Just do it!

Just do it!

lördag 22 maj 2010

Hej min alla mina solar!

Ville bara lämna en liten lördagshälsing till er alla.
Jag har varit utan internet ett par dagar, och kan lätt konstatera att jag är beroende. Funderade mycket på, hur jag klarade mig innan!
Ja, man slutar väl aldrig överraska sig själv, eller hur?

Men nu till nåt annat...
Kommer ni ihåg mina eviga köksöbekymmer?!
Japp, några av er kanske gör det i alla fall.::)
Hade faktiskt lagt de helt på hyllan, tills häromdan i regnet, då jag plötsligt kände att det skulle passa så bra med en lite större, köksö! Ja, för vi har ju inte så mycket annat att stå i just nu..;)
Mannen däremot hade ju total suddat bort alla såna tankar, och när jag råkade nämna det, så stoppade han fingrarna i öronen. Så vad gör man då?
Jo, man bläddrar till sidan, "kvinnlig list" i tanke kontra handlingsarkivet!
Vilket jag gjorde med följande bilder som bevis.

Det är nämligen så att när jag snodde arbetsbänken från garaget till min matsalsbänk, så hittade han en liten hemmasnickrad bänk på vinden därute, som han sen dess använt.
Och förra helgen, så snodde jag den också..:)
Eller, ja, lånade den, är väl det rätta ordet. För jag höll på och fotade ett uppdrag, där jag behövde en köksö.
Men sen behöll jag den förstås..:)
Och vet ni, han gillar den faktiskt  härinne=*LOL*
Fast när jag nämnde att han kunde snickra en liknande och ta ut denna, var han snabb att svara...
"jag har ingen arbetsbänk"!
Jag bara la huvet lite lätt på sne, och såg allmänt medlidande ut. För vet ni, jag känner ju honom efter hundra år. Och klart att han har varit och handlat virke och 4 stora hjul! För han klarar sig inte utan sysselsättning.
-Summan av kardemumman är alltså, att jag inom kort, kommer att ha två köksöar att välja mellan! 

kvinnlig list = ME LIKE..:)

Och så lite bilder på underverket.:)
Satte hjul under för att få rätt höjd. 
Tog in en stor markplatta som efter noggrann rengöring och lite lackning, blev bordsskivan.
Puss och kram mina kära vänner!

Tusen tack för alla ljuva hälsningar.
Ni är underbara...

Nu ska jag ut och promenera en sväng och inspireras av denna fantastiska tid...

24 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej sol...Ja sola skiner gott här..evigt tacksam..efter regn & åska !..Vilken häftig köksö..det stuket gillade jag...tyvärr har jag ingen plats för nån köksö i mitt lilla kök..en dröm bara och så har jag en "köksö" som står ute på altan..och skulle bara önska att det finge plats inne..det är förresten en urgammalbak och stykbord som jag köpte på ett loppis för några år sedanoch så har det sedan stått och blivit över:)..får väl drömma vidare och se om det kan bli något annat av detta borsd... iallafall så var ditt helt underbart..
dax för middag nu...sitter bara och bloggar liite denna ljuvliga pingstafton.... ha de gott
kram..Pia

Unknown sa...

Så fin, du är bara för duktig att få ihop det! Tur att inte karlarna alltid fattar att vi är så listiga....
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Anna

Norregård sa...

Hej Gùa!!
Vilken härlig Pingstafton, och inte blir den ju sämre när man tittat in till Dig!! Du är makalös, allt du gör blir bara bäst....så klart;o)

Hoppas du fick en ljuvlig promenad! Det bästa till den bästa;o)
Kram Malin

Tallulah's Antique Closet sa...

That is a great island for the kitchen! To prpare food and other things.

Jacqueline @ HOME sa...

Hi Gua,
What a brlliant job you have done...the translation wasn't very good and, I can't quite make out if you did it or your husbamd ?!! I think that you both made one...is that right ?
It will be really useful for working on and it looks good as well.
You seem to be able to turn your hand to anything !
It looks teriffic, Gua. XXXX

Dessie sa...

