Just do it!

Just do it!

torsdag 14 oktober 2010

Återfall av jullängtan...

Kan man visa julbilder redan i oktober?
Ja, det kan man!
I varje fall om man är lite konstig, och det är ju jag..:)...har lyssnat på jullåtar sen jag vaknade i morse. Skönt när man sitter och skriver..;)

Och följande bildkavalkad har redan visat här, men nu i ett återfall av jullängtan...

mmmm...längtar!!!

Och som min mamma alltid sa...
"Det är bra att vara lite konstig"..:)

Det får bli mitt helgbudskap till er...

Puss och kram till er alla mina fina!
och
Trevlig helg.
Min ska jag ägna åt att måla taket i garaget, (hoppas) så att vi kan 
ta bort golvet och öppna ända upp..!
Wish me luck..:))))

34 kommentarer:

Jacqueline @ HOME sa...

Hi Gua,
Christmas is such a wonderful time of year....I wish that it lasted all year but then, if it did, it wouldn't be as special.
I love your Christmassy photographs.......and, is that the outside of your house ? It looks so pretty.
Best of luck with the ceiling. XXXX

Rummet för välbefinnande sa...

HIMMEL!!!!!!.....

Har precis stått ute på balkong och fotograferat mitt avsked till sommaren också sätter jag mig här vid datorn för att redigera bilderna. Passar förstås på att kika in hos dig :) :) också möts jag av detta!!!!!!

Blir så lycklig, inspirerad, harmonisk, sprudlande, euforisk och mitt i allt detta får jag sinnesro.

Det finns väl ingen annan än du som kan få mig att uppleva alla dessa sinnesstämningar på en och samma gång.......

NU SKA JAG SÄTTA MIG OCH SKRIVA INLÄGG HÄR!

Blir så inspirerad så jag bubblar inombords.
Tack snälla du!
Tusen miljoner kramar till dig!

Huis, Tuin en Quilt sa...

I love your pictures a lot, i'm a real christmas-freak and can't wait till christmas. Last year we had a lot of snow, lets hope it will happen this year again...

Hug Susan.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilka bilder du bjuder på idag.Bara så underbara.Ja att vara lite tokig tycker jag bara är charmigt att man kan bjuda på!!!!!Önskar dej en fin dag söta du :Kram Rita ♥

sylvia sa...

hei kjære goe Gua.
jeg tipper nesten ut av stolen her,
å som jeg lengter etter jul nå,
dine bilder er sååå vakre,
ønsker deg en vakker dag,
klem fra sylvia

My Lovely Things sa...

Andlöst vackert vännen..
skulle vara kul att ses..
kram Anna

katarina sa...

ååå vilka härliga bilder!!
jag längtar också redan efter jul...
fast vi åker snart på solsemester.....;)
Kram o ha en mysig helg!
Katarina

Frøken Jægers Hus sa...

HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elsker elsker jul og disse bildene!! Elsker de også.
Thank you:) Herlig innlegg.
Klem,
Helene

Anonym sa...

Er mín komin í jólagírinn strax.....aðeins of snemmt fyrir mig...en hlakka svo til þegar ég get byrjað að dúllast hér í Munkanum...gaman að skreyta í nýju húsi....knús á þig Gúa mín og þína....flottar myndir og uppstillingar hjá þér eins og alltaf..kv. Hanna

Servies en Brocante sa...

is this serious your home??
its soooo waaauw! i love it

Bente sa...

Julen er jo en vidundelig tid og jeg er et julemenneske. Min eldste datter er født julaften og min mor så alltid at det ikke var noe rart, fordi julen er spesiell for meg.

Flotte bilder hos deg som alltid.
Bente

Heidi-anitha sa...

Ååååå.. Gua..

Jeg er nok like lengtende som deg. Du har vel også hørt at litt galskap krydder livet...;0) noe som alle trenger litt av..

Så utrolig vakre bilder du byr på. Ble helt salig her, og tror jammen jeg skal sette på julemuskken selv i kveld. Du har sååå mye å by på, både av dine tanker, foto og ditt hjem oser av harmoni og vakre øyeblikk..

Denne trengte jeg virkelig i dag.

