Just do it!

Just do it!

söndag 7 september 2008

En ullig utlottning...

Hej igen min vän!
Oj, oj...nu vet jag inte hur jag ska tacka för alla dina varma ord och all uppmuntran!

Jag säger...Tusen Tack!!!

Dina kloka ord har gett mig mod, att fortsätta mitt bloggande som vanligt!
För annars kommer jag inte att tycka det är kul...så är det bara.
Jag tänker fortfarande på en stängd blogg, men nu kör vi tills vidare..:)

I går var ett halvår sedan jag började blogga...konstigt att det går så fort ändå!
Under denna tid
har jag "träffat" en enorm mängd underbara människor!
Som ger sig tid att stanna till och lämna världens varmaste hälsningar, gång på gång.
Trots att jag så tydligt lyser med min frånvaro i kommentarernas värld!

Jag förundras och en tacksamhet intar mitt sinne, varje gång!

Därför vill jag nu ha en liten utlottning...ett litet tack till Dig!
Först tänkte jag någon pryl...
men Nej..!
Istället kan du få en sån av mig...

Jag kan inte lova att färgerna blir exakt likadana, men fin är den i alla fall och varm,
stickad av ull, så det gäller att inte vara kliig..:)
"made in Iceland"...av en kvinna i min hemstad.

Det enda du behöver göra, om du vill delta,
är att lämna en kommentar till detta inlägg
innan Onsdag 21:00 och på Torsdag har vi en vinnare.

Japp, vi får se om du är sugen, även om det inte handlar om inredning..:)

Så har jag fått ännu flera awarder som jag tackar helhjärtat för!
Tack för att ni tänkte på mig...
Jag känner mig hedrad!

I övrigt vill jag önska dig en härlig ny vecka med massa värme och trevliga möten!
Och glöm inte att, små uppmuntrande ord på vägen, kan rädda en hel dag!
Så tycker du att kassörskan har en fin tröja, så säg det!
Din dag blir också så mycket bättre...

Största kramen min är din....

55 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen min!!

Härliga bilder från dig!

Hoppas att allt är bra med dig!

Här har helgen varit lugn och behaglig....

Kul med en utlottning, verkligen fin! Jag är dock den kliiiga varianten...:)

Ha en underbar dag! Kramar!

Iris // Alla dagars kaos sa...

Jag är islänning så det stör mig inte att det kliar, man får ha en polotröja på sig under helt enkelt. Jag vill absolut vara med och tävla, den var ju jättevacker! och det är nåt särskilt med detta isländska hantverk och den härligt varma ullen :)

Granne med Selma sa...

Hej vännen!
Jag har dig på Bloggkoll och varje gång jag ser att du gjort ett inlägg ¨å är jag där och kikar in. Alltid blir jag så glad efter ett besök :-)
Och jag säger det igen så att du är riktigt, riktigt säker: Känn ingen press att kommentera.
Självklart vill jag vara med i din utlottning! Jag är inte det minsta kliig av mig;-)
KRAM Sussie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till utmärkelserna och på "halvårsdagen" :)
Vilken underbar vinst du lottar ut! Den vill jag gärna vara med och tävla om!
Kram!

Elzie sa...

Vad härligt det låter att du tänker fortsätta blogga. Det värmer i hjärtat här också ska jag säga.
Men vilken utlottning!! Helt underbar vinst.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Lilla huset på prärien sa...

Åh... wow!! *stor beundran i rösten*

Ibland anmäler jag mig till utlottningar lite slapphänt bara för att det är kul men DEN... åh så fint!! Jag vill verkligen vinna. Synd bara att jag nu helt måste förlita mig på min lycka o tur, det brukar inte gå så bra. Går alltid bättre för mig om jag kan påverka själv... typ springa eller hoppa o så ;) MEN... jag ska hålla tummarna!!

Jag tycker din blogg är fantastisk!

Kram Jenny

Marina sa...

Åh så vacker den är, ett riktigt konstverk.
Bra att du tänker fortsätta blogga som vanligt. Du vet ju vad jag tycker om det där med att känna krav ifrån andra. Det ska vi inte behöva göra! Vi bloggar för vår egen skull och dom som läser, läser av egen fri vilja. Stor kram till dig!

Mitt hvite hus sa...

Hei :O=)

Så bra at du fortsetter ... Gratulerer med halvårs feiringen:O=) Nydelig gevinst du lodder ut. Jeg syns de siste ordene dine i innlegget er noe alle bør ta med seg. En liten hyggelig kommentar kan gjøre motttagerens dag til en super dag:O=) Klem Til deg0)

Anonym sa...

