Just do it!

Just do it!

fredag 24 december 2010

Min lilla julsaga...

Igår så var det en sann väntans dag.
Hlíf skulle ju åka tåg från Göteborg hem till oss. Tåget skulle åka klockan två, som sen blev fyra.
Det blev långa två timmar. Och jag fördrev tiden med att städa lite lätt, och prata med mina små änglar. Bad dem hjälpa oss att få hem henne.
Fem i fyra ringde Hilmir, och japp, tåget skulle åka fyra. Och alla jublade. Bara för att två minuter senare bli lika ledsna, när hon ringde och berättade att det var inställt!
"Men jag ska springa runt och kolla lite bussar", sa hon.
Under den tiden gick vi verkligen och trampade här hemma, och mumlade olika saker för oss själva. Hilmir var stensäker på att... "Hon kommer"!
Daniel och pappa mumlade lite om att hon borde ha åkt tidigare och att det nog var kört. Själv kände jag som Hilmir, tillit.


Och japp, visst hittade hon buss.
Hon åkte ner hit med en lyxig dubbeldäckare, som enda passagerare, gratis!

Så i dag är vi bara alla så himla lyckliga!
Och jag tror stenhårt på det hon just sa, när hon var hemma...
"mamma, jag tror att ju mera tacksam man är, desto mera får man att vara tacksam för".


Att inte glömma, all den styrka och godhet våra änglar ger. Och snart ska jag ut och tände ljus åt alla dem, och sen bara njuta och fånga ögonblicken med min lilla älskade familj. 


Så alla mina solar, 
GOD JUL
lycka, ljus och lugn, till er alla!
Tusen tack för allt och allt.
Ni berikar mig.

Nu ska jag snart titta på sista avsnittet av julkalendern och 
njuta av min superpimpade gran i rött, silver, vitt och jag vet inte vad.
Igår nämligen, så pyntade bröderna den, och jag la mig inte i, utan de fick fylla på bäst de ville.

För jag menar vaddå, en gran är en gran, det viktigaste är att vi alla är samlade...


 Stora Hjärtekramen min är din...

49 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

♫•*¨*•.¸¸ Merry * Christmas ¸¸.•*¨*•♫

from Holland!

Warm regards, Ingrid

Norregård sa...

God Jul fina Gúa!!!

Ha den bästa Aftonen med dina nära & kära!!!
Varmaste kramen Malin

gittan sa...

God Jul du underbara människa! Hoppas ni får en fantastisk julhelg tillsammans. Jag hoppas också att även min dotter lyckas ta sig hem till oss under dagen, hon är inte lika full av tillit som vi andra utan räknar nästan med att få stanna kvar ensam hemma. Största julkramen till er / gittan

Unknown sa...

Merry Christmas to you!

greeting Karin from Holland :-)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Mycket kloka ord av din dotter, dem ska jag spara i minnet.

En riktigt GOD JUL och en fin julhelg önskar jag dig!! Ta det lugnt och bara njuuut!

Varma julkramar,
Regina

All Seasons sa...

good Morning Dear blog-friend,

Thank you for you swet words.
I wish you a Merry Christmas. Enjoy this wonderful days with the people you love...

I send you warm greatings from a white Holland (here is a lot of snow..)
Hugs,
Patricia

Nordisk gammelt sa...

♫♥ ღGod Jul ♫♥ ღ

Anonym sa...

Gleðileg jól elsku Gúa mín....njóttu hátíðarinnar með fjölskyldunni.....jólakveðja Hanna og fjölskylda.

Call design sa...

God Jul!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Önskar dig en riktigt ♥ GOD JUL ♥
Julkramar i massor till dig
AnnaMaria

♥ Pia... sa...

...och jag sitter och väntar på min son.. som kommer snart..:).. GOD JUL.. kram..Pia

Anonym sa...

Så kloka ord från din dotter.
Jag önskar dig en riktigt rofylld och härlig jul tillsammans med dina nära och kära.
Varma julkramar
Marita i Björkhagen

Lisas torp sa...

En riktig julängel är du allt själv, Gúa!

En riktigt go och varmvacker jul önskar jag dej!
Varma gnisterkramar
Lisa

Gammelbålsta sa...

Vill önska dig och din familj en riktigt God Jul. Kram Aydan

Unknown sa...

Hej du goa Gúa,

Vilken lycka att dottern kom fram till jul.
Nu är Ni alla samlade kring den vackra grannen i ert juliga hus.
Underbart!

Önskar Dig och de dina en vit härlig ljuvlig lugn och bara underbar julhelg tillsammans..

Och en stor Grattis kram till Dig i förskott.
Den 26:e tänker jag på dig. Grattis

Önskar att ditt drömprojekt blir klart under 2011, vi är många som längtar dit.

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

LantlivsAnette sa...

GOD JUL min goa bloggvän
Kraaam Anette

d'un autre temps sa...

Your blog is a real pleasure ! thank you for all and happy christmas ! Chris.

Mia, New Room Interior sa...

GOOOD JUL!!! Klem

Elin | Draumesidene sa...

God Jul kjære du! For ein fin slutt på ein dag, som sikkert var prega av usikkerheit og spenning... Kos deg med familien din, og så får vi snakke litt med englane våre innimellom. Min pappa sitt nok ved siden av meg no, og held rundt skuldrane mine. Han var alltid så glad i jula. Det er godt å tenkje at han framleis er her, og passar på meg.

