Just do it!

Just do it!

tisdag 23 mars 2010

Ett nytt kapitel...


Hej alla mina fina!

Idag bryter jag tystnaden..:)

Jag har den sista tiden jobbat mig igenom självkänslan, skitsvårt, faktiskt!
Men genom att göra det jag älskar mest, ändra, måla, skapa, har jag hunnit ganska långt. Jag tänker bäst när jag är kreativ.
Och vad har jag då kommit fram till?
Jo, jag är bra!
Skitbra, rent ut sagt, på...att vara jag!

Och med den vissheten inpräntad i min tröga skalle, lyckades jag fortsätta att fokusera.
Jag lämnar bakom mig alla skeptiska människor och möten.
Jag lämnar bakom mig behovet att vara förstådd och bra och duktig.
Jag lämnar bakom mig, och slänger, en full sopsäck av bortslösad energi på onödiga tankar.
Jag lovar mig själv att fortsättningen ska präglas av endast det som jag mår bra av. Det andra är redan gjort!
Så jag greppar varsamt, tag i hjärtats önskan och låter det bestämma, för första gången på alldeles för länge. För jag har ju bestämt mig, som ni vet...

Jag ska öppna en egen verksamhet. Jag behöver testa!
För jag inser, att jag aldrig vill ångra att jag inte testade.

Jag gör det inte för att bli rik på pengar, (då hade jag nog valt en annan väg..:), utan för att berika just mitt hjärta och längtan och ge min kreativitet utlopp.
Så äntligen ger jag offentligt upp drömmen om att bli skådespelerska..;)...och inser att livet är fullt av annorlunda teatrar, där jag platsar. Det är bara att komma på det.

Min teater kommer att finnas i vårt enorma bussgarage, här i vår lilla by.
Den blir lagom stor och kommer att bestå av hemmiljö, innehållande gamla saker, både i original och omgjorda, som sen ska toppas med en glasyr av nytt "plockgodis" och lite egendesign a´la mor/dotter. Jag tänker showroom/verkstad/butik.
Planen är redan ritat sen ett år tillbaka, men fegheten har tystat den. Men nu är denna feghet begravd, och nu jobbar mannen därute och de första stegen är tagna, på en ny väg, i mina drömmars värld.
Och någongång detta året, när jag känner att allting har fallit på plats, ska jag öppna dörrarna för er och bjuda på något gott i hemmet...
MOR ÁGÚSTAS -Vintage

Japp, och det känns så enormt stort och roligt att berätta det här för er!
-För utan denna märkliga, underbara mötesplats hade jag aldrig vågat förverkliga denna min dröm...


STÖRSTA KRAMEN MIN EVER!!!
Till DIG, som gett mig mod...

59 kommentarer:

Mäster Henrik sa...

Av alla brott, är Uppbrott det bästa..

Att våga, att bryta, att tro, att satsa, att hoppas, att kasta sig ut, att börja om, starta nytt..

En viss Kierkegaard sa:
"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund.
Att inte våga är att förlora sig själv."

bär det med dig

Magnus

cat sa...

Men gud vad läckert ;)
Jag kommer gärna förbi, om jag har vägarna förbi! Eller så skapar jag mig en väg förbi (fniss)
ha det gott och lycka till. Catarina

Mäster Henrik sa...

..inte minst, bor ju inte så långt bort så du kan räkna med mitt bösök :)

Ljuva Drömmar sa...

Ååååh, vad roligt!!! Det kommer passa dig perfekt. Har ofta tänkt detta när jag tittat in här hos dig.
Visst är det inte alltid en dans på rosor att vara egen men den stora tillfredställelsen som det sen ger är värt allt slit!
Att få göra nåt som man brinner för är himmelriket.

Jag önskar dig ett STORT LYCKA TILL!!

Kramar Maria!

Drömmen om ett hus på landet sa...

Med tanke på din kreativitet du har i ditt hem och sprider på din blogg så tror jag att detta är hand i handsken för dig.......
Önskar själv att jag hade den styrkan att våga lite mer... men det kommer kanske .. kram Jeanette

lottens vita och gröna sa...

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa min vän, hejja hejja håller mig kort för jag är på jobbet...mejlar dig sen, ville bara säga att gooooooooooooooooooooooo girl go!

varastekramen lotten

Lilla Blanka sa...

Åhhh jaaaa!!! Så glad jag blir att höra detta Gúa!!!

Jag kommer att stå först i kön när det är invigning av detta underbara ställe! (jättefint namn också ♥)

Stort GRATTIS och LYCKA TILL!!!! ♥
Detta kommer du klara av galant, jag har inga tvivel alls, och jag är såååå glad för din skull!

Kraaaaaam
Mia

Lisas torp sa...

Allt lycka och ALLT gott som finns, till dej i din strävan!!!
Vilken härlig dröm att uppfylla!
Kram
Lisa

Hjertedamas blogg sa...

Det er slik livet er! Det blir ikke altid slik man planlegger,- men noen ganger kan det bli enda bedre!!!! Tenker at du er på rett veg nå!!! Så lykke til!!!! Kunne tenke meg og ta en tur innom butikken din til høsten, når mannen min og jeg skal på tur til Sverige. Landstil.com holder til i verkstedet til en gammel bensinstasjon, og det er blitt en flot butikk!!!! Klemz

Mitt lilla äventyr sa...

Åh men det här blir ju helt underbart!! Du kommer lyckas SÅ BRA!!! Utan problem!

Va lycklig jag blev när jag läste detta!

Kram från mig

Anonym sa...

Hej!

All lycka och allt gott till dig och till allt det nya i livets teater.

Med varma hälsningar Eva S.

Anci sa...

Jätte,jättekul !! Grattis till dig för att du vågar ! Det kommer att gå bra, det är jag säker på. Du är så duktig, fantastisk och kreativ. Jag vill absolut komma förbi :)

Du ska få bli min nya förebild.

Största kramen till dig
Anci

Tulipa sa...

Min störtsta varmaste kram till dig som tagit beslutet att följa ditt hjärta och ge dig på din dröm!

Med din fantastiska förmåga till kreativitet blir det något speciellt! Och det vill folk alltid besöka...

Stor kram Mariette

Börjelundskan sa...

Åhhh,söta Guá vad rooooligt, hipp hipp hurra,......detta är vad du är ämnad att göra. Har många gånger tänkt att du skulle vara perfekt för detta. önskar dig lycka till med Mor Ágùstas-Vintage. Har jag vägarna förbi så kan jag lova att jag ska besöka dig.

Pöss & Kram, är sååå glad för din skull Cin

Vintage Rose Collection sa...

Hi Angel,
I am so happy you are going with your true hearts desire! You go girl!!!
My mother always told me to do the thing you love the most and figure out a way to make money at it..You will be fabulous! Your sense of style is unique as are YOU!
God Bless,
Jo-Anne Coletti
USA

Mo'a sa...

Til Hamingju :) I wish you all the best.
I am Icelandic also and live in the US.
Hvítur Lakkrís is one of my favorite treats...my Danish Daughter-in-law always asks me to bring some to Denmark when I visit them via Iceland.

gamla skolan sa...

Det kommer att bli fantastiskt ! Du har en sån känsla och ett kunnigt öga , för detta ! Önskar dig stort lycka till , och jag kommer självklart att besöka dig ! massor av kramar ! Susanne / den gamla skolan ♥

.................... sa...

