Just do it!

Just do it!

söndag 23 maj 2010

Hallooo..:)

Japp, nu sitter jag här igen och denna gången svär jag...på datorn! Och då är det renodlad Isländska som gäller..;)
Har  problem med Firefox, som tappat all min historik bl.a. Och nu får jag dessutom skriva in hela adresser, varje gång jag vill byta sida, för att komma nånstans...*gnisslar tänder*
Och i mitt frustrerade sinne, önskar jag plötsligt att jag vore teknisk.
-Men, det är ju bara sånt där "jag är arg" infall. För jag har ingen anledning att önska mig det..:)

Skingrar därför tankarna med Hemnet. I love Hemnet!
Vet ni, varje kväll innan läggdags surfar jag en sväng där, och inreder villa efter villa. Alltifrån Dalarna till Blekinge. Och varje hus jag avklarar, känner jag att "Här vill jag sååå bo"!

En av mina favorit dagdrömmar är , att jag har ett hus i varje län. Som jag sen inreder i olika teman, kopplade till speciella veckor, högtider eller årstider.
Nu har jag till och med blivit så kaxig ,att jag vågar mig på att inreda hus i Italien och Frankrike, som bara ploppar ut ur skärmen och bjuder in mig. Och jag springer förstås emot dem med öppna armar och sinnen, och blir mer och mer säker på att inom tio år, är det något av de två länderna som huserar mitt hem i nuet...

Vet inte alls om det är friskt, men jag mår bra av det...

Och så bara lite bilder av en vinkel som jag hittade häromdan, och tror inte ni sett förut.
Det är ungefär som att vinna på Lotto, när jag, som under 27 månader visat bilder från samma hem, lyckas hitta något nytt!
Men det innehar förstås samma saker som alltid..:)


Och så lite rapsfält till er!
Jag förundras varje vår denna skönhet, som med sin anspråkslösa blomning, 
får min livsglädje att fullkomligt sprudla...

Allt mitt goda till dig, kära bloggvän!
Du är BÄST!

29 kommentarer:

Unknown sa...

Lägger du inte upp dina favorit sidor i "bokmärken" bredvid "historik" !?
Lika trevligt som alltid att titta in till dig :) blir glad av dina vackra bilder.
Kram

Goa sa...

japp, Elsa!
...eftersom jag inte har någon blogglista.:)

Tack för dina varma ord till mig. Du gör mig sååå glad..:=))
TACK!

Stora kramen till dig...

ANETTESHUS.COM sa...

Huff, så kjedelig når disse tekniske tingene ikke fungerer som de skal!! Håper du får det til å virke snart;)

Underbara bilder - som alltid:) Håper du nyter deilige fridager!!!

Stor klem
Anette:)

rustik charm sa...

Hej där.

Men åh vilka underbara bilder du visar:)Du har det sååå fint. Blir lika inspirerad varje gång jag är inne hos dig:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Sirpa sa...

Hej! Skönt att höra att nån annan också svär på datan:) Själv tror jag ibland att jag har blivit helt coco i huvudet för det är bara inredning, shappy chic osv. som går runt där, drömmar drömmar! Men visst är det härligt;)
Hoppas du har kunnat njuta av det vackra vädret! Har det bra!
Kram Sirpa

basiclabelSweden sa...

Vilken finna bilder hos dig! OOOh och den rasp, her är det inte än så högt! Hoppas nästan veckan :)

Jules sa...

If it's not healthy then a whole lot of us are in trouble!! I surf the real estate sites and furnish lots of homes all over the world too. I love that beautiful image of the rape (we now call it canola in OZ!)We have acres and acres of it here around Christmas time and that beautiful citrine colour just glows. Enjoy your beautiful photos.

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag välsignar också förmågan att drömma sig bort ibland. Och, vet du...... Jag sitter då nere i Provence och målar! Så där bohemiskt avslappnad med sinnena fyllda av inspiration.
Oj, så gott man sover på det sen.
Men, nu är det mitt på dagen här, och dessutom söndag och jag har precis kommit hem från en auktion. Ja, så då blir det en promenad i solen och ett totalt varande i nuet - LEVA OCH NJUTA!

Vackra, vackra bilder - som alltid. Mmmmmm.....
Kram kram Mia

signerat 71 sa...

Härliga, fina bilder! Tack! Rapsfälten är sååå underbara nu. Tänkte ta bilder på barnen igår, men batteriet tog just slut i kameran - får se om jag får till ngt idag.
Kram J

Carina sa...

Hej Guá!
Jag är likadan ang.Hemnet, "måste" kika in och kolla hus och lägenheter som jag noga synar....Gubben min tycker allt jag är lite konstig! Speciellt eftersom vi redan bor i vårt drömhus ....jaja, det bjuder jag på.
Kramar i massor Carina i Hjo
kattarsel@live.se

Norregård sa...

