Just do it!

Just do it!

tisdag 11 november 2014

Mina ljuvaste...

Fattar ni så himla glad jag är över alla era hälsningar!??
Åh, Alltså jag tänkte att "är nog ingen som ser detta ändå" och så är ni här och lika underbara som alltid. ja, jag är minsann överväldigad.
TACK - TACK -  TACK!

Och klart vi kör en sväng. Känner liksom för det. Och då ska man ju.
Även om jag inte fyllt femtio Vida. (Måste verkligen göra nåt åt mina ögonpåsar! :)

Och eftersom det ju är ett tag sen sist så lite update to you all. Inte för att jag har något märkligt att berätta egentligen, utan det är mest små vardagliga glimtar som fyller livet mitt och det är jag så nöjd med Men iaf. .detta har varit en minst sagt lärorik tid som jag avstått från denna sida.
Bra och dåliga saker har hänt. Mest bra dock, vilket jag är ändlöst tacksam för. Jag har mött så trevliga och bra människor. Men också oärliga och mindre bra. Men så är väl livet. Mest glad bara för att jag drog mig ur det innan det blev en del av mig. Feghet och skitprat gillar jag inte så mycket.
Men jag blev ledsen en tid ändå. För jag kände mig misslyckad. Men det är jag ju inte. Så då fick egot boostas en tid för att jag är bra som jag är. Och att även om nån inte tycker att jag duger, så gör det inget. För det gör jag visst!
Så det här att välja själv istället för att bli vald, är viktigt mina vänner. Inte bara fladdra av lycka över någons intresse för en, utan stanna och känna. För jag kände, redan dag ett, men låtsades som det snöade och blev på kuppen ledsen. Inte värt det någonstans att se förbi sig själv på det viset. Då tar man inte ansvar för sig själv.
Men nog om det.
Jag har även lärt mig att det är aldrig för sent för nånting (igen, jag vet ;) = Jag har tagit körkort. ÄNTLIGEN! Har tjatat om det i minst 18 år.
 Och ja, jag är så jädra glad för det vet ni. Verkligen det bästa jag har gjort i år alltså. Känner mig fri som fågeln och kör och dunka dunkar i bilen med solbrillorna på näsan och trallar med i låtarna som om ingen vore morgondagen. *fjortisvarning* Underbart!

Så även om jag blev ledsen i ögat en tid och kände mig värdelös så var det allt värt det för nu jobbar jag här och trivs som solen på himlen. Och japp, jag valde själv! Så glad att få vara en del av Petras gäng och hennes ödmjuka, engagerade arbete att stödja Barncancerfonden. Och japp, tack vare körkortet kunde jag välja = så summa summera
Slumpen är ingen tillfällighet. 
Eller?

KRAM i kvällen till er alla och må det goda springa runt er 

Skulle själv gärna gå runt nu med en lampa ovanför huvudet, 
eller luciakrona eller nåt, för novembermörkret är minsann svart.
Har det verkligen alltid varit så???

Goa 

*pssst* flera bilder kommer så smått. 
Behöver bara bli bekant med min kamera igen som har legat och dammat i flera månader.
Det känns kul. Jag har saknat den.
Och er.

44 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sa...

Dejligt at se dig glad på bloggen igen.

Eddan sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Du är efterlängtad (även om vi har haft koll på dig på Facebook och Instagram ;-) )!

Visst är det härligt med körkort, det är frihet! Lycka till med jobbet hos Petra, det kommer säkert att bli superbra. Allt har en mening och även om det kändes jobbigt tidigare så tror jag att det kommer att bli desto bättre nu! Sköt om dig! Kram Anette

annika sa...

Visst är det så att det mesta har en mening fast då det drabbar en så gör det ont. Bra att du lyssnade till dig själv och stolt klev av. Härligt att du har körkort nu. Åk runt och njut.

Kram
annika

Cat sa...

Underbart!!
Jag blir så glad att få läsa dina ord igen och ser verkligen fram mot dina inspirerande bilder.
Ha de gott. Kram, Catarina

HWIT BLOGG sa...

Blir så glad (och rörd) av det du skriver...detta med att lyssna på sin magkänsla, hur svårt kan det vara? Tydligen JÄTTESVÅRT...man vimsar iväg, lyssnar inte på sig själv och så blir allt fel, eller fel och fel...det kanske inte känns bra i hjärteroten och då har man väl inte gått på känslan! Ja krångligt värre men du beskriver det så bra och jag önskar dig all lycka i världen...
Varm kram,
Titti

Eva sa...

Välkommen tillbaka!

Man lär av livet <3.


Många varma kramar

Frida sa...

Verkligen strångt av dig att dra dig ur i tid. I bland blir det inte som man har tänkt sig, men det kommer att bli bra ändå även om det tar lite längre tid än man tänkte från början. Och vad häftigt att du har tagit körkort :) Då finns det kanske hopp om att jag också tar det någon gång.
Lycka till med jobb och allt:) Det kommer att fixa sig!
Kram Frida

Anonym sa...

Ohhh älskade finaste Gúa!!!
Du är tillbaks!! Jag är så glad för dig och alla oss i världen som glädjer oss med dina upptåg och kreationer!
Största kramen
Zazza Susanne
Jebara

En lantis i Shanghai sa...

Följer dig härifrån min plätt på jorden! Lägg gärna ut mycket inspiration, det behöver jag inför vår flytt! Kram till dig o familjen!

LantlivsAnette sa...

Åhh herregud vad jag känner igen mig, men kände precis som du på dag ett att nääee det här var inte rätt, stod ut i ett bra tag, tjurig som man är... men nu, nu har jag också äntligen hittat rätt !! Det känns i magen då man har hittat hem liksom, såå himla glad jag är att du nu trivs och har det gott, fina, fina du. Kraaam Anette

hemtrevnad marie sa...

Skönt att det ordnat sig för dig på bästa sätt! Har själv haft en tuff period, som tyvärr inte är över ännu... Men gläds med dig😊

Mamma C sa...

Allt har en mening men ibland kan det kännas hopplöst och förtvivlat ont. Men nu låter du lycklig och glad igen.
Kram Mamma C

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja du det gjelder å ha troa på seg selv , for rett som det er så kan man bli helt matt av andre menneskers ppførsel. Moro at du er her igjen ! God kveld til deg ! Klem

Mimmie sa...

Härligt att se Dig i bloggvärlden igen goa Gúa

Kramar i massor till Dig och familjen.
Mimmie

Obat Gondok Beracun sa...

thanks for the information ... may we all always in the protection of almighty god esa
http://goo.gl/HO1ncH

Obat Tradisional Mengecilkan Perut Buncit sa...

Nice post (y) Thanks for information :)

Ramuan Disfungsi Ereksi sa...

thanks for information (y)

Obat Tradisional Kanker Hati sa...

Thanks ya atas informasinya ... nice gan ...

http://goo.gl/rj4N6w

Obat Kuat Aman sa...

Nice post... I really love your blogs

Cara Mengobati Untuk Benjolan Di Ketiak sa...

information that is cool and nice ....

https://goo.gl/mJjUer

Obat Kuat Pria Perkasa sa...

thank you has been authorized to visit ^^

Obat Kuat Tradisional sa...

thanks have been allowed to visit this blog

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Ramuan Tradisional Untuk Menurunkan Berat Badan sa...

happy Tuesday, permission to share the article

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs

Obat Tradisional Penyakit Kuning sa...

Thank ya atas informasinnya ...nice

Obat Tradisional Usus Buntu sa...

information which is very cool luck continued yes amin ....
http://greenworldinternasional.com/obat-tradisional-usus-buntu/

Obat Tradisional Kanker Prostat sa...

The photos are incredible beautiful thank you for the information ...
http://greenworldinternasional.com/obat-tradisional-usus-buntu/

Obat Tradisional Darah Tinggi Ampuh sa...

Blog ini selalu memberikan informasi yang menarik untuk di simak terima kasih informasinya semoga bermanfaat amin ...
http://greenworldinternasional.com/obat-tradisional-darah-tinggi-ampuh/

Ahlinya Obat Infeksi sa...

Terima kasih atas informasinya semoga bermanfaat dan berguna amin ...
http://goo.gl/fyWKfN

Obat Herbal Berbagai Macam Penyakitt sa...

Thank you very Steady info ... hopefully more successful.

Obat Tradisional Asam Lambung Paling Aman sa...

Thank you very Steady info ... hopefully more successful.

Kang Nurul Iman sa...


Thank you very Steady info ... hopefully more successful.

Obat Herbal Jantung Bocor sa...

Thank you very Steady info ... hopefully more successful.

Ini 6 Cara Mendiagnosis Kanker Otak sa...

Hualaah .. lagi apa tu mentok? hhi

Siti Solihah sa...

This is an awesome rousing article.I am essentially satisfied with your great work.You put truly extremely accommodating data. Keep it up. Continue blogging. Hoping to perusing your next post.

obat sakit perut bagian atas

Lutfi Kurniawan sa...

I never imagined it would be like this in the end, everything we have been through is now gone and gone. Obat Jerawat Batu Obat Liver Cara Mengatasi Kejang Demam Pada Anak Cara Mengatasi Batuk Sesak

Jisoo Blackpink sa...

It was really a great information thanks for sharing.

cara mengatasi telinga berdengung
cara mengobati iritasi mata
cara alami mengatasi biang keringat pada bayi

Quảng Cáo Đại Phát sa...

II. Các sản phẩm gia công mica.
1. Gia công mica hút nổi.
Đây là bảng hiệu đươc sự dụng rất nhiều trong các thương hiệu lớn sự dụng đặc biệt trong nhà hàng, quán ăn, coffe, shop thời trang... Được làm bằng chất liệu mica đun nóng và hút nổi để tạo hình theo một khuôn bằng gỗ được thiết kế riêng. Bên trong của hộp đèn sẽ được gắn một bộ đèn chiếu sáng thông minh và tiết kiệp điện. Sản phẩm này đang rất được ưu chuộng bởi tính độc đáo ẩn tượng và đầy tính thẩm mỹ của nó. Ưu điểm nổi bật của mica hút nổi như sau:
• Cho ra những sản phẩm hút bằng mica với màu sắc hài hoà tới từng chi tiết.
• Chất lượng của sản phẩm không thể làm cho khách hàng thất vọng một giây phút nào.
• Khắc phục được lỗi mica truyền thống như bong tróc hay trầy xước.
2. Gia công mica ép nổi.
Hiện nay, gia công ép nổi đang được nhiều khách hàng lựa chọn bởi việc ép nổi mica với cách làm nóng mica sau đó dùng máy ép theo khuôn và sản phẩm theo bản thiết kế có sẵn. Đặc điểm nổi bật của gia công ép nổi như sau:
• Thiết kế đa dạng, mẫu mã đẹp mắt, nhờ đó mà sản phẩm sẽ tạo được nét thu hút riêng, ấn tượng.
• Chất liệu mica ép nổi có chất lượng tốt, độ trong suốt cao, khả năng chịu nhiệt khá cao thích hợp cả ở ngoài trời lẫn trong nhà. Độ bền kéo dài từ 5 đến 20 năm.
3. Gia công chữ mica.
Bảng hiệu chữ mica đươc làm thủ công cắt từ vật liệu mica theo công nghệ cắt CNC có một nền bằng mica giúp chữ được cắt nổi bật trên tấm phông đó. Được sự dụng rất nhiều trong cuộc sống hàng ngày như bảng số nhà, tên công ty, tên riêng để bàn làm việc, quán coffe. Ưu điểm của gia công chữ nổi:
• Do màu sắc đa dạng, độ thẩm mỹ cao, dễ gia công, dễ kế hợp thêm các loại đèn để tăng sự thu hút vào buổi tối.
• Được gia công tỉ mĩ nên chất lượng của chữ mica rất tốt, sự dụng hiệu quả với tất cả trường hợp.
• Khách hàng có thể dàng đặt chữ nổi mica ở diện tích chật hẹp vì nó khá nhỏ và dễ di chuyển.
thi công bảng hiệu quảng cáo
làm biển quảng cáo led
làm bảng hiệu inox
lam bang hieu cong ty
làm hộp đèn mica
hộp đèn mica
làm hộp đèn mica hút nổi

QUẢNG CÁO ĐẠI PHÁT
SĐT: 0935 79 00 28
Website: thietkethicongdaiphat.com

LiAn Gemstone sa...

vòng thạch anh tóc tam tài
Giới thiệu về thạch anh tóc tam tài
- Thạch anh tóc là loại thạch anh chứa các bao thể dạng kim, que có màu sắc khác nhau. Chúng có thể là các bao thể thuộc nhóm amphibol (actinolit), các bao thể rutil, các bao thể clorit, hematit hoặc các bao thể tourmaline.
- Thạch anh tóc tam tài được tài gồm 3 loại đá: thạch anh tóc đỏ, thạch anh tóc vàng và thạch anh tóc xanh.
Công dụng của sản phẩm
- Năng lượng trong bao thể thạch anh tóc đỏ chống lại các năng lượng tiêu cực từ môi trường, xua đi sự xui xẻo, phiền muộn trong lòng mang đến cho chủ nhân sự may mắn, bình an.
- Thạch anh tóc xanh giúp tinh thần thoải mái, đầu óc minh mẫn, sáng suốt để nhìn nhận vấn đề và đưa ra hướng giải quyết đúng đắn nhất.
- Thạch anh tóc vàng được mệnh danh là đá chiêu tài bởi vì nó có trường năng lượng vô cùng mạnh mẽ kích hoạt may mắn tài lộc, công danh sự nghiệp, mang lại thành công và phú quý cho người sử dụng.
Vì thế mà thạch anh tóc tam tài đang dần trở thành một trang sức không thể thiếu đối với những người yêu phong thủy.

Royal health Center sa...

online,AK47 Pistols for sale online,Buy Firearms us,Buy guns in uk,Buy guns in Australia,Buy Guns in USA,Buy firearms in Europe,Buy firearms in UK,Buy Beretta pistol online,Buy handguns online,Buy shotgun online,Buy machine guns online,Firearms for sale online,Guns for sale

beretta 92fs for sale

sig sauer p938 for sale

beretta for sale

glock 30 for sale

glock GUN STORE

https://superdachpups.com/ sa...

Your Blogs always based on all basic concepts which anyone can understand so easily and relate to Pleasure to read your Blogs Sir.



golden retriever puppies for sale near me
dachshund puppies for sale near me

mcq sa...


شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها
شركة تنظيف بابها

https://superdachpups.com/ sa...

Pitbull Puppies For Sale
Pitbull Puppies For Sale