lycka till med allt!

Kramar från Fiffiga Systrar

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig resa du och dina Mior måste ha haft=)

Vad mycket fint du visar på bilderna från Mor Ágústas! Så många underbara saker...

Ha en fin helg!
Kramen,
Regina

Kristin Ketilsdottir sa...

FLOTT HJÁ ÞÉR ...:)

Anonym sa...

So very pretty!! Love your beautiful pictures-

mysiga heestrand sa...

Vilken härlig resa ni varit på. Camilla och jag åker också till Provence snart. För mig har det blivit ett måste att åka en gång varje år och känna dofterna och uppleva den underbara atmosferen där, sedan är det hätligt att komma hem till sitt eget igen.
Ha en underbar helg i din fina butiken.
Kram Marita i Heestrand

toves sammensurium sa...

Hmmm....det er en tid for alt,jeg er ihvertfall sikker på at det kommer til å bli noen veldig lykkelige nye eiere av det:). Som vanlig sitter jeg nesten som paralysert og nyter de fibe bildene fra butikken din....for et paradis:) toveklem:)

Anette sa...

Åh! du har såå fint i din butik...jag gillar verkligen din stil och din blogg

Anonym sa...

Salut guda-goda GUA!
Sa roligt och harligt att du har landat i hostens lugn och land. Harlosa ar aldrig fel...TACK for all din inspiration och gladje Gua!!
Skulle inte det nya skapet bli vitt och vilka ben har det fatt???Jag behover "ben-tips" till ett skap har hemma...
Varma Medelhavskramisar till dig fran The Holy-Land och mig!
Zazza Susanne

Norregård sa...

Underbart:)

Kram Malin

Magdalena sa...

I love your blog!

Prinsesse Elin sa...

Er innom for å ønske deg en fin fin lørdag. Klem fra Elin♥

Vida sa...

så vackra bilder du skämmer bort oss med..varma känsliga spännande;)

och den sista bilden på dej och kungen;))) såklart man ska ha ett kungaporträtt på toa;) du är så söt vännen;))

höstensallafärgerkram
Vida

Ljungbergskan sa...

Underbart med höstenergi!!! Knús!!!

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi...toa-Gua...du e ju för go du :)
Så härligt med er Frankrikeresa! ...och dina blider från butiken är ju såååå underbara och inspirerande. Du har en sån idérikedom och sen sån känsla så jag får ståpäls.

Puss puss, Carina

Puumuli sa...

Din butik är rena rama fröjden för ögat, det ser alltid nytt och spännande ut där inne!

Ha en fin ny vecka!

Kram
Sari från Puumuli

Boxwood Cottage sa...

Hey sweet Gúa!
Love that funny picture of you and all of your beautiful rearrangements in the shop. I only wish I would have had more time to spend with you there!
Hugs from Germany sends you
Carola xoxo~

Willa Wanillan Mirjami sa...

beautifull!!! <3.Willa Wanilla Fru

makyloua sa...

jolie ta boutique ...dommage que je sois si loin !!!

Anonym sa...

Hei Gua!
Ser at du har tenkt og selge postskapet ditt, er da veldig spent på hva du skal ha for det? Har ønsket meg ett slikt skap i flere år. Jeg var på besøk hos deg i vår etter Ledreborg. Hilsen Heidi

Goa sa...

Hej Heidi! Så roligt att du skriver här till mig!
TACK!

Kan du maila mig på hviturlakkris@live.se

Klem...

inga Heiddal sa...

Sæl dúllumúsin mín... Er hér í undirbúningsvinnu í skólanum en er búin með allt svo að ég get skoðað hér af vild... Snilldarmynd af þér þarna og gott að þú þorir orðið að setja myndir af þér hér inn eg gleymi þá ekki hvernig þú lítur út darling...Þurfum að fara að heyrast krútt. Love you INGA

inga Heiddal sa...

Sæl dúllumúsin mín... Er hér í undirbúningsvinnu í skólanum en er búin með allt svo að ég get skoðað hér af vild... Snilldarmynd af þér þarna og gott að þú þorir orðið að setja myndir af þér hér inn eg gleymi þá ekki hvernig þú lítur út darling...Þurfum að fara að heyrast krútt. Love you INGA

LantlivsAnette sa...

Hallååååå...åhhh vilken resa ni har gjort..kan tänka mig att ni hade det bra !!
Sååå fint du har det i butiken..ojj..ojj..vet du..de där glasen du har där i ett skåp, de med text på..kan man få köpa ?? Pris..?? Kan tänka mig 8 st..
Kraaam Anette

Maria-Isabel sa...

Bonjour min vackra! Skriver till dig i veckan nu när du är hemma igen. Men VISST lämnade man en del av hjärtat i belle Provence....... Härligt med en ny kärlek! PUSS

My Shabby Streamside Studio sa...

You are the sweetest! Glad you had a great time.

xo

Sandy

KATE ♥ sa...

DIGGBARE BILDER

LjuvligaLjung sa...

Tack för så mycke inspiration! Jag kan kanppt sluta titta på alla fina bilder. Mvh Michaela

Carolina sa...

hej! jag har en liten fråga om dom där ljuskronorna du har som header på din blogg, jag har fastnat så för den mörka och undrar om du säljer dom eller vart du har fått tag på den? kram!