Just do it!

Just do it!

onsdag 12 maj 2010

Hej mina fina!

Tusen miljoner tack för alla fina varma hälsningar och peppningar om mina bilder i boken.
Åhh, jag blir så glad. Ni är bara så underbara!
TACK!

Och idag...är det lite för kallt för min smak. Bara så att ni vet..;)
Trodde faktiskt innan att det skulle börja snöa, men tack och lova så höll det sig till regn.
Men, men, inte mycket att göra åt, för som tur är, kan vi inte ännu rå över vädret. Fast just idag skulle det sitta fint. Jag har nämligen ett litet bilduppdrag, som jag hade tänkt fota i dag. Men det får vänta tills ljuset återkommer.

Annars är allting bara så bra!
Jag har fått en efterlängtat önskan uppfylld!...Japp, en till!
Och livet är bara underbart!
-Men mera om det en annan dag...

För idag tänkte jag nämligen bjuda er på en husvisning.
Villa Almvik är till salu.
Och jag kan försäkra er om, att detta är inte reklam, utan bara ett hus som mitt hjärta klappar för. Och jag är så glad att på något sätt kunna dela den känslan med er.
Det är ett underbart vackert hus i Flyinge, som vi hade privilegiet att hyra, första året vi bodde här i Skåne. Kan dock villigt erkänna att de nuvarande ägarna har fått till det, som det såg ut i mina drömmar då. Bland annat, har de målat ljust och bytt både kök och badrum.
Men känslan var ändå den samma. Och trädgården är fantastisk med mängder av fruktträd och en stor Bok som hälsar dig välkommen vid ingången. Och vi hade gärna köpt det, då det blev till salu, men slumpen ville annat.
Och jag tror självklart på att, det bara var för att vi skulle flytta hit, till vårt älskade hus. För som jag ofta sagt förut, slumpen är ingen tillfällighet, eller?

Men i alla fall, går ni i husköparfunderingar här i Skånelandet, gå och kolla vet ja. 
Eller åtminstone titta på bilderna.
Jag kan nästan lova att ni blir lite kära, om än bara för en stund...
 Bild: Hemnet
Tryck här, för att se alla bilder.
Och ni som är uppmärksamma på bilderna, ja, det är detta växthus, som står där i trädgården..:)
-ytterligare info finner ni på Hemnet/Skåne/Eslöv. 

Och det blir allt för idag.
Ett konstigt inlägg för att vara jag, men somsagt, ombyte förnöjer..:)
Och så ses vi alldeles snart igen...

Puss och kram och allt det bästa till er alla, alltid!

20 kommentarer:

Vida sa...

ja visst blir man lite kär i en så vacker skönhet...ser så harmoniskt ut...

dina bilder från växthuset är sååå fina så jag blir mycket kär:)

hu vad kallt vi har det i Blekinges skärgård idag...väntar och längtar efter värme...

kram kram
Vida

Goa sa...

Fina Vida!
Tusen tack för dina alltid så varma kommentarer!
Kan lugnt säga att, de gör mina dagar så mycket roligare!
Och trots kylan, känns det så mycket varmare nu..:)

Stora kramen min till dig vännen...

Mys och hemtrevnad sa...

Vilket fint ställe du visar! Ha en skön helg trots kylan...De pratas om ryssvärme! Tror du på det? Det VILL jag göra*ler kramis semlan

HOUSE of ADELA sa...

Å vilket hus! Jag bara äääääälskar din blogg!=)

kram
Adela

Anonym sa...

Det finns många gamla, vackra hus. Jag föll framförallt för fönsterna i detta / kram gittan

Rummet för välbefinnande sa...

Vilket hus! Jag ska kolla vidare på bilderna och tillåta mig att drömma iväg för en stund......
Men, innan det vill jag bara säga tack, för imorse när jag såg dina rader så fick jag den där extra kicken som jag så väl behövde för att slutföra ett segdraget pappersförfarande. Men, jag fick den där extra gnistan OCH NU ÄR DET GJORT!!!! Tusen tack för skillnaden du gjorde :) :)
Stor kram till dig

Chloe Dolores sa...

We love your blog - it is blog of the day at Alice Magazine:

http://kathleenandthedreadedopium.com/alicemagazine/2010/05/hvitur-lakkris/

hemtrevnad marie sa...

Å, vilket vackert hus!!
Synd att man inte har råd med flera!!
så himla kul med dina bilder i Ingela och Petras bok, det kommer säkert att bli superfin!
kram på dig!

sylvia sa...

hei.
ååå så vakkert et hus,hadde flyttet rett inn jeg,nydelig.
ha en fin dag,kaldt her å.
klem fra sylvia

Tina sa...

vakkert å så rent og pent og så ryddig, skjønner ikke at det går, hjemme hos meg syns jeg det flyter over men skjønner ikke hvordan jeg skal begynne og hvor, hehe! Ja vi lever! Ha en fin fin helg for her er siste timen på jobb igang. Å nå er det fri i flere dager juhu!

Tina

Sirpa sa...

Hej! Jätte fin hus! Jag blev jätte kär i trädgården! Har det bra! Kram Sirpa

giveto sa...

bonjour, i discover your blog and i looooveeeeeeeeeeeee it,your photo, your athmosphere all i see
bonne journée

signerat 71 sa...

Ett riktigt fint hus - oxå i min smak. Jag bor här i Skåne - kanske dax att flytta...
Kram J

Norregård sa...

Vilket vackert hus!!! Jag blir alldeles matt av dina bilder från växthuset, du makalös;o)

Det bästa till den bästa!!!!
Kram Kram malin

Unknown sa...

beautiful house.
Very spacious with a beautiful garden
Mari from Italy

Carina sa...

Vilket underbart hus! Det är nästan, men bara nästan så jag kan tänka mig att bli skåning, hihi.
Kramar Carina
kattarsel@live.se

cat sa...

Åhhh, vilket hus. Vilket växthus sen, bara det gör det ju intressant.

Men jag gillade dina bilder av växthuset mycket bättre ;))

Ha de gott. Catarina

Emil und die großen Schwestern sa...

So ein wunderschönes Haus, leider etwas zu weit für uns. Ich bin verliebt im Gewächshaus!
Dein Blog mag ich auch sehr gerne.
Viele Grüße aus Norddeutschland Éva

Anonym sa...

Æðislegt hús...man þegar þið bjugguð þarna.....var þá nokkuð búið að mála það að utan....gluggarnir æði...allt of fáir hlutir að innan fyrir minn smekk...finnst eins og enginn búi þarna....eins og hótel....en húsið er æði.....kv. Hanna

JESSICA JANE sa...

If you have a history of illness that is difficult to recover, maybe our next article will help you to recover

Inilah Perawatan pada Penderita Osteoporosis
Cara Menghilangkan Penyakit Kulit Ayam
Obat Bruntusan di Wajah
Obat Maag Untuk Ibu Hamil
Pengobatan Infeksi Usus
Pengobatan Alami Untuk Penyakit Kulit