Just do it!

Just do it!

lördag 17 maj 2008

ljuva lördag...

Med ljuvt tal och vänlighet kan man dra en elefant med ett hårstrå...säger ett persiskt ordspråk.
Jag kan bara instämma!
Jag sitter på solens inbjudande strålar...och vet du!... att jag kom dit, tack vare alla varma ljuva ord du har gett dig tid att lämna här hos mig!
Jag är faktiskt helt förstummad och så tacksam att hjärtat skuttar av...liv i lycka!
Därför tänker jag låta tystnaden ta över...ge dig lite bilder och
önska dig en underbar helg..!!
Tack!!
jag springer uppför trappan, som badar i skuggornas spel.
i famnen har jag mina nytorkade
vita påslakan som har dansat sin älvdans med vinden och sprider sin doft mot min själ...
på översta trappsteget stannar jag och beundrar ett av mina nyinköpta gamla fönster.
Jag håller andan...och känner hur leendet breder ut sig i mitt ansikte...
jag fortsätter min färd, men blicken letar sig bakåt och beundrar igen...jag andas ut...
jag låter påslakanen landa på mitt nytorkade vita sovrumsgolv och hänförs av känslan som uppstår...Så vackert!!
stryker handen så sakta mot det vita lena...vilket hantverk!
Tänk så många timmar hon ägnat åt den virkade spetsen och sen omsorgsfullt avslutat sitt underverk med att brodera in mina initialer! Min bästaste svärmor!...det är kärlek...
vänder mig mot fönstret, och känner återigen den förundran som uppstår av kraften, som grönskan mig ger!..jag suckar...
och hämtar i badrummet, favorittvålen och springer raskt ..ut igen!...till denna förtrollande försommarvärld... jag arbetar varsamt upp löddriga silkeshandskar av tvålen mellan mina händer och låter mig dövas av lavendelns doft och tänker...då jag doppar tårna i det ljumma vattnet...
"hur har jag förtjänat detta"
Undrar om du vet det?...min mårbacka, där du med stolthet, sträcker dina rosa knoppar mot det vita och solens himmel...


39 kommentarer:

Kamomilla sa...

Du skriver så vackert snälla goa, man blir alldeles till sig.. Du kan konsten att se det vackra i det vardagliga och vilka bilder du tar sen! Härlig stämning kära du. Tack för det.
Kram
Kamomilla

Jenny Oak Fae sa...

Ren poesi, din glädje smittar verkligen av sig! Är SÅ glad att jag hittade till din blogg ska du veta!!!

Kram, Jenny

<3 <3 <3

Maria sa...

Blir alldeles stum av beundran....vilka bilder OCH vilken krativitet......UNDERBART!!

Ha en skön helg i ditt vackra hem!!

My Lovely Things sa...

åh min goa vän!!

Du skriver så vackert..jag blir alldeles varm och rofylld av dina ord..

Du kan konsten att fånga känslan i ord..

så vackra bilder och känslor du ger oss..
kram min vän!!

Maria sa...

Ger dej en utmärkelse för att du förgyller mina dagar med dina vackra inlägg *ler*

lottens vita och gröna sa...

HALLÅ MIN NYFUNNA VÄN!

här strilregnar det men jag har nu efter att ha läst dina ljuva ord och tittat suktande på dina underbara bilderna fått till mig värmen i hjärteroten, ohhh, säger bara det, tappar orden och blir sååååå härligt glad över lyckan att funnit en härlig vän, se det underbaraste av underbara och bara njuta, bara så.....varmkram lotten

Gårdsromantik sa...

Ja du har det verkligen vackert och beskriver det så fint!

Kram Maud

Englagård sa...

Du lyckas verkligen förmedla känslan av en härlig sommarmorgon, man till och med känner lukten av vindblåsta lakan.
Tack för det och ha en härlig helg
kram karina

Mjuka sa...

Din blogg är som poesi. Och vilka vackra bilder sen. Måste vara den vackraste bloggen jag någonsin besökt!!
Ha en skön helg
Kramar Malin

inga Heiddal sa...

