Just do it!

Just do it!

måndag 10 december 2012

Gnistrande mjukhet...

Hej mina solar.
Hur mår ni i snön?
Jag mår i alla falla gott, älskar tystnaden i detta vita täcke av iskristaller. Det är som en saga härute, underbart. 
Och fortfarande tror jag bestämt att snön är till för att vi ska lugna ner oss. Våra sinnen ska vila och samla kraft inför ljusets återkomst, i denna slöja av gnistrande mjukhet och lugn. Ungefär som ädelstenar lindas i bomull tänker jag. 
JA, men så tänker jag jo alldeles för mycket för det mesta, så detta kanske bara är rappakalja!...men då bjuder jag på den..:)

Härinne julas det lite försiktigt varje dag. Det är enkla medel som gäller som ni ser i dagens bilder, för mig är denna frukts färg och doft, en alldeles lagom antydan om jul. Därför så självklart att de fick ett eget skåp att bo i...


Kram idagen och njut av livet.

Tack för att ni hälsar på mig, alla mina kära, det är lika stort varje dag ❤
Ses imorgon igen..:)

KRAM
// Goa


13 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Åhh så himla fin bild du lagt överst på din blogg. Man verkligen känner hur lugn man blir ända in i själen. Jag tror oxå som du att det är en tid nu att återhämta sig och ta det lite lugnt och bara njuta av det vackra som är nu när vintern är här.
Kram Jennie

Norregård sa...

All min kärlek till Dig<3

Längtar redan till morgondagens inlägg:))

Kramfrånenlyckligbutiksägarinna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så himla fint skrivet
Det är ljuvligt vitt och vackert
Ha en fin dag
kram Tina

Anonym sa...

Wow... noe så utrolig koselig:)
Nydelige bilder og vaker førjulsstemning:)
Fortsatt herlig dag
Klem Merete

inga Heiddal sa...

mmmm.... svo fínt!!!!

lena sa...

VACKERT MVH LENA

Chokladvillan 1910 sa...

Känner doften ! Härliga bilder !
Kram Anki

Vida sa...

här finns en till som älskar att bara vara i detta vita vackra;) enkelt tryggt och tacksamt:)

du har det så vackert runt dej..äppelskåpet är ljuvligt;) för att inte tala om vita skåpet som syns bakom;)

imorgon ska årets julgåvor inhandlas..stickade vantar raggsockor flanellpyjamaser necessärer och lite galenskap;)

Vidastrålandestjärnakram

Tinas bo sa...

Vilken otroligt vacker ny Header du har!!
Antar att det är ditt kära Island.. :)

Vackra bilder och såå fint skrivet.. :)

ha en fin vecka
Kram Tina

Anne sa...

What beautiful photos! It always warms my soul to visit your blog!Stay warm.
xx
Anne

gamla skolan sa...

Vackra ord och vackra bilder !
Kraamar // Susanne

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs