Just do it!

Just do it!

torsdag 7 maj 2009

En lugn och stilla dag...

Hej igen alla min kära!

Nu är jag här igen. Pigg och glad och alldeles avslappnad..:)
Prestationen är som bortblåst, efter en natt med bra sömn och så alla era varma hälsningar, har jaget hittat tillbaks och allt känns lugnt och stilla.
TACK så hemskt mycket att ni orkar med mina "svängar". Ni är helt underbara!
Inte ens solbristen spelar nån roll.
Utan nu har jag hittat ett projekt härinne. Som vill ska hända...NU!
Får väl se vad mannen säger om det. Han har ju så det räcker i trädgården. Nu när bänken är klar, har jag nämligen hittat på, att ytterligare väggar ska upp därute. Så att vi får som en innergård i trädgården. Japp...för att, det tror jag, blir mycket bra..;)
Och med kärlek och ömhet kommer man långt. Ska försöka mig på det igen och se om jag inte lyckas locka in honom en stund.
Jag berättar sen..:)

Och så bänken.
Anledningen till denna skapelse är att, eftersom planket är så långt, behövdes en förstärkning på sträckan. Och genom att bygga bänken, har vi lyckats gömma den. Med vi, menar jag förstås mannen..;) Och det verkar funka alldeles utmärkt. För Skåneblåsten som råder just nu, har inte bitit det minsta på vårt jättelånga plank...*skönt*
Sen la han lite sten framför och det blir fint när gräset tagit sig emellan..:)
Lite småglimtar får ni här.
Visst vore det finare om solen sken. Men allting kan man inte få här i livet, eller hur?! Och det mesta blir faktiskt vad man gör det till..:)
vitt är ju vackert, tycker jag..;)
och tillsammans med grönt och sten och korg och zink...Tycker jag att det blir jättemysigt,
trots solens frånvaro..:)

Största kramen till er alla!
Och så ses vi snart igen.

Tjingeling...


8 kommentarer:

Ingunn sa...

Så nydelige bilder. Og flott blogg.

Klem fra Ingunn

Forførende Farger sa...

Tok min daglige tur innom bloggen din for litt ettermiddagsinspirasjon.
Din blogg fungerer sånn for meg.

Den benken din ble flott. Handy mann du har, hvis den der er hjemmesnekret!
Et spørsmål. Hva er en "innerträdgård?" jeg skjønner at det må ha noe med hage å gjøre, men der stopper det.
Ha en fin dag videre!
Klem

Maliva`s verden sa...

Hei....nå er et lenge siden jeg har vært innom...Ja er det ikke godt å bare ha en stille og rolig dag..og nyte nuet...takknemlig for det man har osv...Men skulle gjerne hatt sol også da..Det gjør jo liksom ting lettere eller hùr?Vakkert var det ihvertfall på din uteplass der....Nyt fortsatt dagen min venn..Klem fra Maliva

inga Heiddal sa...

Hér er langt síðan ég hef komið... Eftir að maður opnaði fésbókina aftur þá er ég nánast hætt að fara eitthvað annað... þvílíkur tímaþjófur!!!! En hér er alltaf jafn fínt. Ha de så bra min bästasta bästa... Kram INGA

Amanda sa...

Fint du har gjort !

kram
Amanda

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder,du bjuder på.Du har gjort det jättefint.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Synnøve. sa...

Hej Goa.
Det tror jag var en bra ide.
Då kommer nog din lilla ängel tillbaka med. Hoppas du får henne på bild den här gången också.
Hoppas det är bra med dig.
Önskar dig en fin helg.
Kram Synne.

Anonym sa...

Hej!
Jättesnygg vägg och bänk! Vi ska bygga en skärmvägg i helgen, en vit så klart! Lånar dina ideer, tack! Ha det så bra! /Sara