Just do it!

Just do it!

torsdag 21 oktober 2010

Hej alla mina vackra!

Kände att jag behövde lite andning från penseln bara..:)
Och tydligen har jag fått tennisarmbåge...*scary*
Har fruktat ont i armen, och det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar på den. Den blir inte bättre!
Och idag fick jag veta att det bästa är att vila..?!?
Japp, men då får det bli en annan gång. För jag ska måla! Mycket!

Har faktiskt kommit på att man kan liksom använda kroppen för att avlasta rörelsen i handleden.
Man böjer lite lätt i knäna, drar in magen, hallen armen stilla och gör en lätt "sväng" i sidled med överkroppen. Reggae rekommenderas vid denna övning. Vill speciellt ge Bob Marley en eloge, ("RIP")...precis lagom takt och tempo till bålsvängen. Man kan till och med nynna med..;)

Nog om det, jag kände behovet av att ta fram kameran för en stund sen.
Så dagens små glimtar är de första i färg, från min lilla livsdröm.
Yllekappan köpte jag när jag var hemma på Island och det är en bekant som har stickat den. Varm och skön ska ni veta, och sååå fin...tycker jag då..:))
Men, egentligen var det väggen, jag ville fota och just i det ögonblicket, kändes det som dessa två skulle gifta sig bra..:)
Jo, jag tänkte, att eftersom allting blir ljust härinne, ville jag bryta av någonstans. Så jag testade att betsa en vägg i lite drivvedsgrått (svårt att fota), och detta är då den del, där golvet ska bort, alltså där loftet möter undervåningen.
...Men alltså, ja, vi bryr oss inte om det, utan jag visar efter helgen.
För då har jag bestämt att det ska vara öppnat och klart..:)))
Och golvet ska få en helt ny skepnad i form av, köksinredning...

Lite roligt att detta lilla fönster blivit lite pyntat, 
för jag är helt säker på att det nog är första gången, ever..:)

Stora kramen min till er alla underbara, 
Och
Tusen Tack
för att ni förgyller mina dagar..!

13 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

HALLOJ!

JA DU DET GÄLLER ATT VARA UPPFINNINGSRIK..FÖR INTE SKA MAN VÄL SITTA STILL!!??..HIHI ;)

är så nyfiken på ditt projekt och tittar in då och då för att se hur det går!

Hoppas att armen blir bra snart!

Varma kramisar ifrån Sanne

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder!! Håper armen din blir bra fort! Ha en god kveld! Kram

azalean sa...

Satt just och bläddrade bland dina bilder.....wow vad fint du har, de är tom. så man längtar efter snö! Åtminstone till julpysslet.
/Anita

Bente sa...

Så leit at du har fått vondt i armen din. Vet hvordan det kjennes dessverre. Hos deg er det alltid spennende å titte innom.

God bedring med armen og lykke til!

Bente

Norregård sa...

Hej!
Har oxå tennisarmbåge...går med stödbandage på jobbet:o(

Men blir ju så mycket bättre när jag kikar in i ditt nya paradis;o)

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej vännen,
Tack för din söta kommentar:) så snyggt det blir gillar det verkligen...
Du kan du, du har en enorm fantasi!
Ta hand om dig!
kram
sandra

villa chic sa...

Hei.
Dette var en veldig inspirerende blogg. Utrolig bra bilder og ALT interiør i min smak :)
(Har nå selvfølgelig lagt meg til som følger av bloggen din :))

cat sa...

Ohhh vilken läcker kappa! Älskar islandsmönstren, nu när kylan smyger på åker min islandströja fram (visst, direktimporterad av min svägerska, hon me islandshästarna)
Ha de riktigt varmt å gott i din nya kappa. Catarina

Alberte sa...

Du hemningsløse kvinne med STORT pågangsmot!!
Slit ikke kroppen helt ut, da.
Bildene er magisk - as always!!

Her i Bergen er det vinter!!

♥♥♥

Norrfrids Eija sa...

Vilken magnifik yllekappa! Kan inte finnas snyggare, älskar dess mönster..
Drivvedsgrått blir säkert ljuvligt mot ditt vita...

Skogslyckan sa...

Det är så spännande att följa ditt projekt! Sitter med ett smile när jag ser dig framför mig med en pensel och Bob Marley, vaggandes och gungandes...ler.
Kram Pia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint, det är sååå spännande att få följa denna resa med dig, se hur allting börjar bli klart !! Drivveds väggen är helt underbar !! Och din stickade kappa..ohhh...så fin den är..
Hoppas att din arm blir bättre, inte roligt att ha ont när man har massor att göra..
Sköt om dig vännen
Kraaam Anette
P.s Ska ev. göra en resa till sommaren, om det blir som jag vill..ner mot Ängelholm, är det långt därifrån till dig ?? Vill gärna besöka din butik också..Kraaaam

gittan sa...

Gaaaaahhhhhhh.... så snygg den väggen blev!!! Har du någon färgkod till kulören eller är det "hemmablandat" Jag letar nämligen efter just en sån färg till en brädvägg. Åh, jag längtar tills du öppnar då kommer jag till din affär en ledig dag =)
Kram