Just do it!

Just do it!

tisdag 7 december 2010

Hej mina kära!

Hur har ni det i julstressen?
Hoppas ni tar det lilla lugna, för julen kommer ändå.
Själv bakar jag...!
Japp, jag som aldrig bakat, kom på det förra julen att jag älskar att baka småkakor.
Och då är det ju bara att passa på, när man överträffar sig själv så där oväntat..:)
Tänker fylla mina burkar. Tre sorter är klara och fyra till är planerade.
Jisses, detta trodde jag aldrig jag skulle skriva, med nöje!
Men så är det ju i livet att, var sak har sin tid. 
Och just denna åkomma ser jag som mognad..;) Efter jul får jag nog ta fram stickorna. 
Det var länge sen...

Arbetet i garaget flyter på bra också, och nu är ett kök på plats. 
japp, i alla fall stommen och porslinshon..:)
Det är så hemmabyggt, det bara går. Bland annat, så är bänkskivorna gjorda av gamla golvet från loftet.
Och jag ska bygga ett flygskåp, av gamla fönsterramar att ha som överskåp i ena hörnan.
Ni får se sen, om jag lyckas..:)

Lite bilder till er från ännu ett adventsfönster, blir dagens hälsning.
Jag la min lilla stämpelkortshållare i fönstret och pimpade den lite med ett granljus och så Jesus förstås!
Så tänder jag en liten stund varje morgon innan ljuset övertar dagen.
Det gäller att njuta av det lilla här i livet, eller hur..?


Enkelt, är ledordet i resten av hemmet nu, 
eftersom kök och matrum är pimpade till max.
Annars blir det bara rörigt. 
-Ja, eller ännu rörigare, kanske passar bättre..;)

Puss & Kram mina solar!
Ta hand om varandra och njut i stunden.
Tusen tack för alla varma hälsningar.
Ni är underbara!

22 kommentarer:

Anci sa...

Dina bilder är vilsamma och hjälper mig hitta friden i juletid !

Shabby soul sa...

I like all these details and I like the new "dress" of your lovely blog!
Have a nice day
Silvia

Anonym sa...

har du slutat blogga? eller är den flyttad? hittade hit via sökning på platsbyggt kök. Hoppas att det blev fint! Många bloggar har slutat skrivas på, tycker att det borde införas ett slags avskedsprotokoll. Jag är så morbid att jag tänker att det hänt nåt, och det är ju inget kul!

ha det fint i snön!
Mvh Louise, Arlöv

Norrfrids Eija sa...

Aaaah vad jag njuter av dina bilder, ditt hem är som ingen annans! Kul med nyupptäckta talanger, tänkte på småkakorna. Man blir ju så inspirerad av bloggarna och vill testa allt!
Eija

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Well done on doing some baking. I'm not a baker....I prefer cooking savoury things but, I made some cupcakes for a charity coffee morning the other week. Everyone said that they were delicious so, maybe I will make some more !!
Beautiful photographs of your home and, I can't wait to see your kitchen. I thought that your other kitchen was beautiful so, can't wait to see what you have done. XXXX

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig!! Og skjønn musikk!! Nyt bakingen! Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder, sparsmakat och vackert. Lycka till med kakbaket, det låter som du är riktigt igång;-) Visst är det mysigt med burkar fulla med goda kakor.

Kramar,
Regina

Malin's Hus sa...

så fint du gör det, som alltid! och underbar musik.....kram i massa till dig!

Anonym sa...

Hei
Du har så fin musikk, hva heter artisten og cd`en? Takk for en fin blogg!
Sigfrid

Linecas have sa...

Vakkert som alltid. Du bringer så mye inspirasjon, ikke bare i dine bilder men det du skriver er vakkert.
Ha en underbar dag.:)
Line-Cathrin

Lantliga drömmar sa...

Så fina bilder ! Jag tar det väldigt lugnt ingen idé att stressa. Har bakat lussebullar med mandelmassa som fyllning i dag, mums. Nilla

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert Gùa!
Kram!
E

Maria-Isabel sa...

Bonjour cherie!
Hur har du det i snölandskapet kära du?? När du har tid över ska du baka Leilas kolasnittar:
http://www.recept.nu/1.145935/leila_lindholm/tillbehor/agg_mejeri/jattegoda_kolasnittar
Byt ut det vanliga strösockret mot ljust muscovadosocker för en ännu mer knäckig smak. Superenkelt och everyone will love it!!
Puss puss!

Viveka på Humlebacken sa...

vad bra, då får jag en burk av dig i år då:)

Anonym sa...

Underbara bilder och så kloka ord. Vad härligt det låter med kakbaket. Här är det mest stress just nu och inte alls så lugnt och fridfullt som jag skulle vilja ha det.
Önskar dig allt gott.
Kram Marita i Björkhagen

Vintage House sa...

Hej vännen min,
Njuter till fullo av dina bilder och jag gillar verkligen idén med stämpelkortshållaren.
Har en i svart se om man kan göra något med den:)
hoppas du har haft en skön dag..
kram
sandra

Lollo sa...

Vilka fina bilder! Stämning!

kråke sa...

Ja..vad säger man..världsklass:)

kram kråke

inga Heiddal sa...

Sæl múskatið mitt.... Fín hjá þér og jóló... Kannast ekkert við þetta lag??? En dugleg ertu að baka elskan... ég ætla að reyna að hunskast til að byrja á morgun!!1 en það verða bara tvær sortir... Mömmukökur sem eru ómissandi og svo einhverjar nammikökur sem allir borða!!! Ha de bra vännen !!Luv ya!!

Norregård sa...

Vackert & helt makalöst rörande...

Må väl du fina...

Vida sa...

hej sockerbagaren..det doftar ljuvligt ända hit..vilken känsla det är att ha nybakat..och sju sorter..jo jo;)

så roligt med köket..jag tror du och mannen flyttar dit när ni får klart:)

vilken underbar Jesus..han verkar säja: gomorrn Gúa..läget..här är en ny dag du får av mej..ta hand om den..den är din..

tackförbildernajagfåravdejkram
Vida

Jenny Oak Fae sa...

Underbara bilder..!

Länge sedan jag tittade in här nu...men eftersom jag känner att jag vill hitta tillbaka till den ljusa lantliga stilen, så tyckte jag att din vackra blogg var den perfekta källan för inspiration!

: )

STOR kram från Jenny