Just do it!

Just do it!

onsdag 9 december 2009

nog finns det hopp om det...


Hej alla goda..:)

Idag så känner jag hur livet sakta börjar återvända. Ja, eller jag tror det i alla fall.
För i morse snöt jag ut resten av mitt förstånd. Det är sant, känner mig helt tom!
För det är väl en begränsning för hur mycket som kommer ur en snart fyrtiotvå årig näsa?
Och jag menar, jag fattar verkligen ingenting! Fåglarna kvittrar, halvslöa myggor surrar och det luktar åkerbajs.
- Är det alltid så två veckor innan jul?!
Ja, det kanske det är, vad vet jag. Och så en annan sak...mitt hem var i morse fullkomligt överlastat med änglatofflor. Nåt som jag de senaste dygnen har funnit så mysigt och hemtrevligt, speciellt i mörkret då man bara känner dem. En trygghet liksom. Men även deras tillvaro ifrågasattes efter snytningen. Dammråttor är det ju!...usch, jag som är en sann vän av ordning! Eller var åtminstone, i förståndets tid. Eller ja, tror jag
Och så kvinnan i spegeln, denna jästa gamla gädda, henne kände jag inte heller igen! Och då räckte det liksom!
Jag kavlade upp ärmarna, dammsög, vädrade, (in bondensbajslukt..) julpyntade i badrummet, trots vårfeelingen, och badade lääänge!
Och nu känner jag mig en aningen närmare livets verklighet. Ren om inte annat, så nog finns det hopp om det...
Fast nu har jag en ny inbillning...att jag är allergisk mot julblommor. Tycker mig minnas att jag också blev dålig samma tid förra året. Så nu är det den nyaste nojan..:)
Fast frågan är om tandköttet verkligen svullnar av hyacintens doft..?!? Men återigen..vad vet jag..?

Jul i badrummet bjuder jag på idag. Det finns förstås en gräns för hur mycket man kan ändra i ett badrum, men jag försökte i min nollställdhet, hitta nya vägar. Och känner att så får det emotta julen. Romantiskt och så lite rufft brukar ju funka i detta hemmet...

Puss och kram och tusen miljoner tack för era fina, varma hälsningar...
*LYCKA*



31 kommentarer:

S o F sa...

Herregud - vilket badrum! Som en vacker dröm.

Tack för fantastiska bilder och myskänsla!

Ha det gott!

Mitt hvite hus sa...

Utrolig vakkert Gùa... en drøm av et baderom..

Håper formen kommer seg raskt.. det er mildt her også..

Klem Kerstin

mysiga heestrand sa...

Jag håller med S O F vilket underbart badrum.
Du ger verkligen mycket inspiration
Kram Marita i Heestrand

Marie sa...

Åh, tänk i det där ljuvliga badrummet har jag varit ett par gånger, lyckos mig!!!!!!! Det är såååå fint Gúa!

Skönt att du är på bättringsvägen!

Kramelikram
Marie

LjuvligtLantligt sa...

Åhh vad vackert..*suckar*

Kram Git

Norregård sa...

Vilket badrum, så fint!! Jag älskar golvet;o)
Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Vad härligt att höra att du mår bättre..trots att du snöt ut förståndet..hihi..

Badrummet är såå underbart..suckar..av avundsjuka..vill också ha!!... såå stort!!.. 5 m2 är allt jag har att fixa på...men, men... positivt tänkande.. Jag HAR ett badrum med varmt , rent vatten..fy Sanne..Var nöjd ;)

Ha det gott i skånelandet!!

Kraam Sanne!

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert Gùa! Et baderom i himmelen må se slik ut... Det er godt å komme seg opp etter sykdom, og orke å gjøre litt igjen. Men ikke overdrive... Samle krefter! Tusen takk for dine gode ord på bloggen min! Det setter jeg VELDIG pris på! Jeg så bilder fra din vakre fjord på Island; og forstår at du saknar landet ditt! I dag har jeg vært nesten inne i et vattenfall... ;)

Fortsatt god betring Gùa!

Kram, Elin :)

H elle K sa...

Så vakkert. takk for at du deler med deg de nydelige bilden. God bedring, håper du blir bedre snart.
Klem Kristin

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Måste bara säga.....
Åååååå såå himla fint du har det, gillar verkligen din smak.
Så fina grejer och så stilrent, kan inte bli bättre =)

Ha de fint!

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Helt otroligt vilka härliga bilder och vilket badrum...där skulle jag vilja bo:)))

Så gulligt änglars tofflor,

Ha det så gott och krya på dig:)

Kraamar från AnneLi...SussiLi...

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Så gott att du är på bättringens väg.
Ditt badrum är urläckert och du har så fina bilder.
ha en fin vecka.
Mvh Harriet- Madame B

Ewa sa...

