Just do it!

Just do it!

fredag 28 maj 2010

Hej mina smultron..:)

Åhh, jag känner mig så dålig bloggare just nu.
Har liksom femti bollar i luften och lyckas ändra åsikt, på den lilla tid det tar dem att landa..:)
Bl.a. lyckades jag idag boka en husvisning, fixa lånelöfte, planera allting som skulle hända i det huset. Alltifrån vilken blomma skulle stå i badrumsfönstret, till var dörren från verandan skulle placeras. Letade till och med febrilt efter lokaler till min blivande butik, i den byn. Men när det var klart, ångrade jag mig och tackade nej till visningen, samt lånelöftet och suddade bort alla inre bilder, på mitt i tanken, blivande nya hem. Tog en kopp kaffe och fortsatte smida mina tidigare, redan bestämda planer.
Japp, där har ni mig i ett nötskal. Så mycket kan jag lova..:))
Fast sån är jag bara.
Och ibland är det helt ok. Man liksom får energin att sprudla åt alla håll för en stund. För att sen samla ihop den igen, i ett fokus mot rätt mål. Och oftast, så blir den starkare. Ja, tycker jag då förstås.
Men alltså, snacka om avstickare! Ibland så undrar jag själv hur jag egentligen är funtad?!?

Men, men, det får resten av livet avgöra. För nu är det fortsatt fokus på tidigare planer och solen började skina så fort den bollen hade landat igen..:)

Och nu ska jag ta det lilla lugna och ett glas rött...

En salig blandning, lite halvtråkiga detaljbilder, är allt jag har att bjuda på. Men...tillsammans med en önskan om en fantastisk helg, till dig..:)



Tusen tack för ditt besök och dina varma hälsningar!
Du är bäst!

Stora Kramen...

36 kommentarer:

Susanne sa...

Du viser så utrolig mye fine bilder! Jeg bare <3 elsker bloggen din :D
Klemmer fra Norge

Helen sa...

Du visar väl aldrig tråkiga bilder!! De är ju som ljuv musik för mig.

Ha en härlig helg med förhoppningsvis mycket sol och värme.

Kram!

mysiga heestrand sa...

Jag förstår dig helt och fullt. Ibland skenar man iväg. Man vill så mycket. Jag har precis läst i Allt i Hemmet om dig och jag tycker du är fantastisk. Jag kommer gärna och besöker dig när ditt bussgarage förvandlats till din butik. Kram Marita i Heestrand

Sussi / Sussinghurst sa...

Det er klart at der er andet at lave end at blogge, mon ikke de fleste laver lidt færre indlæg efterhånden som udelivet bliver interessant. Men det er fine detaljer du viser.

Vida sa...

låter helt tokljuvligt...vem vill att allt ska vara som vanligt hela tiden...störttråkigt...man måste få fantisera och drömma:)och ha rätt att ändra sig några gånger:D

blir hänfört lycklig av din text och bilder...så inspirerad att jag ska ta en kvällspromenad fastän jag är helt barnvaktslut...

kramarimassor
Vida

Vintage House sa...

Hej,
Vackra stilleben du visar idag...
Ja ibland kan man verkligen skena iväg, men måste sätta sig ner och tänka till.
Har lite svårt för det ibland oxå...
önskar dig en helt ljuvlig helg!
kram
sandra

♥Min Eden♥ sa...

Hej på dig!
Jag såg att du hade ett helt underbart planteringsbord på din härliga blogg. Jag har en samling med P L A N T E R I N G S B O R D och undrar om du vill vara med i samlingen? Du behöver absolut inte, men meddela gärna hur som helst.
Ha en trevlig helg!!

MODERN COUNTRY sa...

Haha, du er jo for God du Gua! Men jeg skal fortelle deg at jeg er nesten likedan. Kan du tenke deg hvor dan det ville ha blitt hvis vi to sammen skulle prate om våre drømmer og planer ?? Tjoho ;)Men kanskje har du også en mann som tar tak i deg og plasserer føttene på marken før du svever helt av sted. Det har jeg, og godt er det. Men uten drømmer og planer, ingen framgang. Håper du lykkes med dine nye prosjekter, at du finner det du leter etter. Oja, jeg kan ikke vente til du åpner butikk!!

