Just do it!

Just do it!

måndag 4 maj 2009

En liten måndagshälsning...


Hej alla mina kära!

Hemmet Island har lidit av total bloggtorka!
Japp, det är sant. Jag har inget att skriva om inget att fota inget att komma med, känns det som!
Tråkigt! Ja, visst. Men så är det ibland. Och som alltid innan, så går det över...*hoppas*..:)

Men dagarna har varit sköna. Trädgården har fått njuta av min lediga tid och planket är alldeles snart klart. Mitt på den långa sträckan, har mannen byggt en bänk. Jättefint blir det..:)
Så har jag av en granne fått, tre stycken kaprifoler, som jag planterat där vid också. Fast de ser väldigt ledsna ut. Så jag pratar med dem varje dag och berättar så fina de är och hur välkomna de är hit...*thi,hi*...hoppas det funkar!
Helgen har också inneburit två loppisbesök. Med lite småfynd förstås. Inget märkvärdigt, men lite..:) Det är så fantastiskt kul att gå runt och rota och känna av sommaren. För det känns verkligen som sommar! Mitt päronträd är redan överblommat och allting här är grönt, som om vore det mitten på juni. Helt otroligt! Men idag har vi lite regn, vilket faktiskt behövs. Inte minst för inomhusmiljön, som verkligen fått stå i skymundan denna solens tid. Så nu ska jag ta tag i det!
...*mmm, så roligt..:)*

denna söta galge hittade jag igår för två kronor... Tyckte om färgen också, så den får vara som den är..:)
Massa varma kramar till er alla underbara!
Må bäst!
Och så ses vi snart igen...pigga, glada och fulla av idéer..;)

Ps. Jag vann tema vardagsrum!!!
TACK...TACK...TUSEN TACK!
...mina underbara, fantastiska, ljuva vänner!
Åhhh, sååå GLAD jag är nu...
*skuttar, voltar och hjular*

Ni är såååå...BÄST!!!

STÖRSTA Kraaaaamen...

39 kommentarer:

Millygarden sa...

Grattis till tem Vardagsrum! Du är ju så himmla duktig!

Du visar väll planket och bänken sen? Vill ha inspiration inför våra utomhusprojekt!


Kram Marina

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS till vinsten...och jag håller alla tummarna för att det blir du som tar hem hela alltihopa!

Nu är jag nyfiken på kaprifolerna och det andra;-)
Du visar väl det så snart som möjligt?

Kram Birgitta

Hildur sa...

Stort grattis till vinsten denna vecka!!! Nu återstår bara att vänta... Trevlig vecka!

Vitt o Vältummat sa...

Grattis till vinsten!
Kram Åsa

Elzie sa...

Grattis till vinsten. Naturligtvis skulle du vinna, tycker vi som är "vita", ha, ha.
Och bloggtorka är väl något som kommer och går här i bloggvärlden. Det kommer säkert tillbaka.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

My Lovely Things sa...

Åh Grattis ..va roligt at du vann tema vardagsrum..men vem vann hela tävlingen..Hoppas så at du gör det..
kram anna

Forførende Farger sa...

Grattis med tem Vardagsrum!
Jeg er ikke "hvit" (Langt derifra!) men jeg stemte på deg alikevel, for du er bare såååå himla flink til å dekorere.
Bloggen din er en stor inspirasjonskilde!

Kram fra en stor fan

Tulipa sa...

hej!
GRATTIS!!!

Jag röstade på dig för du var sååå bra!!!

Snart sprutar säkerligen ideèrna igen. Ibland ligger man lite mer lågt.
Galgen var verkligen ett fynd, två kronor?

Hur fin som helst.

Idag är det grått och kallt. Brrr**
Ha en fin dag!

Kram Mariette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis Gumsan , vad glad jag blir för din skull !!!
Hoppas verkligen att du tar hem hela faderullan , de e du så värd med allt ditt vackra och ditt underbara sätt att skriva !!!!
Men jag tycker inte galgarna passar alls hemma hos dej , de kan du genast skicka upp hit ;-)
Puss !!!

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinsten av vardagsrums-temat! Det är du värd!
Kram /Anna

gittan sa...

Grattis! Men det är ju du som är bäst!!! Därav vinsten =) Jag hoppas också att du tar hem hela tävlingen, det om något hade varit skoj. Plank med bänk - låter spännande. Hoppas du visar snart. Tills dess, Må väl / kramiz

Ardisia sa...

Grattis till vardagsrumvinsten!! Det var ju ljuvligt rum!

Jösses så fin galge!! Ha det bäst! Kram från Ardisia

Kallholmen sa...

Grattis till Vardagsrumsvinsten, det var du värd...
Gör inget med lite bloggtorka då och då, det skall ju kännas roligt och viktigt när man väl gör sina inlägg. Kan tro att tävling och vårstök tar sin tid också.
Ha det gott.
Kram Carolina

Eddan sa...

Grattis till vinsten i vardagsrumsuppdraget :-)! Jättekul men inte direkt oväntat tycker jag - du är ju så himla duktig.

Jag tycker gott du kan "unna" dig lite bloggtorka nu. Antar att tävlingstiden har varit intensiv och mycket tid och ork har gått åt till uppdragen.

Må så gott och Lycka till i fortsättningen också!

Kram från Anette

hagagården sa...

Två kronor för galjen det var billigt det , då hade du nästan kunnat få den gratis fniss...
kram o ha en go dag
ninni

Unknown sa...

Gúa,

Jättegrattis kram både för vinsten med vardagsrummet och till det vackra reportaget och till omslagsbilden i Vakre Hjem.

Har ju sagt att Du är en av de bästa!!!!!!
Du inspirerar sååååå många av oss.
Ger oss så många vackra ord och varma tankar med dina texter.

Känns väl skönt att bara ta det lugnt och njuta av allt det vackra du skapat.

Viss behövs regnet, men hoppas att det inte varar för länge.
Solen skäner åtminstone mig energi .

Nu önskar jag av hela mitt hjärta att vi snart får följa dina idéer på Kanal 5.
Hoppas att det blir du som vinner det är du värd.

Om inte så har du kämpat tappert och för sååååå många av oss är du VINNAREN!

Tack för allt vackert du visar oss.

Ha en skön vecka
Kramisar Jeanette

Ardisia sa...

Heeej, var tvungen å komma tillbaka och säga att reportaget i Vekre hjem & interiör blev superduperfint!!! Njuter! Kram

Granne med Selma sa...

GRATTIS! Ingen är en så värdig vinnare som DU!

Här är det också lite stiltje just nu. Vill bara var ute och pyssla i trädgården...
Kram Sussie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Grattis till dig!!! Du är ju verkligen bääst på de här du gör.. kram snowwhite-sussie

Synnøve. sa...

Grattis till vinsten.
Den har du verkligen förtjänat.

Så skönt att det börjar bli klart ute. Här har varken körsbär eller äppleträd blommat ännu.
Ha det gott nu.
Kramen Synne.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

GRATTIS !!!!!
hoppas du vinner allt..har röstat på dej..hoppas jag vinner oxå...hihihii..

bloggtorka...ja det är lätt hänt.
Du vattnar nog bort den snart tror jag...hihihi..

Kramizz Nilla

Anci sa...

Grattis till vinsten ! Det är du väl värd. Jag är 100% säker på att din inspiration snart kommer tillbaka.

En stor kram till dig !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det var du väl värd. Hoppas du tar hem hela alltet nu. Inte konstigt om du behöver vila från inredning ett litet tag.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Ja, det är väl klart att du vann!!!
GRATTIS!!
Jag vill helst flytta in hos dig vet du!!
och vilken fantastiskt söt galge du hittat ...gillar verkligen färgen!!
kramis

Rummet för välbefinnande sa...

*Ler gott och väldigt förnöjt*
Det är klart att du tog hem det Guá. Du är så oerhört duktig och jag önskar från det innersta i min själ att du tar hem hela rasket.

Idag har jag fullkomligt STORnjutit av Vakre Hjem. Du är som skapt för detta. Vilken målande och beskrivande text. Det kan ju inte vara någon annan än du som skrivit det, eller hur?!....

Själv genomgår jag en förändringsfas i mitt liv känner jag och det är bara att tillitsfullt ha tålamod och förstå att det är det bästa som kommer till mig.......
Men, jag är sliten ska du veta för jag jobbar så infernaliskt mycket med precis allt annat än skapandet just nu - och det är ju det enda som fyller mig med energi igen.
Japp, jag är helt övertygad om att det kommer att bli väldigt bra det här... till slut.......
Ops, nu blev det väldigt mycket här du - SKULLE JU BARA SKRIVA DIG OCH TACKA FÖR ATT DU GETT MIG SÅ MYCKET FIN ENERGI IDAG. Med artikeln och dina rader på bloggen.

En stor tacksamhetskram från mig.
Mia

Dagný sa...

Til lukku með það! Núna mundi ég að kjósa.

Svo sætt herðatré, ég var búin að sjá þetta einhversstaðar og hugsaði með mér að stela þessari hugmynd! Heitir það ekki að inspirerast, á fínu máli? :-) Ekki verra að borga bara 2 krónur.

Held að hér fáist bara ekkert lengur fyrir 2, ekki einu sinni 30.

Kannski elsku krónan okkar lifni einhverntíma við. Ef ekki, þá er bara að flytja út aftur.

Njóttu góðaveðursins og sumarsins.
Hér er rigning og rok!!
kær kveðja frá Íslandi
Dagný

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till vinsten .Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis till tema vardagsrum, du skulle lätt kunna vinan alla kategorier! Och det gör inget att du har bloggtorka då och då för vi kan roa oss med dina gamla inlägg om och om igen.... en sån läcker galge och du framhäver den på det vackraste sättet också!!! Mari.

Heidi-anitha sa...

Gratulerer meg hverdagsrommet:0) Som jeg håper på at du skal vinne ALT sammen - Du er den beste:0)

Sitter og beundrer Vakre hjem i dag.. :0)Så utrolig mange fine bilder..

Stor klem Heidi-anitha¨
White vintage

här är gudagott att vara sa...

Jag håller med alla andra.
Ett stort GRATTIS!
Haregott i veckan!

Loccitane sa...

Har jeg kommet til Paradis? Du har et nydelig hjem, alt er bare som en drøm, jeg er så imponert.
Du er bare kjempe dyktig.

Min Still By Maia sa...

Gratulerer! Det var velfortjent.

KLEM

Anonym sa...

Gratulerer så mye-det var en verdig vinner!!
Du har en av de fineste bloggene på hele nettet-hit kommer jeg snart på besøk igjen:-)
Ha en fin uke,klem Hege.

sexy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Amanda sa...

Grattis!

Kram
amanda

Anonym sa...

Grattis till vinsten av detta tema, kan förstå att du vann...du är så duktigoch har så fint.
Du, Vem vann hela tävlingen eller är det inte klart ännu?

Pernilla

by.hårenberg sa...

hej svejs!
Allt du visar är alldeles alldeles underbart! Alltid en ren fröjd att kika in här!
Kramar i massor //la petite perle!

EN INREDOHOLIC sa...

Hej hopp! Kika in hos mig och TÄVLA om en vacker krona av Monica Johansson värde 600 kr!!!

Kram
Jannice

Sigga sa...

Til hamingju með stofuna þína. Var þetta síðasta þemað ?
Æ hér er ekki komið vor hvað þá sumar. Búið að vera rigning síðustu daga en það er nú samt allt að lifna við í garðinum.

Knús á þig og þína, Sigga