Just do it!

Just do it!

fredag 8 oktober 2010

Min dröm går sakta framåt...

En drös med garagebilder blir min helghälsning till er!
Jag väljer svartvitt under tiden vi jobbar därinne..:)

Och nu har äntligen hela badrummet kommit upp, så jag skuttar och vill dela med mig..:)
Alltså, det är mycket jobb. 
Och när det blir klart, har vi (läs mannen..:) nästan byggt ett nytt hus. Eftersom vi gör allting själva, så tar det TID!
Och jag nekar inte att vissa dagar har jag tvivlat om det är värt det. 
Men utgången blir ändå alltid...JAAAA!!!

Det blir ju en liten butik i ett hem.
Alltså, du ska känna känslan av ett hem när du kommer hit. Där du i badrummet kommer att hitta alla badattiraljer, i köket alla köksattiraljer osv.
På halva loftet blir det sovrum, därav trappan, medan den andra hälften öppnas upp i nock. 
Här inne vill jag också anordna små inspirationskvällar, må bra kvällar och pysselkvällar i årstidens tecken. Och härinne ska också våra gäster kunna bo.

Så för mig blir detta ett möjligheternas hus..:)

Hoppas du känner en yttepytte bit av känslan i min tanke..:)

Här ska köksdelen börja...
väggen på plats bakom garageportarna.
Och en liten glimt mot den del som ska vara öppen hela vägen upp.
Samma vy, för några månader sen..:)

Bästa helgen till er alla mina underbara!
Ta vara på stunden och njut i nuet...

KRAM

40 kommentarer:

Unknown sa...

WOW!
You should be so proud.
Enjoy your weekend,
KarenSue

Snögården sa...

Herre gud så fint.
Man blir mållös.
Kram Anni

Lisas torp sa...

Oj så spännande allt verkar och vilket hästjobb ni gör! Klart det tar tid när man gör allt själv! Så duktig din man är också!

Jag kan verkligen tänka mej hur fint allt kommer att bli!
Fortsatt lycka till med arbetet och ha en fin helg!
Kram
Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Gúa, jag sitter här och blir alldeles tårögd.......

Det har jag ju vetat hela tiden, men det är ändå så underbart att se det på bild - DET ÄR MAGISKT!

Så fantastiskt så jag bara bubblar inombords och jag vill flytta dit.
Nu, med en gång - eller kanske vänta till det är klart?!...

Fantastiska kvinna - min inspirationsförebild!!!
LOVORDEN HAGLAR MEN DET ÄR JU PRECIS SÅ DET SKA VARA.
Vilken man du har. Hälsa honom det.

Nu längtar jag efter att få komma och se det IRL. Hur ska jag kunna vänta?

Ha nu den bästa helgen. Själv ska jag på utställning imorgon och borde ha skapat mycket mycket mer än jag hunnit. Men, jag tar det som det kommer ändå. Det blir ju oftast bäst då.
Kramar i massor!
Mia

Viola sa...

Gläds med dig..vet ju vad du går igenom...har ju min gårdsbutik i mitt gamla 1700-talshus på Bossgård...så det är varor i 4 r och kök..är möblerat som ett hem och när man kommer in så ska man inte ha en butikskänsla...finns faktiskt en del kunder som frågar om dom ska ta av sig om fötterna...då vet jag att jag lyckats....HAHA...lycka till, ser fram emot att följa projektet..

KRAMAR VIOLAN

Vida sa...

får jag svimma en liten stund;) du ska veta att det här är så fantastiskt tilltalande att man får gåshud..vilket otroligt jobb ni har gjort..är så lycklig att du ger dej tid att låta oss få följa dej på denna resan..

vill anmäla mej till pysselkvällen på direkten;)

kramkramgoavännen
Vida

Vintage och morrhår sa...

Nä, men, det ser ju gigantiskt ut Gúa! Din Thorir är ju underbar, fast fattas annat han delar ju sin vardag med dig! Det ser mysigt ut redan sköna du!

mysiga heestrand sa...

Det kommer att bli hur fint som helst. Ha en underbar helg
Kram Marita i Heestrand

Anonym sa...

Åååå så fint det blir!

Jag följer också min dröm. Ska öppna eget under våren. Vi har köpt ett hus som är byggt 1885. Övervåninge hyrs ut och på nedervåningen ska jag öppna butik med "hemmakänslan".

Ser så frammot det!

Lycka till med projektet!

Kram Linda

Millygarden sa...

Wow Gua så fint det kommer bli med alla dessa vackra fönster,trappan ja allt!

Nu vill jag se mer...
Bygg på ni jag väntar med spänning!
kram Marina

Anonym sa...

Säger bara: När kan jag flytta in?
kramar från ett grått och regnigt roslagen, men med dina fina bilder och text så har du förgyllt min dag!
Veronica.

Anonym sa...

Det kommer bli så fantastiskt braaaaa! Det syns ju redan nu! Vilken känsla att få komma in i en sån butik.
Lycka till!
Kram Marita i Björkhagen

Madame Morell sa...

Jag blir yr! Och får svindel! Så fint detta kommer bli.
Tack för att du delar med dig av allt.
Kram Jessika

Sussi sa...

Ser HELT fantastiskt ut! Tänk vad fint det blir när man blandar gammalt och nytt! Blir väldigt nyfiken på spiraltrappan som skymtar...är den ny? Vill du avslöja var ni fått tag på den? Har varit på jakt efter en snygg trappa som tar lite plats, och en spiraltrappa är ju idealet...

Kram
Sussi

Country Hill sa...

Men himmel så fint, vilket jobb ni gjort kommer att bli superbra.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Puss o Kram min sköna dam, jag svimmar nog nu en smula hihi. Detta kommer att bli utöver det som de flesta gör. Du är alltid bäst Gua glöm nu inte det /Ingela

Cate sa...

Sooo beautiful!!!
Have a great weekend!
Kram
Cate

Anonym sa...

Länktar tills det blir klart...
Denna plats står högt på min önske lista av ställen att besöka.
Ha det gott.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag har inget för mig ska jag komma och pensla på lite färg ;-)
Skön helg till dej med PussGurka !!
Kraam/Loppan

johanna sa...

Men gua vad snyggt!!!!! Jag hade flyttat in i din butik på två sek om jag fick chansen....jättefint!!! Du är ju sååå duktig gossiga du
STOR KRAM

katarina sa...

Flämt!!!
Dit vill jag komma och må bra...;)
Ha en fin helg!
Kram Katarina

Maria ( Idekroken ) sa...

Åh så spennende! Så flink du er!
god helg til deg og .)

Klem fra meg

Anonym sa...

UNDERBART! Precis som allt annat du gör, du är UNIK! Jag längtar tills jag får se det IRL! Mannnen din är ett kap!
Kram Agneta

Eddan sa...

Åh vad ni är duktiga :-)! Det kommer att bli superbra. Enda nackdelen är att det är alldeles för långt härifrån ;-).

Lycka till med det fortsatta byggandet, ser fram emot att få se mera bilder framöver.

Kram kram

Tusenfröjd sa...

Så fint det ser ut och ännu finare kommer det att bli när det väl är klart!!!
Lycka till med arbetet och ha en riktigt härlig helg.
Liv

Duse Pasteller sa...

Ser veldig bra ut!! Blir spennende å se fortsettelsen!

Ha en fin helg!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Ljuva Drömmar sa...

Oj, oj, oj, WOW!!!

Du/ni är såååå duktiga! Vilken duktig man du har som kan förverkliga dina drömmar. Det ska bli så spännande att se fortsättningen och jag hoppas verkligen att jag kan komma och handla hos dig. Jag är säker på att det blir en upplevelse utöver det vanliga.

Önskar dig en härlig helg med iaf några lugna stunder, kramar Maria!

Sigga sa...

Vá vá vá og aftur VÁ djö.....er þetta að verða flott hjá ykkur.
Knús í hús :*

Anonym sa...

Pssst! Tävling hos mig föresten.

Joyforhome sa...

underbara drömmar:)

Unknown sa...

Åhhhhhhwwwwwwooooowwwww jag har inga ord! Det blir bara så fantastiskt vackert!

Husprojekt Drömhus sa...

Vilet ställe helt fantastiskt!! Kram Tiina

Nordisk gammelt sa...

Hvor blir det flot, sikke et arbejde ;o)
Hilsen Nordiskgammet.com

Unknown sa...

Hej du goa Gúa,

Blir varm i själen när jag ser vad mannen din och du skapar tillsammans.
Ni lever ut den dröm många av oss delar med dig.
Jag har i hela mitt liv varit för feg att satsa, men känner sån glädje att det finns så många modiga kvinnor, likt dig Gúa som vågar!
Go for it!

Du kommer att få så många besökare för vem vill väl inte få uppleva och inspireras av detta mästerverk som växer fram i ert garage!

Låt det ta den tid det tar, Rom byggdes inte på 7 dagar!

Vi väntar tålmodigt!! Den som väntar på något gott.......

Tills portarna slås upp följer vi dina fina reportage i Jean D´arc Magasinen.

Tänk Gúa att bloggen har gett oss så mycket......
Tänker tillbaka på starten då många av oss var lika rädda för att inte ha det fint nog och hur vi plåtade och skrev hela tiden......

Bloggen har gett oss många vänner och icke minst har den gjort så att många "flick" drömmar har förverkligats.
Vilket fenomen!

Du, Anna, Carina, Minna, Mia, Marie, Viola, Anette ja listan på duktiga företagsamma kvinnor kan göras lång, eller hur!


Tänker på dig. Ge mannen en stor bamse duktig kram ifrån mig.
Kramisar
Jeanette

hällkulla sa...

Ohhhh, så vackert!! Ljuvliga pardörrar och gamla fönster!!
Är helt mäkta imponerad!!
Men visst kräver det en hel del jobb av er innan det är klart!! Men helt ljuvligt kommer det att bli, det ser jag redan nu!
Lyckat till med jobbet!!

Önskar dig en fin söndag!!
Kram
Pi

Anonym sa...

Really beautiful! What a workload - but SO worth it <3

Made in Persbo...Carina sa...

Så fantastiskt vackert det håller på att bli där inne!
Vilken dröm!!!

Varma kramar till dig gumman,
Carina

lyckobo sa...

Wow,förstår att du är ivrig...och att det tar tid!!! Dethär kommer att bli ursnyggt!!!

Ha det gott i väntan på att drömmen blir verklighet :)

Alberte sa...

Kjære, vakre, kreative skaper!

Det er så nydelig at jeg får lyst å gråte. Døren, vinduene...jeg elsker, elsker, elsker det.
Tror utdrikkingslaget til lillesøster må gå til Sverige og din butikk.
Det tar nok tid pg krefter å skape en slik drøm - din mann er jo bare helt superflink og superskjønn som følger ditt hjerte og dine drømmer. Det er kjærlighet.

Ta vare på deg selv.
♥ fra Jannicke

Nanna sa...

Åhhhh vad jag blir glaaaad!
Du bor ju i skåne så då kan jag komma till din butik! Tjohooo!
Än så länge ser det ut att bli superfint och jag är övertygad om att det kommer bli det med!