Alldeles underbar är den! Det är min stora dröm hit hem. Jag vill verkligen ha en köksö!!! Men vi har för litet kök.. *snyfft* =) Men jag njuer av bilder på din så länge.
Trevlig helg!
Kram Dessie

sylvia sa...

hei.
åå så flink å kreativ du er,dette her var lekkert,
så flott en ide.liker den utrolig godt.
kvinnelist er en god ting.
ønsker deg en herlig pinse.
klem fra sylvia

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh fantastiska gua, min vän min vän när ses vi?
varmkram lotten

Helenas blogg sa...

härliga sommarbilder du visar...ska kika vidare och låta mig inspireras...ha en fortsatt bra helg

Unknown sa...

Det är aldrig en besvikelse att titta in här. Du får alltid till det så fint. Det blev så fint med köksön synd att jag inte kan ha en sån, då skulle jag också ta till den kvinnliga listen, men jag får använda den till nåt annat bra :)
Kram & trevlig helg.

Sanna sa...

Åh så mycket fint!!Denna vagn är en av de finaste jag sett!Älskar din stil!
Kramkram

gittan sa...

Du är ju bara helt otrolig =) Inte behöver han någon arbetsbänk "sss" Min äkta hälft är snickare men arbetsbänken slängde han själv ut ur garaget för flera år sedan.

Idag kan man då inte klaga på vädret. Jag har varit ute hela dagen och pysslat i trädgården och som jag njutit... Hoppas morgondagen blir lika ljuvlig / kram gittan

Joyforhome sa...

hej där

Vilken underbar blogg jag snubblade in på :) så fint du har det hemma hos dig jag blir så imponerad. Denna bloggen besöker jag gärna igen ;) jag lägger till dig i min blogglista om det är ok?

Ha en underbar kväll

Kram Malin

Rosor och Spetsar sa...

Du är finurlig du, o köksön blev ju härlig. Önskar bara jag hade ett större kök så jag fick plats med en jag också.
Ha nu en fin pingstdag
Kram
Annelie

It's me sa...

That's amazing !!!! wowwwwwww i love that !!! beautiful !!

Happy sunny weekend.hugs from Ria.............

Anonym sa...

Gúa mín! bara eitt orð!! SNILLD!!
svoo flott!og þú ert svo flink - þetta leikur allt í höndunum á þér ;)
Knús
Didda

Mamma Su sa...

Hej Gùa! Helt underbar blev den din nya köksö, jag är ett stort fan av din stil i hemmet du är så oerhört duktig! En fröjd för ögat att kika i din blogg :=)

Mys och hemtrevnad sa...

Du är ju bara så underbar! Skulle med behöva ha den där inbyggda kvinnliga list boken*fniss...hur snyggt som helst! Kramis semlan

Britt sa...

Men, det blev ju kanonbra! Vilken lyx att få välja utav två. Ska bli kul att se vilken du väljer.

Kram britt

Sandra B. sa...

Das ist eine ganz bezaubernde Idee (wonderfull idea)...;-)

GGLG, Sandra

Magdalena sa...

Hej söta Gúa!!

...åhhh va jag tycker om din nya köksö!!

Så listigt!

stor kram på dig och ha en skön söndag

magdalena

Anonym sa...

Hej, kul att hitta hit till din vackra blogg, inspirerande bilder . Jag återkommer gärna!
Kram/Mira

Anonym sa...

Hej Gúa!
Du är då finurlig! Då får vi se vilken köksö du väljer sen då:)Vilken härlig pingsthelg.Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
Kram Marita i Björkhagen

Made in Persbo...Carina sa...

Å så ljuvlig köksö Gua! Hi, hi...jag hade velat se Thorir när han stoppar fingrarna i öronen och vägrar att lyssna...men du är ju en mästarinna på att få det som du vill ändå ;) jag skulle nog behöva gå en kurs i kvinnlig list hos dig ;)

Kraaam du allra goaste Gua!
Carina