Just do it!

Just do it!

måndag 25 februari 2013

Tankar...

Endast tre dagar kvar till vår första vårmånad. Njuter av den vissheten!
Tänker på diverse saker, som varje måndag när jag sitter med mina papper. En stor kopp kaffe, Antony and the Johnssons i lurarna och jag uppskattar min ensamhet. 
Känns som att tankarna får lättare flöde också, nu i mitt halvtomma hem. Vet förstås inte om det stämmer. Men när man endast omger sig med det man verkligen, helhjärtat tycker om, känns det så harmoniskt på något vis liksom. Jag tänker att det samma gäller saker och människor. Och har bestämt mig för att så vill jag leva.
Min snart fjortonåring sa igår..." men mamma, har du sålt dessa stolar också? Du är ju otrolig, har bara sakerna ett halvår, sen säljer du! Vad ska vi sitta på vid matbordet nu då?!!"
Svar: "Vi hittar något annat!"...Och nej, han tycker inte det är jobbigt, utan är van vid att hemmet ständigt ändras. 
För det är ju inte sakerna som inger tryggheten, utan förhoppningsvis människorna som bor med dem...

En av dagens tankar kommer här i bildform. Kom på att flera och flera små pryttlar jag gillar får bo bakom glas. Vet itne riktigt varför det har blivit så, kanske för att det är lättare att damma. Men troligtvis för att jag tycker om samlingar som utger helhet.

 Kärlek i dagen till er alla mina solar.
Njut av veckan ❤

KRAM
// Goa