Just do it!

Just do it!

måndag 10 maj 2010

Hej på er alla mina solar..:)

Hoppas helgen varit ljuv och att denna måndag känns alldeles full av förväntan och lycka!
Jag älskar måndagar!

Och vet ni, idag är jag lite pirrig i magen och enormt lycklig, av ett antal olika anledningar.
Jag tänker inte ösa ur mig alla, så ni kan pusta ut..:)...utan har valt en.
Samtidigt som jag finner det lite jobbigt, för min största livsrädsla är dryga människor, och nu hoppas jag att ni inte uppfattar mig sådan.

Jo, jag blev erbjuden att delta i Ingelas och Petras bok,  
LEV VACKERT, som utkommer till hösten. Först tvivlade jag, velig som jag är, men främst av rädslan för att inte mina bilder var bra nog.
Så jag kan ärligt säga att min förvåning var stor, när de frågade om de fick låna en bild från min blogg, till bokens ena, av två  framsidor. Det var stort!...för en lycklig amatör, ska ni veta

Och idag vill jag visa er, bokens båda framsidor, samt ett uppslag av bilder och text som tillhör mig, i en ram av dröm, som Ingela, Petra och deras art director Lars Thun, har redigerat och bearbetat.

Det är en hel hög fantastiskt duktiga tjejer, som ger denna bok sina vackra bilder, och jag bugar och tackar för att få vara en i det gänget. 
Och jag är helt säker på att jag kan tala för oss alla när jag säger att, känslan att få sina bilder förevigade i en sån vacker ram...
is a dream come true..
klicka på bilden 2 gånger, om ni vill se den lite bättre, eller läsa texten.

Puss och kram till er alla mina fina!

Njut i nuet och lek i livet!
NI ÄR BÄST!

35 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Men vilket härligt sneak peak du bjuder på idag! Skitsnyggt! Bra jobbat hör ni tjejer!!

Känslans väg sa...

Oj, oj, oj - det är breathtaking Gúa!
Snacka om att framsidan är vacker.......
Tror jag dånar och nu sitter jag bara här och sugs med i allt det stora - för det är precis vad det är. Stort, underbart och härligt och vad skulle väl pryda den framsidan bättre än ditt hem. Ja, ibland så känner man sig så liten på nåt vis när det finns sånt här vackert med en känsla som bara griper tag!
Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Du ä ju inte klok söta människa, om dina bilder inte skulle vara fina nog??!! Det är ju DU som sätter guldkanten på boken ju, ditt hem och dina bilder är ju som en saga!!! Att JAG får vara med är i stället en gåta ; ) ; )

Ingela & Petra är otroligt duktiga men så har de god smak också, såsom du!

Ha em bra ny vecka bokkollega!! Mari.

Anna sa...

Vackert Gúa, Vackert! Du tar de ljuvligaste foton på de mest underbra miljöer - du förtjänar verkligen att få vara på omslaget:)Grattis!

Stor kram
:)Anna

Anna sa...

Hej igen,

underbara miljöer skulle det ju vara:)

:)Anna

LIVS LYST sa...

Gratulerer så mye! Og det der klarte du fint! Kjempe nydelig!! Og så gøy å komme med i den boken. Det må være stas! ;O)

Ha en fin dag!
Hilsen Liv

Lisas torp sa...

Enligt min mening (och säkert många andras) har de valt helt rätt person att medverka i denna bok!
"Lev vackert" - vilken fin och passande titel! Teckensnittet är också såååå vackert!

Egentligen skulle du ha en helt egen bok med BARA dina vackra bilder....så tycker ju jag!!!
Kramar och grattis till dej!
Lisa

mysiga heestrand sa...

Så roligt att du skall vara med i boken Lev Vackert. Det är inte så konstigt för du tar så mycket fina bilder. Vi skall också vara med från vår butik Heesrand Interiör.
De är båda så fina fram och baksidorna eller bak o framsidorna vilket man nu vill.
Kram Marita i Heestrand

Elin | Draumesidene sa...

Gratulerer kjære Gùa! Dette må vere fantastisk å oppleve! Bilda dine er så vakre, at dei fortener verkeleg å få vere med i mange bøker!

Ha ei vakker veke!
Klem frå Elin :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul och så fint!!!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Sussi sa...

Oj vilka fina bilder....det är klart att dom ska vara med i den boken! Du fångar stämningen som ingen annan...

Kram
Sussi

Unknown sa...

Åh du underbara goa! Precis som någon ovan skrev så skulle du lätt kuna göra en egen bok med dina fantastiska bilder och texter, vi är såååå stolta att ha dig och det andra gänget med som med tillverkare och verkliga inspiratörer för att just leva vackert.
Ha det gott så länge du rara! KRAMIZAR O PUSSAR/ Petra

Norregård sa...

Gùa du är bäst!!! Klart du och dina underbara bilder ska vara med i deras fina bok!!!! Jag längtar så till boken kommer, har den första!!! Du har inte funderat på att ge ut en egen bok?????

Det bästa till den bästa;o)
Kram Kram Malin

Vida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa König sa...

Congratulation! But I don't wonder about it, your blog and your photos are so amazing! Hugs Yvonne

gittan sa...

Och du förundras över att de vill ha dig med... dte gör inte jag, det är självklart "ler" En stor Grattiskram från mig / gittan

Vintage House sa...

Så underbart roligt för dig och dina bilder är ljuvliga du behöver aldrig tveka bara tro på dig själv för du är så fruktansvärt och otroligt begåvad med allt du gör:)
hoppas att kunna få träffa dig...
kram
sandra

Vida sa...

herregud kvinna...har inte sett så vackra bilder och text sen jag konfirmerade mej:D

så ljuvliga att jag sitter här och pratar med mej själv o ler;)

read my lips...du kan det här Gúa

lyckokramar
Vida

signerat 71 sa...

Vilken lycka!!!! Grattis, grattis så fina bilder! krma J

Sussi / Sussinghurst sa...

Tillykke, tillykke, men du kunne fylde en hel bog for dig selv med dine underskønne billeder.

Sigga sa...

Til hamingju með þetta Gúan mín :* Þú mátt vera svo stolt af þér (ég er það:)
Þetta hlýtur að vera alveg óendanlega gaman og örugglega mikil viðurkenning fyrir þig.
Mér finnst verst að skilja ekki nógu vel það sem er skrifað við myndirnar í blaðinu, sé það svo sem ekki nógu vel heldur, set Ingu í að þýða.
Aftur til hamingju flinka, flinka kona. Ert greinilega á þeim stað sem þú átt að vera.

Knús í hús og hundrað á þig :*

Evas Paradis sa...

Ohh så spännande och det är klart att du ska vara stolt!
Du visar alltid fantastiska bilder med mycket känsla och egen stil!
Kram
/Eva

Joybird sa...

Congratulations.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

SÅ VACKERT OMSLAG!
Vad kul grattis.

Ska bli kul att köpa boken när den kommer ut

Ha en fin dag
Kram Madde

sylvia sa...

hei på deg.
fant deg inne hos Ingela,å da måtte jeg jo inn hit å titte,
åååå så flink å kreativ du er,fantastisk hjem....gleder meg stort til boken kommer i salg,men først skal vi ha en sommer....
ønsker deg en herlig dag.
ble din følger å kommer mer enn gjerne igjen..
stor klem fra sylvia

Det vita dårhuset sa...

Vackert vackert vackert:)
Grattis till medverkan i en sån underbar bok!!

Kram Erika

Mys och hemtrevnad sa...

Vad roligt! Ett stort grattis till dig! Nu kan du inte kalla dig amatör längre*ler. Många kramar från en ny följerska, som gläds åt dina vägnar/semlan

Magdalena sa...

Grattis Gúa!!
Bra jobbat!
Vackert som vanligt hos dig!

Kramis

Magdalena

marianne sa...

När man läser din blogg,ser man att du lever vackert.Så då är det ju självklart att du är med i LEV VACKERT.
Kram Marianne

Inspiration i vitt sa...

Vad härligt det är att se de fina bilderna hos dig, jag njuter och jag är såå glad att du finns, hihi. Kramar i massor/Ingela.

Marie sa...

Knasfia, du behöver aldrig tvivla på dig själv Gúa, i mina ögon är du helt fantastisk. Självklart ska du vara med i boken och jag blir så himla glad att din vackra bild har hamnat på framsidan. Den är helt ljuvlig!

Puss & Kram
Marie

Sirpa sa...

Hej! Jätte fina bilder! Kram Sirpa

Granne med Selma sa...

ÅH, så vacker boken blir tack vare dig!
Jag var ju med i den förra med bilder och visst är det en speciell känsla att se sitt hem i en bok.

Ja, du Gúa! Nu MÅSTE du komma och bo hos oss när Stallet är färdigt! Det bara måste bli så!

KRAAAAAM

Anonym sa...

Váááá´....flottar myndir....og æðislegar þessar út á Eyrum....Sigga bara orðin fræg og nokkuð sátt við það....gaman að þessu Gúa mín...kv. Hanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ett stort grattis! Sådana underbara bilder! Du har så fint och skulle kunna göra en egen bok!
Kram
nina