Just do it!

Just do it!

onsdag 5 maj 2010

Hej mina underbara vänner!

Tusen tack för alla varma kommentarer och mail! Jag känner mig så rik, så rik!
Ni är bäst!
Glöm aldrig det!

Nu tänkte jag att du läser mina rader och lägger till Maria Montazamis dialekt...

-Det är jätteviktigt för mig att hitta den perfekta platsen till mina saker.
Jag flyttar och backar och skådar och känner efter.
Nej, det blev inte bra!
Flyttar igen och åh, nej, men där fattas något! Springer runt och letar efter nånting. Ja, för jag vet inte riktigt vad jag letar efter, men hittar alltid något till slut att ställa på den plats där det hör hemma. Och när jag har stirrat på det en halvtimme, samtidigt som jag puffar och piffar, och känner mig fortfarande nöjd, får det stå kvar. Och då kan jag ta ett glas rödvin och lite nötter. Jättelyxigt!..:))

Japp, eller typ, ni fattar!
Jag vet i alla fall, precis hur hon känner när hon håller på med sin godisskål och sina tofsar och puffar kuddar och jag vet inte vad. Om det sen är bra att jag har förståelse för det, eller om det är en kraftig varning om att något är fel, klarar jag inte av att avgöra..;)

Men lite bilder av flera hörnor, ute förstås, blir min hälsning till er denna onsdag, som har ägnats åt tankar och skapande. Och vet ni, det är för mig en balans som jag inte kan leva utan.
Boklådan är uppsatt i kökshörnan och rymmer saker "bra att ha". I övrigt var det just denna hörna som jag har svurit åt. Men idag så fick mitt andra symaskinsunderrede flytta dit, tillsammans med en stor markplatta och "plong", där satt den..:)



Och nu är ni förmodligen urless på mina utebilder, sorry! 
Ska försöka hitta på nåt annat tills nästa gång..:) 
Men alltså det blir så, jag är bara så lycklig över att sommaren väntar bakom hörnan. Och fastän värmen lyser med sin frånvaro, så vistas jag här, så mycket jag bara kan. Och känner mig extremt privilegierad.
Att sitta insvept i en pläd, med en kopp kaffe och låta den tanken fylla sinnet, väcker min tacksamhet, stärker mitt inre och lugnet sveps in i en bädd av bomull...

Puss och kram och allt mitt bästa till dig!

33 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Nej, vet du vad - jag blir ju aldrig trött på dina bilder. Det är som en lisa för själen ska du veta. Önskar att jag också hade min uteplats där jag kunde samla kraft, insvept i en filt och bortsvept i en tanke!

Men, akta dig bara för att börja hänga dit - ja, typ 372 tofsar eller så........ Då blir jag allt lite orolig.

Puss!!!!

Sussi sa...

Men snälla söta goa Gúa...hur ska man kunna tröttna på dina bilder? Det är omöjligt!
Tror inte att det är något fel om man puffar och piffar lite, så länge man också har några andra strängar på sin lyra...annars kan man nog bli lite entonig! Men det är ingen risk för dig, din lyra spelar många vackra ackord...

Kramar från
Sussi

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert.....

Klem,kari

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert.....

Klem,kari

gamla skolan sa...

Hahaha ! Ja , jag kan föreställa mig hennes röst , när jag läser din text . Din uteplats är alldeles fantastisk och jag tröttnar aldrig på att se den . Du har så mycket vackra och kul saker , och en otrolig förmåga att få dom att samsas , så där fint ! Kramar Susanne ♥

mysiga heestrand sa...

Du är så duktig på att få till det där lilla extra. Jag tröttnar aldrig på dina bilder. Det är alltid lika mysigt att kika in hos dig. Du ger så mycket inspiration till mig.
Kram Marita i Heestrand

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Who can get bored of you ?????
Underbara bilder !!
Kraam/Pottan

Vintage House sa...

man kan aldrig tröttna på din uteplats:)
Så många underbara ting samlade på ett ställe:)
ha det så gott
sandra

hagagården sa...

Men så underbart fint du har det.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Anonym sa...

Man tröttnar aldrig på dina bilder Gúa! Härlig uteplats.

Kram Marita i Björkhagen

Brunkullan sa...

Så jättefint!!!
Och Maria är en idol:)
Susanne

andi sa...

