Just do it!

Just do it!

måndag 2 augusti 2010

Hej i natten mina fina vänner!

Jag bara kände för att skriva en liten hälsning till er alla som så troget orkar med min blogg, trots min frånvaro.
Jisses, så glad jag är att ni finns!!!
Och nu ska jag försöka förgöra latmasken och ge fingrarna lite tangentövning = jag lovar..:)

Det finns massa andra saker som också behöver komma i trim, min kropp exempelvis. Fattar inte riktigt hur den kan jäsa i all denna värme som har varit?!?! Börjar fundera på om det kanske är en allergisk reaktion!?
Isländskan som jäste i värmen!
Tänk om, det kanske är så att jag är gjord för ylletröja och raggsockar och när dessa fattas så börjar kroppen själv massproducera värmeceller som alla verkar hitta min mage och bak, direkt. Och där stickar de  skyddsvalkar fulla av skrattgropar!
Usch, nej, hoppas inte jag är allergisk, utan väljer att skylla på alla kvällar som jag suttit bänkad i en skön stol, sipprande  rödvin. Alltså klart det är stolens fel! Japp, eller solens då!
Asch, nu blev det rörigt! 
Jag lägger det på hyllan..."att fundera på i höst", eller hur tjejer!..:)))

Lite bilder från mitt vardagsrum, och av min fina blomma. Kan den heta porslinsblomma?
Jag vet inte, men jag vet att den funnits i hemmet i åratal och aldrig blommat förrän denna sommar, massor och länge = lycka..:)

Puss och stora kramen min till er alla mina underbara!
Hoppas ni njuter av livets goda, drar in doften av tillvaron och fångar ögonblicket.
Visst är livet ljuvt!?!


*pssst...det sägs att skrattgropar är fint, bara så att ni vet..:)*

19 kommentarer:

Unknown sa...

Wow - that's a wonderful corner!!! It's possible, that we change?? ;)

Greetings

VINTAGE

Sara sa...

Hej! Ja din blomma är en porslinsblomma (Hoya). Min blomma har också blommat jättemycket i år! Doftar så gott.

Anci sa...

Skrattgropar :) Underbart !

Blomman är fin och jag tror (men blommor är inte mina specialitet) att det är en porslinsblomma.

Ha en underbar dag

Kram
Anci

hemma hos lilla mej sa...

Ja din blomma är en porslinsblomma som dotar så gottHärliga bilder du visar.Du har det så himla snyggt hos dej.Ha en fin dag rara du.Kram Rita ♥

Sirpa sa...

Hej!
Ja, visst är den porslinblomma som Sara sa, min har inte blommat i år:(
Äh, vem orkar räkna kalorier och så, inte jag allafall och att springa, inget för mig. Jag tycker vi får har våran skrattgropar och njuta av livet!
Har en skön tisdag!
Kram Sirpa

mysiga heestrand sa...

Vilken vacker hörna du har i vardagsrummet. Att din porslinsblomma blommar tyder ju på att den trivs i det vackra fönstret.
Kram Marita i Heestrand

gittan sa...

Skrattgropar, vilket passande och bra namn för visst har man oftast roligt när man "skapar" dem =) Lika vackert i hemmet Island som alltid! Du skullekanske kunna hjälpa mig mem den sak? Jag behöver ett elelr två vita bord till butiken, har du kanske något i lager/garaget? Fast du vill kanske inte börja sälja förrän du öppnar... OM du skulle ha något kan du väl maila mig. Största kramen från mig / gittan

Mys och hemtrevnad sa...

