Just do it!

Just do it!

tisdag 20 april 2010

Hej mina fina goda!
Just precis innan, var jag alldeles förvirrad! Alltså på riktigt och mera än vanligt!
Det snöade!  
BOLLAR!!!
Alltså, snöbollar! 
Jopp, det känns så. Har i alla fall inte sett så stora flingor hela vintern.Helt sjuuuukt! Och kalt! Säkert landet mitt i norr som står bakom detta..;)
Och, som en sann islänning, trotsar jag det. Och skrider framåt i min uteplats, med fokus på sommaren. I går åkte sängen ut. Ja, alltså inte min säng, utan järnsängen till uteplatsen. Och så har jag fixat matplats också. Jag vill så gärna ändra därute, men det är lite svårt. För det viktigaste är trots allt, att det ska vara mysigt och enkelt att njuta av.

Lite kalla gråa bilder därifrån blir min dagens hälsning.

En krans jag lyckades knåpa ihop hos Minna i lördags. 
Det är ju inte riktigt min starka sida och om jag ska vara ärlig, 
så kommer jag knappast ihåg när jag gjorde den, så ivrig var jag över allt annat runtomkring..:)))
Men nu hänger den iaf, på min kära dubbeldörr, som numera bor i uteplatsen.
Tillsammans med detta bord och lite olika stolar.
och så en liten helhet från en hörna..:)
och även om det såg ut så här innan,
då vet jag att det snart kommer det att se ut...
Såhär!
Med blommande rankor och bollar av Hortensior...

Puss och kram till er alla mina underbara vänner!
Må det goda springa runt er. 
Och tusen tack för alla varma ord om mitt lilla bord...*lycka*!
Och till er som mailat, så håller jag på att svara mig fri...bara så att ni vet..:)

Tjingeling...

19 kommentarer:

Irene b sa...

le immagini sono meravigliose, qui è primavera!

Sussi sa...

Brrrrrrrr.....vad kallt! Men Det var nog bara en tillfällig plump i protokollet! Det ÄR vår, jag lovar!
Och du...kransen är ju helt underbar! En riktig proffskrans!

kram
Sussi

angela walker jewelry sa...

So Pretty!
Health and happiness,
Angela
http://angelawalkerjewelry.blogspot.com/

Norregård sa...

Gùa, tack för dagens hälsning!!! Jag suckar hänfört och njuter av min härliga dos av hemmet Island;o)

Det bästa till den bästa!!
Kram Kram Malin

Norregård sa...

härligt dagliga dos...

Lisas torp sa...

Måtte snöbollarna smälta och allt gott komma i vår väg!
Ljuvligt, underbara bilder från dej!
Vi vill ha VÅÅÅÅR och VÄRME!!!
Sitter på torpet och det är nog bara +1 grad eller nåt - kallt - men vår och blommor ute.

Kram
Lisa

Amanda sa...

HEJ lillablanka barnet här hihi!

jag såg att du hade gjort inlägg för en timma sen , då ritade jag och spela gitarr och piano hihi
vilken FIN krans den ser ut som en riktigt känd och duktig har gjort , som DU hihihi!

hoppas du har det bra !
"hälsa din söta katt från mig"
hur många har du kvar? :)


kram
amanda

Ewa sa...

Kransen är bara såå fin! Synd att snön föll på Er idag för matbordet o stolarna såg väldigt inbjudande ut...du gör det sååå himla mysigt!!
Hoppas snön försvinner o våren kommer tillbaka
Kram
Ewa

Vintage House sa...

hej ,
kransen blev super och dörrarna är att dö för:)
ljuvligt värre......
kram
sandra

Ainosofia sa...

Jag tyckte väldigt mycket dina foton <3

Rummet för välbefinnande sa...

Tjingeling! Visst kan man bli förvirrad när det kommer bollar så där........ Det är man ju inte alls sugen på nu! Nej, nu ska det vara fågelkvitter och idel solsken *ler*
På tal om fågelkvitter - vilken underbar krans. Lyckas du få till en sådan när du är förvirrad så undrar jag bara hur i hela fridens dar det ser ut när du är närvarande....... Den var ju jättevacker!!!!!
Du har allt feelingen inom dig du.
Ja, så blev jag ju helsåld på ditt bord förstås.....
........ och allt annat med!
Ha det gott!
Kram Mia

Beth sa...

snowing....brrrr! what beautiful photos! thanks for sharing them with all of us! Beth

Jacqueline @ HOME sa...

Everything looks so beautiful,.... when does it not look beautiful ? !!
If you are not good at wreaths, then I am terrible at wreaths. It looks wonderful. I don't think that you are not good at anything Gua !!.
I love your old doors and the table is wonderful.
I hope that it stops snowing soon. XXXX

Linda sa...

Oppdaget akkurat bloggen din, og her var det virkelig utrolig masse nydelig!!!

Ha en fin dag - snør her også!

Änglarnas hus sa...

Ja nu är det verkligen det underliga Aprilvädret som spökar sol varvat med snö..

Jag tyckte att din krans vr jättefin..grå i nyanserna..kändes nytt!!

Ha det gottis!
Kram//Sanne

rustik charm sa...

Hej där.

Åh så fint du har det där, jättefint:)Vill ha sol och värme nu, snöar här idag. Inte så mycket men det snöar..

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Elin | Draumesidene sa...

:) Vi fekk jo tretti cm med snøv på søndag, som enno ikkje har reist :) Men: OPTIMIST! Det blir nok vår. Vakre bilder du viser i dag også. Likte så godt uterommet som var vist i Vakre Hjem & Interiør heime hos deg! Det blir nok fantastisk til slutt, berre vinteren gir seg! Så fint at du vil komme og måle bord til meg :))) He-he! Men du, eg og min familie skal køyre gjennom Skåne i sommar :) Kanskje eg kan ta med eit bord til deg? Hi-hi! Ein dag du vaknar, står det ei bordplate utanfor døra di, med returadresse til meg bakpå!

Ha fine dagar Gùa!
Hold håpet oppe om VÅR!
Klem frå Elin :)

Iris // Alla dagars kaos sa...

Hej! Såg dig i Allt i hemmets specialbilaga häromdagen, grattis till det! Vad kul att få visa upp sitt hem sådär :)

Jag tänkte ge dig en länk med väldigt vackra bilder på vår kära Eiyafjallajökull, tänkte att du skulle bli lika glad som jag att se bilder på den vackra "katastrofen" :)

kram /iris

Diana sa...

Hallo,

so ein schöner Blog.Einfach traumhaft schön.Die Bilder sind super schön.
Komme gerne wieder.
Liebe Grüße,Diana