Vad kul att du ska starta något nytt, hade jag bott lämpligt till med någon stor lada eller något så hade jag gjort det samma.
Hade butik i sju år tidigare, det var fantastiskt roligt, även om jag jobbade mycket för lite pengar så gav det så otroligt mycket. Man hade energi och inspiration hela tiden, men av olika själ fick jag lägga ner, mest var det en shockhöjning av hyran som gjorde det och att jag fick pendla med tåg, men det slipper ju du att oroa dig för om du har det hemma.
Det kommer bli fantastiskt kul, och meningen med livet är ju att syssla med det vi är bra på och tycker är kul, så du kan inte misslyckas, all lycka....

Linecas have sa...

underbar lesning. Nå er jeg glad for dig. Gleder meg veldig til å følge fortsettelsen på dit nye liv og virksomhet.
Kram!

Unknown sa...

I wish you all the best with you're dream...
always follow you're hart....
greetings Kari

Nina sa...

Grattis!!!!

Du är modig, klok och helt galet tuff! Det är bra att du vågar!! Såna kvinnor behövs.
Kram,
Nina

Emmas Verden sa...

så spennende Gùa!!!
gleder meg til å følge med deg :)
jeg driver egen butikk og storkoser meg med det,men det er mye jobb!!
ønsker deg masse lykke til!!!
varm klem Anne♥♥♥

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
How wonderful that you are following your heart and your dream.Not many people manage to do that. I'm sure that you will make a great success of it and it will be all that you hoped it would be.
I wish you all that you wish yourself, Gua. XXXX

Anna sa...

Det låter ju helt underbart Gúa! Och enormt spännande! Jag önskar dig ett stort lycka till i ditt egna företag! Har jag vägarna förbi i sommar så kommer jag och hälsar på! Vi brukar vara i Blekinge, maken kommer därifrån:) Vi brukar försöka hinna med några "roadtrip's"

Kramis!

:)Anna

Amelie sa...

När jag för första gången hittade din blogg så var det min störta önskan att du hade en butik eller verksamhet som man kunde besöka, och tro mig jag kommer verkligen att besöka dig nu! Så kul! Grattis!
Mvh/ Amelie

Milas Rum sa...

Spännade!

Grattis och lycka till!

Kram

C. Tvillingmamma sa...

UNDERBART;UNDERBART OCH UNDERBART!!! Så jävla RÄTT! Ursäkta att jag svär men FAN VA BRA DU ÄR! Jag blir så lycklig,de första du skrivit om de du lagt bakom dig,där är jag just nu...i hela livets kretslopp,och jag säger bara. Så rätt,våga våga våga!!!

Du har min tilltro och mina lyckönskningar med dig! Jag skickar här en extra skopa "tvilling-tur" till dig,våga våga våga och backa aldrig!

carina sa...

Hejsan, och grattis och lycka till. Jag följer flitigt din blogg, den underbaraste som kan tänkas. Du skriver så fint och har ett så inspirerande hem. Varje dag ser jag fram emot att öpppna datorn och se om du har varit "på farten". Önskar verkligen att jag bodde närmare så att jag kunde besöka din verksamhet, för jag är säker på att den också kommer att innehålla alla den fina ingredienserna som verkar finnas inom dig. Hoppas du visar många fina bilder därifrån i framtiden, eftersom avståndet är långt för ett riktigt besök-Lycka till :)Carina på Åland

Vita hjärtan sa...

Det kommer bli en fantastisk butik....och värt en låååååång resa... =))

Kram Annemari

pysseltanten sa...

Ååh vad roligt!....
Hoppas att jag får tillfälle att besöka detta himmelrike någon gång...
Önskar dej tusenfalt lycka till....
Kraaaamizar Git

Sussi / Sussinghurst sa...

Det er så flot at du "springer" ud i det du virkelig har lyst til at gøre. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.

Margareta sa...

Detta låter ju fantastiskt roligt.Det är säkert det.rätta för dig. Du kommer att vara till glädje för många på detta sättet,det är jag helt säker på. hoppas jag får tillfälle att besöka dig.
Kram margareta

Anonym sa...

