Just do it!

Just do it!

tisdag 24 maj 2011

Maskulint kvinnlig romantik...

Hej mina solar!

Hur mår ni?!
Hoppas ni mår bäst! Och jag tackar för att ni står ut med min eviga tystnad.

Har så mycket att berätta, men hinner liksom inte sortera.
Men men, så är det kanske när det *flödar*, för det gör det, och det är sååå roligt..:)
Jag är så inspirerad av allt och alla. Japp, men det är sant!

Fyller livet med nya möten och väljer att ta till mig allt positivt och blåser bort det tråkiga.
Men är jag ledsen för att mitt lilla land i norr, återigen drabbas av askutbrott. Tänker mycket på de som bor närmast. Det kan inte vara hälsosamt..:( 
Och jag är samtidigt så stolt att de alltid fortsätter orka!

Så till något helt annat...
Igår fick jag fnatt, på riktigt alltså! Stod i uteplatsen och klädde en gammal stol, när jag fick en plötslig Blocket dragning! Och då är det ju bara att ge efter, som ni säkert vet..;)
Och där hittade jag DET, ringde vid halv elva och vid halv två var det på sin plats! Så lite effektiva kände vi oss, jag och mannen..:))
Och idag har jag tänkt på, varför jag ville ha just denna!?!...och kommit fram till, att i något av mina förra liv, har jag varit betjänt i ett slott, men bott i en koja. Någon annan förklaring hittar jag inte för min klappande kärlek till stilmöbler!
För samtidigt som jag älskar det enkla och anspråkslösa, så spinner jag igång på guldigt roccocostuk ♥... och fullkomligt älskar stilbrottet när det möts i en salig blandning av maskulint kvinnlig romantik! (ja, ni fattar) - Då känner jag den där lilla rysningen i ryggraden ni vet, "detta är verkligen jag!"
Och nu kan jag ju leka i mitt lilla garage, när jag sålt av lite möbler och kan göra om, och om och om OCH...det är så KUL.:))))) 

Mina två små skönheter från förra inlägget är klara för försäljning till helgen,
 vi får se om nån nappar..:)
Men just nu står de tillsammans med gårdagens *kärlek vid första ögonkastet* 
 Och...jag är helt extra kär i färgen, turkos/grå/silvrig på nåt sätt...mumma!

Bara romantik..:)
Men sen flyttade de ut...
och då händer liksom nåt!
Takhöjden, lugnet, ljuset, det mörka mot det vita. Det vita mot det råa
-Vet inte riktigt hur jag ska förklara, förutom inläggets namn..:)
så bara lite småplock som jag tycker om, tillsammans med blommor!

Och ok, jag erkänner!....
Den ena fåtöljen fick faktiskt bo kvar inne.
Iklädd gammalt påslakan, får den mig att må väl, heeela tiden..;)

Och nu, ska jag förbereda min morgondag som blir full av LOPPIS!

Jag tackar så mycket för alla besök & varma hälsningar härinne!
Jag är helt överväldigad av er godhet.

Och jag vill skicka en extra varm kram till alla mina besökare
 som var här i helgen!
Ohhh, vad ni alla gjorde min helg = KÄRLEK

19 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Sååååå mycket kärlek till dig min stora inspirationskälla. Tusen tack för senast.
Jag riktigt frossar i all energi som jag fick av besöket.
Lycka till på loppisen.
Kramar i massor

Lisas torp sa...

Vilka sköna kontraster mellan det skira och det lite råa! Du hittar då alltid de rätta kombinationerna! Åh, så fint!
Kram
Lisa

cat sa...

Jösses! Gud så läcker möbel och underbara bilder som vanligt. Ha de bäst. Catarina

(eddas) sa...

Er så enig med deg...jeg er veldig gla i det hvite enkle...men elsker slike stilkræsj og farver og farverike mønster...for tiden er jeg på den litt boheme/etniske/sigøyner farvrike...:)mot det hvite nostalgiske...blir så flott så:)
ha en fin kveld
klemklem

rosenälvorna sa...

God kväll, som vanligt blir jag helt tagen av dina vackra bilder och hur du kan skapa en helhet mellan alla olika möbler och saker. Hur har du öppet i sommar v. 27? Då vill jag komma och se detta i verkligheten:)Christina

Millygarden sa...

supersnygg soffa där hos dig..duktiga Gua!

Ps, du är minst lika duktig som Nina med din egen stil:)

Kram Marina

Kristina sa...

Häftigt och oväntat!

Livsnjutaren sa...

Wow verkligen en härlig soffa. Roligt med sådana fynd;) Kram.

Emma Runemark sa...

Hej!

Jag fick syn på ett fint antikt badkar som jag blev alldeles förtjust i. Finns det kvar och har du någon prisuppgift?

Skicka gärna ett mail till: sjostadsbonan@hotmail.com

Tack för en härlig blogg,

Mvh Emma Runemark

Anonym sa...

Halloj där goding!!!
Tackar för senast och ser att du varit på nya upptåg.....
En riktigt underbar möbel igen.
Stor Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

@my casa sa...

Jätteinspirerande bilder!
Perfekt namn för detta inlägg:)))

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..jisses vad du lyckas nosa upp fina möbler !! Jag är såå glad för din skull..att butiken rullar på, och att du mår bra !!!
Varma kramar från mig Anette

Malin's Hus sa...

WOW WOW WOW! Vilken möbel!

OOOOH jag vill så gärna besöka dig, jag hoppas innerligt jag hinner med det i sommar!


många varma krama o fortsätt jobba på du inspirerar mig i MASSA!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

gittan sa...

Vilka härliga möbler du fick tag på! Jag slutar aldrig förvånas över att du lyckas hitta alla dessa skatter.
Jag har insett att jag inte hinner besöka dig i garaget förrän efter dotterns student. För även om jag är en mästarinna på att hinna mer än vad som är mänskligt "fniss" så har även jag mina begränsningar. Men se SKA jag till dig och titt / Stor kram gittan

pysseltanten sa...

Jag MÅSTE verkligen leta mej ner till mor Augustas...Du är en sån energikick...inspirationskälla...jaa...det finns inte ord...du förvandlar saker till de vackraste ting....
alltid!...
Lycka är att få följa dej här på bloggen....
Kraaaamizar Git

gamla skolan sa...

ÅHhhh ! Jag är nästan mållös !! Så vackert !! Vilken möbel . Underbart !
Kramar // Susanne ♥

Norregård sa...

Du är något alldeles alldeles extra:))) Bäst helt enkelt....

Kram Malin

Frøken Jægers Hus sa...

Har ikke besøkt blogger på lenge og har bare gått glipp av så mye inne hos deg!! Herreguuuuuud!! grattid med butikken!!! For en drøm!!! Sykt flinke dere og så fiiiiiint!!!!!!!!!!!!!!! Jippi! Deilig å se:) Stor klem til deg og lykke til videre!! LOOOOOOOVE

Vânia Pinho sa...

Olá,que lindo este estofado!!!Eu sou como você,acho que em outra vida pertenci a realeza ou era empregada do castelo,meu coração bate mais forte quando vejo méveis desse estilo!!!Parabéns pelo lindo blog,colocarei entre os meus favoritos.

Abraços
www.casadebonecadecor.blogspot.com
www.presentart.blogspot.com