Just do it!

Just do it!

måndag 12 november 2012

Hej mina solar!
Hoppas helgen varit vacker och att ni hunnit vila lite..:)

Sitter här och förbannar att jag fått ryggont. Tycker riktigt, riktigt synd om mig själv..:(
Samtidigt tänker jag att kroppen oftast säger till när det är dags att ta det lite lugnt, eller hur?
Men men, det kunde varit värre. Och då kan man ju passa på att fundera lite.
Jag funderar på min förvåning och tacksamhet. 
Förvåning över att min lilla butik fylls med besökare varje helg och tacksamhet över att vara det förunnat. Det går inte att beskriva det med ord.
Jag vet inte riktigt hur allting gått till om jag ska vara ärlig. Allting bara liksom hände, för att jag ville det så mycket. Och jag tillät mig själv att följa den känslan. Med möjligheten som grund, förstås.
Funderar också på vart detta kommer att leda. Men då vänder jag tanken igen, för varför slösa den på saker som fortfarande bor bland molnen. Jag vet mitt mål, det räcker i stunden.

Jag funderar också på att jag igår stöttade min tjugotreåriga son att sluta sitt jobb. Förmodligen något nån skakar på huvet över, men jag kan inte se honom falla isär som människa, bara för att han tog det första bästa jobbet han erbjöds som arbetslös. Jag tror på att det kommer att leda till något gott.

Japp, och då vet ni det min käraste kära!... som gör mina dagar ljusa och varma med era besök och ändlöst stöttande.
-Må veckan vara vänlig mot er alla. Njut i stunden och ångra inget.



Kram & Kärlek ❤

//Goa

23 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Nyyydelige bilder ! Jeg er så enig med deg ... det dukker nok opp en jobb til sønnen din som passer godt til han. Ha en god mandag og god bedring med ryggen !!

Anonym sa...

Blir sååå varm i hjärtat när jag ser hur du stöttar din son, villkorslöst...Det viktigaste är att de mår bra, det får vi aldrig glömma...är så lätt i dagens samhälle...kram♥

Unknown sa...

Love your home
hugs
Mari

ruthainah@yahoo.no sa...

Kjære Gua !!
E så utruli' gla' førr å ha bloggen din !!! Skulle ønske eg kjæinnte deg pærsonli' !! En av gruinnan tell at vi ælske deg e førr at du utstråle kjærli'hæit og go'hæit og dæ gjænspæiles på bloggen din og i garasj'n din så dæ e ikkje så rart at du har suksess !! Eg bli aldri læi og drømme om å plutseli' stå mett i garasj'n og bære nyyyyte atmsfær'n ruin't deg <3
I mæillomti'å nyt eg garasj'n og deg her ijnne <3
Ongan vårres bli vi å gjøre ka som hæillst tell vår døyan dag <3
Varme klæmma fra dæ likkje rø'e huse' i skogen ...Vintagepia

toves sammensurium sa...

Så godt å lese.Du er for meg beviset på at drømmer kan bli til virkelighet,og at ikke alle må være mainstream.
Toveklem:)

Tove `blogg verden sa...

Masse god bedring med ryggen din!! Selv har jeg fått innfluensa for 2. gang på kort tid...så lei av sykdom kjenner jeg!!!
Klem Tove

Chokladvillan 1910 sa...

Mycket vackra bilder & saker som vanligt ! Gillar dina saker skarpt ! Hoppas sonen hittar något annat som blir mycket bättre, inte ska man gå & må dåligt !!!! Svårt oxå att titta på...eller hur !? Jag har en liknande situation med min son. Vi håller tummarna att de får det bättre !
Kul att du följde din dröm så att vi andra kan njuta av dina bilder & saker ;)
Kram Anki

Anonym sa...

Kjære vennen:)
Er så enig med deg, har selv en sønn som snart er 20år og valget han tok med å slutte skolen var riktig for han. Og man må som foreldre være støttende der for sine barn:)
Min sønn er sterkt hørselshemmet og fikk det vanskelig på skolen, men jobber i dag og er fornøyd nå. Har ikke fast jobb men får jobbe hver dag og det dukker alltid opp noe.
Så det er nok helt riktig for din sønn og det vil helt sikkert dukke opp en jobb som han kommer til å trives i snart:)

For noen vakre bilder av butikken din:) skulle så gjerne vært der en gang:)
Du har en sånn butikk som jeg bare drømmer om, min er bare bitte liten på et lite rom hjemme, men jeg elsker dette så får se det som en hobby:)

Tusen takk for alltid inspirerende bilder og koselige tekster:)
Ønsker deg en herlig dag:)
Klem Merete

Norregård sa...

Jag är inte ett dugg förvånad över att så många besöker Dig:))
Du är så ALLT!!
Ord är överflödiga Goa;)

Underbart att du stöttar din son, det skulle jag oxå göra. Det ordnar sig alltid:))
Idag får jag leverans nr2 från JDL!
Jag kan inte fatta att det äntligen är på gång.....

Varm Kram M

♥Sanne sa...

sooooo pritty. Love your kitchen. You turning in my favorit blog

Love Xanne

Vida sa...

kloka kvinna..det ordnar sig för sonen ska du se..så gott för han att ha er som stöd och eftersom livet inte går i repris gör han så rätt..

det är en lycka att ha fått följa dej på din garageresa;) sagolik Goadröm;)

kryaryggkram..låt sonen bära;))

Vidatacksamgladnöjdkram

gamla skolan sa...

Så fantastiskt vackra bilder !!
Hoppas att ryggen bättrar sig !
Kraamar // Susanne

Tinas bo sa...

Underbara bilder från din butik!
Och jag är INTE överraskad att du har fullt hus varje helg... :)
Bodde jag närmare så skulle jag oxå vara en av dina besökare/kund.. :)

Det ordnar sig för din son ska du se!
Man ska inte stanna på ett jobbb om man går söndaer pga av det..

Hoppas din rygg snart är bättre!
Tro mig, jag vet vad du talar om...

Kramar Tina

Ido sa...

Gorgeous! is like a dream!
XXXX Ido

It's me sa...

Is that your shop ???...i love it !!!...xxx...warm hugs Ria...xxx..

Kristin Ketilsdottir sa...

Great thinking, you are clearly on the right track :)

Anci sa...

Det har hänt dig för att du är klok, snäll och väldigt duktig ! Jag hoppas att jag får besöka dig någon gång !
Du gjorde rätt ang din son ! Jag är kvar på ett arbete som gör att jag börjar tappa hoppet och tron. Det kan bli bättre !!

Kram till dig
Anci

Annas skattkammare sa...

Vilket sammanträffande att du skrev om det just idag, då min mamma sade precis samma sak till mig.. Jag står i ett vägskäl och vet inte åt vilket håll jag ska gå. Trivs inte på jobbet och har en dröm att starta eget jag också, men samtidigt oro för ekonomi eftersom vi ska gifta oss..
Tack för de kloka orden och för all inspiration du ger! Kram Anna

pernilles.com sa...

Livet består af en laaang stribe af valg. Selvfølgelig har din søn truffet SIT valg/det rette valg - for ham. Sådan er jeg opdraget - og det har virket nu i 51 år :-)))))Knus og Kh Pernille

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken ljuvlig butik!!! Åh, dit skulle jag vilja åka! Du gör helt rätt i att stötta din son i detta beslut. Livet är för kort att hålla på med något man inte trivs med eller är ämnad för.. Allt ordnar sig. Det gör det alltid!

Kram
Petronella

Cindy sa...

Your photos take my breath away as always.
You followed your dream, and look at what you have done! Now you encourage your son to work in a place that makes him happy and shine...not unhappy. I say that is a very wise and supportive mom. I think that's wonderful and an act of faith that something better is out there for him...

Cindy

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs