Just do it!

Just do it!

söndag 4 oktober 2009

Jag önskar det aldrig tog slut...

Jag följer doften av nybakad
Den tar mig nedför trappan.
Där står hon och bakar scones tillsammans med Hilmir.
Vilket sätt att möta dagen!
Jag blundar och spar bilden i sinnets minne.
Bakom mig kommer Hlif, min dotter som är hemma över helgen, lutar sig över min axel och tillsammans njuter vi, af detta doftande ögonblick.

-Älskade farmor på besök...

Vi plockar kastanjer.
Hon gillar att pyssla.
Jag tar ett bad, efter vår kalla utflykt.
När jag kommer ner till köket, möter mig en okänd doft.
Hon kokar äppelmos!
"klart att vi ska ta tillvara på era skatter", säger hon med ett glatt leende.
Ännu ett minne att spara.
Och denna kalla, blåsiga, regniga höstsöndag, känns som årets varmaste.
Jag önskar den aldrig tog slut.

-Älskade farmor på besök...

Detta blir min hälsning till er, alla mina underbara. Tillsammans med mängder av bilder från mitt "höstpyntade" badrum.
Jag flyttade in lite välbekanta saker och återigen blir det samma gamla, som nytt - För stunden i varje fall...

höst i badrummet...

och så det bästa av allt...
Älskade farmor...
Här sitter hon och virkar - *sötis*

Tusen och åter Tusen varma TACK!...för alla era ljuva hälsningar!
Ni är bäst!
Och glöm inte att njuta och umgås med farmor och mormor
och uppskatta denna livets gåva, som aldrig får tas för givet...


Största kramen min till er alla...

30 kommentarer:

pysseltanten sa...

Godmorgon kära Gúa!
Vilka underbart vackra bilder du bjuder på så här på höstmorgonen...
O lika underbar text..
Så sann så...
Visst är det så, att man tar alldeles för mycket för givet här i livet...
En härlig höstdag, önskar jag dej...
Kraaamizar Git

Pysselpalatset sa...

Hej, Gúa, Låter som en helt underbar helg... med många dofter. Som vanligt urvackra bilder kram från Jeanette

hemma hos lilla mej sa...

Låter so en helt underbar helg.Vilka underbara bilder.Ha en härlig måndag kramizar ~~~~~RITA~~~~~-

På Nannys trapp sa...

Heej kan aldrig se mig mätt på dina fina bilder och ljuvliga inlägg du har verkligen en skrivande förmåga helt underbart njut av dagen kram A-M..

Kris sa...

Hej, va underbart det låter!
Det är sant att man kan spara dofter också i minnet och ta fram dem då man behöver :) Jag kan känna flere dofter då jag "framkallar" dem. Min bästa doft är min son, nu 18 år, då han var bebis. Hur han doftade i nacken, riktigt bebisdoft :)
Nu luktar han ju inte alltid så gott, därför får jag minnas ibland. Kram Kristina

Ps det känns så spännande alltid att komma hit och se vad du nu hittat på! Ds

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Åh så himla fint du gjort det! Så fina bilder :) Skulle även vilja tipsa dg om min tävling :)

kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Vit Gladiolus sa...

Det låter som en ljuv saga....;=)

Kram

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhhh, vilka fina bilder du bjuder oss på..himmel vad vackert i ert badrum..ojj..ojj..
Finns det något härligare än doften av mat o bak..mmm..vilken Farmor ni har !!
Kraaam Anette

Helen sa...

Nu när jag har tittat på dina underbara badrumsbilder, klickat och sparat, om och om igen, kanske jag kan ta mig tid till att skriva några ord...

Så fint du hade gjort, jag blev alldeles tagen!

Och vilken mysig helg ni har haft med flera generationer samlade. Det är guldkant på livet, det!

Kram!

Syster vit sa...

Ååå du har alltid så tänkvärt på din blogg. Fånga här och nu...så rätt, uppskatta alla sköna människor. Jätte fint badrum...riktigt mysigt.
Kram
Marina

Violas lantliga charm sa...

Hejsan!

Du skriver så vackert Gua!! Och mitt i prick så många gånger. Man kan behålla dofter och visuella minnesbilder länge och sedan ta fram dem när de behövs eller inte behövs...ler.
Fortsätt skriva och visa dina vackra inredningsbilder.
Här får jag mycket inspiratíon!

Må så gött!
Kram Emm

Inspiration i vitt sa...

Du är alltid en sån som ger mig mycket inspiration, du är bäst ingen protest.
Vi ska snart börja renovera vårat hemska badrum och det är precis sånna här vackra bilder jag vill se då, ja det ska vara hos dig man hittar allt Goa.
Kram på dig och kram till den gulliga farmorn oxå hihi.
/Ingela.

Rummet för välbefinnande sa...

