Just do it!

Just do it!

tisdag 4 september 2012

krullidull vs fläckigt...

Hej i tisdagen! 

I går ville jag återskapa min provdocka och eftersom min gamla målar/arbetslampa har haft hennes "skor" till låns, så var det att hitta nya till min åldrade vän.
Det fick bli ett krusidulligt gammalt bordsben som fanns i källaren. Men färgen stämde inte! Det var vitt (SURPRISE..:) och då såg den gamle ut som han brutit benet, inte fint! Så jag började gräva i makens gömmor och hittade en burk hammarlack i silver, tänkte först att det skulle funka, men NEJ, HJÄLP!...Kitchigt förvisso, men den gamle såg helt förvildad och förvirrad ut i sina disco dancing shoes. Så jag fick lov att lugna ner honom, med sandpappret..;)
Putsade raskt, sen strök jag lite med uttunnat svart färg och sen skvätte jag några fläckar svag tukost och gräddvitt. 
Och, ja det funkar...tror jag, han är i alla fall lugn för tillfället..:) 

 testade med en av mina korgfåtöljer från uteplatsen, men nej! 
Har bestämt mig att sälja dem 300 kr, styck. Så om du är intresserad så maila mig gärna.
De är jättefina i en utomhus miljö!
SÅLDA!


 Stora KRAMEN till er alla denna härliga höstdag...

//Goa

7 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Så fint du målat foten, passar jättebra till lampan :)
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Anonym sa...

Så kjempe fin den ble:) herlig lampe og vakre bilder:)
Klem Merete

Das Hohe Haus sa...

What a wonderful lamp. It looks great.
Hugs, Steffi vom Hohen Haus

Vida sa...

vilken härlig förvandlig..vägen till färdigt resultat låter ljuvligt i mina öron;)) varifrån får du alla bra idéer;)

Vidaslängtutköketkram

Mys på Stommen sa...

Åh så fint det blev med den foten och din specialmålning :) Du är så fantastiskt duktig !! Ha en go dag, Kram

Pysselpalatset sa...

Åh, en sådan härlig kombination, ruffheten i industrilampan och Viktorianska krusseduller i foten... Du är en mästare! och en stor inspiratör... tillvaratadig nu, kram Jeanette

BROOKLYN SOUNDSTAGES sa...

This is very interesting content! I have thoroughly enjoyed reading your points and have come to the conclusion that you are right about many of them. You are great bordsben