Ég vildi að maður gæti skroppið í heimsókn. Gangi þér vel:)
Sigga Alla

Livets njutning sa...

Åh, vad underbart! Räkna med besök från mig. ;) Bor inte långt från dig om jag har gissat rätt. Jag bor i lilla Sjöbo. :)

Vad härligt att du vågar ta steget och bredda ut dina vingar. Nån skrev vad en viss Kierkegaard sagt. Så sant.. :)

Kram Jenny

Hem och Harmoni Marie sa...

Kul att du vågar! Stort lycka till och det ska bli spännande att följa på vägen...
Stor kram Marie

Vintage House sa...

Så UNDERBART ROLIGT FÖR DIG:) jag blir så lycklig för din skull..
kommer defintivt och besöker dig, det kan man ju bara inte missa.
HÄRLIGT ATT DU VÅGADE, man lever bara en gång och ibland måste man testa annars vet man inte...
de allra varmaste kramar till dig
sandra

Blonder og perler sa...

oj, så spennende. Er veldig glad på dine vegne, og ser fram imot å følge deg på denne stien.Jeg kommer gjerne innom når tiden er der..selv om jeg bor over 70 mil unna.
Dette kommer helt sikkert til å gå bra, du er som skapt for dette, det er jeg sikker på. Du er en av de største på interiør for meg - jeg mener det!

Herr Shabby sa...

Lycka till, verkligen! Men så duktig du är på det gör kan det väl inte bli fel! Och väldigt bra skrivet också! Jag kopierade första stycket faktiskt, för det var så bra!!
Kram!
Jermunn

Annas skattkammare sa...

Men åhh va roligt!! Grattis! Ska bli så skoj att följa dig och jag kommer gärna och hälsar på sen!
Kram /Anna

My White Cottage sa...

Du gör så, så rätt vännen!!! Jag är så glad och stolt över dig! Och jag är säker på att det här är det rätta för dig.

Jättekram och all lycka och välgång önskar din vän Jenny

Conny - Frøken Klara sa...

Hej kære ven. Lige præcis sådan skal du tænke. Hvor er det godt og stort at høre, jeg er så glad på dine vegne. Det kommer du ikke til at fortryde er jeg sikker på. Sig endelig til i god tid, hvornår du åbner, så vil jeg starte den lille dyt og køre heeeeeeeele vejen op til dig på åbningsdagen, hvis det kan lade sig gøre. Super knus og stort tillykke fra Conny.

mostermia sa...

Vilken härlig dröm, önskar dig verkligen lycka till!!!

Syster vit sa...

Att våga är att vinna. Vad man vinner kan man själv bara veta.
Jag och min syster har under ett års tid också längtat och ....nja inte vågat. Men nu...precis nu har jag länkat på vår blogg in till vår färdiga NÄTBUTIK. Alldeles egen. Kan inte fatta det riktigt.
Jag tänkte som så...gör jag/vi inte detta, så kommer jag gå o grunna på varför jag/vi inte gjorde det. Så nu ligger systrarnavitthome.se öppet för världens fötter. Hemskt och roligt på samma gång.
Lycka till säger jag till dig.
Kram
Marina

Grön Iris sa...

Så enormt stort och va du är modig.
Jag har nyss börjat följa din blogg, och OH! va jag trivs.

Vill önska dig all lycka till,

kram Linda

Rummet för välbefinnande sa...

Steget ut i det ändlösa, underbara är nu taget och jag skickar dig världens varmaste kram!

Det kommer ju att bli så bra det här, det vet jag ju och du vet att jag kommer att stå där - bredvid Mia (såg vad hon skrev *ler*) längst fram och vara så lycklig den där dagen du inviger.
Är så himla glad för din skull, det vet du redan och det är en så omätbar lycka. Dina insikter är fantastiska och du har en personlighet som bara lyser ljus och kärlek...................

Så är jag förstås sanslöst lycklig för oss andra som kommer att få njuta av detta paradis.

