Just do it!

Just do it!

onsdag 13 maj 2009

Sortering...

Hej mina goda!

Oj, nu blev det visst en liten bloggpaus i Lakritsvärlden. Inget planerad, men ganska så behövligt..:) Tiden har använts till diverse saker. Saker som ska ställas undan och i ordning. Tankar som tar tid, har fått ta tid. Sortering, helt enkelt, både i livet och...tillvaron.
Att inte glömma alla projekt!
Och eftersom jag inte är någon vidare planerare, men ack så bra "dra i gångare" och så sitter jag som nu och vet inte alls vad jag ska börja med, för att nå slutet..:)
Men det ger sig nog, för om det är något jag ogillar, så är det oreda. Och då blir jag lite stum.
Precis som just nu, då jag inte har så mycket att berätta. Så nu tänker jag fortsätta min sortering och se...orden börjar snart flöda igen..:)

Lite bilder från ett av mina projekt just nu...uterummet..:)
I ena änden...
En säng till! Denna är en av de två hela, av de två och två halvor..;) De två saknade halvorna, har vi inte fått ännu. Fast det gör inget. Det finns säkert massor av användningsområden för mina halvor..:) Hänger ni med?!? Hoppas det..:)

blir fint när druvorna börjar mogna...mmm...*längtar*

och i andra änden = Köksdelen..:)

Japp, nångång blir det väl som jag vill..:)

Största kramen min till er alla, underbara...

Må bäst...alltid!

Så ses vi snart igen...

40 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vi e rätt lika på sätt och vis !!
Jag planerar stort och brett , men när jag väl kommer igång blir det helt spontant och efter känsla och infall !!
Vem skulle inte vilja ligga i en sån där sänghalva och fillelura ...jo EnVilsen förstås ! Där kunde jag ligga och ljuga ihop historier för dej och käka vindruvor tills jag fick magknip !!
Funderar på att tvinga in en vinranka i mitt glashus med ,
ska se om jag hittar någon lättlurad ;-)
All min lycka och kärlek går till dej idag !!!
Love !

Ardisia sa...

Här är en till som inte trivs i oreda. Då kan man jag inte koncentrera mig på nåt annats.. Det är befriande att slänga och sortera, tycker jag :)

Älskar dina bilder! Alltid lika vackert! Ha det bäst, kram Ardisia

Pysselpalatset sa...

Bra benämning... "draigångare".... får jag tjuva den av Dig... För det är ju jag i ett nötskal... Men jag är gift med en planerare... och tillsammans får vi det och fungera... Fniss... jag börjag och han avslutar... kan det bli bättre... kramar från Danskan till Islänskan ...

Eddan sa...

Åh, ditt uterum är så himla mysigt. Har nyss lagt ifrån mig senaste Allt i Hemmet med det fina reportaget. Grattis :-)!

Av någon anledning är det alltid mycket lättare att starta projekt än att avsluta dem. Jag har svart bälte i oavslutade projekt här hemma ;-)!

Må så gott!

Kram från Anette

Forførende Farger sa...

Ehh... Har du drueranker innendørs i huset??? Og du får druer på planten??? (Jeg krysser fingrene for at du svarer ja på begge spørsmålene, for da vet jeg nøyaktig hvor det passer med litt middelhavsfrodighet...)
Flotte jernsenger, foresten. Det har stått på ønskelisten min lenge.

Pussig at det skal være så mye lettere å dra i gang prosjekter, enn å fullføre dem. Kjenner meg igjen der. ;-)
Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra meg

Hulda sa...

Så flott den senga var, og forhenget. :) Ser at du også liker hvite kurvstoler. Har to stykker som jeg nettopp har malt. Kom gjerne innom meg på Husfruas Memoarer.

Japsee sa...

Jeg blir helt stum. Det er virklig vakkert hos deg:) Håper du har en flott dag.

vardagsvitt sa...

Otroligt vackra bilder och vilken härlig säng!
Ja, ibland behöver man pausa för att hinna ikapp livet....
hmmm, skulle nog behöva det själv!
Kram Marith

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Gua, har precis läst det fina reportaget i AlltiHemmet om ditt utekök, det var härliga bilder. Och så var det fler här, man får bra ideer av och kika in hos dig.
Värmlandskramen till dig
AnnaMaria

Ofelias Hus sa...

Så härligt med vindruvor, förstår att du längtar...

Ordning och reda är ju bra men svårt med fyra barn...

Kram,
Anette

Unknown sa...

Skönt att rensa ibland, både det ena och andra.

Just nu lever jag i kaos!
Har rensat men det är ändå så stökigt här och jag har inte allt under kontroll.
Men det är ju därför man gå i terapi....
Kontroll behovet!!!!! Bl a

Ser ut som en bra början på ditt nya projekt. Du kommer att få till det så småningom.... Det är du ju världsbäst på!

Ha en skön kväll
Kramisar Jeanette

Rummet för välbefinnande sa...

Så bra att du tar dig tid till "sorteringen".
Det är ju nödvändigt ibland *ler*
(Talar av egen erfarenhet här!)
Ta dig du den tid du behöver så ska du se att det lossnar likt en lavin sen! Det kommer bara att spruta ideér, kreativitet och ord ur dig sen.
En stor varm kram till dig!
Mia

Marie sa...

Hej Gúa!

Här är en till som känner att jag skulle behöva sortera lite, gillar heller inte oreda!!!
Blev så glad när jag fick Allt i Hemmet idag och såg det fina reportaget från ditt uterum. Visade Elsa bilden på dig och frågade om hon kände igen dig. Det är ju Gúa, sa Elsa med ett stort leeende på läpparna. Sen visade jag Vera bilden på dig och hon log och sa glatt, Lakritskatten!!!!!!

Ljuvliga bilder, jag älskar ditt vackra uterum!!!!!!

Ta hand om dig!
Kramar Marie

Vit som snö sa...

Vill bara tacka för att vi fick njuta av vackra bilder från ditt hem i Allt i hemmet! Det ser ljuvligt och inbjudande ut!
Kram Cilla

Anci sa...

Underbart, vackert och fint !

Just nu är jag bara en "dra-i-gångare", men jag tänker ta en sak i taget och bli färdig.

Ha det underbart !

Kram

Kallholmen sa...

Gillar ditt utekök..det är helt underbart!
Visst är det härligt att sortera och "Fjong sjua" som vi på Kallhomen brukar säga...
Lycka till.
Kram Carolina

spetsar och änglar sa...

Trivs inte alls i oreda.

Underbara bilder!!!!

Kram
Heléne

My home is my Castle sa...

Lekkert som alltid hos deg :))
Gleder meg til å se mere ...

Klem,Kari

Vitt o Vältummat sa...

Du har så otroligt fina bilder!
Ha en bra kväll
Kram/Åsa

Jenny Oak Fae sa...

JÄTTEFINA bilder!!!

Och reportaget i Allt i Hemmet var också så fint ju..!

KRAM, Jenny

Annas skattkammare sa...

Jättefint! Och så fint det var i reportaget! Såg dig allt! =)
Kram /Anna

Anonym sa...

Einsog vant er,það er alltaf svo glæsilegt hjá þér sama hvort það er inni eða úti. Bestu kveðjur Sigga Ingufrænka

Jenny Oak Fae sa...

Blev så otroligt rörd av din fina & omtänksamma kommentar, att jag fick tårar i ögonen..! Tänker ofta på dig också vännen...

STÖRSTA kramen till DIG!!!

Jenny

<3 <3 <3

Inka sa...

Hej, Goa!

Ville bara tala om att jag röstade på dig...naturligtvis.
Och idag när Allt i Hemmet damp ned i lådan, fick jag även läsa och se vackra bilder från ert hem. D

Du är så otroligt duktig och besitter en enorm talang för inredning. Var rädd om den. Ditt hem är gudomligt vackert.

Vänligen Inka

Älfgärdet sa...

Fy för dig! Som du sätter igång min lust att inreda ute! & vi har inte kommit så långt än..... Jag blir helt sjuk på din järnsäng & det randiga täcket... mitt växthus har ju tyvärr inget tak ännu, inga väggar heller...bara en halvt uppmurad tegelmur...men jag drömmer & längtar...suck...
TACK för alla din underbara inspiration!!!

Made in Persbo...Carina sa...

Vilket fantastiskt mysigt uterum du har! Kikade snabbt igenom reportaget i AiH i går men hade fullt upp så jag hann inte läsa och titta noga. Ska sätta mig med den i helgen då jag hoppas ha mer tid till det :)

Bilderna du visar från uterummet här är underbara! Vilken stilkänsla du har!

Kram till dig!
Carina

LOPPISLIV sa...

Skönt med rensning ibland då och då. Härliga bilder från ert uterum, skulle lätt kunna slappa med en tidning där i din vilosäng och bara låta blicken gå runt och sucka av allt vackert runtomkring :-) Kram Paula

gamla skolan sa...

Vackert ! Kramar Susanne / den gamla skolan

H elle K sa...

Vakre bilder. Kristin

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Gua.
Nu är det ett tag sen jag var in här.
Jag fick se ett reportage i nyaste Allt i Hemmet om en kvinna som heter Goa, hennes uterum, nu måste jag fråga är det du?
Heter du Goa eller Gua?
Eller finns det fler som är från Island i Skåne och är intresserad av inredning.
Jag gillar reportaget det är jättemysig.
Det gröna skåpet blev jättevackert.
Jag blir så glad om du tittar in till mig i min blogg och svarar. Jag har två bloggar, den jag använder mest heter
house of chandeliers, man ser båda bloggarna när man klickar in sig hos mig. Jag förstår att du har många som skriver och då är det svårt.
Men det vore kul att få höra hur det ligger till.
Bilden på järnsängen med alla volanger och spetsar är så gudomligt vacker här i bloggen din, är det hos dig?
Du är jätteduktig.
Kram Zara.