Kraaaam og klem og kos

Heidi-anitha

Vintage House sa...

Hej
Ja man börjar så smått få lite jullängtan....
Härliga biler och all lycka till i helgen...
ha en skön kväll
kram
sandra

Anonym sa...

Åh! Vilka myyyysiga bilder!!!!!

Jag bara scrollar upp o ner och njuter. Själv har jag köpt Allers Jul och ska mysa med den och saffransglög i badet nu, det tycker jag är bra för då blir man lite mer julig och kulig av sig.

Kramelikramen till dig!
Lena

Annas skattkammare sa...

Jag är lika konstig jag! Visst längtar man nu!
Kram /Anna

Vida sa...

skogstokiga vän:) du kom med säcken full av inspiration till kommande dagar..alla bilder hade något att ge..får en underbar känsla av längtan efter adventstid:)

helt galet härligt att få vara lite tokig ibland vännen;o)

björkvedsprakandebrasakram
Vida

Alberte sa...

Tenk å være så glad i et menneske som man aldri har møtt!
Du vakre menneske!

Bildene treffer hjerteroten - de skal få være der til januar.
Takk.

♥♥♥
J

Norrfrids Eija sa...

Ja hur ska det gå denna vinter, jag fryser redan nu....blir ändå lite tröstad av dina bilder, snö är ju fint!

Norregård sa...

Din Jul är magisk Gùa!!! Som allt du rör vid....

Tänkte faktiskt gjort ett julinlägg idag, men det fick vänta lite! Jag längtar gaaaaaaaalet mycket efter JUL, snö och ledighet!!!!

Kram Malin

inga Heiddal sa...

ég vona að þetta séu ekki nýjar myndir væna mín!!! Þó flottar séu!!

Weisser Traum sa...

guten morgen du liebe
traumhaft wunderschöööööön ach einfach himmlisch deine deko.
wünsche dir einen schönen tag grüässli daniela

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

"Du e inte riktigt klok Madicken "
Men vem e väl de :-S
Ha det så skoj i helgen !!
Love/Loppan

Ingibjörg Jóh.. sa...

Sæl Gúa!!

Mikið er alltaf gaman að skoða bloggið þitt. Kíki næstum daglega og fæ aldrei nóg....og nú virðast jólin vera að koma....og Helgi Björns...maður fær bara í hnén sko..

Bestu kveðjur frá Kristianstad á Skáni,
Ingibjörg..

Från Mitt Kök - Susanne sa...

Åhh, vilka fina bilder. Jag börjar också känna lite jullängtarn, men jag har inte gått så långt att jag börjat lyssna på julmusik :-) Har dock börjat planera lite julpyssel. Fast det känns konstigt, för hos mig blommar fortfarande mina rosor för fullt!
Tack för inspirationen!

Suzette sa...

Ja absolut kan du visa julbilder nu!! Längtar sååå efter julen, och idag fick jag ett tecken på att vi närmar oss, SNÖ!! Det snöade här i Rättvik idag!! Kram Suzette

Karmen sa...

Beautiful. Take my breath away beautiful......Karmen

Vikeskärs hem och vardag sa...

Tusen tack för inspirationen och då är det inte bara jag som är galen av jullängtan :)
Njuter lite till av dina bilder tror jag.
Annika

Made in Persbo...Carina sa...

Hej, vill bara ge dig en puss för att du är du och ingen annan :)

Malin's Hus sa...

OMG!!!!!!!!!!!!!!! Detta var den finaste blogg jag sett! All lycka och kärlek till att du lägger ner dina tankar och din tid på detta, som ger mig så mkt inspiration!

It's me sa...

Beautiful Christmas pictures !! i love it !!! happy weekend ...hugs from Ria....

hemtrevnad marie sa...

Å, Gùa, vilka bilder, nu rycker det extra mycket i julnerven:)!!
Önskar dig en fin helg vännen!!
kraam

Fru S sa...

Du er så utrolig flink til å få det vakkert!

Sussi sa...

Ja det var ett rejält återfall!
Men milde himmel så underbart!

Kram
Sussi

kristina sa...

Japp, man kan nog visa julbilder. Annars har du också så härlig blogg, jag linkade den.
Ha en bra dag! Kram Kristina