Just do it!

Just do it!

måndag 16 maj 2011

Leta och ni ska finna...

I´m in love!!!

Har letat i över ett år efter en viss sorts fåtöljer. De skulle vara små, och höra ihop med min lilla gröna soffa. Anledningen är en bild jag har sparat i min inspirationsmapp. Och...*Tjong* plötsligt förra veckan, fanns de på Blocket, med precis den ryggstoppningen jag letat efter!
Och idag var vi iväg till Halmstad och hämtade dem. På vägen hem var vi äntligen och besökte Ninas vackra Bohemian Hapserie.
Alltså, vad ska jag säga som ännu ej blivit sagt?!
Himmelen för mig! Absolut!
Kära Nina!
Vilken känsla, vilken konsekvens! Jag är så imponerad, och tänker oblygt på konstverk. 
Och jag tar med ödmjukhet ner hatten för dig, och hoppas du aldrig tvivlar!
För det är bara du som får till denna oas, av svunnen tid i en magisk ram av känsla som väcker nyfikenhet och längtan efter att se mera! 
Och du kan det! 
För varje gång man ser ditt arbete, så inspirerar du, utan att någonsin vika från din sällsynt säkra stil.
Då är man konstnär! Bara så att du vet. 
 Och till tonerna av Frank Sinatra, snurrade jag runt som en vilsen höna och ville ha allt!...medan jag frenetiskt drack min cappucino. 
I en av snurrorna bestämde jag mig för  att söka jobb på plats, och vägra gå hem på kvällarna!
Det var då min man ställde sig upp, och snurrade ner mig *BUMS*...genom att muta mig med en provdocka som fanns där, och...ok då!..;) 
(har nog aldrig varit lika snabb att vända seglet)
Men tusen tack Nina för att bu berikade min dag, ännu engång!


Så jag snurrade hemåt med mina efterlängtade fåtöljer, min efterlängtade provdocka och på vägen ramlade jag över tre sååå fina gamla plåtlådor!
Och med en svidande längtan efter Ninas och Maria Isabels, kommande 
BOK...
snurrade jag igång omvandlingen av min ena fåtölj, så fort jag kom hem.
Jisses, tänk att jag ska sälja deras bok!  Åhhhh, så roligt..:)))

Japp, jag har sagt det förr och säger det igen...Jag älskar måndagar..:))))

Så några glimtar av den ena av fåtöljerna, i omvandlingen som jag tänkt såååå länge på!
syréngrenen tog jag in i fredags, och den står fortfarande så fin! 
Krossade stjälken och satte den i kokande vatten. Må vara därför den orkar..:)

Japp, vad tycker du, var det en hiss eller en diss?!..;)

Nu ska jag sova så att jag kan ta tag i den andra imorgon, så för mig är det hiss..;)

Puss o kram och stora ♥ till er alla underbara som så troget följer min lilla blogg!
TUSEN TACK!

OBS! Ändrade öppetider i min butik
kolla i högerspalten!
om ni har tänkt hälsa på mig..:))
Puss...

32 kommentarer:

Jacqueline @ HOME sa...

Hi Gua,
Well, I am so envious of your chair. It's beautiful. The only one that I have ever seen like that was in a shop and was used for their display and wasn't for sale !!!
So sorry that I haven't been around for a while. I have had MASSIVE problems with my computer and Blogger.....HUGE !!!! I am hoping that everything is ok now. XXXX

Lisas torp sa...

Absolut HISS och orden, ja - orden som du säjer om Nina (som ju också är fantastisk) kan verkligen gälle för DEJ också! Ni verkar ju vara lite av tvillingsjälar.....!

Ha en fin tisdag....också!
Kram
Lisa

Puumuli sa...

Så vacker stolen är! Den har härliga nyrenessansaktiga ben. Jag hoppas att vi snart får se den färdig...

Kram
Sari från Puumuli

lena sa...

Hej håller med dig om Ninas inredningsstil helt underbar. Har ännu inte besökt hennes butik och inte din heller men det ska snart bli av.Tog du inte foto hos Nina som du kan visa .Stolen makalös vacker.Ser verkligen framemot hennes bok Har inte Nina likadan stol.Ha det gott Lena

Rozmeen sa...

Hi Sweet friend,

I am looking forward to this book. Great pictures!!!!!!!!!

xoxoxox

Maria-Isabel sa...

Godmorgon din lilla goding... Det var allt en tjusig stol du hittat, värd att åka till Halmstad för! Blev lite orolig när jag läste om din syren och vad man måste göra för att den ska hålla, tog in en halv avklippt syrenbuske för tre dagar sen i sovrummet- lika glad fortfarande konstigt nog. Lukten när man vaknar gör att man knappt kommer ur sängen...
Tjohoo, vi är ju jätteglada att du vill sälja boken!!!!! Puss och njut nu av smattret mot fönstren idag!

hagagården sa...

Underbart fint!!!!
Kramar och lycka till med din fina butik.
Ninni

Ett Vitare Hem sa...

Åh ser så fram emot att få hennes bok i min hand har förbokat den redan för att veta att jag får mitt ex. Både din provdocka och fåtölj är helt underbara, sneglade på de vackra provdockorna när vi var hos Nina i mars....!
ha en finfin dag finaste vän!
Kram/Lena

linnea-maria sa...

Suck!!! En ljuv suck ska det vara för ljuvligt är det! Kram /Therese

Lena Kjellberg sa...

Hej,
jag har följt din blogg ett tag nu och inte blivit färdig att kommentera (hoppas att du har överseende).När jag läser så fint du skriver om Nina, slår det mig att det är ju precis så din nya butik verkar vara.Din blogg inspirerar till eftertanke. Jag tänker besöka dig inom den närmaste tiden. Det gläder mig att du har utökat öppettiderna.
Med vänlig hälsning
Lena Kjellberg, Trelleborg

Norregård sa...

Hej!
Hissar så klart;o) Lovely!!!
Din nya header är så fin!!!!!

Ska besöka Ninas butik, kanske i sommar...men inget kan väl vara finare än Mor Àugùstas.....:))))


Kram kram Malin

Lina sa...

Sååå fint!!! Körde du till Halmstad utan att hojta till, så att jag kunde fått bjudit dig på fika?!! Hoppas du snart hittar något igen i Halmstad!! Kram

Tina sa...

En klar HISS...
Så vackra bilder du visar! Du är duktig på styling!!! Kram

gamla skolan sa...

Helt Underbara stolar Gua !!!! Ska du behålla dom själv , eller kommer dom i din butik ??
Isåfall kommer jag på studs !!
Kramar // Susanne ♥

Rut och Signe sa...

HISS! Älskar det slitna vackra i möbler. Själv är jag väldigt förtjust i fåtöljer och gärna med brodyr på. Har ett par stycken i min butik och jag förstår hur du kände när du fann denna pärla. Sockersöt! Kram Marie

Amelie sa...

Åååh blir avis på din fåtölj! HIIIIISSSS säger jag! Vill själv ha en sådan men jag hade aldrig kunnat svänga ihop en sådan skönhet!
Jag dör lite inombords varje gång jag går in på din blogg! Ååååh du har det så fint GUA! och jag bara tjatar om att få åka till din butik igen! Folk i min omgivning tröttnar nog snart på mig! :) hihi!
Men på söndag kommer jag nog förbi!
Stooor kram Amelie

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, du anar inte vilket totalt lyckorus jag befinner mig i. Var så glad i går kväll, så när jag skulle gå och lägga mig fullkomligt bubblade hela jag.

Jag har längtat så länge efter att åka ner till dig förstår du och nu äntligen, ÄNTLIGEN!!!!!!!!

Yihhhhaaaaaaa Gúa - are you prepared? *ler stort*

Är så förväntansfull så jag tror jag spricker, men nu ska jag landa lite grand och jobba igen.

Jättekramar så ses vi snart!
Mia

fyra vindar sa...

hej goa goa du o tack tusen för en härlig mysstund i fredags..karin o ja återkom till dig o ditt flera ggr under hemresan..d va verkligen en ynnest att få träffa dig!!
stort lycka till i fortsättningen o fortsätt att va den varma härliga person du e..så härligt underbart unik så man blir alldeles lycklig o galet inspirerad..
ha d godispaj
varm..varm kram fra sofia

Marie sa...

Så otroligt vackert så jag blir alldeles till mig här bakom datorskärmen, ingen kan som du Gúa!!!! Vilken fantastisk inspirationskälla du är!!

Kramar i massor
Marie

Madame Morell sa...

HISS!
Jessika

Annas skattkammare sa...

Hiss absolut, jättefin fåtölj! Åhh Nina är ju helt outstanding i sin stil, klockren, precis som din! Stort lycka till med butiken! Hoppas jag får besöka dig, kanskei sommar..
Kram /Anna

spetsar och änglar sa...

Så Vacker!
Underbara bilder!!!

Ha en fin dag
/Heléne

Tinas bo sa...

Absolut HISS!!

Jättesnygg fåtölj och härlig provdocka!!
Och som vanligt underbara bilder och en fantastiskt Header!!!!


Kram Tina

Evelina sa...

HISS, HISS, HISS!!!! :D

Anonym sa...

Här hissas flaggan i topp underbara fotöljer.....
Ja och vad kan man säga som inte redan har blitt sagt om Nina och hennes underbara inrednings känsla
????
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

My Shabby Streamside Studio sa...

Ahh, I think I would have the same reaction in Nina's shop and restaurant!

C’est tres jolie!

Thanks so much for your kind comments on my blog, kara Gua.

xo

Sandy

Vida sa...

vilken skönhet..så vacker i sina linjer och berättelser...

tveka inte en sekund, både du och Nina har det i känslan...jag tror ni är födda med sinnesstämningsögon;))

hadetgotttillsviseskram
Vida

Ett vingslag sa...

Tyckte din stol va super fin (faktiskt precis som den är!)
Ska helt klart köpa Ninas bok!!:))
Jag håller helt med dig...Ninas butik e helt underbar & jag tar ofta en tur dit!:)
Ha en trevlig helg
Kram/Lotta

Rose Garden Malevik sa...

OJOJOJOJOJ,,,,,,,,,Det här var ett underbart ställe :)
Så mkt coola saker ...
återvänder snart :)

P
A
R
T
Y
T

fortsätter..
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Johanna Stålros sa...

Jätte jätte läckra!!! Helt klart HISS. Grattis till dig. Ha en fin söndagskväll/ Johanna

Anonym sa...

Hej, hej!

Nu kommer jag snart och hälsar på dig igen:-) Hoppas du bjuder på kaffe. Jag har lite saker jag ska köpa.

Titta gärna in på min spretiga blogg och jag skulle så gärna ta emot följare för jag har bara 13 suck förvisso är bloggen spretig men ibland är där något kul.

Jag stickar och virkar mohairpläder i den gamla tjocka mohairen som inte finns längre som jag säljer:-)

Kram

summerland cottage sa...

Oh my goodness !
What an amazingly beautiful & inspiring blog you have created, I LoVe everything !
I will return to continue perusing your past posts,
Thank you for sharing all the beauty !