Just do it!

Just do it!

tisdag 13 december 2011

A room with a view...


Idag är en av julhögtidens vackraste dag enligt mig.
Jag verkligen tycker om Lucia. 
Har dock inget firande längre, men tänker sätta mig i kväll med en varm kopp choklad, lussebulle och hitta ett sådant nånstans i cybervärlden. 
I morse började jag med att tända ett ljus med siffran tretton på, åt en av mina käraste vänner någonsin, för han hade fyllt femtio år idag om han fått leva hos oss. Men honom var ämnade andra vidder och större åtaganden, och togs ifrån oss alldeles för tidigt.
Jag saknar honom fortfarande. Samtidigt känner jag en sådan glädje och tacksamhet över att han var en sån stor del i mitt liv, och lämnade mig så många stunder att minnas... 



Uppskatta dagen, klappa någon på kinden och beröm någon.
För vet ni, det finns många ute i vår vardag 
som aldrig upplever det...

 Kram i tisdagen till er alla mina kära...♥

// Goa

23 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det finns stunder då längtan efter dem som saknas oss känns mer...

Önskar dig en fin Luciakväll!
Kram,
Regina

Marjon sa...

Very beautiful Pictures and great decorations.....greetings from Holland Marjon

Hildas hem - Sofia sa...

Det låter som ett fint sätt att hedra honom. Mycket vackra och stämningsfulla bilder du bjuder på.

Jag önskar dig en fortsatt mysig luciadag.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hjärtat !

Underbara tankar och vilken lycka för honom att han fortfarande lever kvar i dina fina minnen !
Han sitter nog och ler därupppe åt den där tokhärliga Güa som virvlar runt som yr snöflinga ibland och ibland så nära och stilla sina djupa tankar .

Vackra bilder , är det rosor ? Det var en väldigt fin färg !!

Lussepussar /Loppan

spetsar och änglar sa...

Vackra och stämningsfulla bilder!

Ha en fin Lucia

Kram
Heléne

gamla skolan sa...

Vackert ! Både bilder och text !
Önskar dig en fin lucia !
Kraaamar // Susanne ♥

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

What a wonderful way for me to start my day...so beautiful!!!! WOW!

hagagården sa...

Underbart vackert,njut kvällen.
Kramar i massor.
Ninni

Älfgärdet sa...

Åh du kreativa, kloka, varma människa! Har inte varit & vandrat i bloggsfären på så länge, men så av en slump så hamnade jag hos dig! TACK för att du förgyller min luciadag alldeles särskilt! Önskar så att jag bodde lite närmre ditt garage :)! Ha det gott i väntan på julen!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
en vacker vy! Vackra bilder och JA Lucia är en ljuvlig tradition och döden är verkligen något ofattbart...

Kram Monica

Orsundsbrofarg sa...

Kloka ord och fina bilder

Vitspets sa...

Vilken vacker blogg Kram Karina

Malin's Hus sa...

Du är så vis och go!

Älskar dina inlägg och dina tankar. Det ger en personlig glöd i din blogg som många saknar.
Och så har du ju ett underbart hem :)

KRAM

Weisser Traum sa...

ach deine fotos sind wieder himmlisch.
dein blog ist ein favorit von mir.
sei lieb gegrüsst daniela

Tinas bo sa...

Vackra och kloka ord!!

Och sååååååå vackra bilder!!!

Kram Tina

dea sa...

Very beautiful decoration! I like it!!
Greetings
Dea

Vida sa...

tittar in med en kram och önskar dej en fortsatt härlig dag;)

ljuvliga bilder från ett ljuvligt hem där ljuvliga Gùa bor;))

Vidavärldenkram

inga Heiddal sa...

Er ég alveg orðin ding dong en hvert liggja þessar dyr og í hvaða herbergi er þetta!!!??? er þetta kannski í búðinni??? knús jólaskinkan mín. Kv INGIlína hoppudýna

Anonym sa...

Du är så genuint varm och klok Goa! Var så roligt att träffa dig den där lördagen i blåsväder :) Ps. Akvariumet har funnit sin plats i hallen, ska ta kort på det och skicka till dig vid tillfälle! Stor kram från Anna

Ett Vitare Hem sa...

Visst ska man vara rädd om dem som finns i livet, det kan gå fortare än man tror, äldsta dottern förlorade en av sina kompisar för 4år sedan endast 15 år gammal och även jag har förlorat vänner på tok för tidigt....
Ha en finfin onsdag eftermiddag!
Kram/Lena

elena nuez sa...

just wonderful!

Kärt barn har många namn sa...

Vad mycket klokt du delar med dig av ..Tusen tack..

Kram Vilda