Just do it!

Just do it!

torsdag 31 maj 2012

En liten paus...

Hej mina kära!
Jag sitter här och ler i livet.
 Utanför kvittrar fåglarna och syréndoften slår mot sinnena. 
På ovanvåningen ligger min lilla dotterdotter Sunna och vilar. 
Precis just nu hörde jag hennes ljusa röst.

Det är mäktigt mina vänner.

Jag blundar i tanken, andas djupt och känner min rikedom fylla hela mig med styrka och kärlek.
Tänk att livet ger oss gåvor, varje dag, varje ögonblick, utan att vi anstränger oss.
Vart vi än tittar finns de där, bara för oss.
och nu tänker jag pausa härinne en tid.
Jag ska...
bara närvara i livets gåvor.
umgås med människor jag träffar alldeles för sällan.
göra saker jag inte gör varje dag.
Kravlöst är det ord jag tänker fylla denna sommar med. För att jag behöver det och jag vill det.
Att sen kunna välja det, ger mig en svällande känsla av ödmjuk tacksamhet.

Man säger gärna att inget kommer gratis här i livet, men jag känner ett sting av oenighet. För tankarna och tilliten styr större än jag någonsin hade anat.

Testa gärna, det kan så vara värt det 

Kram, Kärlek och Respekt till er alla mina ljuva vänner.
Njut av sommaren & så ses vi när vi ses...

//Goa

36 kommentarer:

Junk De Lux sa...

Nyt dagene Goa!!! Vi er her når du er tilbake <3

LissasVita sa...

Låter skönt.....ha en riktigt bra sommar och njut av den lilla nya människan....Kramen Lisbeth

Rummet för välbefinnande sa...

Njuuuuut hjärtat mitt <3

Jag blir så glad och varm i själen....
För det är ju precis så det är - stanna, andas, landa och njuuuuut!

Puss och kram

Lilla Blanka sa...

Du gör helt rätt Goa, njut av allt gott i allmänhet och av lilla underverket i synnerhet <3

Håller med dig, det är så otroligt mycket (av det bästa) som är gratis, det gäller bara att se och känna det.

Kraaaaam
Mia

Anonym sa...

Hei!
Høres aldeles herlig ut, nyt det og kos deg masse i sommer:)
Nyt dagen med den lille:)
Kjempe koselig bilder og for en nydelig liten gutt:)
Ha en strålende helg

Klem Merete

lisashus sa...

Vilken ljuvlig liten prinsessa! Undra på att du har annat som lockar med en sån i närheten!
Ha det nu riktigt skönt och fint med de dina!
Kramar
Lisa

Eddan sa...

Njuut nu riktigt ordentligt <3! Kram kram

Alberte sa...

Livets høyeste lykke

Den vesle varme ungen min
gjør rare lyder med tungen sin,
hun lager merkelige ord
til glede for sin stolte mor.
Min egen lille deilighet,
jeg har slik gunstig leilighet
til gransking av den hvite rand
av underkjevens første tann,
en bitteliten snehvit spiss
av verdens minste tannebiss.

Du vesle fugleungen min,
den lubne, skjønne kroppen din
med de små rare klærne på,
og foten din, med tærne på,
og hånden din, og armen din,
og farven din, og varmen din,
er som et kjempemessig hav
din mor kan øse lykke av.

Men uten kamp, og uten slag,
skal jeg gi slipp på deg en dag.
Hvor min du er, - allikevel,
skal du bli stor, og bli deg selv.
Nå kan jeg bare pleie deg
og elske deg, og eie deg,
og leke med deg, og ta i deg,
og være bunnløst glad i deg.

Men når du selv, om litt, blir stor,
så vil du si: "Nei, æsj da, mor."

Og selvsagt har du rett i det,
det finnes ikke vett i det.
Og så en dag om 15 år,
skal denne bylten uten hår,
som sutter sin egne tær,
si: "Mor, så gammeldags du er."

Og ser du mitt fotografi,
så vil du le av det og si:
"Tenk dette her er mor og far!
Å, gid hvor rare dere var!"

Hva sorger det vil volde meg
i strid for å beholde deg,
hva kamp det enn vil skape meg,
så vil jeg sikkert tape deg.

Vi snakker sammen uten ord,
for selvsagt skjønner jeg, din mor,
allverdens rare skurrelyd.
Jeg legger munnen, from av fryd,
mot nakkegropens myke skinn.

Å, skjønne fugleungen min!

Zinken Hopp

- Vakre bestemor....kos deg med din lille perfekte vidunder!!!!!!

LandHausLeben sa...

Was für ein süßes Baby! Hugs, Carmen

mormorMärtas sa...

Att stanna upp ibland och se allt i vår närhet... det skulle alla behöva. Varför är det så svårt? Ha en skön sommar och njut av det nya lilla livet...och "take time to smell the roses".
Kram Annika

Titta gärna in hos mej, just nu har jag en utlottning...

Lina sa...

Njut och ha det riktigt gott!

Frøken Anker sa...

God rejse, og nyd livet.

Anna S sa...

Låter härligt Goa!
Hoppas att du får en fin sommar! :-)

Anonym sa...

