Just do it!

Just do it!

torsdag 12 november 2009

Hej alla mina goda!

Jag sitter här och skriver text till ett litet reportage, men tankarna far iväg hela tiden.
Mest för att jag tycker så synd om mig själv..:) Är fortfarande heltrött och konstig i bollen. Alltså mera än normalt...och då är det illa! Har bomull i huvudet och i morse när jag var ute och gick vad det moonwalk som gällde. Eller ja, typ, det kändes så i alla fall. Tror jag!
Jag såg i varje fall rymdskepp, men hann inte dit, eftersom stegen var så tunga och långsamma.
Japp, ni hör. Jag bara babblar massa konstigheter, inspirationen är på noll och mörkret gör mig galen.
Har fått för mig att det aldrig har varit så mörkt som nu!
Så till helgen ska ljusslingor upp här ute, så är det bara. Och i veckan ska jag börja plocka in julen. Jag vägrar vänta längre! För jag älskar förspelet..:)

De första hyacinterna har i varje fall hittat hit nu och igår knådade jag ihop två smällisar. Lite bilder på det till er och önskan om en härlig helg!

spets och...
stjärnanis...
och här bor den ena.och här den andra...på en upp och nedvänd hylla,
tillsammans med hyacinter och mina släktingar.Snip, Snap...

Och så veckans vidrigaste citat, enligt mig...
Lars-Ingvar Ljungmans fientliga budskap.
– "Vi vill inte ha hit dem."
När jag började lyssna i förbifarten, då de visade inslaget på Tv, trodde jag faktiskt att de pratade om kackerlackor.För att lika fort inse att så inte var fallet.
-Vilken feg liten man som är rädd för ensamma flyktingbarn.

Må hans barnbarn aldrig hamna i denna situation...

Slut!

Största kramen till er alla mina ljuva!
Njut av helgen och glöm aldrig att...
försiktighet bör användas i själens närvaro.