Hejsan!
Det är alltid så roligt att läsa din blogg, roligt att du fortsätter!
Och den vinsten skulle jag gärna vilja vinna, men jag brukar aldrig ha särskilt tur..:)

Anneli sa...

God morgon, Goa!
Jag hoppas verkligen att du fortsätter att dela med dig av dina tankar och all annan inspiration. Jag har vid flera tillfällen fått stanna upp och fått tänka till när jag läst det som du skrivit! Jag älskar din blogg just för att du vågar ge lite mer än många andra av oss...jag har också funderat på att lägga ned min blogg just för att den blir så ytlig...prylar är prylar och inte så viktiga...samtidigt som en viss dos av ytlighet kanske lyfter oss bortom varda´n på ett positivt sätt...känn inte några krav på att blogga på ett visst sätt eller flitigt lämna kommentarer...jag brukar också tassa runt lite tyst och inte lämna så många spår efter mig...jag vill ha bloggandet som min egen lilla lustfyllda och kravlösa avkoppling...

Du - den där vinsten ser ut att vara precis lika go och varm som bloggerskan själv. -Tycker att den är supervacker, så nu håller jag tummarna lite egoistiskt för mig sjäv, för att den där skulle jag bara älska!!!

KRAM från mig - ha det gott, vännen!!

Anonym sa...

Halloj,
Ja det här med bloggande är svårt. Skönt att det är flera som velar, jag funderar oxå nu som då på att stänga/ sluta... Men är nu inne i ett bloggarstim igen, får se hur länge det varar denna gång ;)

Jag gillar din blogg, bilderna och dina ord skarpt, kikar in här allt som oftast, men är urdålig att kommentera. Vill ge dig ett tack för att du delar med dig av dina vackra bilder och tänkvärda ord! Sånt behöver vi i denna värld!

Självklart vill jag vara med och tävla om den goa krage! Superfin!
Ha en skön start på veckan! KRAM!

linnea-maria sa...

Åh vilken härlig krage!! Den är jättefin och skulle vara perfekt för en förkylningsnisse som jag. Älskar ullkläder. Linnea-maria

Gårdsromantik sa...

Ser att jag missat lite här - skallläsa ifatt nu!
Men först vill jag ju ha chans att vinna din fina sticknin - är ju textillärare så den föll mig verkligen i smaken.

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att du fortsätter blogga... vill inte missa din inlägg!
Självklart vill jag vara med på utlottningen också... den ser supermysig ut!
Hoppas allt är bra med Lakrits! och resten av familjen också förstås!
Kram
Marie

Synnøve. sa...

Godmorgon min bäste Gòa.
Tack för din härliga kommentar hos mig för några dagar sen. Skäms att jag inte svarat tidigare.
Hur går det med lille Lakris?
Vi har djur på gården här och grannen blev så ledsen när hon läste vad som hänt din ögonsten.
Är hemskt gärna med i din utlottning. Den skulle sitta som gjuten, en iskall vinterdag. Så nu hoppas jag på tur.
Hör av dig snart igen.
Jag kan behöva hjälp, men säg inte nått till Inga hehe....
Ska lära mig erat fina språk.
Har du tid så finns min mail på min blogg.
Njut nu av måndagen och ta vara på varandra.
Kram Synne.

rosenskära sa...

Godmorgon goa Gúa!

Tack för att du finns kvar ett tag till. Du är en stor källa till inspiration med ditt vackra språk och dina genomskinliga tankar.

Den där kragen - så vacker! Är den din? Får såna sjuttiotalsvibbar och minns att jag hade en sån tröja när jag gick på högstadiet, till tajta jeans ch träskor...

Vill gärna vara med och kanske, kanske vinna, det gör jag aldrig i utlottningar, men någon gång måste väl vara den första!

/Lena

lottens vita och gröna sa...

hej du ljuva! vet du igår pratade tilde om spridandet av glädje, hon tipsade om att köpa en trisslott och säga åt kassörska att lämna den till nästa kund, tänk va, läste också nån som hade flyttat från stockholm och där man tittade varandra i ögonen när man passerade, det är faktiskt sant, det är ju nästan en omöjlighet där inne i smeten, men här ute när jag skruttar runt med barnvagn brukar jag tänka på att se på människan jag passerar och le, får alltid positivt gensvar, och varm och glad man blir då!
du jag har med en utlottning, dock inget som mäter denna vackra underbara krage, jag lovar om jag vinner ska jag bära den som en hel isländska, tänk så vacker med en spetsblus under och en vid kjol mmmm! så najs!du, ha det gott, nääää ha det bäst! p&k lotten

Birgitta sa...

Tycker det skulle vara synd om du stängde ner din blogg nu när jag precis har hittat hit till din vackra och personliga sida. Man skriver det man känner för tycker jag, och det kan nästan bli vad som helst, inget är fel eller tråkigt, i så fall skulle nog inte så många titta in. Kramar och ha en bra vecka. Ja, jag deltar gärna i tävlingen, en tröja nu till hösten vore väl drömmen. Birgitta

"M" sa...

Klar du ska fortsätta blogga...det skulle bli så tomt utan dej....och jag är ju gärna med i utlottningen....kram

Annika sa...

Det verkar vara många här ute i bloggarnas land som funderar över bloggandet. Jag är i alla fall glad att du fortsätter ett tag till för du ger som mycket dels tänkvärda ord och sån inspiration genom dina vackra bilder...
Och ja jag är gärna med i din utlottning av den fina halskragen, en sån behövs häruppe i Norr då kylan ibland tränger genom märg och ben...
Ha en bra vecka
Kram Annika

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga du, jag är glad över att du tog detta beslut men stödjer dig givetvis i vilket beslut du än tar.
I bland är ju livet lite upp och ner och man vet inte riktigt hur man ska vara eller vad man ska göra(hamnar i detta dilemma själv titt som tätt)

Det är inte lätt att vara människa som någon sa.

Den fina halskragen vill jag gärna vara med och "slåss" om.
Puss/ingela

Älfgärdet sa...

Vilken helt underbar skapelse! Är inne hos dig ofta, men det där med kommentarer hinner man inte alltid. Men detta att ge en komplimang till kassörskan el liknande brukar jag försöka hinna med & visst blir man glad själv när man ser den andres reaktion!
Dina bilder är som alltid helt, helt underbara...

Sallys hus sa...

hej skruttevännen!!!

Dina ord är så kloka så kloka.....får en alltid att stanna upp o tänka till en extra gång....
Skönt att du fortsätter med din blogg....den ger så mycket.
jag hinner inte heller kommentera så mycket....men för mig är bloggen en källa till inspiration....den finner jag ofta här hos dig....oavsett om du har tid att skriva hos mig eller ej....mina tankar och känslor för dig är ändå desamma min vän...
Jag vet att du är en kvinna med stort stort hjärta......det räcker för mig...att veta det...att du är sån i verkligheten....!
Kram min vän och hejja hejja...

Och du...klart man vill vara med i utlottningen.....
kRaaaaaam

Viveka i Bläckhornet sa...

h






Hej min vän!
Så vackra ord du skriver,jag har alltid följt din blogg och väntar ivrigt på nästa inlägg.Vad glad jag blir att du vill fortsätta, annars skulle det verkligen fattas något.
Jag har precis tagit mod till mig och startat en egen blogg (ivrigt tjatande av dottern).Men känner mig lite "orolig" att den kanske inte uppmärksammas. Men då får jag väl bara att lägga ner den.Har hur som helst följt din och många andras fantastiska bloggar och NI har berikat mina dagar enormt Tack snälla för det!Du har ett otroligt vackert och mysigt hem.
Och det är inte en liten gåva du skänker bort heller - men det visar bara igen vilken personlighet du äger.Jag säger som de övriga - hoppas på god tur:)
Önskar dig en bra dag/Viveka

Carina sa...

Med regn och rusk och solen som lyser endast bakom molnen så känner man att den skulle värma gott för en frusen själ.

Le mot världen och man får godhet tillbaka! //Tjingeling!

Målargården sa...

Hej, halkade in här på ett bananskal och märker en jättefin blogg som jag inte märkt förut. Även om det är första besöket så vill jag gärna var med i utlottningen då det var ett sånt vackert pris. Grattis till ditt halvår och jag kommer garanterat att komma in och hälsa på i fortsättningen.
Hoppas din katt repar sig mer och mer efter den otäcka behandling han tydligen fått av någon med liten hjärna och sten i hjärtat.
/ Eva-Mari i Målargården

Jenny Oak Fae sa...

WOW!

Så VACKER den är, den vill jag så klart få chansen att vinna..!

MÅNGA kramar till dig vännen..!

: )

KRAM & ha en UNDERBAR vecka!

/Jenny

<3

idas sa...

Hej!
Brukar smyga runt här då och då på din jättefina blogg. Är alltid lika förundrad; hur hinner människan med allt? Alltid något nyfixat. Bra att du fortsätter, även om det finns många bloggar om vitt å chabbigt måste jag säga att din sticker ut och är särskilt personlig!

Klart jag vill vara med och tävla, det stod nästan mitt namn på den där kragen... håller tummarna.
Ha det bäst!
;)

Veronica sa...

Hej tjejjen!

Det glädjer mig att du fortsätter förgylla tillvaron för oss med dina kloka ord. Kliig vinst eller inte! Jag hoppas att kisse mår bättre... Tack för att du är du! Fortsätt i den andan!!
Självklart vill jag vara med i din utlottning! Kom och var med i min vet jag!!

Kram Veronica

inga Heiddal sa...

Nú nú er eitthvað plott í gangi þarna hjá þér og Synne???? Huh eins og mér sé ekki sama *ler*
Eigðu góða viku mín bestasta besta. Krammiz INGA

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken fin vinst! Jag är gärna med i din utlottning.
Kram Marie

Kari sa...

Jeg blir gjerne med på en utlottning.
Leser bloggen din fast og du er en stor inspirasjonskilde med alle dine flotte bilder. Hilsen fra Kari

Kamomilla sa...

Grattis till utmärkelser och till beslutet att blogga!

Klart man vill vara med i utlottning! jag älskar stickiga yllekläder!

Kamomilla sa...

Grattis till utmärkelser och till beslutet att blogga!

Klart man vill vara med i utlottning! jag älskar stickiga yllekläder!

Mjuka sa...

Självklart vill man va med ´på en spdan fin utlottning!!
Jag har något hos mig tll dig
kramkram M

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Klart jag vill vara med och fightas om detta värmande pris...
Ha det gott du med Gúa...
Kramen från mig :)

Anonym sa...

Så sant så......det du säger. Jag brukar faktiskt leva efter det mottot.
Och självklart vill man ju vara med om en sån fin utlottning.

Ha en fin vecka
Kram Pernilla

Vita hjärtan sa...

Hej!

Så roligt tycker jag att du bestämt dig för att fortsätta blogga.......... Självklart vill jag vara med på din utlottning, jättefint pris! Ser så mysig ut.....

Kram Annemari

Sol sa...

Hei. Jeg er så glad i bloggen din. Det ville være trist om du ikke skulle blogge....Jeg har ikke vært av dem som har lagt igjen flest kommentarer,men jeg er ofte innom her og lar meg inspirere av dine fine bilder og tekster.
Vakkert islandskt håndarbeide, sånt trengs her oppe i det kalde nord. Varm klem.

Unknown sa...

Hej Gúa,

Vackra bilder och som vanligt vacker text. Du är verkligen duktig på att skriva.

Verkligen fin vinst i din utlottning
Hoppas den som får den vackra gåvan blir varm och glad.
Eftersom jag är den jättestickiga typen ger jag min chans till vinst åt någon som är mer frusen.

Grattis till utmärkelsen, det finns fler om du tittar in hos mig.......

Sköt om dig och njut av det fina goa väder som kommit till oss som bonus innan höststormarna börjar dra förbi.

Kramisar Jeanette

VI PÅ ÅSEN sa...

Det vackraste jag sett på länge....kan klia hur mycket som helst för en sådan :-)

Anonym sa...

Hej Islandsgudinnan! :)))

Vilken fin utlottning. Underbar! Som ett smycke är den.

Jag är en ego person, visst du det? För jag vill fortsätta njuta av dina inlägg, härliga tankar och underbara bilder.....

Visst kan man erkänna att man är lite ego?

Hos mig ska det sys och pysslas, göra plommonmarmelad och hinnas gå sköna höstpromenader denna vecka.

Hösten är min tid, då stressar jag ner och blir lugn av denna sköna årstid.

Njut av hösten och denna vecka!

En famn med höstglödda kramar till dig

//Lena

Golden&Vitt sa...

Jag har följt din blogg ett tag nu men varit lite blyg för att ge mig till känna, men nu så.
Vad sköönt att Lakrits mår bättre och har kommit hem.
Och roligt att du ska fortsätta blogga och ge oss andra inspiration,tack
/ Annika från Haparanda

spetsar och änglar sa...

Sååå roligt att du fortsätter med att blogga ;D
Jag tycker ju om att läsa din blogg,fast jag inte alltid skriver en kommentar.
Och vilken vacker vinst du lottar ut.Helt underbar!!!!!!!

Ha en härlig vecka
Kram Heléne

Malin sa...

Gúa, har du en e-mail man kan nå dig på?
Jag tycker att du har ett helt fantastiskt hem och skulle gärna vilja skriva några rader till dig om det... M v h Maria-Isabel (www.mariaisabelhansson.com)

Anonymous sa...

Ég myndi allt í einu eftir síðunni þinni. Vonandi var restin af Íslandsheimsókninni góð.

Síðan þín er æði, ég vildi að ég skildi meira svo ég gæti tengt myndirnar við textann en þær eru hrikalega flottar og gamla skrif/tölvu/vinnuborðið sem ég sá í einhverju bloggi er algjör draumur.

Við sjáumst nú vonandi einhverntíma aftur, þó það verði eflaust ekki á Þjóðhátíð að ári;)

Knús
Sæunn

Monica sa...

Hejsan, känn ingen press att kommentera någonstans.Blogga för din egen skull, vi som tittar in till dig bara njuter av allt det underbara du visar upp :) och delar med dig av.

Kram och hoppas din katt kryar på sig. Utlottning vill jag gärna delta i.

Kram Monica

me and alice sa...

Grattis till alla dina fina awarder. Du är värd varenda en!!
Länge sedan jag besökte din fina blogg. Har helt enkelt inte funnits tid till att läsa andras bloggar under en tid, men nu är ju hösten här och man sitter mer och mer vid datorn. Ganska skönt också på ett sätt...
Är mer än gärna med i din utlottning!! Vilken vacker halsvärmare. Jag som älskar allt stickat!!!
Håller alla mina tummar!!
kram Susanne

Karin i Villa Grå sa...

Hej rara!

Det SKA vara kliigt, så att man känner att man lever! Helst ska vinden tjuta i öronen också och kossorna vilja komma in för att mjölkas - då tror man ju faktiskt att man befinner sig på Island! :-)

Det är bara så synd att jag inte har några kossor och inget riktigt kliigt... Kanske har jag tur i din utlottning? *hoppas*

Det är så synd att så många känner pressen att svara på kommentarer. Samtidigt verkar många vilja ha alla de där kommentarerna som ett tecken på popularitet... Visst började de flesta blogga för sitt eget höga nöjes skull? Lika bra då att släppa alla krav på sig själv och fortsätta göra det för sin egen skull. Besökarna kommer ju för bloggens skull, inte för att få svar på eventuella kommentarer.

Just din blogg skulle jag sakna så väldigt mycket!

Hoppas att lille Lakrits mår bättre. Här har vi en halt katt som måste till veterinären snart om han inte blir bättre.

Knús och skýr och hver er ad ráda och ridum ridum och sedan kommer jag inte på någon mer isländska just idag!

Karin

Maria sa...

Här på din blogg möts man ALLTID av tänkvärda ord........och visst, man ska inte snåla på uppmuntrande ord och komplingmanger åt andra !!

Underbart pris du delar med dej, nu får man hålla tummarna då *BLINK*

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!!

Min tid räcker inte till längre för att besöka er alla varje dag.Därför tar jag några varje dag.

Tänker på dig varje dag, ska du veta.Skönt att höra att lille kissen mår bättre.

Du skall absolut fortsätta som du gör.Om du nu vill det förstås.En blogg ska ma ju ha till et man själv vill...tycker jag i allafall.
Du skriver så härligt å ger oss så mycke att fundera på.
SUPER VACKRA BILDER !!!

Sänder här en miljon kramar till dig.
Kam Nilla

Lilla Blanka sa...

Kära Goa, vad gullig du är..!
Och vad glad jag blir när jag läser att du fortsätter blogga..! :)

Hoppas du mår bra och att lille Lakrits är återställd igen..*kram*

Jag får alldeles strax besök av en vän som åker till Island i övermorgon..jag kan säga att jag gärna skulle åkt med.. :)

Största kramen min vän!
Mia

timelesshome annika sa...

OJ Oj fyra minuter kvar innan tävlingen stänger.Jag är glad att jag har ont i halsen för annars hade jag inte givit mig tid att blogga i kväll.Barnen har varit sjuka i en vecka och nu är det min tur. Nåväl jag skriver för att tack för att du inte givit up ditt bloggande.Själv har jag bloggat sedan maj i år och det är tack vare sådana som dig som fått mig att fortsätta.Kom i håg vi är alla unika så även du .Tack för alla dina inlägg.
Keep on "blogging"
kram Annika

Krusidull sa...

Tack för ditt beslut att fortsätta förgylla mina dagar, hoppas det känns ok för dig med.
Hade gääärna burit den med stor stolthet men kikade in hos dig försent idag.
Kramelikram
Krusidull

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

Nu har jag nog missat något här... Inte tänkte väl du sluta blogga heller? Din blogg som är en sådan inspirationskälla för många, härlig text och vackra bilder.

Sköt om dig!
Kram Hanna

p.s Håller med om att man ska göra andra glada när man kan! Tyvärr är det inte så vanligt i det vanliga livet. Mer här i bloggvärlden...