Just do it!

Just do it!

tisdag 24 november 2009

Favoriter i repris...

Hej igen alla goda!

Idag är jag så trött på mig själv!
Alltså jag ska bara julpynta lite, men då kommer den här rösten ni vet...
-"det kanske vore fint så!?"
Och jag hänger liksom på den...igen!
Och wips, bang, bums!...Kroppen virvlar runt och huvudet efter nånstans.
Hör inte om någon pratar till mig och ser inget annat en bilderna i mina tankar, av saker som jag återigen byter plats.
Vitt med brunt, eller vice versa. Svart blir vitt, soffor flyttas för att flyttas tillbaks med det samma. Speglar monteras upp och ned igen. Och mitt i allting virvlar dammet av mina julsaker!
Jah, ni vet hur det är. Helt fullkomligt galet när man kommer igång!
Och just nu är jag bara mest förvånad över hur jag pallar liksom.
-Varför är det aldrig bra precis som det är?
-Varför kan inte jag bara plocka upp min jul, sätta saker på sin plats och amen!?
Jo, för detta är jag.
Min idéer vaknar så fort jag blundar för nattens drömmar. Och då är det bara att sätta igång så fort man får tid över.
Det är så himla roligt att se hur en sak ändras, bara för att få en ny plats och/eller användningsområde. Jag blir så nöjd liksom...jah, ni fattar det också..:)

Fast jag är helt säker på att de som inte är intresserade av inredning, tycker jag är fullkomligt bang i bollen. Och vem vet, det är kanske precis just så det är..:)
Och så tänker jag fortsätta vara...

salig blandning som gör mig glad...
dörrarna fick ljushållare... och samsas med alla mina dukar,
ännu mera spetsar, ljus och diverse saker...
och allt bor nu i mitt vardagsrum.
Ser ni hur solstrålarna var med mig idag...*lycka*
och så min nyaste bok.
En perfekt låda som rymmer fjärrkontrollen, etc.ja och så sängen som har blivit...vit..:)
Var nog så från första början och jag tycker den klär i den färgen.
Och lite kul eftersom jag har två till som är svarta.;)
japp...och så lite jul.
Nu ska jag fortsätta och imorgon hoppas jag på skattjakt
i skogen.

Forstättning följer...


Största Kramen till er alla fina!

30 kommentarer:

Bitte sa...

Så fint du gör överallt! :-) Jag känner igen mig i det du skriver om att flytta på saker hit och dit. Det blir lite rörigt ett tag, men till sist brukar allt hitta sina rätta platser!

Vi fick också lite sol i helgen och det kändes helt underbart! :-)

Kram
Beatrice

aurore sa...

i like your foto !!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumsan!!

nej då du e inte nipprig...hihi.. jag känner igen mig helt i dig.. ( och jag anser mig vara fullt normal).. Konstigt nog kommer de flesta av mina infall mitt under en viktig ishockeymatch..har hänt vid flera tillfällen att jag konkar runt på möbler med familj i som tittar frenetiskt på någon sport på TV.n...men jag är ".normal"..hihi..vad nu det är?!!

Ha det gottis!!

Kraam Sanne!!

Tant Elwira sa...

Vilket helt helt underbart skåp fyllt med bara må bra saker av! Jag kan inte få nog ...................................................
Kram
Jessica

Rummet för välbefinnande sa...

Du är allt härlig du, virvelvinden!
Själv håller jag på och skriver och det är som en lisa för själen...... Kan du tänka dig att jag äntligen är där nu!
Hemsidan är klar och om du orkar slita dig från det "våldsamma" julpyntandet så kan du ju kika in. Har en liten länk på inlägget i blogget, klicka här står det (men det fattar du ju redan......)
Kram på dig inspiratören!
Mia

[ c o y o t e ] sa...

WOW! Jag är precis likadan..
Känns som jag aldrig blir färdig..
Å när jag är färdig ser jag nått annat å pyssla med.. Köra slut på mig själv.. D e jag bra på..

Ha d gott!

Kram Mia

Kris sa...

Fina bilder!
Känner igen mig då du berättar att du flyttar runt på möblerna, men jag håller alltid på med ngt, så det e alltid råddigt :)
Va underbart med sol, längtar sååå efter den gula ljuskällan.
Ha det fint!
Kristina

Millas hem sa...

Superfint allting! Ja, vi fattar precis vad du menar!=)

Kram till dig!

Jacqueline @ HOME sa...

I think that any of us who love our homes are forever moving things around.
I love all of your wonderful lace and your home is amazing.
Wonderful photographs, full of inspiration. XXXX

LantlivsAnette sa...

Åhhhh fy tusan vad fint du ahr det !!! Ojjj, en fröjd att få kika in här hos dig, i ditt vackra hus !!
Tänk att det nu är jule tid..så mysigt !!
Ha nu en toppen dag vännen
Kraaam Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ha LITE bang i bollen
...lite :-D
Love/Lotta

Börjelundskan sa...

......Du är fullkomligt normalt funtad, just så här är det när man är konstnärligt kreativ mitt i skapandet. Det kan vara fullständigt kaos tills bilden man har i huvudet har kommit ut och tagit sin rätta plats i rummet.

Älskar din geniala ide med ljushållarna på skåpsdörrarna,...."gööörsnyggt",

Famnen full med kramar. Cin

Pilgården-Susanne sa...

Fint! Nä du e inte nipprig. Jag blir så trött på mig själv ibland när jag springer runt o flyttar grejer hit o dit. Har också undrat över varför man är som man är, men samtidigt, vad trist om man inte fick hålla på.
Kram Susanne

Anci sa...

Hej !
Det blir så fint hur du än gör ! Jag skulle vara så glad om jag kunde vara mer som dig och ändra, förnya och försköna världen !!

Kram till dig
Anci

Skogsdoft & havsbris sa...

Du är för härlig du! Fortsätt att vara precis som du är! :)
Ha en fin onsdag! :)

hemtrevnad marie sa...

Å, en fröjd för ögat!!
Och jag förstår precis det där med att flytta om och pyssla ...jag är gärna också helgalen!!:)
kraam

Norregård sa...

Vackert, vackert!
Kram Malin

inga Heiddal sa...

Er þetta svona bóp sem maður opnar og þar er hólf fyrir Wiskypela...:???

inga Heiddal sa...

eða bók kannski bara...:)

MumsiMumsan sa...

:O) herlig skrevet! og nyyyydelige bilder!
Mumseklem fra meg :)

Angelica sa...

Härlig blogg :) Inspirerande bilder. Jag är lite nyfiken på var du hittat den fina och praktiska "förvaringsboken" du har till fjärren?

Take care!

Angelica
loppisdeluxe@live.se

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
ja ja ja!! Skatt jakt i skogen är verkligne kul!!
Jag har kånkat ner korg efter korg i dag. I morgon kommer några arbetskamrater hem och gör kransar. Så mysigt!!
Ja känner verkligne igen mig. Jag kan inte heller bara packa upp ur lådorna samma saker som förra julen. Utan allt tar ny skepnad varje år!!

så vackert du har gjort.Lovely!!Ditt skåop är helt otroligt fint!!

krma Anna

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Fortsätt att vara som du är du.
Du har en helt underbar blogg.
Mvh Harriet, Madame B.

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej gumman!
Ja men visst är du lite knasig i bollen du! ha, ha...nä du är perfekt! Precis så som du ska vara! Det är så härligt att läsa om alla dina infall och tankar och att njuta av alla de vackra bilderna.
Pysslet i förra inlägget är ju helt ljuvligt!

Oj nu vaknade sonen...jag få ila!
Puss och kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen. Du har en liten överraskning hos mig, du har haft tur!
En bra dag önskar jag dig
Kram kram
AnnaMaria

gamla skolan sa...

Åh ! Så underbart vackert ! Särskilt dörrarna med dom nysatta ljushållarna och allt det vackra där inne i skåpet ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lillsnörpa sa...

Vilken stämmningsfull blogg!

Gypsy Purple sa...

I think this is lovely!!!!

MormorRuthsAnn sa...

Du tar verkligen underbara bilder....

Oj, jag kanske inte flyttar omkring möbler men jag känner igen mig sååå himla väl i dina ord. Har man startat att flytta runt så går det inte att hejda sin framfart. Det är ju helt otroligt stökigt när man håller på men det är skönt att göra lite härliga förändringar.

Må gott i alla dina mysiga förändringar!

Ann

Anna sa...

Hej goa Gúa!

Så himmelskt vackert det är hos dig! Jag blir alltid lika inspirerad av dina ljuva bilder! Älskar ditt fina gamla skåp med allt vackert innuti! Idén med ljushållare på insidan av dörrarna är toppen! Nu måste jag leta efter ett stort gammalt skåp jag med, och härma lite:) Har i dagsläget ett alldeles för litet skåp till mitt fina gamla sänglinne...

Ha en härlig adventshelg!

Kram!
:)Anna