Just do it!

Just do it!

söndag 28 september 2008

En murrig söndagshälsning...

I dag känner jag mig så himla inspirerad..:)
Vet inte om det är torsdagen som gör det, men jag har verkligen snurrat runt i idéernas värld sen dess i varje fall. Och jag kan säga att det var länge sen jag kände så...*roligt*

Annars är det lugnt och helgen har varit skön.
Dottern min är på besök och det är så trevligt!
Och nu ska jag fortsätta umgås..:)

Men innan dess så kommer lite bilder till er...

Jag har gjort ett skådebröd...

och eftersom baka inte är min grej, så köpte jag bröd.
Gröpte ur det och torkade i ugnen.
sen knöt jag runt lite piff och Voila!
Jag är nöjd..:)
Mina gamla mjölsilar (eller vad det nu heter)
har fått flytta in...och nu får de agera korg för små stilleben..:)
Och i morse när lillsonen och mannen gick på fotboll,
då pysslade jag en liten strut.
Tyckte att det behövdes fyllas på lite..:)
Just nu är jag inne i en murrig period,
tycker så mycket om de bruna nyanserna..:)
Det råa blir så vackert mot det vita!

Det blir min söndagshälsning till er mina underbara!
Tack för alla varma hälsningar!
Ni är BÄST!!!

Nu ska jag återigen testa att måla tyg.
Vi får se om resultatet någongång blir så bra att ni får se..:)

Ha en skön dag allesamman...

Kraaaaaaaam...

24 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jättefint!
ha en bra dag!
Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Så ni har redan avverkat julen hemma hos er! Vad skönt att ha det överstökat:)! fniss....Verkligen roligt att det kommer i en tidning, det måste väl vara Vkre hjem?? Tur att jag är prenumerant på den isåfall...

Ha det bäst, kära du! Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Underbara kreativa du!!! Vackra bilder...och att köpa ett bröd istället för att baka...det låter som något för mig också...

; )

KRAM, Jenny

<3

Lilla huset på prärien sa...

Skönt att du har fått inspirationen tillbaka! Hoppas att det håller i sig... liksom det fina vädret här i Skåne!

Kram Jenny

inga Heiddal sa...

Kaupa kaupa kaupa... Þegar maður getur svo vel bakað.... NEi djók þetta myndi ég líka gera. Það er einmitt til svo kúl hálfbökuð brauð hér sem maður setur bara í ofninn í 7 mín. og þá eru þau tilbúin... Kaupi þau stundum og segist hafa bakað þau.*thí hí* Eigðu súrelískan sunnudag . Klemma INGA

S o F sa...

Helt underbara bilder! Såå vackert!

Ha en fin Söndag!

Marina sa...

Så fina saker du gjort. Jag sitter bara vid nya datorn och lär mig den. Nä, jag måste nog ta mig i kragen och göra något annat nu.

Elzie sa...

Tur att det finns att köpa när man inte kan. Det gäller mycket i min värld också *s*.
Så fint med din nya "inredning".
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Inspiration i vitt sa...

Jag tror att det var det finaste bröd jag sett åå så vackert.Vilken bra ide att köpa färdigt bröd och torka det, det var en suuuper ide'
Det finns ju så mycket vackra bröd att köpa.
Har tänkt ett tag att göra skådebröd men inte lixom tagit mig för av någon anledning men nu kanske man kan få låna din braiga ide'.
Du är allt en riktig pysselmaja du bara fina saker gör du.
Kram GOA/Ingela.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vilken fin blogg du har! Så mycket vackert du gör.

Ha en fin dag!
Hälsningar från Eva

lottens vita och gröna sa...

hallå du härliga människa!
ljuvligt pyssel, så vackert
med en liten strut där i korgen! mmm målar du på tyg, vad kul! jag har målat både gardiner i vardagsrummet och på ett hänge i hallen, nu har jag köpt urballa stämplar så nu ska jag påt igen! ha det bäst du goa! varmkram lotten

Skatan sa...

Godkväll!

Det var ett riktigt skådebröd -häftigt! Har du det liggande framme som en läskande prydnad? Ja, jag slutar aldrig att förundras över alla spännande idéer man får ta del av här i bloggosfären :)

Stor kram till dig.

/Anna

Marie sa...

Hej min underbara Gúa!

Åååh, vad du är fiffig!! Jag gillar ju heller inte att baka, nu tänker jag sno din idé och köpa mig ett vackert bröd istället!!!!!
En sån söt strut du har gjort och jag håller med om att man gärna vill ha in lite mörkare detaljer den här tiden på året. Mysigt!

Ha en riktigt härlig höstvecka!
Kramar Marie

MiaMaria sa...

Hej Goa!

Nu var det ett tag sen sist och här händer det massor.....häromdagen var det höst och här är det redan jul du ser det var ett tag sen jag var här himmel vad tiden rusar...fniss....

Men så roligt att du får visa din jul i en sådan vacker tidning som inspirerar...grattis till dig...såklart att du ska hamna i denna tidning.......vem annars...

Förstår att du är tung i huvudet efter allt julstök...det tar på kratfterna att vara kreativ....

Nu längtar ju jag efter nästa nummer av tidningen.......

HA´en bra vecka och gör bara det du tycker är roligt!
MiaMaria

LOPPISLIV sa...

Vad smart och köpa skådebröd!! Jag orkar inte heller baka så ofta, och särskilt inte när man inte får äta upp det efter allt jobb...hhi...Ojoj må tro du haft det fullt upp med att fira jul och allt :-) och norsk tidning säger du...ja jag kan gissa mig till vilken...oooohhhhh vad spännande...längtar att få se resultatet...Största kramen till dig/Paula

bykerstin o. butikblandannat sa...

Åå jag har hittat en ny favoritblogg! Hälsn Kerstin

Synnøve. sa...

Du hittar på de mest otroliga saker. Skådebrödet var inte dumt alls.
Fina saker du funnit fram och visar oss nu.
Ha nu en bra dag vännen.
Kram Synne.

ängeln i vitt sa...

Halloj!

Lyllo dig som redan har firat lite jul :-) Du visar som vanligt så fina bilder och jag gillar allt du skriver.

Kram Carina

LantlivsAnette sa...

Åhh du , vad smart du är som har gjort ett skådebröd av ett färdigt bröd ! jag bakade och stog i då jag gjorde mina...
Gud vad jag längtar tills ditt hem visas i den tidningen !
Kram Anette

Krusidull sa...

Alltid lika trevligt att titta in hos dig.
Kram
Krusidull

linnea-maria sa...

Smart quick fix på skådebröd!!! Visst behöver man lite murr innan murret ute börjar, det är något med temperatuern skulle jag tro. Jag gissar att det är vakre hjem som har gjort reportage. Gud vad kul! Jag älskar den tidningen. Senaste numret var helt sjukt vackert, vilka badrum!! /linnea-maria

Jenny Oak Fae sa...

Hur länge torkade du brödet och på vilken temperatur? Jag köpte nämligen också ett bröd idag..!

: )

KRAM & ha det GOTT!

/Jenny

<3

junhe sa...

hej =) hittade hit via jema rose och tackar för tipset med bröder...och för titten =)

ha dt bra/ junhe

Vita hjärtan sa...

Hej!

Både bröd och strut blev jättefina!

Kram Annemari