Hej,
tror Du är på G igen, härligt!!!
Vilket ljuvligt badrum....
vi ska väl pynta där vi känner för det, eller??
Sköt om dej o ha det gott
Kram
Ewa

Jacqueline @ HOME sa...

Your home looks beautiful. Your hyacynth is going to be at it's best by Christmas Day. XXXX

Pysselpalatset sa...

hej Guá, hoppas det bara var en vnlig snorig förkylning... vilket öde att vara allergisk mot julblommorna... Annars kan du ta klarityl.... super sägen dottern min... för hon vägrar att slänga ut blommorna... hi hi... Kan man beställa ett par timmar i ditt spa... helt underbart och sååå rofyllt. Allt gott till dig... kramar Jeanette

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men - MILDE HIMMEL!!!!!!!!!
Förstår nog varför du är sjuk nu. Tror du har fått en släng av "totalt kraftig överdos av vackert hem". Fattar du????!!!!!!.....
Ja, det är i alla fall så det funkar i min kropp när jag ser dina bilder. Det är så fint så det ställer till lite i kroppen. Den vet inte alls hur den ska bära sig åt nu för att ta in allt vackert och samla in det i alla fack där inne i hjärnan. Det liksom bara lägger sig på hög och skickar ut kraftiga impuler av inspiration - ja, jag skakar............
Men, det är en åkomma jag kan drabbas av med jämna mellanrum. Jag lovar, för det är angenämt!
Ha nu den bästa helgen och tack du underbara för allt vackert.
Kramar och kärlek till dig!
Mia

Bitte sa...

Vilket underbart badrum du har! Jag förstår att du kände dig som en ny människa efter ett bad därinne :-).

Kramar
Beatrice

Anonym sa...

LÄgg av, 42 år? Verkligen? Du ser faktiskt inte ut att vara äldre än 30. Jättefint blev det i badrummet i alla fall.

/Sanna

gittan sa...

Vilket underbart badrum du har! Jag hoppas det inte är julblommorna du blivit allergisk emot. Men är det så så blir det bara värre ju längre de står där och sprider väldoft. Ha en härlig dag / kram

Rosengårdens Inredning sa...

Ha,ha,ha,ha,ha........
Tack Gúa nu fick jag mig ett rejält skratt här hos dig IGEN....
Du är ju för häääärlig och helt unik i ditt sätt att sätta ord på alla tankar som virvlar runt....

Tack...you made my day :)
Imon ska jag till Tivoli i Köpenhamn...ska bli sååå kul.
Kram Malin

Tomines hjem sa...

Kjære deg Gua.. så moro å se deg og ditt hjem i vakre hjem.. herlig uteplass, og tenker det ble en vakker kveld... Mitt badrom i mitt nye hus er snart klart, og jeg har brukt deg som inspirasjon.. ditt bad er bare vakkert... ønsker deg også en deilig jul i ditt fantastiske hjem... stor klem til deg fra norge!!

marie sa...

Hej min söta varma vän!!
Du har så gudafint och fotar underbart. Vilken tur att du är på bättringsvägen! Tänkte nästan ta en liten omväg igår för att titta till sjuklingen, på hemväg från ett jobb. Men sen när jag satte mig vid ratten för att styra hemåt så kände jag att jag bara ville hem...var så trött. Kommer nån dag i vårdagarna om inte ni hinner hit före, du och familjen.
PUSS
Marie

Huset utanför stan sa...

Åå, vilket vackert badrum du har! I det vackra badkaret hoppas jag att du kan njuta av många långa bad för det behöver man verkligen nu i julstressen, mörkret och rusket. Tack för inspirationen till lite pynt i badrummet. Jag tror nog att jag ska våga mig på att hänga några hjärtan och kanske ta in i en hyacin så som du gjort!

Kram

inga Heiddal sa...

Underbart och härligt lilla Gua...:O)

Viola sa...

Skönt att höra att du är på g igen och att vettet återvänder igen..) underbart badrum du har..visar mitt idag, har ju byggt ett nytt i den gamla gården...fanns ju inget när vi köpte det, ha en fin kväll, kramar

. sa...

Åh, ditt badrum är så vackert! Och ännu vackrare nu, julpyntat. Ha det gott!/Camilla

My home is my Castle sa...

åhhh...
så vakkert Gûa......

Klem,Kari

Sköna o Gröna Ting sa...

Himmel och pannkaka..., vad du har det vackert i din badrum!!!!!!
Kan man inte få hyra in sig där en natt eller två..?

Skönt att du är tillbaks igen...
Kramar till dig
Marianne

an angel at my table sa...

Du är så duktig! Jätte fint!

Kram Mari

Magdalena sa...

Så ljuvlig...som från en saga...
underbar och romantisk
Stor kram
Magdalena/Color Sepia

Anonym sa...

veldig interessant, takk