Mina skrattgropar sitter runt munnen, men min stol-sol måste med vara något fel på...att jag inte tänkt på att byta ut den efter alla år*fniss...jag blir ju bara tjockare och tjockare. Häromdagen sa jag att jag har dubbelhaka då sa sonen nej mamma, du har trippelhaka...mycket lustigt! HAHA...Nu ska jag ut och leta nya stolar för solen har försvunnit*ler...kramis semlan

sylvia sa...

god morgen til deg.
så nydelige bilder,tror nok planten er porselensblomst ja,
den er så vakker,
ja det er lett i nydelige sommerdager å innta litt mer kalorier enn kroppen trenger..ler..
men en må jo kose seg å,det er viktig.
ønsker deg en flott tirsdag.
klem fra sylvia

Lisas torp sa...

Visst är det en porslinsblomma! Kul att den blommar iår!

Jodu, det blir oftast så att kroppen ökar i omfång under sommaren, särskilt när det är så varmt och man inte orkar röra sej!
Men snart blir det svalare och då blir det lättare med spring i benen!
Skrattgropar ÄR charmigt!:)
Kram
Lisa

Elin | Draumesidene sa...

:)

Sommarklem frå E.

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhhh vad härligt att höra av dig igen :) Har tänkt mycket på dig under min bloggpaus.
Hoppas du haft en underbar sommar.
Försrår att mycket kretsat kring din butik som ska öppnas. Men det är ju ett roligt jobb :)

Själv är jag tillbaks i bloggvärlden efter en tid och det känns stimulerande. Vi har haft en h-vetisk tid och än är det inte över. Men nu är vår familj starkare än nånsin och människan ska inte få förstöra mer.

Önskar dig en underbar dag min fina vän

Kram Viveka

♥ Pia... sa...

hej ja cvisst heter din blomma porslinsblomma...den är så ljuvlig..hade stor blomma i mpnga år...som blommade jättemycket..det var bara det att karln i huset inte tålde doften..som jag gjorde.. så den fick nån annan ta över istället..men den är vacker.. finfa bilder..

Skrattgopar..jo det är sant att det heter så..skrattgropar har jag massor..:) stor kramen från värmlann..Pia

Alberte sa...

Lekkert som alltid!
Du skriver så bra:)
♥ fra Jannicke

Huset vid ån sa...

Vilken underbar o varm blogg du har, det var en fröjd för ögat att kika in till dig, så vackert! SommarKramar Therese

Sigga sa...

Hæ sweetie :*
Var ekki alveg að ná textanum núna og setti hann í þýðingu og ég er enn að hlægja og er engu nær hahaha náði þó lopapeysa og ullarsokkar. Er þér kalt elskan í hitanum :)
En þetta blóm var alltaf kallað Vaxblóm hér heima í denn en ég sé að það eru allir sammála þér með postulínsblóm á sænskunni. Hef líka heyrt Hoya og til fullt af flottum tegundum :)

Knús í hús og hundrað á þig :*

Bitte sa...

Så vackert !
Ja, så vackert att man nästan blir sjuk.
Kram och tack för all inspiration /Bitte

Inspiration i vitt sa...

Hej Min vän, jag jäser jag med men jag tror att jag har jäst klart nu hihi, får inte plats längre känns det som hahaha. Förstår att du har fullt upp med ditt härliga livsnjutarprojekt, är såå nyfiken på hur det blir.

I morgon Gua kommer boken till mig och det kittlar i hela kroppen. Jag är nervös över reaktionen men känner mig ändå tryggare den här gången.
Du kommer att få din bok vilken dag som helst nu kanske den här veckan. En sak till som jag är lite darrig över är vad alla bloggare och butiker ska säga, jag hoppas alla blir nöjda då vi gjort så bra vi kan. Puss & Kram /Ingela.

Vida sa...

haha...du är för rolig..klart det är stolens fel..har oxå suttit i för många stolar med en fin årgång dessa ljuvliga sommarkvällar och löst världsproblem:))men har nu skaffat en svart gammal skönhet som jag trampar runt på och smälter sommarens "skrattgropar"

vad gör lite runda kvinnliga former när man har det gott med familj och vänner...

helt ljuvlig bild...

underbaraaugustikram
Vida