Just do it!

Just do it!

torsdag 7 april 2011

Spetssoppa...

Hej mina fina!
Jag är verkligen en dålig bloggare just nu. Men jag tror att ni vet varför..:)
Och i garaget är det full rulle! 
Under tiden jag väntar på alla nya saker, försöker jag få någorlunda ordning på mina gamla.
Så japp, det blir en salig blandning gammalt och nytt. 
Jag har valt tre danska leverantörer, så nu tutar jag..och snart kör jag!
I min lilla värld av modernt kontra gammalt, romantiskt kontra rufft, som sen blandas med en skvätt marmelad på en skiva barkbröd. Japp, typ!
För det viktigaste för mig är att det blir personligt, varmt och välkomnande, tillsammans med saker som jag inte kan leva utan. Om de sen är gamla eller nya, spelar inte så stor roll, utan hur samspelta de är. 
Ungefär som när David Garrett trollar fram tonerna till Mission Impossible på sin Stradivarius!
Jaaa, vaddå!...man ska ha höga tankar om sig själv, det säger Mia Törnblom..;) 
Men, men, skämt åsido... 
för idag har jag bara sorterat mina gamla spetsar.  Inte så bara egentligen, "piffigt puffigt" värre, men roligt tillsammans med P3. 
Spets på spikar till exempel. Ja, varför inte!? 
Så böjde jag lite gamla skedar också, jag menar kan Uri Geller, så kan väl jag! 
Fast alltså, hade nog gärna haft honom här idag, för hur jag än tänkte, gnuggade, smekte, svor, slog...så hände inget! Inte ens Alladin såg jag röken av.

Så jag fick nöja mig med min egen handkraft...ibland är det gammalmodiga trots allt enklast..;)


en korthållare av en liten sked och spetsar på handsmidda spikar.
spets i sked, etc.
En av mina skedkrokar..:)
Stolen får agera hylla, på en bänk.
Spets i glas och på en gammal linjal.

fikadags...
för länge sedan.

Den bästa helgen önskar jag er alla.
Tusen tack för att ni hälsar på mig...*kärlek*
Och nästa gång ska jag ha en utlottning.
Vet inte alls vad, men ska klura på det. 
Bara för att ni är sååå BÄST!

*pssst*...I morgon kommer min första leverans varor...*thihihihih* 
= så pirrigt!

34 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

Wonderful images...!!

Warm regards, Ingrid

Unknown sa...

Dear Gua,
I've just tried the german translation of your blog, That definitely IS funny!!!
I'm not really sure whether I got you right, but I hope I am, because if you are opening your shop soon, I'll be so happy to have a look at all your wonderful things.
I love your pictures as always and wish you all the best.

Take care,
FrauSchmitt

Vida sa...

goa du...det kommer att bli så bra i din vintagebutik...helt ljuvlig blandning..;)
underbara bilder och ord som gör mig så glad;))

copenhagentågresatröttkram
Vida

Maria-Isabel sa...

Du låter bli din panna Gúa, beröva oss inte dina känslouttryck. Det här får vi diskutera på dagstid!!

Malin's Hus sa...

hej hopp!
Spets är väl så alldeles alldeles underbart! Och mycket ska det va :)

Önskar dig all lycka, det ska bli så skoj o få ta en roadtrip sen o besöka dig o din butik.

KRAM

Lisa.L sa...

Underbara bilder som vanligt :D jag samlar på gamla spetsar :D kram kram

Skogslyckan sa...

Din sprudlande fantasi och påhitt inspirerar så många. Och det här var verkligen ögongodis inför helgen!
Kan tro det blir spännande att packa upp första leveransen och ställa allt i ordning.
Trevlig helg!
Kram Pia

Vita små hjärtan sa...

Härligt!!!!!
Du har så många fina ideér....
Ha en fin helg du rara...
Kram Agnetha

Rozmeen sa...

Wow!!'

Wishing you a lovely weekend,
Rozmeen

hagagården sa...

Underbart fint,mysigt med spetsen på dom gamla spikarna.
Kram
ninni

Heléne sa...

Du har en underbar blogg!

Kram ♥

Annas Vita Hjärtan sa...

Åh jisses Amalia vilken butik det kommer bli sen då!!! Din bilder är helt underbara som vanligt!
Förstår att det är pirrigt med den första leveransen!

Ha en underbar helg!

Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

mmm så mycket fint senare idag så gör jag det sista på det du beställt så postar jag det i morgon så ska du ha ett litet paket i början av veckan eller litet och litet ett paket kommer i alla fall ;o)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Anonym sa...

Du ä rolig du Gua!!!
Och en skön blandning i ljuv harmoni är A å O.
Du lyckas alltid få till det så vackert.
När öppnar du butiken???
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Louise sa...

Önskar Dej all LYCKA med Ditt skapande och allt!!
Önskar och hoppas att jag kan titta in hos Dej i sommar
Det skulle vara lycka
VarmKRAM till Dej från Louise i Vänersborg

Tinas bo sa...

Som vanligt, bedårande bilder!!
Böja skedar, topppenidee! Ska jag oxå prova.

Ha så kul med upp-packningen! :0)

Kram Tina

Arja sa...

Hejsan! Så fina bilder igen :O)
och visst är det vackert med gammal spets! Kan tänka mig att det är pirrigt som typ julafton när man var barn och få packa upp massor av fina saker.
Ha en riktigt fin fin helg kram Arja ♥

ella sa...

Vex blúnda í garðinum þínum? Mikið er þetta allt fínt.

Anonym sa...

Så fint det kommer bli i din butik! Jag hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi åker till Skåne igen.
Ha en härlig helg!
Kram Marita i Björkhagen

Puumuli sa...

Så underbart det ser ut! Ha en trevlig helg!

Kram
Sari från Puumuli

annika sa...

Kul idé med skedarna....Spetssoppa! Tror att jag nog måste komma åter till dig i sommar.
Lycka till med öppningen...det kommer att bli kanonbra.

Kram du fina

annika

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Gua!
Så vackert med allt gammaldags som du komponerar ihop!
Jag var ju en av tjejerna på inredningsresan och jag bor i Kristinehamn. Just nu har jag ett inlägg med bild på dig och lite bilder från din fina butik.
Häromdagen åkte jag och Lotta förbi Ingela och Petra i deras kommande butik. Det kommer bli såå fint och mysigt.
Ha det fint och lycka till!!!
Kram Susanne

Rummet för välbefinnande sa...

Gúa, vet du.....
Jag sitter här och landar en stund också känner jag bara så starkt att jag vill skriva några rader till dig - just idag! Vill önska dig all lycka med butiken nu när du slår upp dörrarna. Hade så gärna önskat att jag stått där längst fram, ivrigt förväntansfull, den första dagen när du öppnar officiellt. Men, tiden räcker ju inte till hur mycket jag än försöker böja och bända med den.....
Vill bara att du ska veta hur mycket jag beundrar dig och din kraft att följa din röst. Du är min förebild och just precis här i detta nu så känner jag mig så tacksam för att du delar allt detta vackra med oss andra så vi får möjligheten att uppleva ett litet hörn av himmelriket vi också.
Ha det bäst du fantastiska kvinna.
Kram Mia

Marie sa...

oj vad mycket fint du har gjort iordning, måste försöka ta en tur ner till dig i sommar. Ha en fortsatt bra fredag //Marie

Essay_writer sa...

I never thought lace could be use as these

Anonym sa...

Åh vad spännande med din butik, förstår att du inte hinner blogga! Och underbara bilder som alltid.

Lycka till,
Kram!

Ett vingslag sa...

Jag bara älllskar dina bilder!! Som nybliven bloggare ger du mig en massa inspiration! Tack!

Kallholmen sa...

Det är underbart med den saliga blandningen av gammalt och nytt, hantverk och industri...det ska bli så spännande när allt blir klart!

kram caro

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Gua!
Det var så länge sedan jag skickade en hälsning till dig. Har varit dålig på att blogga. Nu gav jag mig en tidig påskpresent och har suttit och läst alla din inlägg och njutit i stora drag. Din butik kommer bli en dundersuccé! Jag har läst några av kommentarerna från dem som var på besök på väg till Danmark och de var alldeles lyriska! Enda molnet på min himmel är att den ligger så långt från Stockholm ;(.
Önskar dig en riktigt lyckad officiell öppning och en skön påskhelg,
Många kramar från Maria

Norregård sa...

Jag saknar dina inlägg...;o)

Glad Påsk!!!
Kram Malin

louise sa...

Hej!

Vill önska Dej en Glad o skön Påskhelg

Varm kram från Louise

Yvonne sa...

Jag har sett titeln på din blogg under många år, men aldrig vart in.
Idag har jag vart runt på för mej nya bloggar. Oj vad jag har missat mycket som inte har vart in till dej tidigare. Nu ska jag länka till dej. Så jag inte missar dej igen. Jätte-jätte fint. Lycka till med din butik, den kommer att bli himmelskt vacker. Jag har också haft inredningsbutik, fr.2002-2008.
Hälsningar Yvonne

Arja sa...

Hejsan! Hoppas allt är bra.. Vill önska dig en riktigt härlig påsk.
kramelikram Arja

Curtains in My Tree sa...

Hello

I have been looking at your lovely blog.

Janice