Just do it!

Just do it!

onsdag 25 maj 2011

Loppis = ♥

Hej mina hjärtan!
Nu är jag här igen, fast jag var här igår! 
Ja, ibland överraskar jag mig själv mera än vanligt..;)

Idag har vi varit på LOPPIS! 
Och jag smällde några bilder på  av mina fynd, (inte mina finaste bilder, men det tror jag ni har överseende med..;)  För jag är juuu så ♥ i prylar!!!


hittade en soffgrupp till!
Ja, jag vet! Love soffgrupper..:))
Föll pladask för formen och den slitna svagblommiga klädseln, men gillade inte
de orange aktiga trädetaljerna. Så de har redan bytt färg..:)
Denna ska få stå i uteplatsen just nu
mannen i full fart med färgrensning på ett jättefint bord från slutet av 1800-talet!
*LYCKA*
                                    


underbar gammal stol han hittade i helgen har jag klätt om (slarvigt) i en gammal mjölsäck.
Tycket om det "inte perfekta" ju.
bara sitsen kvar.
 och den är definitivt redan bättre, än när jag mötte honom första gången = lovar..:)

 Lite vackert porslin! 
Älskar när jag hittar det en onsdag eftermiddag som denna..;)
 lite plock...
Lite roliga tavlor!
 Tennisrack och fantastiska HUGE skolkartor!
Tänkte faktiskt om jag inte skulle tapetsera en vägg i mitt hem med den ena!?
Det tror jag vore sååå fint..:)

Japp, det var lite av dagens arbete. Och jag är så nöjd och trött!
Och nu ska jag sova för imorgon ska jag piffa och puffa i butiken min.


Som är öppen...
 fredag 13-18
lördag & söndag 11-15

-Vem vet, kanske nån av er hittar hit!
Åhhh, så roligt det vore..:)))))

Puss & Kram & kärlek till er alla mina solar!
Ni är BÄST!
Heeela tiden ♥♥♥

36 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Så underbart kreativ du är.Mkt roliga saker hittar du.Din butik är lovely och din blogg likaså.
Kram Kicki

pysseltanten sa...

Åååh...nu blev jag såååå loppesugen...Ska ut med släpet på lördag...hooppas på många fynd...:))
Kraamizar Till dej...
Git

WhiteWhispers2u sa...

Fabulous! ~Cheers Kim

Sweet Young Journey sa...

I love all your findings!
Hugs, Cheryl

Malin's Hus sa...

Hej du fina!

Vilka vackra möbler du hittar. Och kan du tänka dig, jag verkligen drömde om dig i natt.Helt sjukt :) hahha drömmar är ju för roliga. I vilken fall så drömde jag att jag besökte din butik och råkade snubbla över en kristallkrona ( hur man nu kan göra det, snubbla i taket alltså) Och så försökte jag limma ihop prismorna med)klister :)

Må så gott o ta hand om dig!
KRAM i massa!

Mia Maräng sa...

Vilka underbara möbler.Alltid lika kul att titta in hos dig.Må så gott
Kram Mia

Unknown sa...

Åh va fina fynd gumman längtar efter att träffa dig!!
Kram Anna

Vintage sa...

Såå mycket vackert här inne! Ha en ljuvlig dag Kram susanne

Rummet för välbefinnande sa...

Ha, ha - ser hur du svävar där nu bland alla dina fynd.
HÄÄÄÄRLIGT säger jag bara.
Ha en fin-fin dag!

Jacqueline @ HOME sa...

What wonderful finds Gua.....I would love to find some of those beautiful things, but we don't have such good finds here in the UK.
I know that you will use them all beautifully !! XXXX

H elle K sa...

Herlig. Nydelige bilder og masse insperasjon. Takk for at du deler det med oss. Ha en flott helg. Klem kristin

Pebbles sa...

Härliga fynd du gjort! Fortsätter att njuta av din blogg! Kram Jackie

toves sammensurium sa...

Haha....loppisfyndene har vel ikke kommet i hus en gang før du hiver deg over dem og forvandler dem til magsike skatter...slik som desse!!!!!!
Vakkert allt i hop,så dyktig du er:))))
toveklem:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka helt outstanding loppisprylar du hittat!!! Fåtöljen blev som en helt annan när du svept ditt trollspö över den.

Önskar dig en underbar dag!

Kramar,
Regina

Kerstin sa...

Så masse flotte saker du har funnet :) Også på en onsdag da ;)
Ha en flott dag!
Kerstin

Jansson bygger hus sa...

Vakkert!! Så fine ting du finner på loppis!!

Vi skal til Malmö på ferie i sommer, noen tips på steder å dra til? Har lyst til å besøke din butikk!

