Just do it!

Just do it!

lördag 2 oktober 2010

Min lilla variant av tavelvägg.
Har gått runt, runt med dessa foton i hela huset, för att just nu samla dem här.
svarta spetshandskar mot en kall vinge
Jag och Hlíf på det ljuva åttitalet..:)
Mot ett fönster, förstås..;)
samma saker...
på ny plats...
och de vakar med mig...

då jag samlar mina tankar.

Bästa helgen till dig min kära!


Märk,
 höstvindarnas vinande
och lövens tystnad.
Se,
när den fuktiga marken öppnar sin famn
som väntar på dem, med en markerad plats.
Där de landar så mjukt 
för att återigen bli ett med altet...


-Tusen tack för ditt besök och dina varma hälsningar!

23 kommentarer:

Alberte sa...

Kjære Guà!
Ditt hjem er et eventyr og du fanger stemningen med sann fotokunst!
Når kommer din interiørbok??

Vidunderlig sammensetning på veggen - det er godt å samle minnene....
Og så diktet... jeg er henført - som alltid!!
Ha en deilig, deilig helg i ditt vakre hjem!

Klem ♥ Jannicke

Maliva`s verden sa...

Hei
Jeg sier som Jannicke, når kommer du ut med din egen interiørbok? En fryd for øyet hver gang jeg titter innom! Takk for titten,du er og forblir UNIK!
Klem fra Maliva

hlíf sa...

Vad fint! Den bilden hade jag glömt :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!

Gillade din 80-talslugg ;) har en liknande bild på mig o dottern ifrån den tiden.

Så snyggt du har fixat till det!

Ha en riktigt fin hösthelg du med!!

Kraam sanne

Evelina sa...

Galet inspirerande blöogg du har! TAck!! :)

Kram Evelina

Britt sa...

Otroligt vackra bilder!
Diktar du själv, du har verkligen talang.

Kram Britt

Vida sa...

slänger mej in på din blogg och ser att du har varit aktiv:))
så mycket glädje man får och så lycklig man känner sig här i din värld:)

ha en riktig go hösthelg med dofter och frihet

här görs det pajer till kvällens samling i gamlamormors hus

kaffekorgiskogenmedälskadesyrrorkram
Vida

Lisas torp sa...

Så fina bilder att omge sej mej! Vikigt att känna tillhörighet och så fint du gör!!!
Kram
Lisa

Norregård sa...

Efter en stressig vecka kikar jag in hos Dig och finner lugnet!!!

Jag Älskar din Lakritsvärld som du så väl vet;o) och är så tacksam att du bjuder in oss....

Den bästa Helgen till Dig!
Många kramar Malin

HOUSE of ADELA sa...

Din blogg är helt fantastisk och jag vill ha allt jag ser hos dig! Ditt hem är såååå vackert!

Kram
Adela

Sussi / Sussinghurst sa...

Så smukt et digt, og så vidunderskønne billeder, som en drøm !!! Tak.

hagagården sa...

Du visar så mycke otroligt fint,det är så inspirerande så det är inte klokt.
kram o ha en fin kväll duktiga du!
ninni

fyra vindar sa...

vilken härlig pussbild!! :)
ommöblering = skoj..skoj!!

miss sophie

Anonym sa...

Alltid lika vackra bilder,fulla av inspiration och många vackra ord.
Tack Gua.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Känslans väg sa...

Kikar bara in med en lördagskram till dig också passar jag förstås på att fylla mina sinnen med dina underbara bilder.

Så vackert Gúa - jag blir lycklig och varm inombords.

Allt gott till dig!

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, så var jag inloggad på andra bloggen då, men nu blev det rätt......

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Love and adore your new header....your wall of photographs looks perfect and your bed looks so comfy !! I love the photo of you and your home looks wonderful. Gorgeous photographs. XXXX

Inspiration i vitt sa...

jag njuter alltid hos dig min söta söta vän. Du har magi i dina händer jaaa i hela din kropp. Kramar i massor/Ingela.

Joyforhome sa...

underbara bilder du har satt ihop på din tavelvägg :)

Vida sa...

underbar musik i mina öron:D så vackert goa Gúa...tusen tack:))
Vida

Annas skattkammare sa...

Hej! Så ljuvliga bilder! Din tavelvägg är grymt fin!
Kram /Anna

Elin | Draumesidene sa...

Hei kjære du! Eg hadde gått glipp av dette innlegget! Vakre bilder igjen, frå heimen din. Herleg bilde frå the happy 80`ies :)

Ynskjer deg alt godt i veka som kjem!

God klem frå Elin!

Nanna sa...

Så oerhört vackert du hade det hemma hos dig! Helt underbart!!!