Just do it!

Just do it!

lördag 14 november 2009

Upp Gläd Er Alla...

Hej alla mina goda!

Inte tänkte jag blogga, men blev så sugen..:)
Lyssnar på jullåtar och är helt kär i denna...

Upp gläd er alla - gläd er nu
och tag emot ett heligt bud
som ger oss frid på jorden
För nu är männskosonen här
Och ska, för att han har oss kär
ge kraft åt visdomsorden

Se ingen sorg skall finnas mer
Guds glädje kommer till oss ner
Precis som det blev skrivet
Så tag emot Guds dyra skatt
Och fröjdas denna julenatt
Guds son skall ge oss livet

Å Gud din visdom är så stor
Att ingen som på jorden bor
Förstår din nådegåva
Vi tackar dig för allt vi får
Den sanning som vi ej förstår
Den frid som du har lovat

Text: Py Bäckman, Musik: Odd Nordstoga

verkligen värd att lyssna på!

Och så lite bilder...

lite julkänsla,
i alla fall när man lyssnar på medföljande text...

kottar som "knoppar".
och duk som draperi.
Helt ok, faktiskt...
Största kramen min till er alla denna härliga lördag.
Jag känner mig frisk och kry (så gott det går..;)

-ska iväg snart och klippa en kompis dotter,
sen tror jag faktiskt att jag ska dricka glögg..:)

Puss...

30 kommentarer:

. sa...

Vilken fantastisk text! Särskilt för mig som är personligt kristen själv./ Vet du, jag tycker att du har en helt underbar blogg. Har kikat på den flera gånger. Draperiet i det här inlägget är också så vackert. Nej, nu ska jag se om jag kan få till en smällkaramell eller två. Blev så inspirerad till det från ditt förra inlägg, men då gick det inte att kommentera, skumt nog...Ha det gott!/Camilla

spetsar och änglar sa...

En härlig text!
Underbar smällkaramell i ditt förra inlägg.
Du måste ha magiska händer.Allt blir så vackert....

Ha en riktigt fin helg

kramis
Heléne

♥ Pia... sa...

Hej...fin text...och vad skönt att du mår bra:)...som alltid..supermysiga bilder. säger som förra kommentaren skriver..du må ha magiska händer ..för allt du gör blir såååå......mm..får faktiskt lite mer julkänsla nu..som just nu sitter och julmarknadspysslar för fullt..
ha de gott..kramen te dej du friska vind...

Pia

Skatan sa...

Hej Kreativa Kvinna!

Härligt med ett julinspirerat inlägg från dig :) Det är nästan så att känslan börjar smyga sig på mig...!

Jag önskar en fortsatt fin helg.

Anna

Viveka på Humlebacken sa...

Hej gumman, nu börjar jag också längta efter jul.. men nu är det ju bara två veckor kvar till advent. Kul att du gillade mitt inlägg om Simon och Tomas.. Såg du att de svarat mig?:)

Anci sa...

Hej !
Du får en stor kram tillbaka av mig. Bara för att du finns och för att du skriver så bra och visar bilder jag blir glad av :)

Anci

Rummet för välbefinnande sa...

Vad gott att du kryat på dig och det är ju aldrig fel med lite glögg och julmusik.....
Har inte hört den låten tidigare men ska ta och göra bekantskap med den minsann.
Ska också dricka lite glögg nu. Har köpt årets variant som var clementin tror jag, hmmmmm.........
Nu har jag lagt ut bild på ringen som jag gjort, och ska ta och lotta ut. Ja, fattar du vad lycklig jag är som kommit igång att skapa igen. Det är en lisa för själen.
Ha nu en toppenfin helg!
Varma kramar Mia

LOPPISLIV sa...

Godkväll Gua! Ohhh ljuva lördagskväll, en vacker jullåt med tänkvärd text och såååå vackra bilder, kan det bli bättre...mmmmm njuter som alltid här inne hos dig, så stämningsfullt. Blev sugen på glögg nu, får nog värma till lite jag med :-)Ha det bäst. Kramis Paula

Ljuva lantliv sa...

Börjar också komma i stämning nu inför allt decembermys. Längtar efter advent och att få skapa julkänsla i hela huset! Önskar dig en mysig lördagskväll! Kram Anna

H elle K sa...

Så fin tekst og så lekre bilder.
Kos deg videre i vintermørket og ha en fin kveld. Klem kristin

inga Heiddal sa...

flottur toppsen hjá þér... Hér er húsmóðirin komin í jólaskapið og byrjuð að hanna nýtt jólaútlit heimilisins!!!!Með annari hendi eins og ekkert sé...

Viola sa...

Vila underbara rader..ditt draperi blev ju verkligen så vackert, hoppas du har en skön kväll med de dina, själv så hade jag glöggpremiär förra helgen, ha det så gott, kramen

Kathys Home sa...

Hejåhallå!!! Såg din ursöta smällkaramell i spets...så fin :-) å flaskorna/burkarna i snöret var också jättefint..hmm...jaa, det blir nog att pyssla lite helt enkelt..Ha det gott..//kat

fyra vindar sa...

vilken vacker text..julens budskap precis..den måste ja försöka få tag i..vilken skiva finns den på?

..så mys o titta in hos dig..

gosönda fra miss sophie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin text, Py Bäckman är duktig på sånt. Din duk som blev draperi är jättefint, vackert med svarta slinger-rosor. Det är skirt och vackert med genomskinliga draperi.
Ha en fin söndag
Goa kramen
AnnaMaria
Ps, kul att du är med i utlottningen.

Norregård sa...

Vilket ljuvligt draperi.. Passar så bra hos Dig!!
Kram Malin

Jacqueline @ HOME sa...

Beautiful words and wonderful photographs. I love your curtain. It's so pretty. You have the most beautiful things and you place everything so well.....oh, and I love your header. XXXX

AkH sa...

Vacker text! Vilka vackra bilder du visar! Härligt att se!
Ha en fortsatt skön söndag!
Anna-Karin
hemochting

H A N N A S - F O R M sa...

Kära, kära Gua! Dina ord hos mig fick mig att le hela kvällen...känns som om jag inte riktigt är värd dom...men just nu suger jag åt mig vartendaste en...har haft en jobbig vecka, min dotter har varit sjuk och jag..ja, jag blev sjuk i själen av all oro. Nu är allt bra igen och jag kan åter igen se hur vackert livet kan vara.

Dina texter och ord berör mig som alltid...tänk att man kan tycka om en männsika utan att ha träffat den..jag hoppas dock att vi någongång kan ses...tror att om det är meningen så kommer vi att göra det tids nog!

Ha en fin vecka nu Gua! Du har gjort det så vackert...önskar att jag hade lite mer energi så att jag kunde göra det samma här hemma....jag ska iallafall köpa hem lite nya blommor i veckan...det gör så mycket.

Varmaste kramen till dig!
Hanna

Magdalena sa...

Skönt att höra att du mår bättre och återfick energi till att göra saker och ting, det glädjer mig verkligen.
Som alltid är dina bilder stämningsfulla, vackra.
Önskar dig en underbar vecka
Kram
Magdalena/Color Sepia

Gypsy Purple sa...

As always...so very lovely!!

Unknown sa...

Hej vännen,

Som vanligt så fint så fint.....
Julen är bara underbar!!!!!

Jag har ju redan startat min i fulla drag......

Önskar dig en skön vecka
Kramisar Jeanette

Skogsdoft & havsbris sa...

Jättefin text! Och lika fina bilder...
Skönt att höra att du mår bra! :) Önskar dig en riktigt bra vecka nu! :)

Bitte sa...

Vi går verkligen mot en underbar tid på året nu... :-).

Vad vackert du gjort, både smällkaramellerna och den fina duken som draperi! Dina bilder är alltid så vackra också :-).

Kramar
Beatrice

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh, så sagolikt vackert du har det, draperiet är ju ljuvligt !!
Nu börjar man verkligen känna in Julen, att advent närmar sig..jag måste nog också värma lite glögg som du !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

bikim sa...

Soo pretty! Love the curtain!
Take care,
Rosa

Peter Jensen sa...

Om vackra "Upp Gläd Er Alla":

Musik: Odd Nordstoga
Text: Thomas Kingo
Sv text: Py Bäckman

Framförd av skönsjungande Sissel Kyrkjebø och Odd Nordstoga i Skavlans fredagsprogram 6 nov-09

Tror även att låten ingår i Sissels och Odds julkonsert som de turnerar med just nu. Väl värd att lyssna på. Båda artisterna är mkt stora i Norge men ej så kända i Sverige (synd!). Låten finns även att ladda ner (köpa) på nätet. Googla! Kolla även Nordstogas övriga musik (norsk folk-rock).

Mvh Peter Jensen, jensen@one.se, Göteborg

Anonym sa...

För dem som vill höra musiken och se inslaget så går ni till You Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=oCw068hiR4g
eller så ser ni hela Skavlan-programmet på www.nrk.no/ där ni klickar på Skavlan-rubriken.

Glömde att säga att denna hemsida/blogg är väldigt snygg och stämningsfull! "Keep up the good work" som jänkarna säger...

/Peter Jensen

kent pettson, sundsvall sa...

Hej och tack för att du la upp denna fina text.
Texten handlar om Jesus som du märker.
Gud har rört vid ditt hjärta och vill att du tar emot frälsaren i ditt hjärta.
Han (Jesus) lever ju och han vill att man tar emot honom, precis som dom så fint sjunger.
Du öppnar ditt hjärta för Jesus och säger till honom att du vill bli hans för evigt.
Du får lämna alla synder och brister till honom.
Han ger dig sitt eviga liv i gengäld.
Gå med i en församling där man älskar Jesus så börjar ditt nya liv med Jesus.
Gud välsigne dig, vit lakrits

Anonym sa...

I' m currently blogging on account of a (impoverished) living to someone else... but I like it. You' ve inspired me to coop up doing it, and look to doing it also in behalf of myself a moment
[IMG]http://www.sedonarapidweightloss.com/weightloss-diet/34/b/happy.gif[/IMG]