Just do it!

Just do it!

tisdag 18 december 2012

tjingeling tisdag...

Godmorgon mina solar! Idag är en tjingeling tisdag i sinnet. 
Det känns skönt!
Det är jobbigt med sådana där "klumpimagen" dagar, men jag bugar för att de blir färre och färre och håller i sig kortare och kortare. För min del är det ungefär som migrän, jag har det och får stå ut när det händer. Igår blev min räddning att jag åkte och tränade, fokuserad och kraftfullt. Underbart!
Och jag är så stolt och lycklig över att äntligen ha tagit tag i det igen. Nu känns det också så mycket lättare än tidigare, fast precis lika skönt och roligt förstås. Jag vet ju självklart att den känslan ligger i tanken. För när jag var yngre tränade jag för att jag ville vara smal och snygg. Nu för att jag vill vara frisk! 
Så förhoppningsvis är jag en bit på vägen när det gäller livets innebörd.
Fast lite fåfäng är jag allt och kommer förbli! Och jag erkänner villigt att jag gärna hade varit IFFF, men jag bugar där också för jag vet, att jag inte hinner uppnå det innan den dagen. 
Men vet ni vad...livet är vackert trots det. Faktum är att det är ännu vackrare, eftersom jag numera är vän med sinnet. Vilket i min värld är ovärderligt, även om vi har våra bråkdagar då och då. 

-Och jag menar, vilka har inte det!?!

 tazetter = en julig favorit!
 och så min fantastiskt vackra terrin som jag ingalunda kunde leva utan. Sliten och grann!
Jag köpte den HÄR
-gå in och kolla om ni inte gjort det! 
För min vän Marie är inte bara vacker, utan har hököga för det vackra också.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

och så lite påminnelse från mig och garaget!


Må gott mina kära! 
Hoppas ni alla får en tjingeling tisdag ❤

Kram & Kärlek
//Goa

 pssst...IFFF* = intefetfyrtiofem
men så kommer jag ju vara det 365 dagar, så jag hinner fortfarande..;)
PUSS...

10 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ha ha ha - för mig är det kört.......... FFFF
(fortfarande fet fast fyrtiosex)

Det är såååå vackert Goa. Trolskt vackert!
Själen blir som mjuk bomull när jag ser bilderna.

Ha en underbar dag!

Puss <3

Norregård sa...

Du har gjort att jag blir mer & mer vän med mitt sinne....
Dina bilder & texter gör gott i själen vackra Goa:))

Du är så fin precis som du är, tränad eller otränad!

Kram & Må det goda....

Birgitta sa...

Så stillsamt vackert med tazetter i ditt fina skåp och soppterrinen är underbar med sin patina.

Kloka ord som ger tanken lite mer rymd.

Ha det gott, Birgitta

gittan sa...

Jag får ju sälla mig till skaran fortfarande fet fast fyrtiosex "hahaha" Men vad gör väl det så länge man mår bra och trivs med sig själv! Däremot känner jag att mina onda knän kanske borde få en lite lättare börda att bära och har planer på att få undan 10 kg fram till midsommar. Avundas dig som gymmar och önskar att jag inte varit så dålig på att göra sånt ensam.
Ha den bästa dagen / Kram!

Anne sa...

So beautiful I can see why it is your favorite! I am off to check out her shop.But I am sure she does not deliver to the states.But I can still enjoy looking!
xx
Anne

Marie sa...

Nu fick jag tårar i ögonen, tack för fina ord söta du! Är så glad att du finns i mitt liv och att jag får ha dig som vän. Du, dina bilder och dina alltid lika tänkvärda tankar = vackert.

Kram Kram
Marie

Ps. Terrinen är som gjord för att bo hos dig, var nog meningen att den skulle hamna hos dig.

LOPPISLIV sa...

Underbar terrin och så vackra bilder! Visst ska man vara lite fåfäng, det hör väl livet till :-)) Härligt är det ialla fall och dagarna de går upp och ner i jämn ström här också, men ett leende fick jag nu när jag läste ditt inlägg och sinnet fick sig en skjuts upp igen, Tack rara Gua för tänkvärda ord! Kramen Paula

Barbara Jean sa...

so cute with the bulbs in the drawer. =)

blessings
barb

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs