Just do it!

Just do it!

onsdag 19 maj 2010

Go´morron alla mina fina!

Sitter här i solens strålar i min uteplats och bara doftar på försommaren.
Det är magiskt vilken lycka som uppstår, när denna min bästa vän, visar sig efter alla dagar med regn.
UNDERBART!

Idag ska jag försöka ta vara på de timmar hon stannar kvar. Fast jag egentligen hade tänkt städa...*tack solen*
Men först ska jag skriva klart en text till en tidning. Och vet ni, det är bara så mycket lättare härute, än annars.
...mmm, livet är ljuvligt!

Massa bilder härifrån blir min hälsning denna otroliga onsdag. 
-Saker ni sett förr, men så har vi (läs mannen..:) satt upp ett stort fönster. Och det är precis det som behövdes, lite skydd utan att sno ljuset, med ingång på var sida om det.
-Nu ska jag bara hitta på nåt så jag kan stänga helt på natten, för min säng har blivit "märkt" av en katt. Och även om katter är mina favisar, så är just det, mindre roligt...

 naturens R. Klart att det får bo här..:)

Ha den bästa dagen min kära,
hoppas solen skiner på dig!

Och tusen tusen tack för alla underbara hälsningar.
DU ÄR BÄST!


kram...

40 kommentarer:

Unknown sa...

Godmorgon!
Förstår att det är lätt att bli kreativ på din, helt ljuvliga, uteplats. Fast jag skulle nog drömma mig bort och ha lite svårt att koncentrera mig på en text samtidigt. Skulle bara sitta och njuta av allt det vackra runtomkring mig.
Ha en underbar dag på din ljuvliga uteplats!
Camilla

Norregård sa...

Hej!!
Igår sken solen här men inte idag. Men nu skiner den i mitt sinne efter dina fina bilder, ingen kan som du!!! Underbart fint Gùa;o)

Det bästa till den bästa och njut dagen!
Kram Kram Malin

Vintage House sa...

Hej vännen,
så underbara bilder och mycket inspiration som vanligt.
Då var det dax att ge sig ut på jakt igen efter att sett lite saker hos dig:)
tack för allt du ger...
kram
sandra

Lisas torp sa...

Jag kan tro att det är lättare att sitta ute och i DEN vackra miljön dessutom! Åh, så vackert det är och vilka ljuvliga fönster!
Skönt med lite sol igen!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhhh gomorron där borta kära du !!
Så himmelskt fint du har det..jisses alltså..man njuter av alla dina bilder, och tänk då i verkligheten vad fint det ska vara !!
Du har fått tag i så himlans vackra fönster så man baxnar alltså !!
Jag är ledig idag..ska pusta ut, tänka och försöka slappna av lite, ska på massage också, det är säkert 2 år sen sist..
Kraaaam Anette

butiksofie sa...

Awsome pictures and awsome house!!!Hughs from Germany Anja

Snuskebassa sa...

Hei, herlige bilder på en herlig blogg!
Her er det ennå tåke, men jeg har tro på at solen skal titte frem hvert øyeblikk :-)
Ønsker deg en flott dag, og lykke til med å få bort kattelukten fra senga...
Klem fra LIV

It's me sa...

What a beautiful blog you have !!!

Can you put a translator on it ?? than i can read you !! thanks hugs from Ria..please come over and visit my blog...you are welcome !

hagagården sa...

Hej
Underbart fina bilder,man blir sittande länge och tittar på dina fina bilder,helt underbart fint.
kram o ha en fin dag.
ninni

Mys och hemtrevnad sa...

Vad vacker bildkavalkad du bjöd på idag. Vill komma och fika där...ser ju så mysigt ut! Kramis semlan

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så herlig!!! Skikkelig sommerfølelse ...

Ha en deilig dag! Her skinner sola:)

klem klem
Anette:)

Vida sa...

du har ett ordförråd och kan formulera dej så jag blir lycklig och glad i hela kroppen...

jag har sagt det förr och säger det igen - när kommer din bok??

tack söta du för bilderna...behövs i disiga Blekinge

farmorbarnvaktsnorigakramar
Vida

blomsterboden i skanör marie sa...

hej hopp, så fantastiskt mysigt och fint du ALLTID får till det, lyckost dig.
ha den bästa av dagar, soliga hälsningar marie

Rut och Signe sa...

Hej! Vårt hus heter Almby och jag har kikat runt på din blogg över hur ert hus ser ut. Vårt är helt otroligt likt ert fast mindre kvadratmässigt. Men vardagsrum, kök, toa under trappen är en näst intill kopia planmässigt. Vi har nästan möblerat lika också men med vår egen präglig på färger och inredningsdetaljer. Kul upptäckt! Ha det gott, Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, visst är det väl underbart ändå!
Livet, solen, värmen, blommorna, förväntningarna, tacksamheten........
Får som en klump av lycka i halsen när jag kikar in och det är gott på nåt konstigt vis. Lite så där halvt rörd blir jag också för det är så underbart att läsa om din lycka och din uppskattning.
Det är så vackert med fönstret och jag kommer nog att behålla den bilden för mitt inre idag när jag ska skapa inför kundbesök i eftermiddag. Härlig inspiration!!!!!!
Många kramar till dig - du är en sant ödmjuk inspiratör.