Hej Du Fina!

Vill önska Dej o det vackra lilla nya livet en underbar sommar

Kram från Louise

Vida sa...

Herre Gud vilka kloka ord av dej du goa islänska;)) vill ge dej en riktigt varm kram och önska dej många lyckliga stunder de kommande lediga dagarna;))

visst är livet en stor gåva och det är så gott att få känna att den är till för oss alla bara vi öppnar famnen;))

goa sockerbullen Sunna;))

Vidafinklänningkalaskram

Anonym sa...

Sötaste, bästa, finaste Goa-Gúa!!
Önskar dig den bästa av härligaste och somrigaste LEDIGHET och lathet! Ta dagen som den kommer och njut den med de dina!
Tanka på mycket SOL, SKRATT och KÄRLEK så ses vi när vi hörs, även om jag kommer att sakna dig mycket, min vän!
Antagligen blir det inget Sverige för min del detta år, tungt...
Du är värd all dagg i morgongräset och glöm inte att ge tillbakablickar i allt du gjort detta år! En härlig resa vi har fått göra tillsammans med dig!!
TACK!
Din vän Zazza

Anci sa...

Jag önskar att du får en underbar tid och att du får göra allt du vill och önskar !

Kramar
Anci

Vintagepia sa...

Kjære Gua :o)

Hærli`e bæstemorti` !!!
Ho e lik deg :o)))
Har hadd bæstemorguille Benjamin her hos meg i over æi uka no og snart fe`r dæm sørvoer igjænn...grue meg...mæn skal prøve å komme meg ne`rover i oktober på 2-års-dagen hannes...kosdeg i dæinna hærli`e ti`a !!
Varme bæstemorklæmma fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia

chachamisu sa...

Have a wonderful little break....what a blessful life to have a beautiful granddaughter, i wish you all happy moments and surrounded with beautiful pieces you took photo of

Norregård sa...

Ha en riktigt sköna sommar...:))

Varm kram Malin

kråke sa...

Kram goingen och njut av alla dina skatter...vi ses när vi ses:))

Stooooora kramen...

kråke

Conny - Frøken Klara sa...

Nyd sommeren søde. Du har ret - vi burde alle trække stikket ud ind imellemnog bare nyde livet omkring os og dets små glæder. Kram fra Conny

Angelica sa...

Du skriver så härligt! Jag håller verkligen med dig! Passa på att njuta av allt underbart som är gratis och kravlöst. Och underbart är ju kort...så som syrener.Min blogg är fylld med blommor just nu. Mvh Angelica

Annas skattkammare sa...

Det gör du rätt i goa du! Ta hand om dig!
Kram Anna

Marthina, Holmbytorp sa...

Ta vara på dig och din fina familj! Så bedårande hon är den lilla. Kramar! Marthina

Candylei sa...

What a sweetheart!

Kallholmen sa...

Ha en riktigt mysig sommar och njuuuuut!
Kram Carolina.

Kristín S. Bjarnadóttir sa...

Innilega til hamingju með dótturdótturina, yndisleg er hún :)

Lifðu og njóttu!

Kær kveðja frá Íslandi :)

busana muslim trendy sa...

Thank you for posting this. It’s exactly what I was looking for!

Anonym sa...

BASTA sotaste Gua!
Harligt att livet leker for dig, enjoy!
Kram!
Zazza Susanne

Fröken Prillig sa...

Låter underbart!
Må så gott!
Kram Åsa

LOPPISLIV sa...

Du gör helt rätt Goa, njut av livet här och nu. Andas och låt själen fyllas av värme. Härligt!!!

Sötaste bebisen jag sett :-))
Njut nu mormor av livets efterätt!!
Kraaaam Paula

Solveig sa...

Du er et fint menneske, Goa. Det var ikke vanskelig å merke da vi traff deg forrige sommar. Din godhet lyser også gjennom i bloggen din-du er flink til å finne de rette ordene! Så veldig viktig det du skriver om og så lett å glemme;o)

Ditt søte lille barnebarn ligner på deg - det er ikke vanskelig å se;o)
Ønsker deg en nyyyydelig sommer! Hadde tatt turen innom deg om jeg hadde vært på de kanter, men nå kommer snart våre skånske venner til oss på besøk og det skal bli kos!

Klem fra Solveig

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en underbar midsommarhelg! Grattis till ditt underbara barnbarn!

Kram,
Regina

Johanna sa...

Hoppas att du får en fantastisk sommar!

Kram Johanna

Anonym sa...

Hej!
Din blogg är såå fin och mysig!!
Jag har en fråga: Vad heter typsnitten du använt på texterna:

- NU ÖPPNAR BUTIKEN IGEN!
- En liten paus...
- Hej mina kära!
Jag sitter här och ler i livet.

Jag har ingen egen blogg och tänker inte stara en heller (för mycket jobb...) men skriver mycket mail och brev och hade varit kul att ladda ner dessa typsnitt!

Snälla maila till mig på ukarlsson@hotmail.com

Jag hade blivit såååå glad!
HA det gott i sommar (hmmm...)-värmen!


Hälsningar Ulrika i Halmstad