Ha en god dag!! Mvh Elin

CN interiør sa...

såååå mye fint du har funnet! gleder meg til loppis denne helgen, men ikke ofte man finner sånne skatter her...

sylvia sa...

hei.
åå sukk, så vakkert,
så flink du er å finne alle disse herlige saker,
dine bilder er så vakkert..

klem fra sylvia

Gail sa...

First time to your lovely blog. Refered by Lilla Blanka. She's right, so much to see and admire on your site.

Sussie sa...

Första gängen jag besöker din blogg och jag måste bara säga att det är så härligt med din energi för gamla ting. Jag har själv haft butik för mååånga år sen så jag känner igen mig i mycket av det du visar på din blogg.
Jättefina fynd du hittat ! Det smittar av sig och nu blir jag sugen på att komma på besök till din butik . Får göra det nästa gång jag besöker Skåne . Ha det så gott! Sussie från Kalmar

Anonym sa...

GOO Girl!!!
Här sprudlar det av energi, Härligt.
Många roliga fynd du gjort.
Jag gillar det vita porslinet med trekronor på.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Petra-Lantlig Charm sa...

Men vilka underbar saker du hittat! Den soffgruppen gillade jag skarpt! Letar oxå efter en, men hittills har jag bara hittat en men ack såå dyr!

Jag å syrran SKA ner till dig och din underbara butik i sommar. Vet inte när men du kan lita på att vi kommer, hihi!!!!

Ha en underbar helg!!

Kram Petra

Anonym sa...

Hej!

Ser att du hittat porslin från militären... o jag samlar på just sådant! Kan man få "paxa" allt? Vill jättegärna köpa alla med kronor o "vingar"!
Vet du var man kan få tag på mer? Jag köper allt! =)

Hälsningar

Malena

Anonym sa...

Vilken skillnad det blev med fåtöljen. Tyget framträder mycket vackrare efter din behandling:)
Kram Marita i Björkhagen

rosenälvorna sa...

Vilket vackert tyg på fåtöljerna och så ännu mycket finare det blev med vitmålade trädetaljer, trevlig helg/Christina

Lotta sa...

Såå otroligt härliga fynd, du har rätta blicken! Önskar jag kunde komma till din butik och du till min lilla presentbod. Kram lotta

Anonym sa...

Tusen, tusen tack för ett oerhört inspirerande nostalgimöte idag. Jag kommer tillbaka - snart - var så säker. Kram och fortsatt skön helg, Mimmie

Tinas bo sa...

Härliga saker du hittat!

Stolen blev ju helt fantastisk!!
Men det blir ju allt du får i händerna!! :)

Ha en härlig helg

Kram Tina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Jag hittade din blogg av en slump när jag googlade efter 'utekök'.

... hittade en hel värld med underbara saker/bilder :)

En sån vacker blogg du har!!

Kram från Australien♥

Anonym sa...

Myran vill såååå gärna tacka, för gästvänligeheten, man kände sig, varmt välkommen, o även titta på erat enastående hem så fint ni har det,o delar med er av
Hälsa din fina familj, STOR KRAM.
myran

Angela sa...

Jag besökte din butik idag med mina två pojkar och till alla er som inte varit där ännu vill jag bara säga att även om bilderna på bloggen är helt fantastiska så är det inget mot verkligheten!
Helt underbart! Detta besök gjorde min dag, ja hela veckan faktiskt!:) Den vackraste vackraste butik jag någonsin sett:)

Vida sa...

underbart..du är ju full av sprudlande energi..och dina tankar är vita välsignade vackra :D

hadetgottmittilivet...tills vi ses
Vida kram

Anonym sa...

Hejsan GUA!
Sa vackert, sirligt, sprott, enkelt, krispigt, vit-wash-at, kreativt, sensuellt, harligt och framforallt GUA-aktigt! Med storsta respekt och karlek vill jag onska dig och AGUSTA all LYCKA TILL och passa pa och N J U T, ta for dig tjejen, det ar du mer an vard!! Stor kram Zazza Susanne

linnea-maria sa...

Vilka fina möbler du hittar! Skulle vilja ha något rococopuffigt att ha framför tvn. Kram/Therese

Fru Andersen sa...

Nydelige funn!

Likte godt stolen du har kledd i en melsekk, FIN!

Ønsker deg en god uke videre!

inga Heiddal sa...

Mikið lifandis ósköp og skelfing ertu alltaf dugleg....Gillar den soffa so mycket!!!!! Biddu Siggu að stinga honum niður þegar hún fer heim!!! Og borðbúnaðurinn er æði... Hann getur farið í handtöskuna!!...;) Ohhh hvað ég vildi að ég væri að koma...:( en ætlar þú eitthvað að koma í sumar???
kremjuknús á þig kókosbollan mín!!!