ÄNTLIGEN säger jag bara - LEV DIN DRÖM!

Puss på dig min inspirationskälla :) :)
Mia

Willewira sa...

Underbart - härligt - superkul - fantastiskt - modigt - helt rätt gjort!!

Jag förstår din process, är själv mitt uppe i en, och är så glad och imponerad av ditt mod. Du gör helt rätt som följer ditt hjärta och dröm!!

Go for it!

Jag bugar och önskar lycka till från djupet av mitt hjärta!!

Kram
Willewira

Vida sa...

- så himla himla glad jag blir...det här kommer att bli kanon...berika ditt hjärta och kreativitet, fega och tråkpraktiska kan vi vara i nästa liv...

- skickar en stor fet kram till dej :)))

- ska bli roligt att träffa dej live...

lycka till
Vida

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅÅ, så GLAD jag blev nu...för din skull... Kära, KÄRA Gua...så underbart!!!! Du följer ditt hjärta vilket är det rätta....åter igen känner jag så igen mig i dina tankar...

STOR KRAM
Hanna

LantlivsAnette sa...

Åhhhh Wow vad häftigt !!! Himmel alltså, det kommer att bli succe, jag lovar !! Attans att jag bor så långt bort, men jag har ju glädjen att få följa dig på bloggen !!
Lycka till min vän..
Kraaam Anette

Marie sa...

Åhhh, så himla glad jag blir Gúa!!!! Som jag har väntat på detta, jag vet att DU kan! Jag och Mia kommer att vara dina första kunder, för jag kommer att stå bredvid henne där i kön!!!!!!

Mailar dig sen, har något att berätta, hihi.

Kram Kram Kram
Marie

LOPPISLIV sa...

HURRA för dig Gua! Så underbart att du vågar gå nya vägar till mötes..livet är för kort för att inte prova på, man kan bara ångra det man inte gjort. Med din positiva energi och fingertoppskänsla för inredning kommer det att gå hur bra som helst, sanna mina ord. Ohhh vilken lycka att jag bor relativt nära också, jag kommer direkt när du ska ha invigning den saken är klar :-) All lycka till dig min vän. Stor kraaaaam Paula

mysiga heestrand sa...

Lycka till! Så roligt.... Jag tror på Dig
Kram Marita i Heestrand

Västbacken sa...

Jättekul! Jag har genomgått en liknande process och har nu en liten butik på landet. Inte blir jag rik på pengar men det känns skönt i själen.

Ha det bra

Lotta

Pilgården-Susanne sa...

Oh vad kul! Det kommer säkert att gå bra. Lycka till! Jag lovar o komma när du har öppnat!
Kram Susanne

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Låter fantastiskt!!
Lycka Till med "nystarten"

KramKram
Lotta

gittan sa...

Äntligen! Åh, så spännande! Det tror jag är helt rätt väg för dig. Viskar lite försiktigt, jag är inne på ett liknande spår men inte kommen lika långt med planeringen och rädslan, för att våga,har jag inte släppt helt (än). När du öppnar, då ses vi =) Det är ju bara ett stenkast härifrån. Min största kram till dig / gittan

Bitte sa...

Åh, din butik kommer med all sannolikhet att vara en dröm att kliva in i! Jag har många gånger tänkt att du som har en sån vacker och stämningsfull blogg borde öppna en butik i samma stil, och nu ska du göra det! :-)

Jag tror det är bra att offentliggöra sina planer ibland, för då tvingas man att fortsätta framåt, mot målet.

Stort grattis från mig till dig och lycka till!

Kramar
Beatrice

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

WOW, shit vad spännande kommer gå kanonbra

Stort lycka till!

Kramis

Unknown sa...

Undebart Gua!!!!!! Är så glad för din skull och stolt blir man ju när du tar dig mod, detta kommer bli mer än bäst!! KRAM