Það eru 19 dagar þangað til ég kem ef þú skildir ekki vera búin að reikna það út... Ljúfar myndir og vackra ord min poetyska Gúa... kkrraamm INGA

Berglind sa...

ég sé að það er gott veður hjá þér, gretar er á hvannadalshjnúk hæðsta fjalli á landinu eða á örævajökli ásamt kötu og fleiri seyðfirðingum ekkert smá montin þegar þau hringdu af toppnum, og ég sit hér og sakna þín,elskaþig.

Lilla Blanka sa...

Hej min kära vän!
Dina inlägg är så underbara..jag njuter av både text och bild!
Vad vackra lakan din snälla svärmor har gjort till dej och vilket arbete hon har lagt ner..underbart!
Vad härligt att se era vita vackra golv, jag hoppas vårt köksgolv blir lika fint när det är klart.

Det är så härligt att läsa och känna att du mår bra och är glad!

Kram du goa Goa!
Mia

Hem och Harmoni Marie sa...

Så vackert... både text och bild!
Ha en go lördagkväll! Kram!

Marie sa...

Att läsa dina ord och se på dina vackra bilder gör mig sååå lycklig! Tack för att du valde att komma tillbaks till bloggvärlden så vi får fortsätta njuta av dina fantastiska inlägg!

Mina varmaste kramar till dig Goa!
Marie

Inspiration i vitt sa...

Hej: Du fortsätter att glädja och förmedla insspiration.Längtar alltid till dina inlägg,vad fint du har det.Tänkte att jag alldeles snart ska börja blogga(förbereder mig för det)ha det bra kram/ ingela

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men lilla gumman...ja du är helt underbar! Man bara njuter av dina varma ord och vackra bilder. Vet du...jag tror du tankade min själ med massvis av ork, livsglädje och inspiration!
Hihi nu blev jag lite djup...men det är sant...Tack för att du är min bloggvän =)

HJÄRTEKRAM Anita

Hannis sa...

Himmel!
Jag hoppas verkligen att du har en alldeles egen bok till dina otroliga rader!

Du skriver fantastiskt,förmedlar känsla med ord och vackra bilder!

En underbar söndag önskar jag dig
/Kram Hannis

Goa sa...

Hej Ingela!! Är det du Ingelab...eller?!
Nu blir jag nyfiken!!!...och förväntansfull! Har redan kikat in och detta blir spännande!!!
En fortsatt lycklig lördagskväll önskar jag dig...och tack för din varma hälsning!
Kraaaam...

Mjuka sa...

Det svartvita golvet du har. Vad är det för golv?
kramar Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh du har ett sådant vackert hem att det tar andan ur mej, vilket rum, vilka detaljer, suck...bra formulerat av de som kan glädjas över de små tingen här i livet-det är lycka! Mari.

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackert du skriver. Och du får en att känna att det är just till mig du skriver, helt fantastiskt. Tror nog att vi alla känner så.

HAr ni sol hos er. Här håller vi på att regna bort samtidigt som vi fryser till is......

Lycka till inne hos mig rara!
Ha´en bra söndag!

Kramar// MiaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej igen vännen!

Jag håller med - vi borde verkligen köpa Honning och Flora!

Tänk vad ljuvligt...vi kunde strosa runt i den ljuvliga miljön och pynta och pyssla hela dagarna.

Rofyllt vackert och underbart!

Kram
Mia

"M" sa...

Vackert att se och vackert att läsa......tack för den bästa bloggen...

Bente sa...

hei:0)

Nå har jeg ikke vært inne og sett på bloggsider på over en uke,fordi vi i går feiret 17 mai,vår stolte nasjonaldag,og det er alltid en hektisk tid før den dagen. alle skal ha nytt tøy,nye sko og fløyter,flagg og alt som må ordnes.
Så i dag har jeg gledet meg til å få kost meg med bloggingen,og den første jeg måtte innom var deg,Goa,du har et drømmehjem,og skriver sååå nydelig!!!
Det ble så fint i stuen din,og så flink mann du har,som kan lage så fine stoler!!!
Den uteplassen din er jo og helt fantastisk vakker,så perfekt,så romantisk!!!
Jeg får så mye inspirasjon og arbeidslyst av å kose meg med siden din:):)
Så tusen takk for det!
Forstår veldig godt følelsen med de vinduene,at det nesten er som å få barn:) sånn er jeg og:)

Ha en kjemfin søndag,og gleder meg til å komme inn her igjen:0)

Stoooor klem fra meg:)

pudelflicka sa...