Og snille gode deg. Takk for dine tanker og omsorg du viser, det tok tak i hjertet mitt. Jeg ble så glad for dine ord, det ville jeg du skulle vite.

Ha den beste helgen,
varm klem

Aina

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhhh, du sköna......
Vet en till som har många bollar i luften och liksom lättar från jorden ibland, svävar iväg ut i det blå och inte alls har någon större lust att landa på jorden igen.
Men, när jag väl gör det så är det ju ganska skönt det också *ler stort*
I vilket fall som helst så är du bäst precis så som du är!

Sitter nu här med ett glas rött och njuter av tillvaron en stund och livet är gott. Har tagit till mig dina ord, begrundat, växt och det mognade till sig så det till och med gav frukt i form av ett inlägg.....
Du ser vad du kan inspirera "fniss"
TACK min vän och ha en alldeles förträfflig helg!
Kram Mia

n i n a s hjem sa...

Kjempefine bilder :)

Jacqueline @ HOME sa...

Jag alskar blommor. Spetsar duken. Allt.
What do you think of my Swedish, Gua !!
Enjoy your weekend and relax. XXXX

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia sa...

You always have the most amazing pictures! I love it!

Anonym sa...

"ler stort" Ja ghar byggt nytt hus tre gånger, dvs. nästan iaf. Valt tomten, vilekt hus som ska byggas, pratat med banken... och till slut hoppt av så jag vet vad du talar om. "viskar" mina planer har gått i lås =D efter sommaren drar jag igång dem på riktigt!!! Ha en fin helg / kram gittan

LantlivsAnette sa...

Halloj min vän !!
Jaa, du är ju för härlig alltså !!
Planerar och donar i ditt inre, så gör jag också..hela tiden, vi är såna vi inredningsnördar..fniss..så skönt att höra att man inte är ensam, Vet du, ibland blir jag till och med less på mig själv, mina tankar och ideer..;)
Sååå fina bilder du bjuder oss på, du är ju en riktigt duktig fotograf också !!!
Ha nu en fin helg, jag har redan tjyvat en stor bit från morsdags tårtan...
Kraaam Anette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Härliga bilder en mästerfotograf är du.
Kram Anette

Mys och hemtrevnad sa...

Jag är i samma tempo som du låter det som, när det är något man vill alltså. Annars lunkar det i stilla gång...*ler. Tur att man orkar sansa sig iaf.hihi...kramis semlan

Elin | Draumesidene sa...

Hallo Gùa! :) Synes bilda dine var fine eg! Som vanleg... I dag har eg gjort ferdig eit klokkebord... Det blei IKKJE så fint som ditt, men eg gjorde så godt som Elin kan... (og eg er ingen kunstner - I promise!!!) Men bordet minner meg om deg :) Litt Gùa på stova liksom...

Ynskjer deg ei vakker helg,
slapp av. Alle desse ballane dett litt i hovudet på kreative personer ein gong iblant. Men det er berre å plukke dei opp igjen! :)

Stooor klem!
E :)

Rozmeen sa...

Wow!! great pictures. Love the glasses and green box.

Hugs,
Rozmeen

Deco a la retro sa...

:) :) :)Fina detaljbilder.
Trevlig helg!

gamla skolan sa...

Vilka fina bilder ! Jag har också ,precis som du vandrat iväg med tankarna . Vi skulle också gå och titta på ett annat hus , för jag fick för mig att detta är alldeles för stort och för mycket kvar att renovera . Men jag ångrade mig i sista stund , inte kan jag flytta härifrån ! Önskar dig också en riktigt fin helg ! Kramar Susanne ♥

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

godmorgon!

Jag känner verkligen igen mig!!
Tankar o drömmar skenar oftast iväg :)

Kram

signerat 71 sa...

Oj, vad nyfiken jag blir. När ska du öppna butik? Var?
Jag tyckte nog dina bilder hade hög kvalitet - som alltid.
Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram J

Joyforhome sa...

det var några härliga bilder du visar :) igen haha. Din blogg är min stora inspirationskälla. Så mycket fint och nya ideer. Ja ibland gäller det ju att prioritera när man har så många bollar i luften , Man kan ju bara göra en sak i taget eller ja vi kvinnor kan ju multitaska :D

Ha en underbar helg

Kram Malin

Anonym sa...

Här kommer en komplimang från ett ljudlöst smultron, från skånska Österlen. Jag har varit 'av med Dig', men precis i den vevan när Du satte ut halva Ditt viiiiiiita bohag i Din trädgård, så fick vi en kort bloggkontakt som jag gillade.

Din blogg har vuxit och omfånget av anhängare ökat, och kort och gott, jag förstår dem!! Jag är definitivt tillbaks på banan!

Komplimangerna kommer alltså från Agneta på Österlen (och jag vill minnas att vi nästan är grannar), och de är såklart helt genuint äkta ;)

Kamomilla sa...

hej vännen, hinner sällan kommentera men kikar alltid in här. Hoppas du haft en superfin dag idag!

Kamomilla

Rut och Signe sa...

Men du..... så där är jag med. Ena stunden mitt i ett nytt projekt för att andra stunden avsluta det och gå vidare. Hm.... men jag lär mig så otroligt mycket och utvecklas hela tiden i både med och motgångar. Min man tycker att jag är spännande i alla fall och vi firar 10 års jubileum i år och har varit gifta 7 år så han står ut med mig vilket betyder mest. Kram Marie P.s jag är usel bloggar med just nu. Vill bara vara ute och mysa i trädgården....

Norregård sa...

Jisses Gúa!! Du som har världens finaste hem...men det är klart allt blir vackert i dina händet! Spelar ingen roll var du bor... Din lakritsvärld är fantastisk;o)

Det bästa till Dig du fina!
Kram Malin

Country Hill sa...

Ja vi är tydligen många som känner igen oss!
Själv kastar jag mig in i det ena projektet efter det andra, kan liksom inte ¨låta bli ibland blir det bra ibland mindre bra men jag har i.a.f. provat.
Min livsfilosofi är "Man ångrar aldrig det man gjort bara det man inte gjort"
Kram Lena

Country Hill sa...

Glömde säga att Dina bilder är så njutbara!
Kram Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mycket vackra foton, styling och gamla fian ting, inte kolkt va duktig på att finna allt läckert! Ha, ha, ja, velig kan jag också vara, fr att ha bestämt allt i detalj, men det gör ju inget, bara man inte får sån beslutsångest att det blir olidligt: ) Soliga vårhälsningar fr Nordingården

Made in Persbo...Carina sa...

Hej goa Gua gumman! :)
Tack för dina rara ord! ....har inte fått något mail. Kan du prova att skicka det igen!
...åååå nu blev jag ju grymmenyfiken! Ha, ha...mina arbetskamrater säger att jag är den mest nyfikna människan i hela världen :D ...fast jag tror att det mest är ett sätt att överskugga deras egen nyfikenhet hihi.

Varma kramar och lots of love!
Carina

Lev Vackert sa...

titta in dolda bloggen, ler

Made in Persbo...Carina sa...

Du har fått mail gumman :)
Puss på dig! :)

Anonym sa...

Your pictures are fabulous. The back of the chair with tablecloth showing through took my breath away. So glad I found your blog.

linnea-maria sa...

Jag kan tänka mig att du är en person som får saker att hända, det är väl positivt! Nu fick du smaka ordentligt på tanken att göra en förändring och kanske insåg att det inte var det du skulle göra. Lycka till. /Therese

Eveline sa...

Åh, Jag blir helt tokig av sån där vackert sliten metall!
Fint att titta in till dig, som alltid!