Hå hå ja ja, du har då en förmåga att få mig gråtmild......
Vilken header - underbara spetsar!
Sen så sant det du skriver om att ta tillvara på tiden med våra nära o kära - den dyrbaraste av alla skatter.
Reflekterar mycket över det själv just nu. Är så tacksam för mina föräldrar som alltid finns där och backar upp när man behöver dem på olika vis.
Sist, men inte minst, dina bilder. Fattar inte hur du bär dig åt men de är så levande. Ja, nån dag så tar jag baske mig och kastar mig hejdlöst rakt in i datorn. Då kanske jag dimper ner där i ditt badrum............ med en stor duns och ett ganska förvånat uttryck i ansiktet.
Ja, du är bäst och tusen tack för allt du ger.
Kram Mia

Therese sa...

Hej Gúa.
Vackra bilder från ert badrum och vilken sötis till farmor.
Ha det gott.
Kram
Tezz

Lisa.L sa...

ditt badrum är så himla vackert =) wow så fint !

Kallholmen sa...

Vad mysigt med en pysselfarmor på besök!
Vad underbart med den bilden på spetsarna du har längst upp på bloggen.
Har inte varit ute i bloggvärlden på länge så nu måste jag läsa, titta och njuta ikapp.
kram caro

Weisser Traum sa...

du hast ja ein allerliebstes grosi. meins lebt leider nicht mehr. war aber sooo lieb. bleibt nur die erinnerung. dein badezimmer einfach himmlisch. grüässli daniela

Karin Krut sa...

Åh så underbart! Vilken vacker bild på farmor :) Jag håller med, man måste ta till vara tiden. Alla mina är borta, Pappa, farmor och farfar, mormor och morfar, bara min mamma kvar.. fast inte ens till hälften, på hemmet med alzheimers. Det är så viktigt med minnen som man kan plocka fram och du verkar ha haft en underbar helg med mycket minnessparande :D Ditt badrum är ju helt ljuvligt!
Ha en skön vecka
Kram Karin

Norregård sa...

Hej!
Jag blir nästan lite rörd när jag läser ditt inlägg och njuter av dina fina bilder!!
Hälsningar Malin

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Vilken mysig stämning det är i badrummet, så fina bilder...där skulle jag kunna flytta in och bara få mysa:)))

Man skall vara glad och bry om varann så länge man lever.

Kramar AnneLi...SussiLi...

My home is my Castle sa...

Vakkert.............
Blir stadig imponert over din kreativitet :)

Klem,Kari

Tulipa sa...

Du kan som ingen annan fånga tiden och ögonblicket med dina ord.

Alldeles magiskt där i badrummet...kände nästan hur varmt och gott där var...

Vilken söt och go farmor! En gåva att få ha!

Kram!

... sa...

... kikar in i din värld med jämna mellanrum!
Du har ett härligt hem och en mycket trevlig och go dotter!

Soliga hösthälsningar från Elis.

Ewa sa...

Gokväll i "stugan",
visst är det härligt när vi får vara ihop med våra "mer erfarna" vänner...har precis haft mamma, snart 85 hos mej några dagar och det gör mej såå lycklig! Tänk, min lilla mamma flyger från Göteborg til Stockholm för att få var med oss några dagar, vi har shoppat, pratat, ätit och druckit gott... hon va med mej i stallet hos min älskade "isis" Mjölnir o så gosade hon förstås med våra missara som hon bara älskar...
Visst är vi lyckligt lottade som får sånt finbesök, eller vad säger Du???
Ha det så gott o Kram
Ewa

MiaMaria sa...

Hejsan Goa!

Vilka vackra bilder från ditt vackra bad du bjuder på denna härliga morgon...texten likaså...vackert!

Så skönt att ha farmor där som bjuder på de härligaste dofterna man kan få nybakt bröd...och äppledoft...förstår att du trivs och njuter...och självklart ska vi ta vara på de nära och kära och bara va...........

Må gott!
MiaMaria

Skogsdoft & havsbris sa...

Du skriver så underbart vackert, dina ord är som musik för själen! Vilken härlig farmor du har, det är en skatt i livet! Önskar min egen farmor hade kunnat stå i mitt kök och koka äppelmos, tyvärr är inga av mina mor- eller farföräldrar längre i livet och det tycker jag är så ledsamt...
Underbara badrumsbilder visar du också! :)
Ha en bra höstdag! :)

inga Heiddal sa...

Mér finnst nú lélegt að sýna ekki afrakstur bakstursins...Kúl mynd af ömmu gömlu!!!

Anci sa...

Hej, min vän !
Jag njuter av dina vackra, fina bilder lika mycket som du njuter av att ha en underbar farmor på besök. Det var roligt att få se henne också :)

Många kramar
Anci

kristinco sa...

Chez toi ... tout me plait !

Anonym sa...

Underbart! Men hur är det att ha gamla lådor med utan rostfria spikar i badrum? Rostar det inte och färgar av sig?