Hej!!
Tom din trappa är ju något speciellt...*ler*...Älskar räcket;o) Jag som inte är någon hacker får ett anfall när det strular....

Det bästa till den bästa;o)
Kram Kram Malin

Lisas torp sa...

Så trist med datorn och att det inte fungerar!!! Jag förstår din ilska och känner igen den....!

Jaha du, så du är också en "Hemnetoholic" - här har du en till! Jag kan sitta i timmar och renovera och inreda hus från norr till söder! Ja, liiiite knäppa är vi nog :)!
Hoppas att det löser sej med datorn! LJuvliga bilder! Vilken härlig stolsäng!
Kram
Lisa

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia sa...

Hi There-
I'm new to your sight, I found you from Morning T and I just love your pictures! I could get lost on your blog forever and what is funny is I can't read a thing. The translator just keeps loading, imagine when it does load I might loose a whole day reading :) Hope your enjoying your weekend
Take care
Kristin

Joyforhome sa...

Ja usch ja , när datorn krånglar vill man bara tortera den :) vad vackra bilder du visar

Kram Malin

Beth sa...

So sorry you are having some blog problems...I love your new header! Gorgeous! And that photo from that angle is beautiful! Thanks so much for sharing your lovely home with all of us!
xoxo Beth

Vida sa...

så ljuvlig vacker trappa...vågar man åka nerför??:D

om inte datorn lyder kommandon så brukar jag hota med köp av snabbare dator hehe

jag är inte så bra på inredning men jag brukar riva och ändra väggar o fönster i mina husdrömmar

släkten blev med liten gård på Österlen i förra veckan...vem tror du ska vitkalka 300 kvm lada :))

lyckligavdinbloggkram
Vida

Anonym sa...

SÅÅÅ FIIINT!!!
Dina bilder är alltid lika fina och inspirerande
Kram Nina

Annas skattkammare sa...

Hej! Sååå fin hörna!! Och visst är den här tiden härlig när allt slår ut i blom!
Kram /Anna

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Don't the oil seed rape fields look beautiful ? Such a welcome sight after the long winter that we have had here in the U.K.
.... and, such gorgeous photographs of your home. I love your staircase, although, I think I would have to go slowly if I had had a lot of wine !!!!
Have a lovely new week, Gua. XXXX

Mys och hemtrevnad sa...

Underbar vinkel...Allt det goda till dig tillbaka*ler kramis semlan

LOPPISLIV sa...

Ohhh dessa rapsfält så vackert, vi njöt av dem i helgen när vi körde hem, tänk att det vackraste på jorden det har vi gratis :-)

Underbart trapphus ni har, det svarta räcket är sååå snyggt då det bryter av mot allt det vita. Härliga bilder som alltid, får massor av inspiration här hos dig. Lovely!!!Kram och ha nu en toppenfin dag // Paula

gittan sa...

Mmm... en härlig vinkel =) Inte är alltid sakerna i dina bilder desamma, du lyckas ju hitta en amssa guldkorn som du fyller på eller byte ut mellan varven.
Tekniska prylar SKA bara fungera! Allt annat är psykisk terror för oss okunniga. jaghar dock lärt mig tat lägga till allam ina favoritsidor under just favoriter. Man tröttnar på att de försvinner från historiklisten. Ett tips om du inte vill ha en blogglista.
Hoppas du får en fantastisk vecka / kram gittan

Anonym sa...

Hej Gua!

Jag formligen njute av att titta runt på din blogg. Du har otroligt vackra bilde som inspirerar mig. I går när regnet bara öste ner då fick jag sol inombords av din blogg, tack.

Kram annica

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Halloj där vännen! Haha ja du skulle höra min ramsa ibland då datorn strular... ja tom hundarna gömmer sig under filten =D

Helt underbart vackert... ja ALLT!!!

KRAM Anita

Kristine sa...

Wauw!
Sik'n skøn blog
Smukke billeder og meget inspirerende.
Jeg kommer helt sikkert tilbage.
Nyd dagen
Kristine

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Vilken vacker trappa ni har och stolen , helt underbar !! Kramar till dig / Susanne ♥

http://unjourunobjet.canalblog.com/ sa...

joli blog j'aprecie surtout les photos ( car j'ai du mal a comprendre la traduction google )je rpasserai te voir bonne semaine

Millas hem sa...

Ja, tekniken ska inte vi behöva bry våra inredningshjärnor om, vi har ju så mycket annat och fundera över,det där ska bara funka!=))

Underbar stol/säng du visar!!
Är den utdragbar? Kanske du har visat den i ett tidigare inläg, ska kolla!

Hoppas att det fixar sig med datorn! För min egen skull också! Skulle sakna dina inlägg annars!

Kramar

Unknown sa...

tout simplement très joli