Just do it!

Just do it!

fredag 3 december 2010

Hej mina fina!

Allt eftersom snön vräker ner, och jag frisknar till, så börjar "ändra om" andan, göra sig påmind.
Alltså jag är ju som bekant, en sann vän av just den varan..;)
Tänker oftast först att ..."jag ska bara ha det", nu ska det bli prydligt och lugnt. Men innan jag ens hunnit blinka, så har jag tagit enmiljon "bara ha" och ställt dem tillsammans i en hög = Begreppet gruppering, är ett faktum! 
Just nu, är det mitt stackars matrum som får sig en omgång. För när väggskåpet flyttade till köket, så var jag ju liksom tvungen att hitta på nåt i matrummet. Eller hur?! Inte minst med tanke på advent! 
Vet att ni fattar..:)

Och så blev jag ju tidigt i veckan påmind om, att just denna jul, blir mängden juligt småplock något begränsat. 
Glömde nämligen helt bort, hur små kattungar fungerar när det glittrar och rör sig så vackert. Men, men, ingen fara, för redan morgonen efter att *bling,bling* blev uppsatt, blev det minnet återuppväckt. Det var bara att sopa upp smulorna och börja...gruppera! Denna gången, gärna i små kärl, där små kattungar inte når innehållet..:) Och det gör så ingenting, för jag älskar ju, att just...gruppera!
Så nu har jag en ursäkt för att en miljon saker samsas vid liten vägg i mitt matrum, även om det ser ut som en liten verkstad. En matrumsverkstad, det behöver väl alla!?
Jah, tycker jag i alla fall, just nu. Och jag bygger på höjden och bredden, tvären och längden. Och äntligen fick jag till DET...

-Lite smakprov blir min fredagshälsning till er alla mina underbara!
Och så min fina lampa, som tomten lämnade till mig i veckan. 
Femtiotals golvlampa, och det enda jag gjorde var att ta bort tyget i skärmen, 
då blev den sådär alldeles underbar..:)



Tiotusen tulpaner till er mina kära!
Njut av helgen och stressa varsamt i snön.
Och
Tack för att ni så troget hälsar på mig, och är så underbara!
=
*LYCKA*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag har precis hittat till din blogg, och hörde låten i bakgrunden och jag tyckte den verkar vara så fin så nu undrar jag vad den heter och vem som sjunger den? Tack på förhand! :)

Goa sa...

Men så roligt..:)
Den heter Ein handa þér och är sjungen av Stefán Hilmarsson. Du kan bara söka honom på YouTube. Lycka till!

Anonym sa...

Tack! Vill även tacka för en jättemysig blogg, du har ett underbart hem!!!

Goa sa...

Åh, tack så mycket..:)))

audur skula sa...

Halló Gúa...
gaman að skoða bloggið þitt, og fallegt heimilið þitt ;)
bkv frá íslandi....
audur

Unknown sa...

Æðislega fallegt blogg, hingað á ég eftir að kíkja daglega!! Frábær æfing fyrir mig líka að lesa sænskuna en ég flutti hingað í ágúst :)

kveðja Karitas í Lundi

Duse Pasteller sa...

Fiiiine bilder!! ♥

God helg!!

Klem, Janniche
Duse Pasteller

H elle K sa...

NYDELIG SOM ALLTID. HA EN STRÅLENDE HELG. KLEM KRISTIN

Anonym sa...

Njuter som alltid av dina bilder och rofyllda blogg! Jackie