Just do it!

Just do it!

måndag 3 maj 2010

Hej alla goda!

Idag är jag bara så glad för helgen har varit så fin.
Alla våra barn har varit hemma och två av dem med sina käraste likaså. Och det är bara det bästa som finns. Jag är stolt och glad, över den relation vi har med dem. Att de trivs här och att vi kan dela både skratt och tårar.
Det är för mig ett privilegium.
För som ni vet, så äger man inte sina barn, utan har dem till låns under en tid, för att älska, vägleda och förbereda, mot det liv som de senare ska möta. Och har man tur, så väljer de att hålla kontakten, även då de vandrar på sina egna vägar.
Det är för mig livets goda.

Och jag beklagar djupt, att någon kunde ta mina ord bokstavligen, när jag jämförde lyckan över min lampa med förlossning.

Så dagens inlägg innehåller inte så många ord, men lite glimtar av mina, just nu, favorithörnor. 
Från min uteplats förstås, för nu har ute blivit inne, och I LOVE IT...

Ha en vacker vecka alla mina fina!

Tusen tack för alla varma hälsningar. 
De gör mina dagar.
TACK!

Må bäst, alltid.

37 kommentarer:

Beach House Living sa...

Your patio is lovely. A perfect place for tea and cakes.

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder! Man känner samma frid varje gång man tittar in både genom dina bilder och texter!
Hade varit så roligt att ses igen, det var ju så länge sen sist! men min tid i blogglandia är så liten numera....har fullt upp med livet utanför och det är ju så det ska vara just nu!

Kramar i massor till dig!

gamla skolan sa...

Alldeles alldeles underbart ! I love it too !!!! Du är så duktig på att få fram känslan i allt du gör ! Kramar Susanne ♥

Vida sa...

älskade Gûa...om du visste vad jag uppskattar din blogg..får kraft och på ett sjutusans glatt humör varje morgon när jag tittar in till dej..

här ska det fixas uteplats idag :))

gudomligt vackra bilder du skämmer bort oss med...

Vida

Helena, The Swenglish Home sa...

Som alltid så sagolikt vackra och stämningsfulla bilder, så underbart arrangerade stilleben, så mycket känsla och så fina texter - du är en stor inspiratör och vi läsare glada att få ta del av dina inlägg!

Och överraskningsoljelampan - wow och mums!

Varmaste hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Anonym sa...

Hej i vårsolens glans!

Låt dig inte beklämmas, inte jämförde du lampan med en bebis inte, utan mer känslan av lycka och det är väl underbart att vi människor kan känna himlastormande lycka över det nyfödda livet men även för de sköna tingen. Och tack för dina vackra, vackra bilder....

Med varma hälsningar Eva S.

Gypsy Purple sa...

I just love those images!!!

Unknown sa...

Please say anything you think...
It,s you're blog...
And I love it..
Greetings Kari

Magdalena sa...

Ahhh Gùa...jag njuter varje gång jag besöker dig!

största kramen

Anonym sa...

Elsku Gúa gella
Þarftu ekki endilega að selja mér járnrúmið þitt, mig laaanngar svooo í það, annars ef þú sérð svona á loppis viltu kaupa eitt stykki fyrir mig!!!
þarf endilega að fara að hitta þig,
kveðja Tobba

Beth sa...

Lovely photos! Love your blog and your humor!!! :) Beth

Jacqueline~Cabin and Cottage sa...

Wonderful to look at! Jacqueline

Vintage House sa...

Underbart ljuvlig uteplats förstår att du njuter här:)
ha en ljuvlig kväll
kram
sandra

hlíf sa...

Saknar redan uteplatsen! Kram!

Norregård sa...

Hej!!
Vem skulle inte älska att ligga i din fina järnsäng och njuuuuuuuuta av allt vackert runt omkring!!! Vet ingen som omger sig med mer vackra ting än du Gùa;o)

Det bästa till den bästa!!
Kram Kram Malin

Tallulah's Antique Closet sa...

I luv your patio arera! It si great. And you have given me some ideas to do. Thank you for sharing...Julian

Deco a la retro sa...

...hej=)oj, vad fint du har det där 'uteinne'
hlsn/

butiksofie sa...

Beautiful!!Just BEAUTIFUL!!!Have a nice evening! ANja

Sigga sa...

Þetta útisvæði þitt er að drepa mig Guðmunda, kræst það bara bestnar og bestnar.
Knús í hús og hundrað á þig :*

Marie - Systrarna sa...

Dina bilder/interiörer är så underbart vackra, men vill flytta in direkt!
Håller med dig i dina ord!
Stor kram!/Marie

Sussi sa...

Visst är det så...sina barn har man bara till låns tills dom flyger ut på sina egna vingar. Grejen är att lära dom flyga, och har man tur så återvänder dom till boet ibland :0)

Underbara bilder på din ute-inne-hörna, där skulle jag kunna tillbringa många lata sommarkvällar...

Kram
Sussi

Donna, The Decorated House sa...

How beautiful!
I have an old iron sewing machine table bottom like that to paint white. Yours gives me many ideas for it.
Donna

Helenas blogg sa...

vilka underbara bilder du visar...ska kika vidare...hadé

Weisser Traum sa...

oh deine fotos sind ein traum. danke danke.
wünsche dir einen sonnigen tag. sei lieb gegrüsst daniela

LOPPISLIV sa...

Ljuvliga bilder Gua! Så vackert du alltid lyckas få till det, ser så rofyllt ut där på din uteplats, där skulle man lätt kunna sitta av ett par timmar med en kopp the och en skorpa eller två :-) Kram på dig och ha en toppenfin dag //Paula

Sirpa sa...

Hej! Älskar din uteplats, så jätte fin!!! Och du har rätt det där med barnen! Min älsta ska flytta ut IGEN, fick "låna" henne ett par månader:) Har det bra! Kram Sirpa

Anonym sa...

Bästa kvinna! Du gör mina dagar. Dina ord, dina bilder...Jag gläds o inspireras för var gång jag tittar in hos dig. Fortsätt i samma anda, du när mig!
Norrländskan Erica

Anonym sa...

Vackra bilder Gúa, som alltid!
Ha det bäst!
Kram Marita i Björkhagen

Kallholmen sa...

Det ser så underbart ut i din fina uteplats...skulle vi ha så där många fina saker på vår altan skulle allt blåsa omkring när vårstormarna kom här vid havet...men alla platser har sin tjusning!
kram caro

marianne sa...

Vilka vackra inspirationbilder.Första gången jag besöker din blogg,men det kommer att bli många besök här.
Jag bara älskar den/kram marianne

Laura @ 52 FLEA sa...

Gorgeous photographs! Always inspiring...always a pleasure to visit!
Laura :)

Landstil sa...

Hei
Fantastiske flotte bilder du har!!! Blir så inspirert! Du er en MESTER til å innrede!
Mange hilsen Tone

Lisa Kaus sa...

So beautiful- all the photos such eye candy- you are being featured on Jenny Doh's Crescendo website right now- my best

Bitte sa...

Åh det är så fint att man inte finner ord . /Bitte

signerat 71 sa...

Såå underbara bilden. Jag besöker gärna din blogg som är så inspirerande. Jag lägger till dig bland mina favoriter direkt!!!
Kram J

Hilde sa...

Du er utrolig flink!

Conny - Frøken Klara sa...

Hej delige ven... Dine ynglings hjørner = mine ynglings hjørner... Du har den skønneste sans for indretning altså og jeg kan kun måbe over dine evne¨r... Kunne jeg dog selv bare lidt af det, du kan, så ville jeg være verdens lykkeligeste kvinde... Jeg er helt enig med dig om børnene. Vi kan kun forberede dem på livets og verdens udfordringer og støtte dem med tillid, kærlighed og omsorg. Jeg glæder mig til at mine 3 dejlige drenge også tager deres kærester med hjem til mig så vi kan hygge os. De timer, som jeg selv havde dengang i de samme situationer med mine forældre, er nogle, som jeg stadig tænker på og skatter højt. Det, at se mine forældre tage imod den nye kæreste og se dem være stolte af mig og føle, at jeg traf et godt valg; det betød meget, selvom forholdene så ikke altid var så lange :-).... Store opgaver som mor og svigermor venter forude... *ler*** knus fra Conny