Jag säger bara; Vackert, vackert! Jag vill oxå bo i Skåne :) Så speciellt där tycker jag :)
*Suck*

Kramis

Annas skattkammare sa...

Jag inspireras och njuter av dina fina bilder! Ha en skön dag!
Kram /Anna

gittan sa...

Du får gärna gå på som Maria bara du inte byter stil för din är helt oemotståndlig, hennes stil lämnar vi onämnd =)
Kram

Vida sa...

tusan vad jag gillar din uteplats...är som en förtrollad plats från sagorna...skulle gärna ta ett glas rött där;)

tog lite tid att läsa med Marias dialekt hehe...

loppisrundakram
Vida

Marie - Systrarna sa...

Men så fina bilder!!! Och kul att försöka läsa med Marias dialekt... :-) Fniss...

Rosor och Spetsar sa...

Dina härliga bilder kan väl ingen tröttna på, o jag älskar alla dina mojänger filijox som du gör så fint med. Sen är det alltid så inspirerande att titta in hos dig med dina bilder o dina underbara ord.
Och vad jag känner igen mig när du beskriver hur du ändrar o filurar o ändrar igen o till sist får till det, visst är det härligt.
Ha en skön Majdag ute i dina hörnor
Kram
Annelie

Sigga sa...

Ég finn kaffiangan hvítvínslykt og alveg hingað :)

Knús og kremja :*

. sa...

Nix, inte trött på utebilder. Sååå ljuvligt ju! Gillade lådorna på verandan/uterummet (?) så fint att bryta av med!

Kram Camilla

LOPPISLIV sa...

Ohhh din bilder Gua, så vackert så vackert. Sitter och tittar på ert plank, vill ha ett likadant i vår trädgård mot grannen för att få en lite mer privat sfär. Ljuvliga utebilder, tröttnar aldrig på dem. Ja visst förstår vi Maria i Hollywood mer än väl som ändrar och flyttar och tittar och ändrar igen...hihih jag är precis likadan. Hon är för härlig, och du också min vän. Stor kram Paula

Elin | Draumesidene sa...

Lovely!

Klem Elin :)

Unknown sa...

Guá,

Jag tror nog att många av oss delar samma känsla att förändra och dona hela tiden.
Helt enkelt en livs stil som jag tycker att vi har all rätt att ägna oss åt.

Tänk ändå så många som gläds åt allt fint du visar.
En stor källa till inspiration och hjälp till att få till det a la Guá!

Man kan faktiskt döpa en stil efter Dig vännen.

Så jag kan inte annat än att ha förståelse för Maria, desuutom verkar hon ju genom snäll.
Ett drag jag tycker mig funnit bland alla bloggis vänner.

Vilken lycka att få tillhöra denna skara!

Kramisar Jeanette

Norregård sa...

Jag tröttnar aldrig på dina bilder Gùa!!!! Tänk igår var jag inte inne hos dig, jag hann inte!!!!!! Katastrof;o)
Men nu har jag fått min dos igen, jag njuuuuuuuuuuuuuter!!!!!!!

Det bästa till den bästa;o)
Kram Kram Malin

Harmoni og Kontrast sa...

Inspirerende og vakkert! Nei, lei blir vi aldri:-)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Utrolige flotte bilder som alltid.
Takker for god inspirasjon. Ha en riktig fin fredag:))

signerat 71 sa...

Så fina bilder!!! kram J

ANETTESHUS.COM sa...

... blir aldri lei av dine fantastiske bilder, Gùa!! *sukk* Så vidundelig vakkert alt sammen! Takk for masse herlig inspirasjon nok en gang:)

Ha en deilig helg!! Jeg håper på vårlig, varm soool *smiler*

Stor klem
Anette:)

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
I just love all of your things and you put them together so well. Your home is so beautiful and it is a joy to see. It obviously gives you pleasure when you have arranged something and you step back and admire what you have done. You are very clever. XXXX

Gypsy Purple sa...

Please see my blog for a mention and a link xx Gypsy Purple

Besta sa...

Jeg blir aldri lei av dine bilder, de var nydelige og inspirerende:)

Ha en fin helg. Klem fra marilyn

Nillis sa...

Underbart hem du har!

Jacqueline~Cabin and Cottage sa...

Bravo!
Jacqueline

Lina ♥ C´est la vie sa...

haha vad roligt det blev när jag läste med Marias dialekt. Och du visar SÅÅ mycket fint, vad härligt!

Trevlig helg,
Lina