Dei beste ynskjer for ei vakker og fredfull høgtid!

God klem frå Elin!ღ

Ainosofia sa...

Happy Christmas ♥
Your blog reader AS (Finland)

LOPPISLIV sa...

Hej rara du! Så vackra julbilder du bjuder på. Vi väntade också in vår äldsta från Gbg igår, oroliga föräldrar var vi då de körde hem i snökaoset pojkarna, men sonen kom hem välbehållen och mamma i huset är glad och lycklig. En dag som denna vill man ha hela skaran samlad :-))

Ville bara kika in och önska dig och familjen en underbart GOD JUL! KRAAAAAM Paula

vosgesparis sa...

Wishing you a happy Christmas eve... God Jul,
desiree

Så Vitt Jag Vet sa...

God Jul!
Julkramar, har följt bloggen din en längre tid, men sällan kommenterat.
Sanne

Anne-Marie sa...

Önskar dig en GOD JUL!!

Anne-Marie

Shabby soul sa...

Have a wonderful Christmas day!
Silvia

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, du vet ju att jag vurmar för tacksamhets-tänket jag också. Blir så lycklig när jag läser dina rader och bara förankrar tänket ytterligare. Önskar er en fin fortsättning på julen goa du!
Stor kram Mia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Denna julhelg har många det svårt att komma fram. Härligt att det fixade sig!
Önskar dig en underbar jul!

Hälsningar Monica

kråke sa...

God Jul vännen!!

kram kråke

My Shabby Streamside Studio sa...

Loved your spread in The Feminine Home! C’est ravaissant!

Joyeux Noel!

Sandy @ My Shabby Streamside Studio

http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

It's me sa...

Merry Christmas...........

x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||




Love Ria.......

Mys och hemtrevnad sa...

God fortsättning på julen önskar jag dig och din familj...visst finns änglarna där, och det finns mkt att vara tacksam över...kramis semlan

Marie - Systrarna sa...

♥ Merry ♥ 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛
•。 ♥ Christmas ♥ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚
*★ And a happy new year ★*

Anci sa...

God fortsättning ! Jag bär med mig din dotters kloka ord om tacksamhet. Det var så bra sagt !

Ha det underbart med din familj !

Kramar
Anci

linnea-maria sa...

Den superpimpade granen är jättefin! Ha en fantastisk jul /Therese

ANETTESHUS.COM sa...

SÅÅÅ vakre bilder, Gùa!! Ha en fortsatt fiiiin jul! Kos deg med nære og kjære:)

STØRSTE klemmen
Anette:)

Inspiration i vitt sa...

ditt hem är ett riktigt vackert julhem, hos dig skulla alla människor på hela jorden trivas. Pussokram min vän och GOD JUL till dig/Ingela.

gamla skolan sa...

Vilken lycka att dottern kom fram . Min dotter åkte också ifrån Göteborg den 22 dec , men hon hade bokat buss , så allt funkade ! Stort grattis idag på födelsedagen !! Hoppas du får en riktigt mysig dag med dina nära !! Stor kraam ! Susanne ♥

Rosor och Spetsar sa...

Underbar Julsaga och så sanna ord från din dotter.
Ha en God fortsättning
Kram
Annelie

Maria-Isabel sa...

Nu har du blivit ett år rikare, grattis vackra vackra Gúa på din speciella dag. Jag vet att du har det bäst nu när hela din familj är samlad kring dig, puss!!

Annas skattkammare sa...

Kikar in för att önska en god och mysig fortsättning!
Kram /Anna

Kitchen Faucets sa...

This is a nice article, Definitely it has a good content.

Faucets

Lilla huset på prärien sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt god fortsättning på julen och ett riktigt gott nytt år!

Kram Jenny

Mattias Liljeqvist sa...

Fina ord:)
Att vara tacksam...
...jag tror också det stämmer

gittan sa...

Kikar bara in för att önska dig och din familj ett Gott Nytt År / Kram

Lilla Blanka sa...

Hej du fina vän!

Kikar in och njuter i din vackra sagovärld och passar på att önska dig och familjen Gott Nytt År!!!

Stor kram!
Hoppas vi ses snart igen ♥
Mia
PS Grattis i efterskott!

Vida sa...

goa kreativa driftiga Gúa;)) måste bara titta in och önska dej ett riktigt Gott Nytt År...

Hoppas du har det underbart med familjen och njuter;)))

Tusen varma kramar
Vida

katarina sa...

Hej fina Gua!

Kikar in för att önskadig och din familj ett riktigt gott nytt år!

Jag har kikat in till dig då och då under hösten och hämtat kraft och hopp.....tack för det!
Nu har blogglusten kommit tillbaks...;)
Jag önksar att jag kommer få möjlighet att besöka din butik så småningom....
Har du öppnat än??

Stor stor kram Katarina

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå vakre bilder, Gùa! Ditt fantastiske julehjem *dån*

Takk for din vakre og inspirerende blogg, Gùa!! Gleder meg til å følge deg videre i 2011!! Et riktig GODT NYTT ÅR ønskes deg og dine, kjære bloggvenn!!

STØRSTE klemmen
ANETTE:)

My home is my Castle sa...

Bare innom en tur for å ønske deg et Godt Nytt År :)

Klem,Kari