Du skriver så vackert ! Härliga bilder. Jag har köpt 50st mårbacka i rosa och vitt men har inte planterat ut alla då det är så kallt.
Ha en skön söndag.
Kram Hedvig

Majas mammelucker sa...

Hejsan!
Halkade in här hos dig...men oj vilka fina bilder och vad underbart du skriver till..jag blir helt lugn och bara njuter..Tack..här tittar jag in igen..Ha en bra dag! Kram Maria

ängeln i vitt sa...

Du är makalös. DU ÄR HELT ENLELT BÄST GOASTE GOA.

Himla massa kramar

Carina

Lisas torp sa...

TAckar för din kommentar hos mej, så glad jag blev och att du kände igen dej i hemnetstudierna...:-)

Vilka underbara bilder du visar och så poetiskt du uttrycker dej! Precis sånt behöver jag just nu när regnet strilar från en grå himmel i Sthlm och det är isande kallt - ca 7 grader bara! Brrrr!

Här blev jag lite varmare - tack för det!
Kram
Lisa

Anna sa...

Hej igen Goa!

Tusen tack för dina snälla ord hos mig:) De värmde kan jag lova! Det är ju så härligt att vi alla inspirerar varandra! Och här finner jag massor av inspiration:)

Åh så underbart vackert skrivet! Som poesi! Underbara bilder också:) Jag älskar det gamla fönstret, bordet, golvet och de vackra vita påslakanen! Vilken omtänksam svärmor du har!

Det är en ren njutning att se på dina bilder:)

Ha en underbar dag!

Kram
:)Anna

Vitt Hemma sa...

Å så fint du skriver... Jag riktigt såg dig framför mig där du gick... :) Å så fina bilder du visar (som alltid)!

Kram!

Two sa...

For eit nydelig innlegg du har laga, du skriv som en romantiker og tar bilder som fullfører dei vakre orda. Herlig!

vosgesparis sa...

Hi therethere is a beautiful light in you pictures ;)

K sa...

Åååååh vilken finfin blogg du har, tror ja tittat in förut men jag vill gärna länka dej så ja inte glömmer dej i bloggens stora universum, får jag ???
kramar på dej o fortsätt med det du gör - INSPIRERA !!! /K

Trollmor sa...

Fann precis min väg hit via Randi.
Du milde så vackert det var här, både till ord och bild.
Kände ett sådant lugn när jag läste dina rader. Ren poesi. Tack!
Kram

Beas sa...

Vilket oerhört vackert hem du har...sättet du skriver på är fantastiskt...nu måste jag bara komma ihåg att komma tillbaka hit!

Solsjö - Under en vind sa...

Hej min toka!!! Du skriver med en posei i orden så man sitter bara här och ler...hör din röst och ser hur du går runt där i allt det fina och bara myser! Du är unik! Kramis!

Anonym sa...

Vilken vacker blogg du har!
Hit vill jag återkomma så ofta jag kan. Jag länkar hit om det är ok för dig!
Må gott!

Säger bara Mmmm vackert!

Sallys hus sa...

Hallå där lilla sagofe!!!
Du skriver så vackert att man tappar andan!
Vilka helt underbara bilder du visar igen......suckar.....önskar mitt hem såg ut som ditt!!!
Mest av allt önskar jag mig ett välstädat hem just nu....
Ny vecka, nya krafttag!!!

Hoppas du får en toppenvecka...
Nu ska jag hoppa in i duschen...men först...måste jag njuta av allt vackert du visar igen!
Kram Katarina

Evelinas hus sa...

Vilken poet du är Goa!
Vilka vackara bilder, så fint ljus.
Hoppas du fortsätter att njuta i veckan som kommer.
Stor kram
Caroline