Anonym sa...

Ni har en sån ljuvlig ute plats, sagolikt fint.
Du måste ju vara stolt över dig själv att ha skapat något så vackert!
Ha en ljuvlig dag i ert vackra väder.

Kram Bodil på andra sidan plurret.

Kristins Hus sa...

Oi-oi...!!!
Så nydelig!! Du er til stor inspirasjon :-) Takk!!
Kristin

HOUSE of ADELA sa...

Å jag tror jag flyttar hem till dig och ditt underbara hem=)

kram
Adela

Anonym sa...

Det är så vackert hos dig att jag blir alldeles mållös!!! Nej, jag håller med skulle behöva storhandla men det får bli en regnig dag - nu gäller det att njuta!
Största kramen till dig
gittan

Whatever Is Lovely sa...

Oh so Beautiful!! Love those windows!! I could sit all day & look at this Gorgeous view! I just inherited quite a few buckets from my neighbor that moved away.. I love the idea of those small trees planted in them! Looks lovely! Thank you for sharing all of your beauty with us!! Hope the rest of your week is Beautiful!

Big Hugs ~ Teresa

Tina sa...

Takk for inspirasjon, så mye fint du har og den uteplassen din er jo bare utrolig flott!

Beth sa...

How beautiful! Your home is picture perfect...ready for any magazine! I love it! We're raining here in New England (Rhode Island) but I hope you enjoy your sunshine and that she comes out for us soon, too!
xoxo Beth

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Guá!
Det var verkligen evigheter jag kommenterade hos dig- har mest tassat runt de senaste månaderna, likt den katt som sovit i din säng ;)
Fönstret blev superfint! Du kanske kan ha någon form av persiennjalusi som du fäster i marken när du drar ner den så att katterna inte kan komma in?
Ha en fortsatt vacker försommavecka,
största kramen från Maria

FEDERICA sa...

Absolutely gorgeous images!
Federica
xoxo

Beach House Living sa...

These photos are so lovely. I enjoy your serene space with every visit.

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert Gùa! Er innom deg kvar gong du har eit nytt innlegg, men har blitt dårleg på å leggje att ei helsing! Men: her kjem ein norsk klem til deg!

Elin :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

En vakthund kanske , en som e ilsk på katter kan ligga där och sova . Ni kan få Harry , vet inte om han är kattilsk men definitivt underhållande ......not ;-)
Så vackert du har det Güa , som en försommardröm !
Jag kommer och badar i ditt badkar i sommar ....
om du har det kvar ;-)
Love / Loppan

Elin | Draumesidene sa...

Du är bäst!

;) E

Britt sa...

Här är det inte så svårt att vara kreativ! Vilken underbar miljö!

Dina bilder inspirerar otroligt. tack.

Kramar och kärlek

britt

Margareta sa...

Sååå mycket fint på en gång!!!
Fönstret där förstår jag gjorde ett underverk!Såååå vackert.Men allt är ju så fint runtomkring dig.

Ha det gott!
Kram margareta

DustyLu sa...

Wow, I love your style! It is amazing. ~lulu

Sigga sa...

kremja og knús :*
Elska að skoða myndirnar þínar :*

giveto sa...

i love the idea with the ladder and the rose tree
bonne soirée
véro

signerat 71 sa...

Så mysigt ni har det - jag förstår att du hellre sitter här och njuter än att städa. Lyckost er!
Kram J

Villa König sa...

Oh your decoration, your home and your pictures are always gorgeous!!! I love to visit your fantastic blog!!! Hugs Yvonne

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Sorry I'm late ! I just can't seem to keep up with all of the comments !
Well, I just love everything !!!! You have such a talent at gathering ordinary things together and making them look absolutely wonderful.
Have a lovely weekend. We are going to have hot and sunny weather this weekend. About time !! XXXX

Sirpa sa...

Hej! Som vanligt, jätte fina bilder!
Har det bra! Kram Sirpa

Anonym sa...

Hæ!! Gúa, Það er alltaf svvooo gaman að skoða myndirnar þínar :)
Knús Sigga Alla

Anci sa...

Underbara och vackra bilder från ett sagolikt hus !
Tur att solen kunde övertala dig :)

Hoppas att din helg blir lika mysig !

Kram
Anci

StrandviksVillan sa...

Underbart underbart inlägg!!
Det märks att du trivs med att pyssla utomhus - också!
Vi har fortfarande inte varken hus eller trädgård färdiga, men det blir väl lite åt gången :) Drömmer om en inglasad uteplats och en planteringsbänk.
Tack för ljuvliga inspirationsbilder!
kram, Ann-Christine