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga,
fick Allt i Hemmet i går och såå roligt att du var med där oxå,
hur många tidningar har du varit med i nu,
Jag älskar alla de reportage hos dig och de andra du är med och stylar,det är nåt alldeles speciellt med allt som du har fingret med i.
Det händer mycket kring dig min vän hihi.
Man ser ju redan nu att ditt uterum är fantastiskt vackert och den gamla sängen är såå fin.
Kramar till dig/Ingela.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å det är så vackert att man kan döööö.....

Och vilket fint reporatge med ditt uterum i Allt i Hemmet!! Vackre hejm har jag inte hunnit köpa ännu...du har verkligen så fint Gúa! Det måste kännas trist vintertid, att inte få använda detta ljuvliga rum året runt för himmel va vackert du har gjort där, en fröjd att se, såsom allt annat i din blogg och hem!

Ha en bra och solig helg i ditt fina uterum!!! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Å, så fint det blev....och ditt reportage från uterummet i AIH var alldeles ljuvligt!
Ska faktiskt iväg och hämta en järnsäng som jag hittat på blocket själv idag...fast inte så gammal och fin som din...den är nog 60-tal skulle jag tro, fast det är kul, för en likadan sov jag i hela min barndom!:)
önskar dig och de dina en fin helg!
kraam

Peter Olofsson sa...

Hej! Idag "kör" jag en liten "fuling" för den goda sakens skull. Ja många hävdar ju att de gör goda saker, men jag är ganska säker på att just jag gör det som för ett halvår sedan drog igång en blogg om en förfrågan om det behövdes en ny Smärt och patientförening i Sverige. Att frågan nu med ja är besvarad det är en självklarhet har jag märkt, får ett tiotal mail om det dagligen inte så många kommentarer på själva bloggen, men har upptäckt att många sjuka inte vill synas, man känner sig osäker och sårbar! Nu hoppas jag för allt i världen att du är helt frisk, för det vill man ju önska alla att just få vara det, det jag menar med "fuling" är att på detta sett göra lite "reklam" för att föreningen och bloggen finns i fall att man känner någon som kanske skulle kunna vara intresserad att skriva en rad, berätta sin historia eller liknade, letar material för fullt allt som berör graviditets problem, fysisk smärta, sjukdom, cancer, rehabiltering, sjukvård och självklart friskhet av alla dess former Jernsaxen vill vara en blogg som inte fastnar i och gräver ner sig i elände, det finns mycket bra också som kan komma ur "sjukdom". Som sagt vill bara tala om att jag/vi finns på din fina och trevliga blogg som jag nu ska läsa mer i. Har själv en anna "vanlig" blogg som handlar om allt och ingeting, mig hittar du på www.oumberligating.blogspot.com
Ja, det här blev långt och hoppas du inte blir upprörd, men det här kan ju vara ett sett att själv bredda sin blogg och få nya läsare.
Ingenting handlar om pengar eller reklam vill jag poängtera, har mina orsaker till det. Berättar gärna mer om det och varför. Bl a är man helt fri på det sättet, kan skriva vad man vill, självklart utan att såra!
Tack för att jag fick "stjäla" lite utrymme i ditt kommentarsfält(ler) Så önskar jag avslutningsvis en trevlig helg!
Mvh ifrån Peter Olofsson!

Tyra sa...

Hei!
Jeg tror vi er mange som du...stumme av oredning og draigångare... Men bare ta den tiden det tar, vi andre kan jo nyte vakre bilder på bloggen din imens...
Ha en strålende dag videre, gleder meg til å se flere inspirerende bilder som du og Marie-Isabel gjør...
Hilsen Cathrine

timelesshome annika sa...

Wow vad fina bilder!
Jag firar ett år som bloggare har utlottning på min sida titta gärna förbi!
Annika

Mia sa...

Du har så fina bilder....för tankarna till medelhavet!! //Mia

Birgitta sa...

Vilka vackra bilder och alla dina sängar. Jag har vandrat runt och sett mej omkring en stund och jag kommer åter. Detta var mitt första besök hos dej.
Kram Birgitta

houseofchandeliers and vintage sa...

Åååååååå vad glad jag blev för din kommentar. Vilken snygging Lakrits är.
Och det är verkligen vackert allting som du dekorerar, helt fantastiskt.
Nu har jag studerat reportaget ännu mer och det är så fint, och inspirerande. Vad söt du är på bilden.
Ja det var jättekul att se och läsa.
Du har verkligen anledning att vara stolt över dig själv.
Kram Zara.

Unknown sa...

Hej Gúa!

Ljuvliga bilder du visar , så skulle jag med vilja ha det ! :)

Hoppas att allt är bra med dig i värmen.
Idag har jag målat golvet i det rummet som ska bli mitt nya rum :)

Kramar Moa