Just do it!

Just do it!

onsdag 13 februari 2013

minnesvägg i mitt vardagsrum...

Hej mina solar. Så har jag lekt igen, jag tycker om att leka. Denna gången var en gammal fantastiskt vacker jacka jag fick av en kund, som satte igång dagens lek.
Jag hängde en skolkarta bakochfram och sen satte jag lite saker på som jag gillar. Idén med kartan snodde jag rakt av från superduktiga Sandra. Hennes var förvisso betydligt mindre, men den födde genast en tanke i mitt snurriga huvud. Ni följer väl Sandra va?! 
Om inte så tycker jag ni ska göra det, hon är sååå kreativ och fantastiskt duktig att få till levande miljöer med återvinning som tema.
Japp, i varje fall, under tiden jag sprang som en skållad råtta med saker upp och ner och ut och in, hade jag följande i huvudet...
-Disa har snart en föreställning om Johanna, som flyttade ung till ett land långt borta. Hon har samlat saker saker vid en vägg. 
En vägg som ska hjälpa henne förstå Johannas tankar och upplevelser. Hon tänker fortsätta samla saker på denna vägg. En minnesvägg. Kan det heta så?

Ja, man har ju inte roligare än man gör sig. Och när energin är som min just nu, gäller det bara att passa på, eller hur?
-Jag känner att det blev betydligt roligare än den vita skänken i alla fall.
Mera LEK åt folket!

 Puss & Kram och allt det vackra till er mina ljuva.
Nästa gång ska ni få se mitt nya skåp..:)))))

// Goa

18 kommentarer:

Anonym sa...

Den ble jo bare utrolig flott:)
Så flink du er:)
Nydelige bilder som alltid
Sov godt
Klem Merete

kråke sa...

Ljuvligt fint och de där gamla biostolarna.....vill ha!!!:)))

kram rara:))

kråke

H A N N A S - F O R M sa...

Å, SÅ vackert Gua....du är verkligen konstnärlig. Må gott fina du!

KRAM
Hanna

G:a Affären sa...

Helt rätt; mer lek åt folket! En minnesvägg låter som en rolig idé också.
Jackan är helt fantastisk och jag kan förstå att den triggade igång dig.

Både du och Sandra kan få igång hela bloggvärlden att leka, härligt!

Kramar
Cia

Mollys sa...

Så fint, är bio stolarna till salu och va kostar de isåfall? Hälsningar Carina.

hagagården sa...

Underbart fint!!!!
Kramar
Ninni

Anonym sa...

Åh så läckert! Tänk en sån där jacka har jag också. Min har varit min farmors, född 1882. Tyvärr är inte mitt midjemått sådant att jag kan använda den hi, hi, men så har man ju sluppit att vara snörd sen unga år också. Ditt förra inlägg med bilden på gymnastikbocken gav mig underbara flashbacks. Tänk att jag flög över en sån hur lätt som helst på tiden det begav sig. D.v.s. 50-talet.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Norregård sa...

Vem är väl som du Goa....Love it!!
Största varmaste kramen till Er på Alla <3 Dag från oss.....

Kärlek & Må det goda...

Solveig (Svingenslillehus) sa...

FANTASTISK herlig i den rette Gua stilen.. fantastisk flott :) Du er så flink :)

Klem fra Solveig

Marit sa...

Du har det så nydelig!! Elsker stilen din!:)
Blir glad hver gang titter innom deg!:)

Ha en fortsatt fin kveld!
Klem Marit

Sirpa sa...

Så fint! Har det skönt! Kram Sirpa

mormorMärtas sa...

Härligt!!
Jag fick också den idéen av Sandra att vända på kartan men har inte kommit längre...
Du är så kreativ Goa ♥

Kram Annika

Vida sa...

;o) ja vad säger man...underbara människa vad glad jag blir när jag tassar in här ;))
förbaskat ljuvligt hihi ;)

Vidaharöverlevtinfluensankram

Obat Kuat Tradisional sa...

thanks have been allowed to visit this blog

Obat Kurus Paling Cepat sa...

article very interesting to observe

Ramuan Tradisional Untuk Menurunkan Berat Badan sa...

happy Tuesday, permission to share the article

Cara Menurunkan Berat Badan Secara Alami sa...

thanks have been allowed to visit this blog .. I really love your blogs