Just do it!

Just do it!

söndag 8 augusti 2010

Det regnar...

Hej mina sötisar!

I dag har jag bara njutit av regnet. Insvept i en pläd, lyssnade jag på Nina Simone och kände nånslags kosmisk förståelse.
Det är så befriande kravlöst i regnet, eller hur?
Jag tycker mig till och med ana en liten svag höstdoft. Och det gillar jag också, för med hösten kommer lugnet, vilket jag älskar.
Känns som tankarna flödar friare. För mig i varje fall. Jag tar tillvara på de gångna månadernas intryck och samlar dem i min ryggsäck, som jag sen sluter med förtroende, förväntan och beslutsamhet.

Min Daniel och hans tjej bakade äppelpaj, och Hlif latade sig i matrummet med en bok = LYXIGT!
Hilmir höll på med sitt, efter att ha tillkännagett att idag skulle vara en latdag. Mannen var på en säker plats i...garaget..;)...och katten sov under druvorna i uteplatsen, så det känns som att denna söndag var under kontroll.

Några av de bilder jag tog till boken LEV VACKERT, av Ingela Broling och Petra Eriksson, blir min hälsning till er denna ljuva söndagskväll, för nu är den äntligen här! 
Vet inte alls vilka de har valt, men jag är så himla stolt och glad att ha fått delta, och jag kan nästan inte vänta på mitt exemplar..:)))






Må det goda springa runt er alla mina fina, fina.
Och...
Tusen tack för alla varma hälsningar. 
Ni är BÄST!

*psst*...
Solveig, sååå kul att se dig här.!
Lovar att rätta felet och ser framemot besök..:)
Kram till er båda...*

25 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ljuvt !
Känner oxå en försmak av hösten , de e min årstid det .
Puss

♥ Pia... sa...

Mmmm ja visst känns det lite som höst...helt ok för mej..suger just nu på sista karamellen..dvs sista semesterveckan.. i eget sällskap..karl´n jobbar och hunden ligger i min säng och snarkar.. VAD kan man hitta på då??..Jo måla färdigt lite här och lite där kanske .eller läsa en bok..eller blogga eller bara vara.. tack för alla vackra bilder du delar med dej till oss..
kram..Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag kan bli en sån dag, här regnar det. Och nog känns det att vi fått en annan sorts luft. I slutet på veckan hoppas jag få min bok, ska bli lika spännande som sist. Grattis också till superfina reportage i Jeanne dÁrc living.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

Sirpa sa...

Hej!
Visst kan jag hålla med att höstkännslan kan vara härlig ibland men jag är total sommarmänniska.
Låter att du har haft en helt underbar söndag!
Hoppas måndagen är minst lika bra!
Längtar efter boken "Lev vakert" också!
Kram Sirpa

Norregård sa...

Hej!
Underbara bilder Gúa!! Du är bara bäst;o)

Kram Malin

Bente sa...

Du beskriver alt så fint i din blogg. Høsten er en deilig tid, min årstid er både høst og vinter.

Bente

pysseltanten sa...

Så får det bli...en slappedag...=))
Välkomnar oxå regnet...o hösten för den delen...
När man haft en så fin sommar känns det heeelt okej att den är på väg att ta slut...
Känner för att boa in sej nu...pyssla lite inne o tända ljus...
Ha de gott du fina...
Kraamizar Git

Alberte sa...

Å, jeg er glad for hver gang det kommer et nytt innlegg fra deg!
Men husk at August også er en sommemåned - jeg vil så gjerne holde på den lengst mulig! Høsten har også sin sjarme, men synes det er trist når sommeren tar farvel...
Stor klem, Jannicke

Änglarnas hus sa...

Så rofyllt der har varit i guas hem under söndagen.. Låter ljuvligt!..

Jag tar tyvärr sällan tillvara på de lugna stunderna för först måste jag..det..och..det..och.. Hu!..

jag skall försöka ta till mig orden du skriver o leva liite lugnare ;)

Ha det gottis !! Kram sanne

Lisas torp sa...

Ja, hösten är snart här och jag tycker som du - att lugnet infinner sej!
Vilken härlig söndag - poetiskt och vackert i dina bilder!
Kram
Lisa

Magdalena sa...

härligt...då är det inte bara jag som känner höstens dofter...

kram och ha en skön vecka

Loella sa...

Låter mys!....Njuta av regnet, pläd på och Nina Simone i öronen. Håller med dig, det är verkligen befriande kravlöst i regnet...hösten blundar jag för än, i vart fall med ena ögat, sen när jag väl släpper in den i mitt sinne kommer jag njuta...hösten är verkligen min bästa årstid...Hösten är alltid så skön, och det finns plats för ro, men också för omstarter....


Stora kramen till dig från Loellan..

Annas skattkammare sa...

Ja nu börjar hösten närma sig.. Själv har jag precis påbörjat min semester och njuter av lugnet!
Underbara bilder!
Kram /Anna

Millas hem sa...

Hej Guá!

Kan säga så mycket att "den som väntar på något gott..."

Dina bilder i boken är fantastiskt vackra, fick den i torsdags och har hunnit kolla igenom den riktigt noga nu och den är verkligen jättefin!

Kram till dig!

Country Hill sa...

Underbara bilder helt ljuvliga!
ha det gott!
Kram Lena

Lantliga drömmar sa...

Ja nu böörjar hösten smyga sig på sakta men säkert. Framför allt märker jag det på jobbet. Kommer en massa höst och vinterskor nu. Här har det ösregnat precis hela dagen. Nilla

Kallholmen sa...

Visst kan det vara rogivande och kravlöst att sitta och mysa i regnet!
kram caro

Unknown sa...

Bildene dine er utrolig vakre, og jeg gledes også stort av å lese de nydelige ordene du skriver her på din blogg.
Bloggen din er en inspirasjonskilde av de sjeldne!

En varm sommerklem fra Eva i det kalde nord :)

Sussi / Sussinghurst sa...

Dit indlæg er et lille stykke kunst, smukt

Prinsessen paa erten sa...

Nydelige bilder :) :)

God klem fra P

Vida sa...

goa Gúa dina första textrader är ord tagna ur mitt liv...

har väntat på boken LevVackert.. ska bli så spännande att få se o läsa..

visstärlivetengåvakram
Vida

Unknown sa...

Hej du söta! Hoppas att boken kom till dig idag annars borde morgondagen vara i senaste laget, hör av dig annars så vi får titta upp att den inte kommit vilse.
KRAM Petra

Jacqueline @ HOME sa...

Hi Gua,
Sounds as if you and your family had the most perfect Sunday.
Our son, a Daniel as well, is married and they have their own home, and our daughter is just about to buy a flat, and her decorating will definitely be influenced by your beautiful home.
I must do a bit of research to see where I can get a copy of Ingela's book over here in the UK.
Have a wonderful week, Gua. XXXX

Rosengårdens Inredning sa...

Hösten är min tid, så nu längtar jag till stearinljusens och värmeljusens sken i den mörka höstkvällen.

Dina bilder är alltid lika fina.
Jag har funderat lite på det du mailade om förut.Du kan väl höra av dig igen?
Kram kram
Malin

rustik charm sa...

Hej.

Ja det känns verkligen som om hösten är här:)Inte mig emot för jag har haft en underbar o härlig sommar och nu har vi köpt hus och får fira hösten där:)
Fina bilder du visar.
Kram Kristina