Just do it!

Just do it!

torsdag 3 februari 2011

Så är jag här igen.

Ungefär detta jag orkar.
Och idag funderar jag mest på hur trött man kan vara av att inte göra någonting?!



Jag har varit helt slut hela veckan. 
Och har utnyttjat alla möjliga tillfällen att vila,
...här.
Jag har läst, tänkt och planerat.

Japp, för planer finns det minsann.
Så tar jag ett skutt emellanåt, och bestämmer mig för att
 ta tag i det ena med det tredje. 
För att en stund senare återigen hamna på denna säng.

Jag känner mig besegrad. Och erkänner i mitt inre, 
att förra veckans märkliga upplevelse är boven i dramat.
Därför tänker jag tillåta mig, att vila lite till...

Under tiden får ni titta på min "nya" skönhet.
Den kommer att sätta pricken över i:et i butikens kök.
Det enligt mig..;)

Denna söta porslinsäggmojs, hittade jag i Tiger på Island.
Den affären var så stor där, och massa roligt = like!


Puss & Kram alla mina fina, fina.

Hoppas ni njuter av nuet!
-som faktiskt doftar vår här hos mig idag...underbart!

30 kommentarer:

sylvia sa...

hei kjære Gua.
klart du er trøtt,
du har hatt og har en stor anstrengelse på kropp og sjel,
ta vel hånd om deg,
å la kroppen bestemme dagen..
så nydelige bilder,
å vakkert.
klem fra sylvia

Rummet för välbefinnande sa...

Tillåt dig att vila...
Tillåt dig att sörja...
Tillåt dig att bara vara...

Tiden kommer när du känner hur energin laddats nog för att varmt och sprudlande inta din kropp igen - tiden kommer...

Var mild mot dig själv!
Varm kram Mia

Linneas Hjärtefröjd sa...

Nån gång, om jag kommer till skåne ska jag appsolut komma o hälsa på i din butik!!!!! (har ju aldrig vart där nere......)
tack för inspiration!!
ta hand om dej! /Linnea

Lisas torp sa...

Du gör helt rätt som vilar! Saker och ting tar sin kraft och kroppen vet...!
Ljuvliga köksinteriörer, förutom sköna sängen!
vilken härlig gammal elspis!!!

Ja, ditt kök är sååå vackert!
Kram
Lisa

Tove sa...

Nydelige bilder...
Klem Tove

Unknown sa...

Klart att du är trött. Vila, vila och lite mer vila så kommer krafterna så småningom.

Härliga köksbilder :)
Blir lite sugen att gå ut i köket och börja dona lite.

Kram Maria

Annas skattkammare sa...

Det är klart att du är sliten efter vad du gått igenom.. att bara landa och vara är nog viktigt, annars slår det tillbaka på en sedan.. Ljuvligt visar du som alltid
Kram /Anna

villa lotta sa...

I love your blog, it is just too beautiful!

Tina sa...

For en vakker komfyr,håper energien kommer tilbake! Klæm

Vida sa...

den första bilden är sagolik..drömmande och spännande..

en sån spis hade min mormor;)))herregud så roligt att se igen..
hon eldade i den så jag tror det var 30° minst i hela huset;))

tahandomdejkram
Vida

emilias gömmor... sa...

Så är det, när själen ska läkas...
Tänker på dig!

Kram Mimmi

Anonym sa...

Hej Goa Gua!!!
Sov du lilla videung.....
När kropp å själ är i harmoni igen
kommer också orken tillbaks.
Så vila dej nu i go form inför det som komma skall.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

annika sa...

Så vackert du har skrivit om din älskade mamma. Saknaden går aldrig över...den får man leva med. Lyssna på din kropp och gör det som du känner att du kan. Resten kommer igång sen...lite längre fram.

Ha det så fint du kan.
annika

Rut och Signe sa...

Man tror att de ska finnas där till hands för alltid, men så sker det ofattbara. Det försvinner från oss men finns kvar i minnet för alltid. Ta hand om dig och tillåt dig känna efter i lugn och ro. Marie

toves sammensurium sa...

Godt du tok en liten pause fra sengen og delte desse vakre bildene med oss :)))
Kanskje fikk du også litt energi og inspirasjon...det fikk nemlig jeg:)
god kram!!!
tove:)

Sigga sa...

Enn og aftur..... þetta verður æði hjá ykkur og get ekki beðið eftir að sjá "with my own eyes"

Knús í kot, Siggs

Vitt hus med svarta knutar sa...

Låt sorgen och funderingarna få ta sin tid...kroppen är så klok och bara man lyssnar till den så vet man vad som är bäst...

Vackra, vackra bilder...

Kram,
Regina

Puumuli sa...

Ta på dig tid att vila ut!

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Bitte sa...

Allt har sin tid och en sådan förlust kan fälla den starkaste. En del dagar går man runt som i ett vacuum, en del dagar känns det mycket bättre men bara en liten tanke eller ett litet minne kan få en att genast hamna i vacuumet igen.

Sänder dig många varma kramar och mitt i allt vill jag också önska dig stort lycka till med din fina butik!
Beatrice

Anonym sa...

Hej, men den spisen ser bekant ut, fanns i mitt hem när jag var barn, roligt att se!
Din blogg är bara så underbar både i bild och det fina du skriver!

Var rädd om dej!

Kram/Agneta

makyloua sa...

il est bon de se reposer ...un besoin pour repartir de bon pied !!!
toujours de belles ambiances ici
amicalement

Prinsessen paa erten sa...

Det er viktig å lytte til kroppens signaler og ta tiden til hjelp. Masse hvile og god tif gjør godt for både kropp og sjel.

Ellers vil jeg bare si; wow - nydelig soverom. Gjennomført og nostalgisk.

hällkulla sa...

Allting tar sin tid! Så vila du precis så mycket som du känner för att vila!

Kram
Pi

Anonym sa...

Dear Heart,

I come to the garden alone
while the dew is still on the roses
and the voice I hear falling on
my ear the Son of God discloses

And He walks with me and He talks
with me and He tells me
I am His own
and the joy we share as we tarry
there none other has ever known


From One who loves you dearly

Joybird sa...

Grief is much harder work than we realize. Take your time. The rest is necessary, not indulgent. And I am so sorry you lost your mom. So very sorry.

Millygarden sa...

Vila du det kommer ork med vilan... vackert spis och alla små trevliga kryddburkar.

Kram Marina

Bente sa...

Hei :)
Det er det viktigeste man gjør, å lytte til kroppen, trenger man ta det litt med ro, så er det viktig å gjøre det :) Og da samler man energi og samtidig kan nye ideer fødes frem :)

Så utrolig søt den til eggene var,gøy med sånne skatter som dykker opp :)

Såg ut som en fredfull plass og vile i den koselige sengen :)

Ha ei finfin helg :) Klem fra Bente :)

Madame Edith sa...

Vilken jättehärlig blogg du har och vilka underbara bilder!!!

diana sa...

Sæl Gua

Mig langar að þakka þér fyrir alveg ótrúelga góða og hvetjandi síðu ég kíkji inná hana á hverjum degi og skoða fram og til baka og sé alltaf eitthvað nýtt.

Kær kveðja frá Kaupmannahöfn !!

hannas vita hem sa...

Hej!

Det är så svårt att förstå att det är ett nuvarande hem jag ser på bilderna.
Det är precis som att se tillbaka i tiden. Verkligen fantastiskt hem du har.
Jag är hänförd.

MVH//Hanna